Zantac

ranitidine

Ranitidine, zowel generiek als merkmiddel Zantac, onderzocht op kankerverwekkend middel NDMA

redactie mijnmedicijn, 13-09-2019

Maagklachten (2 meningen)
Reflux (2 meningen)
Maagzuur (1 mening)
Maagzuur (brandend) (1 mening)

02-08-2018

Maagbeschermer

Preverentiebeleid is erg vervelend. Ik gebruikte zelf Zantac 75 mg als maagbeschermer ivm veel andere medicatie. Is duur en betaalde dit zelf. Op advies van apotheker door huisarts ranitidine voor laten schrijven. Ik kreeg eerst ranitadine Pch 150 mg , ging goed, volgende voorschrift preventiemiddel van verzekering ranitadine Accord en doodziek van geworden. Koop zelf de[lees meer...] zantac wel weer en ben nu niet meer afhankelijk welke goedkope rommel ik krijg/ mag van verzekering.
11-10-2017

Maagklachten

Bij mij hielp deze niet tegen de misselijkheid en het maagzuur bleef toch omhoog komen
12-01-2012

Maagzuur

11-10-2011

Reflux

Mijn zoontje heeft reflux. voor dat hij dit medicijn gebruikte huilde hij wel 8 uur per dag. dit medicijn hielp al na 2x toe te dienen. wij doen nu 1,8 ml in een apart flesje me 10ml voeding en de rest van de voeding drinkt hij in een ander flesje zodat wij zeker weten dat hij dit medicijn goed opdrinkt. hij gebruikt dit 2x per dag. wij hebben weer een goed slapenende vrol[lees meer...]ijke baby. ons gezinnetje is weer helemaal blij.
12-06-2011

Zantac (ranitidine)
Reflux, pijn in maag dmv maaghernia

Voordat Nexium op de markt was, gebruikte ik Zantac. Echter bij mij werkte Zantac niet goed, ik kreeg iedere keer ná inname van pil direct juist vreselijke pijn in mijn maag alsof er scheermesjes in mijn maag zaten. Verschrikkelijke schrijnende pijn, welke gepaard ging met zweten, kortademigheid etc..
23-09-2010

Maag klachten

ik ben 30 jaar oud, 1.86cm, 86kg en heb al lang erg last van maagzuur. Ik drink geen alcohol, ben wel een roker(10 sigaretten p/d). Ik heb meerdere onderzoeken gehad waaronder gastroscopie daar uit is gebleken dat mijn maagmond niet volledig sluit waardoor er zuur uitkomt. ik gebruik zantac bruis nu 3 jaar. Half tabletje in de ochtend en een half tabletje s'avonds. ik wi[lees meer...]l graag weten wat de bijwerking/consequenties zijn op een lange termijn en graag wil ik weten of mijn klachten hierdoor erger kunnen worden. Als laatste is mijn opgevallen dat sinds ik zantac gebruik ik heel soms last heb van hartkloppingen. Ik weet niet of dit aan het gebruik van zantac ligt. En ik heb het vermoeden dat ik hier verslaafd aan ben geworden(kan dit?). Kunt u mij wellicht iets anders adviseren? (voor de rest ben ik kern gezond)
14-09-2010

Zantac (ranitidine)
Ook reflux ....hernia in bovenste klep van de maag

ging goed ,, maaik heb warschijnlijk in argentienie te zwaar getilt van klien af , maar naare erfaring met pantosol , mij arm viel uit , ik kon nit meer schrijven en sinds dien had ik ranitidine , sind 2 weeken aan de kant gelaaten veel pijn in mijn enkel ,, en kon niet slaape van pijn nu al zinds een paar daagen gaat prima ,, maar mijn maag is niet goed zonder iets ,, wee[lees meer...]t nog niet wat , maar ik moet iets hebben, groeten walter de ex argentijn
08-06-2010
Vrouw

Reflux

Onze dochter (1 jaar) heeft een zware vorm van reflux. Na wat proberen, Nexium en Losec , zijn we bij zantac terecht gekomen. Samen met de motilium en movicol ging het steeds beter. In plaats van nutrilon drinkt zij enfamil, een speciale voeding wat dun is in de fles en dik wordt in de maag. Inmiddels gebruikt ze alleen nog zantac (en enfamil) en we hopen dat ook spoedig [lees meer...]af te kunnen bouwen.
13-07-2009
Vrouw