categorie

Maagzuur - H2 receptorantagonist

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - H2 receptorantagonist

Famotidine Tabletten

26-09-2020 | Vrouw | 67
famotidine
Reflux
Van omeprazol (te droge mond) overgestapt naar Famotidine. Bleef de "pijn" aan de slokdarm voelen. Famotidine was in mijn geval niet voldoende effectief. Overgestapt naar andere maagzuurremmer.

24-08-2020 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Overgestapt van 40 mg Omeprazol naar Ranitidine omdat huisarts dat beter vond. Wel even wennen. Wat scherpere kruiden kan niet meer. Maar daarmee heb ik vrede. Helaas werd de Ranitidine in 2019 meen ik uit de handel,genomen, in ieder geval niet meer leverbaar. Nu gebruik ik Famotidine

27-07-2020 | Vrouw | 64
ranitidine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de longarts, omdat ik al jaren last had van vreselijke hoestbuien, vooral in de ochtend. Die hoestbuien werden veroorzaakt doordat ik last had van brandend maagzuur. Hoewel ik er voorheen van alles aan deed om het brandend maagzuur af te remmen zonder maagzuurremmers of met kalktabletten, ben ik hier toch mee begonnen. 300 mg. [lees meer...], dus wel een hoge dosering. Ik gebruik dit middel nu ongeveer 3 a 4 jaar en heb praktisch geen hoestbuien meer en ook minder last van brandend maagzuur. In de zomer halveer ik de dosering tot 150 mg. per dag. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer last van mijn maag, lichte misselijkheid en een naar gevoel, ook zet mijn buik dan op. Nou was mijn maag altijd al wat vervelend, maar het lijkt of het erger begint te worden. Ik ga een afspraak maken met mijn huisarts, misschien toch een bijwerking van de Ranitidine?

Famotidine Tabletten

15-07-2020 | Vrouw | 64
famotidine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Na 4 weken langzaam aan steeds meer rugpijn en tintelingen in benen en voeten, werd ondraagbaar gestopt met dit medicijn.

13-07-2020 | Man | 75
Reflux
Ik ben nu verplicht overgeschakeld op Sedacid 20mg en dit is geen bruistablet. Zolang ik Cimetidine of Ranitidine bruis tabletten gebruikte was alles prima in orde. Het was zelfs zo dat ik bij hevige reflux, als ik een bruistablet nam, tegelijkertijd de reflux verdween. Nu neem ik dus Sedacid 20mg (Omeprasol) i.s.m. Gerdoff. Hetbresultaat is niet zo goed als met de, vorig[lees meer...] genoemde, bruistabletten.

13-07-2020 | Man | 75
Reflux
Heb vroeger maagzweer gehad, toen nam ik Tagamed 800 bruistabletten, toen die niet meer te verkrijgen waren nam ik Simetidine bruis 600 om dan uiteindelijk over te schakelen op Ranitidine 300mg. Zolang ik dit type van medicijn gebruikte had ik geen last van brandende reflux (vloeibaar en gasvormig). Nu Cimetidine , 1per dag, en Gerdoff werkt wel maar niet altijd. Ik 's av[lees meer...]onds niks meer eten dan gaat het goed. Geef mij maar terug een van de vroegere medicijnen.

17-05-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Ranitidine werd uit de handel genomen

31-12-2019 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Hielp goed tegen het maagzuur.

08-12-2019 | Man | 63
cimetidine
Na gebruik s'morgens van de maagbeschermer neem ik na een paar uur de bloeddruk verlager. Meteen pijn in de maag. Na één uur de bloed verdunner en het zelfde weer. Pijn gaat pas weg na tramadol [ pijnbestrijder ] wat eigenlijk niet nodig moest zijn.

22-11-2019 | Man | 59
Reflux
150mg _PCH-TEVA ranitidine is in Oktober bekend gemaakt, dat het is vervuild met NMDA bestanddelen. De ranitidine die knipte ik in delen van 28mg, dat was meestal voldoende, soms moest ik er wel eens een 28mg extra innemen! Ik had al langer het idee, maar kon het niet bewijzen dat ik er heel akelig van ging dromen, met 28mg viel het wel mee, maar als ik meer gebuikte kre[lees meer...]eg ik in terwijl ik sliep hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid. Nu is het tijdelijk niet beschikbaar, maar dat zal spoedig weer zijn, ondertussen heb ik van de apotheek te Breda het advies gekregen om cimetidine te gebruiken, dat is het ouder H2-Blokker broertje van de Ranitidine. Op het farmacotherapeutisch kompas zou kunnen zien: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/vergelijken/preparaatteksten?toegevoegdeTeksten=cimetidine&vergelijkTeksten=ranitidine&gaDomein=geneesmiddelen

10-11-2019 | Man | 77
Ademhalingsproblemen
Erg veel last van uitslag , van nek, rug , en jeuk over het hele lichaam. En borstgroei.

03-11-2019 | Man | 56
cimetidine
Mijn hele leven is verpest door onhoudbare hoofdpijn,elke dag maanden lang,na vele jaren een boekje bij te houden om te proberen uit te vinden of het aan iets lag wat ik dronk of at of zelfs maanstanden ben ik er na bijna 30jaar achter dat het door de cimetedine kwam,nu sinds paar jaar geswitcht naar ranitidine en de hoofdpijn is in veel mindere maten aanwezig.

03-11-2019 | Man | 56
ranitidine
Doordat ranitidine uit de handel is genomen al weken geen medicijnen er is namelijk geen andere H2 antagonist te krijgen volgens de apotheker.ergens in 2020 komt er een vervangend middel tot die tijd moeten de mastesytose patiënten het maar zonder doen,dus het in dit artikel geschreven gedeelte dat er verschillende alternatieven zijn klopt niet,protonpomp remmers zijn miss[lees meer...]chien een alternatief voor mensen die uitsluitend last hebben van maagzuur maar is geen alternatief voor een mastosytose patiënt,die moet echt een H2blokker hebben.

10-10-2019 | Vrouw | 63
ranitidine
Het werkt prima nadat ik van jarenlang gebruik Omeprazol, erge gewrichtsklachten kreeg. De Ranitidine 300 mg gekregen, was evenwennen, maar gebruikte het tit vituperative week, 4 oktober, i.v.m. Mogelijk kankerverwekkende stof erin. Nu dus Famotidine gekregen 40 mg.

04-10-2019 | Man | 59
Reflux
Vroeger had ik Axid, en dat werkte ook prima, echter deze Ranitidine zou milder zijn voor het lichaam en dat idee had ik er ook altijd van, echter meer als 75mg innemen is vragen om hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid als ik ga slapen. Overdag heb ik daar geen last van. Het medicijn vind ik wel naar Diesel smaken!

17-08-2019 | Vrouw | 63
ranitidine
Zeer rusteloze benen, spierkramp in bovenbeen, heb het 3 dagen ingenomen, direct na 3 slapeloze nachten ermee gestopt, overigens voor het maagzuur werkte het wel

14-02-2019 | Vrouw | 63
Maagzuur (brandend)
na 'n aantal maanden dit medicijn te gebruiken kreeg ik enorm jeuk, en het werkte niet altijd effectief tot braken toe.. dacht eerst dat het aan de warme zomer lag.. maar bleek dus aan de medicatie te liggen omdat ik (op advies van de arts) na het stoppen de jeuk langzaam minder werd

29-09-2018 | Vrouw | 58
Maagklachten
Ik kreeg ranitide voor maagklachten door teveel,histamine. Ik was erg veel afgevallen en in no time nu weer de kilootjes erbij. Gaat wel erg snel ... Ook veel,haaruitval, niet zeker of dit door de ranitide komt maar dat ga ik ondervinden. Verder droge mond en toch gewoon sterke histamine reacties ondanks de inname van 300 mg .

Zantac

02-08-2018 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Preverentiebeleid is erg vervelend. Ik gebruikte zelf Zantac 75 mg als maagbeschermer ivm veel andere medicatie. Is duur en betaalde dit zelf. Op advies van apotheker door huisarts ranitidine voor laten schrijven. Ik kreeg eerst ranitadine Pch 150 mg , ging goed, volgende voorschrift preventiemiddel van verzekering ranitadine Accord en doodziek van geworden. Koop zelf de[lees meer...] zantac wel weer en ben nu niet meer afhankelijk welke goedkope rommel ik krijg/ mag van verzekering.

02-08-2018 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Zelf gebruikte ik al Zantac 75 mg maar erg duur, dus op advies apotheker en huisarts ranitidine voorgeschreven dan wel vergoed. Eerste merk ranitidine PCH ging prima, was 150 mg maar door de helft werkte ook goed. Volgende voorschrift kreeg ik ranitidine Accord omhulde tabl 150mg als preverentie middel ( goedkoper voor verzekering). Half tablet 75 mg werkte al niet, dus [lees meer...]heel tabl 2x per dag volgens voorschrift arts. Buik en maag zwol erg op, bovenbuikpijn en strak bandgevoel. Werd steeds erger. Gevoel of een steen in mijn maag steeds zwaarder werd. Kon niet meer op mijn buik of zijde slapen, steen in maag rolde mee. Maag werd steeds dikker, en kon niet alles meer eten. Maagzuur werd erger. Gestopt en na 2 dagen voelde ik mij al beter, steen was weg en na 1 week dikke buik en maag helemaal weg ook de bovenbuik pijn. !Zantac is duur en moet ik zelf betalen als maagbeschermer tegen mijn andere ( hart-) medicatie maar beter dat dan zo ziek.

25-07-2018 | Man | 76
Maagklachten
De Ranitidine werkt uitstekend voor mijn maagklanten. Bij dagelijkse inname geen maagproblemen. Om te testen of de bijwerkingen -wazig zien, spierpijn in heupen en bovenbenen en pijn in de kiezen door de Ranitidine ontstaan de inname onderbroken. Kan echter niet lang genoeg onderbreken om dit te testen i.v.m. met de maagklachten.

03-06-2018 | Vrouw | 54
Maagzweer
Vanaf dag 1 sinds start medicatie, gedaan met maagpijn na de maaltijden.

30-05-2018 | Man | 46
ranitidine
lijk net of ik dement word van ranitidine klopt dat verward net of ik totaal de weg kwijt raak slik het nu voor 2weken van huisarts het is voor reflux flinke klachten

29-01-2018 | Man | 77
ranitidine
Na jaren gebruik van Omaprazol hiervan veel bijwerking hoofdpijn duizelig en maagpijm Gebruik op aanraden van de huisarts Ranitidine 75 mg van Kruidvat wel zelf betalen maar tot nu toe geen bijwerking Mag er maar een per dag nierpatient. We zien wel hoe het afloopt na een paar jaar gebruik.

05-01-2018 | Man | 35
Maagzuur
knallende hoofdpijn en alsof mijn gelaat ineen trekt/krimpt evenals mijn iris, ook pijnlijk ogen, hoofdpijn duurt een paar dagen. nu 2 maanden later is de hoofdpijn vrijwel weg, alleen nog steeds pijn in mijn ogen (chronisch?), ik raak dat spul niet meer aan. heb een baan achter het beeldscherm en daar heb ik dus nu veel last van met droge, licht pijnlijke ogen (voorheen n[lees meer...]ooit, al 10+ jaar niet).

14-11-2017 | Vrouw | 14
Misselijkheid
De eerste keer dat ik het in had genomen last gekregen van mijn buik en druk op de borst. De tweede keer alleen buikpijn en de derde keer nergens meer last van gehad. Het helpt mij heel goed en ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen.

Zantac

11-10-2017 | Vrouw | 58
Maagklachten
Bij mij hielp deze niet tegen de misselijkheid en het maagzuur bleef toch omhoog komen

11-10-2017 | Vrouw | 58
Maagklachten
Voor het eerst gebruik ik nu Rantidine het helpt perfect, geen misselijkheid meer, geen maagzuur of vervelend gevoel. Helpt goed en snel bij mij. Ik heb verschillende andere medicijnen gehad, maar deze is effectief, je kunt het zelf ook nu bij kruidvat kopen scheelt veel geld, maar die weet ik nog niet of ze hetzelfde effect hebben.

07-10-2017 | Vrouw | 32
Maagbeschermer
Ik kreeg deze maagbeschermer tijdens mijn methylprednisolonkuur. Ik ondervond er eerst geen bijwerkingen van omdat de kuur zelf voor een wat hogere hartslag kan zorgen. Maar nu de kuur afgelopen is en ik nog wel de maagbeschermers slik. Is mijn hartslag naar 54 gezakt. Geen fijn gevoel en ik stop dus ook met de medicijnen. Ik hou het wel bij rennies.

13-09-2017 | Man | 68
Middenrifsbreuk
door een middenrifsbreuk, slik ik al jaren ranitidine, toen cz enkele jaren geleden gedwongen andere merken ging aanbieden, hielpen deze veel minder dan nodig met de nodige akelijke bijwerkingen, ik klaagde div malen aan de balie van de apotheek, waarop de apotheker mij ten laatste ranitidine van het merk ,,accord,, in mijn handen drukte. Wonderwel voor mij een prima tabl[lees meer...]et zonder bijwerking. Toch na ongeveer vijf jaar kreeg ik weer erge pijnklachten. Ik besloot om eens bij kruidvat Nexium control te kopen, na twee weken gebruik 1 tablet per dag 20mg, was ik totaal van mijn klachten af zonder bijwerkingen, ik belde mijn huisarts met het verzoek mij Nexium te geven, hij gaf mij Esomeprazol van Aristo 20 mg, na ongeveer 4 weken was het alsof ik totaal genezen was van mijn al jarenlange lastige kwaal, ik dankte God. Mijn dank was voorbarig, toen ik last kreeg van ernstige bijwerkingen, hevige vermoeidheid, ik kon amper de trap op, gewrichtspijnen, darmklachten, energieverlies, ik voelde mij krachteloos. Na gestopt te zijn met inname van de capsules, duurde het een week voordat ik weer vrij was van deze akelige bijwerkingen. Ik vraag mij nu af of of nexium control van de kruidvat dezelfde akelige bijwerkingen zal hebben na langdurig gebruik, dan de esomeprazol Aristo die mijn huisart mij gaf. Ik slik nu weer zoals eerder ranitidine van merknaam accord. Als ik weer nexium ga slikken dan koop ik ze van kruidvat nexium control, deze moet ik zelf betalen ongeveer 1 euro per tablet, maar als ze helpen zonder bijwerkingen is me het wel waard. Groetje Bastiaan.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5234)
Anticonceptie - overig (3810)
Cholesterol (2916)
Depressie - antidepressiva overig (2755)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2389)
Pijn - morfine-achtigen (2227)
ADHD - psychostimulantia (2106)
Pijn (2014)
Verslavingsziekten (1980)
Bloeddruk - betablokkers (1704)
Maagzuur - protonpompremmers (1581)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1533)
Anticonceptie - eenfase (1405)
Angststoornissen (1240)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1179)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1155)
Depressie - antidepressiva TCA (1052)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (975)