Ranitidine Tabletten

ranitidine

Maagzuur (11 meningen)
Maagzuur (brandend) (11 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)
Reflux (3 meningen)
Maagbeschermer (3 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

17-08-2019

Ranitidine Tabletten (ranitidine)

Zeer rusteloze benen, spierkramp in bovenbeen, heb het 3 dagen ingenomen, direct na 3 slapeloze nachten ermee gestopt, overigens voor het maagzuur werkte het wel
29-09-2018

Maagklachten

Ik kreeg ranitide voor maagklachten door teveel,histamine. Ik was erg veel afgevallen en in no time nu weer de kilootjes erbij. Gaat wel erg snel ... Ook veel,haaruitval, niet zeker of dit door de ranitide komt maar dat ga ik ondervinden. Verder droge mond en toch gewoon sterke histamine reacties ondanks de inname van 300 mg .
02-08-2018

Maagbeschermer

Zelf gebruikte ik al Zantac 75 mg maar erg duur, dus op advies apotheker en huisarts ranitidine voorgeschreven dan wel vergoed. Eerste merk ranitidine PCH ging prima, was 150 mg maar door de helft werkte ook goed. Volgende voorschrift kreeg ik ranitidine Accord omhulde tabl 150mg als preverentie middel ( goedkoper voor verzekering). Half tablet 75 mg werkte al niet, dus [lees meer...]heel tabl 2x per dag volgens voorschrift arts. Buik en maag zwol erg op, bovenbuikpijn en strak bandgevoel. Werd steeds erger. Gevoel of een steen in mijn maag steeds zwaarder werd. Kon niet meer op mijn buik of zijde slapen, steen in maag rolde mee. Maag werd steeds dikker, en kon niet alles meer eten. Maagzuur werd erger. Gestopt en na 2 dagen voelde ik mij al beter, steen was weg en na 1 week dikke buik en maag helemaal weg ook de bovenbuik pijn. !Zantac is duur en moet ik zelf betalen als maagbeschermer tegen mijn andere ( hart-) medicatie maar beter dat dan zo ziek.
25-07-2018

Maagklachten

De Ranitidine werkt uitstekend voor mijn maagklanten. Bij dagelijkse inname geen maagproblemen. Om te testen of de bijwerkingen -wazig zien, spierpijn in heupen en bovenbenen en pijn in de kiezen door de Ranitidine ontstaan de inname onderbroken. Kan echter niet lang genoeg onderbreken om dit te testen i.v.m. met de maagklachten.
03-06-2018

Maagzweer

Vanaf dag 1 sinds start medicatie, gedaan met maagpijn na de maaltijden.
30-05-2018

Ranitidine Tabletten (ranitidine)

lijk net of ik dement word van ranitidine klopt dat verward net of ik totaal de weg kwijt raak slik het nu voor 2weken van huisarts het is voor reflux flinke klachten
29-01-2018

Ranitidine Tabletten (ranitidine)

Na jaren gebruik van Omaprazol hiervan veel bijwerking hoofdpijn duizelig en maagpijm Gebruik op aanraden van de huisarts Ranitidine 75 mg van Kruidvat wel zelf betalen maar tot nu toe geen bijwerking Mag er maar een per dag nierpatient. We zien wel hoe het afloopt na een paar jaar gebruik.
05-01-2018

Maagzuur

knallende hoofdpijn en alsof mijn gelaat ineen trekt/krimpt evenals mijn iris, ook pijnlijk ogen, hoofdpijn duurt een paar dagen. nu 2 maanden later is de hoofdpijn vrijwel weg, alleen nog steeds pijn in mijn ogen (chronisch?), ik raak dat spul niet meer aan. heb een baan achter het beeldscherm en daar heb ik dus nu veel last van met droge, licht pijnlijke ogen (voorheen n[lees meer...]ooit, al 10+ jaar niet).
14-11-2017

Misselijkheid

De eerste keer dat ik het in had genomen last gekregen van mijn buik en druk op de borst. De tweede keer alleen buikpijn en de derde keer nergens meer last van gehad. Het helpt mij heel goed en ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen.
11-10-2017

Maagklachten

Voor het eerst gebruik ik nu Rantidine het helpt perfect, geen misselijkheid meer, geen maagzuur of vervelend gevoel. Helpt goed en snel bij mij. Ik heb verschillende andere medicijnen gehad, maar deze is effectief, je kunt het zelf ook nu bij kruidvat kopen scheelt veel geld, maar die weet ik nog niet of ze hetzelfde effect hebben.
13-09-2017

Middenrifsbreuk

door een middenrifsbreuk, slik ik al jaren ranitidine, toen cz enkele jaren geleden gedwongen andere merken ging aanbieden, hielpen deze veel minder dan nodig met de nodige akelijke bijwerkingen, ik klaagde div malen aan de balie van de apotheek, waarop de apotheker mij ten laatste ranitidine van het merk ,,accord,, in mijn handen drukte. Wonderwel voor mij een prima tabl[lees meer...]et zonder bijwerking. Toch na ongeveer vijf jaar kreeg ik weer erge pijnklachten. Ik besloot om eens bij kruidvat Nexium control te kopen, na twee weken gebruik 1 tablet per dag 20mg, was ik totaal van mijn klachten af zonder bijwerkingen, ik belde mijn huisarts met het verzoek mij Nexium te geven, hij gaf mij Esomeprazol van Aristo 20 mg, na ongeveer 4 weken was het alsof ik totaal genezen was van mijn al jarenlange lastige kwaal, ik dankte God. Mijn dank was voorbarig, toen ik last kreeg van ernstige bijwerkingen, hevige vermoeidheid, ik kon amper de trap op, gewrichtspijnen, darmklachten, energieverlies, ik voelde mij krachteloos. Na gestopt te zijn met inname van de capsules, duurde het een week voordat ik weer vrij was van deze akelige bijwerkingen. Ik vraag mij nu af of of nexium control van de kruidvat dezelfde akelige bijwerkingen zal hebben na langdurig gebruik, dan de esomeprazol Aristo die mijn huisart mij gaf. Ik slik nu weer zoals eerder ranitidine van merknaam accord. Als ik weer nexium ga slikken dan koop ik ze van kruidvat nexium control, deze moet ik zelf betalen ongeveer 1 euro per tablet, maar als ze helpen zonder bijwerkingen is me het wel waard. Groetje Bastiaan.
06-09-2017

Netelroos

cimetidine was tijdelijk niet / lastig leverbaar en daarom iom dermatoloog ranitadine gaan gebruiken als H2 antagonist in combinatie met mizollen als H1 antagonist (ivm ernstige chr netelroos). De werking liet te wensen over (ernstige uitbraken van netelroos): maar besloot het te blijven slikken bij gebrek aan beter. Na enkele weken toename van bijwerkingen tot in maart 20[lees meer...]17 ernstige bijwerkingen als hoge bloeddruk, pijn op de borst en koortsklachten. Direct gestopt. Klachten als PodB en hoge bloeddruk verdwenen na een dag.
30-07-2017

Maagzuur (brandend)

30 minuten na inname begon ik wat duizelig te worden en dat ging al heel snel over in jeukende ogen en neus en ineens kreeg ik amper nog adem en voelde ik mijn keel vanuit achter mijn neus zeg maar dichtgaan. Binnen een paar minuten verslechterde mijn situatie dusdanig dat er een ambulance gestuurd werd door de huisartsenpost.
08-07-2017

Maagbeschermer

eerst pantoprazol gebruikt,na een paar maanden bijverschijnselen,overgestapt op ranitidine(huisarts voorstel).eerste tijd ok,daarna in rap tempo slechter.(slapeloos,dodelijke vermoeidheid etc) gestopt,na paar dagen pijn in spieren weg,voel me veel beter.behelp me met rennie als noodzakelijk.
31-01-2017

Maagontsteking

de ranitidine zorgt voor een zeer goede verlichting van de pijn en genezing 's nachts. Het is zeer effectief en vertoont geen bijwerkingen
27-12-2016

Maagbeschermer

in feite geen problemen mee gehad, enkel in het begin enkele dagen misselijk gevoel. Kreeg het begin Januari 2008 bij begin van zware chemo en stamceltransplantatie en ben dit blijven nemen onder impuls van mijn oncoloog ih ziekenhuis !

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum