categorie

Mineralen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mineralen

01-04-2020 | Vrouw | 63
Osteoporose/botontkalking
Ik vind het ongelooflijk dat je geacht wordt gezond te leven en te letten op je voeding en dat Menzis sinds een paar jaar alleen deze weerzinwekkende bruisgranulaat troep (Wills) vergoedt. Er zit zo'n synthetische sinaasappelsmaak en het is zo mierzoet dat je het de hele dag blijft proeven. En geloof me: ik heb het de eerste keer bij één slok gehouden. Eet je biologisch mo[lees meer...]et je hier dagelijks een chemische fabriek naar binnen werken. Belachelijk! Calci Chew is ook (te) zoet, maar snel weg te werken en zonder chemische smaakmakers. Lijkt mij normaal voor medicijninname, maar bij Menzis (en andere verzekeraars) mag je die gewoon helemaal zelf betalen.

29-02-2020 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Ostopenie, op aanraden van huisarts na rontgeonderzoek Calci -Bone D3 te slikken om osteoporose te voorkomen.

29-02-2020 | Vrouw | 60

17-02-2020 | Man | 68
magnesium

22-09-2019 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Het medicijn is niet gemakkelijk in te nemen. Bij het kauwen blijft het aan je tanden plakken . De smaak is onaangenaam. In de loop van de dag kreeg ik enorme buikkrampen en diarree. Dit hield uren aan tot ik alleen nog slijm produceerde.

18-04-2019 | Vrouw | 63
Ziekte van Addison
Ernstig kalium tekort én ernstig cortisol tekort deden mij in het ziekenhuis belanden, kreeg kaliu via infuus en later een smerig drankje waarbij ik elke keer bijna moest overgeven, gelukkig kreeg ik het later als tablet met gereguleerde afgifte. Moest er via de apotheek ruim 30 euro per 3 maanden betalen maar kreeg het terrug via de verzekering. En nu kreeg ik het kwartaa[lees meer...]loverzicht van de verzekering en moet ik die 30 euro zelf betalen omdat de regering naast de eigen RISICO ook nog eens 250 euro eigen BIJDRAGE moetbetaleen ??????????????????????? mijn ervaring is dus zeer negatief naar de fabrikant van de slow-K die ons opzadelt met extra kosten omdat zij het medicijn duurder maken

Cacit D3

26-11-2018 | Vrouw | 60
Vitamine D-tekort

07-09-2018 | Man | 70
Artrose
Ik gebruik Calci-Chew als supplement al meerdere jaren. Niet continu. Op en af. Overweeg er helemaal mee te stoppen omdat ik zeer sterk de indruk dat de hevige obstipatie die ik af en toe heb gerelateerd is aan het gebruik van Calci-Chew. Moeilijk te bewijzen, maar wanneer ik braaf iedere dag mijn Calci-Chew neem, raak ik na een dag of tien ernstig verstopt. Ik naast deze[lees meer...] ellende geen merkbaar voordeel van die tabletten.

21-06-2018 | Man | 76

Calcium Bruis

14-05-2018 | Vrouw | 73
Osteoporose/botontkalking
Smerig om in te nemen want mierzoet, vraag me tevens af waarom er zoveel zoetstoffen in zitten, Lijkt mij totaal overbodig. De calcium die ik slik bevat 1000 mg, echter kan maar tot 500 invullen... (Mijnmedicijn.nl : dosering aangepast)

25-04-2018 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Ik vind dit echt heel vies. Er zit ook nog eens zoetstof in, wat ik al helemaal niet begrijp in een medicijn. Ik wil dit niet meer, maar de zorgverzekeraar vergoedt alleen deze en niet een ander middel in tabletvorm wat per 3 maanden nog geen 4 euro duurder is. Beetje triest. Of het effectief is, daar wil de huisarts niet naar kijken. Ze zegt: als het helpt is het mooi en[lees meer...] als het niet helpt dan gewoon mee doorgaan!!! Geen idee hoe het met de botdichtheid is gesteld dus.

05-10-2017 | Man | 77
Vitamine tekort
sinds 3 maanden moet ik per 100 17 euro bijbetalen. ik heb geschreven naar unive, naar Novartis, naar Essential Pharma (de overnemer vh medicijn). Naar zorginstituut, naar ministerie volksgezondheid. Ze proberen mij te vertellen dat de reden grondstofverhoging is. Per kilo kost kaliumchloride 23 euro en in mijn medicijnen zit 600 mg. M.i. is dit pure winstmakerij.

23-05-2017 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Had het eerst in tablet vorm, moest van zorgverzekeraar nu dit medicijn gebruiken in bruisgranulaatvorm, omdat het voordeliger is. Maar vind het heel vervelend. Krijg er brandend maagzuur van.

Magnesium

21-09-2016 | Vrouw | 42
magnesium
Beenkrampen
Door magnesium te gebruiken zijn mijn krampen verminderd, toch heb ik er nog regelmatig last van vooral in benen en onderrug

25-05-2016 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Omdat ik jaren lang geen melk of melkprod (yoghurt e.d.) gebruikte werd er een DEXA gemaakt. Aan de hand van die uitslag moest ik aan de Calci-chew D3. Eigenlijk vind ik dit maar niks omdat ik , zo simpel denkende, bang ben dat straks aderverkalking gevormd gaat worden. Nu 8 jaar verder was de uitslag van de nieuwe DEXA teleurstellend...dus wéér die nare kauwtablet. Ja ee[lees meer...]n zg kunstkop krijg ik hiervan....

23-03-2016 | Vrouw | 57
Vitamine tekort
Vrijwel direct na de start had ik een darmontsteking te pakken! Meteen gestopt, ik had al mijn bedenkingen over alle hulpstoffen. Ik ga wel naar mijn eigen reformzaak voor een GOED supplement!

17-03-2016 | Vrouw | 74
Osteoporose/botontkalking
Last van knie en heupbeen alleen in rust niet bij lopen en sporten. Nu ook verlamming in linkerhand. Huisarts kan me alleen maar aanraden even te stoppen met calci chew om te kijken of het minder word. Na ervaring met Actonel weet ik haast zeker dat het door calci chew komt.

26-11-2015 | Vrouw | 50
Osteoporose/botontkalking
tegenstrijdige adviezen. Na Gastric Bypass mag je eigenlijk geen vet eten terwijl ik in de apotheek het advies kreeg de calci chew D3 bij iets vettigs te eten, omdat de vitamine D3 beter wordt opgenomen bij vettig eten. Ook staat mijn dosering hierboven niet in de lijst ik heb 500mg/ 400 IE en die staat niet in de lijst. Ik heb ook geen osteoporose, maar krijg het ter voor[lees meer...]koming van osteoporose.

25-11-2015 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Heb ernstige osteoporose. Afgelopen 4 jaar 6 botbreuken gehad. 1 gecompliceerde bovenbeen breuk; 2. tijdens 3e operatie brak er bot af.(2 extra schroeven); 3. tijdens 4e operatie brak er een botje. (1 extra schroef); 2 maal spontane wervel breuk (4 cm.gekrompen); 6. stoot mijn voet, kleine teen breekt. Heb er ook 2 keer per jaar een prolia injectie voor.

15-11-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Nu al bijna 2 jaar deze kauwtabletten. Grote pillen formaat bruistabletten , die je kapot moet kauwen, zo klein mogelijk, en dan alles doorslikken . Ja ze smaken naar kalk, maar met een prettig citroensmaakje eraan. Ook zijn ze bros van structuur, wat het kauwen vergemakkelijkt. Ook is een nieuw potje makkelijk open te krijgen, belangrijk als je helemaal slap bent van de c[lees meer...]hemokuren.

21-10-2015 | Vrouw | 66
Osteoporose/botontkalking
Het tablet bestaat naast de werkzame bestanddelen voornamelijk uit zoetstoffen: aspartaam, isomalt, sorbitol en sucrose. Alle schadelijk voor de gezondheid en geven een walgelijk zoete smaak. En je moet er nog op kauwen ook! Aahrg!

26-03-2015 | Vrouw | 46
kaliumchloride oraal
Ik moest van de internist overstappen op een ander medicijn omdat ik bij gebruik van slowK teveel vocht vast bleef houden en mijn bloeddruk te hoog bleef. Het middel is overigens gemakkelijk in te nemen!!

03-12-2014 | Man | 65
Vitamine tekort
Ik calci chew d3 gekregen , samen met pyridoxine , dus wederom kan ik een (voor of nadeel niet toeschrijven aan dit of dat medicijn ) Maar al zouden er veranderingen zijn dan was het goed geweest , maar helaas geen reactie vanuit mijn lichaam , waardoor ik mij beter of slechter zou voelen .

12-11-2012 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Na een ongeluk (waarbij ik mijn heup brak) werd botontkalking gecontateerd. Ik kreeg o.a. Calci Chew voor geschreven. Al enige tijd kampte ik met een geringe facale incontinentie. De laatste maanden liep het letterlijk de 'spuigaten' uit!! Ik ben op 29 oktober gestopt met het slikken van deze tabletten en tot mijn grote verbazing was ik een dag erna al helemaal 'droog' en [lees meer...]nog steeds. Ga binnenkort maar even naar een alternatieve medicatie vragen (als dat er is). Pffffffffff. Ik weet overigens niet of het medicijn effectief is.

Calci-Chew

problemen met ontlasting. Gestopt

Calcium Bruis

18-10-2012 | Vrouw | 57
Osteoporose/botontkalking
onvoldoende effectief tegen botontkalking.

14-09-2012 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Dit middel kreeg ik op recept nadat bloedprikken een eventueel (dreigend) gebrek aan calcium aangaf. Dit had misschien ook te maken met probleem i.v.m. bijwerkingen lipitor/haaruitval bijv. Het gaat nu stukken beter. Alle tekortkomingen kwamen tegelijk aan het licht. Wel zit ik al meer 10 jaar op de grens van Diabetis, maar daarvoor hoef ik nog geen medicijnen te slikken[lees meer...]. Het is nog niet doorgebroken. Ik weet niet in hoeverre dit iets met Calcium te maken heeft.In ieder geval breken mijn nagels nu veel minder of bijna niet meer af. Ja, de ouderdom komt met gebreken, maar gelukkig is er tegenwoordig veel aan te doen. Er was bij dus sprake van een gebrek aan vitamine D3.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5056)
Anticonceptie - overig (3714)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2184)
ADHD - psychostimulantia (2041)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)