categorie

Maagzuur - H2 receptorantagonist

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Maagzuur - H2 receptorantagonist

25-08-2023 | Man | 53
Maagklachten
Werkt totaal niet tegen maagklachten. Wel bijwerkingen zoals maagpijn ??? , darmklachten en spierpijn. Wat een rommel, je krijgt nog meer klachten dan je al had. Het is een klein pilletje dus eenvoudig in te nemen maar daardoor stijgt het percentage effectiviteit onterecht. Het zou 0 % moeten zijn...

12-06-2023 | Vrouw | 55
Maagzweer
Eerst had ik de omeprazol maar daarvan werd ik echt zo misselijk. Maar deze hebben precies hetzelfde effect. Vooral nu ik er twee keer daags twee moet slikken.

24-03-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur
Heel veel pijn aan linker pols. Dik en rood en krachtverlies. CRP 69. Na een week dezelfde pijn aan rechterpols . Weer naar de huisarts die me wilde doorsturen naar de reumatoloog ! In overleg met de apotheker en de arts besloten om te stoppen met dit medicijn..

Maagzuurremmer Famotidine

24-03-2023 | Vrouw | 71
Maagzuur (brandend)
Een maand van dit middel geslikt samen met pantaprazol.. Toen kreeg ik een vreselijke pijnaanval in schouders en armen. De volgende dag werd ik wakker met een dikke linkerhand en pols. Dat deed heel veel pijn en ik kon bv mijn veiligheidsgordel niet vastmaken . De huisarts heeft pijnstillers en ontstekingsremmers gegeven. Een week later werd mijn rechterhand pijnlijk. [lees meer...]De ontstekingswaarde in mijn bloed was te hoog . Ik ben in overleg met mijn huisarts gestopt met dit medicijn.

02-02-2023 | Man | 69
Maagklachten
5 manden bezig met maagzuur met zuurremmers en help niet deze medicijnen. Nu heb ik cimetidine 3 dagen,maar voel niet Verbetering,moet doorgaan tot 10 dagen,als niets veranderd stop ik.

13-02-2022 | Vrouw | 54
Maagzweer
Weet niet of ik er mee moet doorgaan,moest ook helaas 21 euro zelf betalen

31-12-2021 | Vrouw | 59
Maagklachten
Na 1 week gebruik kreeg ik uitslag, jeukende rode verdikking op mijn voorhoofd.

30-11-2021 | Vrouw | 72
famotidine
Na een week inname van Famotidine 2 x daags 1 tablet 20 mg. heel veel pijn aan gewrichten wijs- en middelvinger rechterhand. Ik kon die hand niet meer gebruiken. Ik had hiervoor al allergiereacties bij Omeprazol (huiduitslag op benen) dus gestopt met Famotidine. Ben Groenlipmossel vloeibaar (geen tabletten, vloeibaar is veel beter) gaan gebruiken, duurde wel een paar maa[lees meer...]nden voor de pijn minder werd, maar het is me wel gelukt. Nu vanwege vakantie in Spanje weer gaan gebruiken en de pijn begon weer terug te komen. Nu maar weer gestopt.

31-08-2021 | Man | 61
Reflux
Vroeger had ik het medicijn Axid, daarna Ranitidine en daarna Cimetidine en als laatste Famotidine, van het hele rijtje is Famotidine de beste, werking is perfect met 10gram kan ik prima uit den voeten, echter als ik van deze reeks maag medicijnen ook maar meer dan een half pilleke inneem van de laagste dosering, heb ik heel de nacht last van ernstige Absurde Levendige dro[lees meer...]men.

31-08-2021 | Man | 61
Reflux
Vroeger had ik het medicijn Axid, daarna Ranitidine en daarna Cimetidine en als laatste Famotidine, van het hele rijtje is Famotidine de beste, werking is perfect met 10gram kan ik prima uit den voeten, echter als ik van deze reeks maag medicijnen ook maar meer dan een half pilleke inneem van de laagste dosering, heb ik heel de nacht last van ernstige Absurde Levendige d[lees meer...]romen.

14-08-2021 | Man | 30
Maagklachten
Ik heb ernstige maag/darmklachten , na de eerste dag van dit medicijn kreeg ik ernstige jeuk aanvallen en huiduitslag nooit meer dit medicijn!

23-05-2021 | Vrouw | 30
Maagbeschermer
Nu ranitidine uit de markt is gehaald moest ik overstappen, helaas geen goede ervaring gehad al na 1 pil durf ik niet meer verder te slikken, hopelijk heeft famotidine wat minder bijwerkingen

10-04-2021 | Vrouw | 65
Maagklachten
Ik heb al artrose maar na een aantal dagen famotidine heb ik zo veel pijn in mijn gewrichten dat het niet dragelijk is! Ik ben nu 4 dagen gestopt volgens de apotheek moet ik rekenen op 2 tot 4 weken voor dat het mijn lichaam uit is. De helse pijnen onderdruk ik met pijnstillers die gewoon niet helpen om de pijn weg te nemen. Ik heb in 65 jaar nog nooit zoveel pijn gehad[lees meer...].

30-03-2021 | Vrouw | 27
famotidine
Helaas direct na inname extreem veel bijwerkingen, toch op dag twee weeer geprobeerd maar daarna direct moeten stoppen omdat het me zo ziek maakte. Eerder fexofenadine geprobeerd maar helaas wss hetzelfde verhaal, dat ik niet tegen de vulstoffen kan van beide middelen..

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
Van omeprazol (te droge mond) overgestapt naar Famotidine. Bleef de "pijn" aan de slokdarm voelen. Famotidine was in mijn geval niet voldoende effectief. Overgestapt naar andere maagzuurremmer.

24-08-2020 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Overgestapt van 40 mg Omeprazol naar Ranitidine omdat huisarts dat beter vond. Wel even wennen. Wat scherpere kruiden kan niet meer. Maar daarmee heb ik vrede. Helaas werd de Ranitidine in 2019 meen ik uit de handel,genomen, in ieder geval niet meer leverbaar. Nu gebruik ik Famotidine

27-07-2020 | Vrouw | 64
ranitidine
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de longarts, omdat ik al jaren last had van vreselijke hoestbuien, vooral in de ochtend. Die hoestbuien werden veroorzaakt doordat ik last had van brandend maagzuur. Hoewel ik er voorheen van alles aan deed om het brandend maagzuur af te remmen zonder maagzuurremmers of met kalktabletten, ben ik hier toch mee begonnen. 300 mg. [lees meer...], dus wel een hoge dosering. Ik gebruik dit middel nu ongeveer 3 a 4 jaar en heb praktisch geen hoestbuien meer en ook minder last van brandend maagzuur. In de zomer halveer ik de dosering tot 150 mg. per dag. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer last van mijn maag, lichte misselijkheid en een naar gevoel, ook zet mijn buik dan op. Nou was mijn maag altijd al wat vervelend, maar het lijkt of het erger begint te worden. Ik ga een afspraak maken met mijn huisarts, misschien toch een bijwerking van de Ranitidine?

15-07-2020 | Vrouw | 64
famotidine
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Na 4 weken langzaam aan steeds meer rugpijn en tintelingen in benen en voeten, werd ondraagbaar gestopt met dit medicijn.

13-07-2020 | Man | 75
Reflux
Ik ben nu verplicht overgeschakeld op Sedacid 20mg en dit is geen bruistablet. Zolang ik Cimetidine of Ranitidine bruis tabletten gebruikte was alles prima in orde. Het was zelfs zo dat ik bij hevige reflux, als ik een bruistablet nam, tegelijkertijd de reflux verdween. Nu neem ik dus Sedacid 20mg (Omeprasol) i.s.m. Gerdoff. Hetbresultaat is niet zo goed als met de, vorig[lees meer...] genoemde, bruistabletten.

13-07-2020 | Man | 75
Reflux
Heb vroeger maagzweer gehad, toen nam ik Tagamed 800 bruistabletten, toen die niet meer te verkrijgen waren nam ik Simetidine bruis 600 om dan uiteindelijk over te schakelen op Ranitidine 300mg. Zolang ik dit type van medicijn gebruikte had ik geen last van brandende reflux (vloeibaar en gasvormig). Nu Cimetidine , 1per dag, en Gerdoff werkt wel maar niet altijd. Ik 's av[lees meer...]onds niks meer eten dan gaat het goed. Geef mij maar terug een van de vroegere medicijnen.

17-05-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Ranitidine werd uit de handel genomen

31-12-2019 | Vrouw | 65
Overspannen/burn-out
Hielp goed tegen het maagzuur.

08-12-2019 | Man | 63
cimetidine
Na gebruik s'morgens van de maagbeschermer neem ik na een paar uur de bloeddruk verlager. Meteen pijn in de maag. Na één uur de bloed verdunner en het zelfde weer. Pijn gaat pas weg na tramadol [ pijnbestrijder ] wat eigenlijk niet nodig moest zijn.

22-11-2019 | Man | 59
Reflux
150mg _PCH-TEVA ranitidine is in Oktober bekend gemaakt, dat het is vervuild met NMDA bestanddelen. De ranitidine die knipte ik in delen van 28mg, dat was meestal voldoende, soms moest ik er wel eens een 28mg extra innemen! Ik had al langer het idee, maar kon het niet bewijzen dat ik er heel akelig van ging dromen, met 28mg viel het wel mee, maar als ik meer gebuikte kre[lees meer...]eg ik in terwijl ik sliep hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid. Nu is het tijdelijk niet beschikbaar, maar dat zal spoedig weer zijn, ondertussen heb ik van de apotheek te Breda het advies gekregen om cimetidine te gebruiken, dat is het ouder H2-Blokker broertje van de Ranitidine. Op het farmacotherapeutisch kompas zou kunnen zien: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/vergelijken/preparaatteksten?toegevoegdeTeksten=cimetidine&vergelijkTeksten=ranitidine&gaDomein=geneesmiddelen

10-11-2019 | Man | 77
Ademhalingsproblemen
Erg veel last van uitslag , van nek, rug , en jeuk over het hele lichaam. En borstgroei.

03-11-2019 | Man | 56
cimetidine
Mijn hele leven is verpest door onhoudbare hoofdpijn,elke dag maanden lang,na vele jaren een boekje bij te houden om te proberen uit te vinden of het aan iets lag wat ik dronk of at of zelfs maanstanden ben ik er na bijna 30jaar achter dat het door de cimetedine kwam,nu sinds paar jaar geswitcht naar ranitidine en de hoofdpijn is in veel mindere maten aanwezig.

03-11-2019 | Man | 56
ranitidine
Doordat ranitidine uit de handel is genomen al weken geen medicijnen er is namelijk geen andere H2 antagonist te krijgen volgens de apotheker.ergens in 2020 komt er een vervangend middel tot die tijd moeten de mastesytose patiënten het maar zonder doen,dus het in dit artikel geschreven gedeelte dat er verschillende alternatieven zijn klopt niet,protonpomp remmers zijn miss[lees meer...]chien een alternatief voor mensen die uitsluitend last hebben van maagzuur maar is geen alternatief voor een mastosytose patiënt,die moet echt een H2blokker hebben.

10-10-2019 | Vrouw | 63
ranitidine
Het werkt prima nadat ik van jarenlang gebruik Omeprazol, erge gewrichtsklachten kreeg. De Ranitidine 300 mg gekregen, was evenwennen, maar gebruikte het tit vituperative week, 4 oktober, i.v.m. Mogelijk kankerverwekkende stof erin. Nu dus Famotidine gekregen 40 mg.

04-10-2019 | Man | 59
Reflux
Vroeger had ik Axid, en dat werkte ook prima, echter deze Ranitidine zou milder zijn voor het lichaam en dat idee had ik er ook altijd van, echter meer als 75mg innemen is vragen om hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid als ik ga slapen. Overdag heb ik daar geen last van. Het medicijn vind ik wel naar Diesel smaken!

17-08-2019 | Vrouw | 63
ranitidine
Zeer rusteloze benen, spierkramp in bovenbeen, heb het 3 dagen ingenomen, direct na 3 slapeloze nachten ermee gestopt, overigens voor het maagzuur werkte het wel

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)