Ervaringen met Magnesiumhydroxide

magnesiumoxide

Ziekte van Crohn (1 mening)

Antagel (19 meningen)
Maalox (17 meningen)
Gaviscon (12 meningen)
Rennie (10 meningen)
Roteroblong (8 meningen)

21-02-2024 | Vrouw | 22
Misselijkheid
Ik ben al een jaar elke dag mega misselijk, elke dag pijn. En sinds 3 dagen geen ontlasting meer. Van de mdl arts dit voor geschreven gekregen en vandaag mee begonnen, 1 een uur na de maaltijd en 1 voor het slapen. Nou we zijn nu zo’n 4-8 uur verder en mijn darmen zijn helemaal leeg, had niet verwacht dat dit zo laxerend zou werken. Tegen de misselijkheid helpt het ook tot[lees meer...] nu toe maar daar ga ik nog achter komen de op een volgende dagen. Maar laxerend is het top spul magnesiumhydroxide van teva

25-06-2023 | Vrouw | 57
Obstipatie
Doordat ik chronisch pijn ptient ben heb ik na heel veel revalideren en pijnpoli's morfine van de anesthesist gekregen. Alle andere medijcen al geprobeerd en dit was eigenlijk het enige waar ik een beetje baat bij had en weinig tot geen bijwerkingen. Maar dan moet je dus iets van macrogol, lactulose of de magnesiumhydroxide hebben. Het laatste middel werkt bij mij goed al [lees meer...]is mijn ontlasting id. vrij hard. Maar beter dan helft van de tijd half aan de diaree. Het enige wat ik vervelend vind is het kauwen want het voelt alsof je een mond vol met meel hebt wat tussen tanden en kiezen gaat zitten. Ik betrap me er op dat ik ze steeds vaker laat smelten en laatste beetje gewoon doorslik en merk geen verschil qua stoelgang. Las hier ook ergens dat bij obstipatie heel doorslikken beter is? Ik ga dit maandag maar even met de apotheek overleggen want ik snap het nu van kauwen ook niet helemaal.

11-03-2023 | Vrouw | 45
magnesiumoxide (725)
Aambeien en vaatscheurtjes
Zijn er nog meer mensen die dit middel nemen en juist een tegengestelde werking ervaren? Ik gebruik dit midd om te laxeren. Maar het maakt mijn ontlasting juist harder en vertraagd mijn peristaltiek. Ik drink veel (>2L p/dag) en eet voldoende vezels. Hoe meer tabletten ik neem hoe harder en trager de ontlasting… mijn artsen herkennen dit niet. Ze denken dat ik alsnog te we[lees meer...]inig drink, of te weinig vezels binnen krijg, maar ik weet wat ik eet en drink. De magnesium hydroxide werkt bij mij echt averechts. Inmiddels ben ik in veel discussie en in een welles- nietes strijd beland met mijn artsen.

05-11-2022 | Vrouw | 50
Bij obstipatie tabletten NIET kauwen, maar HEEL doorslikken

01-08-2022 | Vrouw | 56
magnesiumoxide (500mg)
Ik gebruik al 3 weken magnesium hydroxide voor opstipatie maar nog steeds geen effect.kan iemand mij hier over helpen wat doe ik fout drie keer per dag twee tabletten kouw ik met een glas water. Kan iemand mij een tips geven.bedankt

30-06-2022 | Vrouw | 46
werkt TOP!

27-12-2021 | Vrouw | 71
magnesiumoxide (724MG)
Darmproblemen - verstopping
Van jongs af aan obstipatie. Lange dikke darm. Metamucil alleen hielp niet meer. Na uitgebreid onderzoek ( n.a.v. misselijkheids klachten} werd niets gevonden. Op advies van interniste begon ik Magnesium hydroxide te gebruiken. 2 vliegen in 1 klap. Maagzuurverlagend en laxerend. Een hele opluchting!!!

23-04-2021 | Vrouw | 55
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Fantastisch middel. Na jaren klachten, nu klachtenvrij. Ik heb mijn leven terug.

16-09-2020 | Vrouw | 72
Darmproblemen - verstopping
Neem het s avonds in, maar elke nacht word ik om 4 uur wakker doordat ik zo vreselijk misselijk ben.

22-08-2020 | Vrouw | 28
Obstipatie
Zolang als ik me kan herinneren last van mijn spastische darm. Alles geprobeerd, maar magnesium tabletten helpen mij echt fantastisch. Niet meer van die vreselijke buikpijn aanvallen, durf gewoon uit eten zonder angst te hebben dat ik buikpijn krijg. Ook maagzuur is zo goed als weg. Ga echt elke dag naar de toilet, soms zelfs 2 keer. Heel bijzonder voor mij. Enige minp[lees meer...]unt dat ik kan bedenken, is dat mijn ontlasting aan de dunne kant is, tot zelfs diaree. Ik neem de dag van diaree dan bijvoorbeeld 1 of 2 tabletten minder. Magnesium is voor een heel veel dingen goed. Dus ik neem ze met een gerust hart in! Raad het iedereen aan😃

30-10-2019 | Vrouw | 46
Aambeien en vaatscheurtjes
Jaren zeer ernstige obstipatie. Allerlei medicatie's moeten gebruiken, niets hielp. Dit werkt voor mij nog het allerbeste

15-05-2016 | Vrouw | 43
magnesiumoxide (724mg)
Obstipatie
Ik heb magnesiumhydroxide voorgeschreven gekregen van de mdl. Ik kon wegens een darmverzakking helemaal niet meer naar het toilet. Voor het gebruik van magnesiumhydroxide heb ik movicolon en alle andere soorten middelen voor de stimulatie van de stoelgang gehad. Niks hielp. Zelfs 6x per dag bisacodyl deed niks. Ben de eerste dag begonnen met xprep om darm te ledigen en daa[lees meer...]rna 4x daags 2 magnesiumhydroxide. Ben inmiddels geopereerd aan darmen, maar slik nog steeds de magnesiumhydroxide. Eindelijk kan ik weer normaal naar de wc. Ik mag er max 8 per dag nemen, gebruik er gemiddel 4 per dag. Ook met andere medicatie gaat het prima. Moet alleen rekening houden met de schildklier medicatie, (thyrax) dat ik die ruim twee uur voor de magnesium inneem. Slik daarnaast, Baclofen, Palexia, oxycodon, Divisun en paracetemol. Dat gaat samen prima, geen bijwerkingen en ook absoluut geen diarree!

18-08-2015 | Vrouw | 79
magnesiumoxide (724mg)
Darmproblemen - verstopping
Ik word er vol van en misselijk. Het helpt niet veel bij het krijgen van ontlasting. Ik gebruik ook nog andere medicijnen. Voor hoge bloeddruk, plastablet en ijzer voor bloedarmoede. (pacemaker) aneurysma hartaorta.

10-05-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohn

16-03-2010 | Vrouw
Niet goedwerkende darmen
Na 2 jaar met elke dag buikpijn te hebben gelopen zijn ze erachter gekomen dat mijn darmen niet optimaal werken. Door Magnesiumhydroxide is mijn leven totaal veranderd. Gelukkig kan het geen kwaad dus ik kan het blijven slikken zolang ik het nodig heb.

13-05-2023 | Man | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
totaal verstopt,eerst 2 Dulcolax genomen en tig x flauwgevallen en gebraakt en alles ondergepoept.Weer verstopt en toen dit gekregen en kreeg de eerste dagen heel veel gasvorming,nu op 3x2 gezet en nu diarree en gasvorming.Maar komt wel los.Maar de gasvorming is niet prettig,veel buikpijn.