categorie

Mineralen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mineralen

18-04-2019

Ziekte van Addison

Ernstig kalium tekort én ernstig cortisol tekort deden mij in het ziekenhuis belanden, kreeg kaliu via infuus en later een smerig drankje waarbij ik elke keer bijna moest overgeven, gelukkig kreeg ik het later als tablet met gereguleerde afgifte. Moest er via de apotheek ruim 30 euro per 3 maanden betalen maar kreeg het terrug via de verzekering. En nu kreeg ik het kwartaa[lees meer...]loverzicht van de verzekering en moet ik die 30 euro zelf betalen omdat de regering naast de eigen RISICO ook nog eens 250 euro eigen BIJDRAGE moetbetaleen ??????????????????????? mijn ervaring is dus zeer negatief naar de fabrikant van de slow-K die ons opzadelt met extra kosten omdat zij het medicijn duurder maken
26-11-2018

Cacit D3 (calciumcarbonaat / colecalciferol)
Vitamine D-tekort

07-09-2018

Artrose

Ik gebruik Calci-Chew als supplement al meerdere jaren. Niet continu. Op en af. Overweeg er helemaal mee te stoppen omdat ik zeer sterk de indruk dat de hevige obstipatie die ik af en toe heb gerelateerd is aan het gebruik van Calci-Chew. Moeilijk te bewijzen, maar wanneer ik braaf iedere dag mijn Calci-Chew neem, raak ik na een dag of tien ernstig verstopt. Ik naast deze[lees meer...] ellende geen merkbaar voordeel van die tabletten.
21-06-2018

14-05-2018

Calcium Bruis (calciumcarbonaat)
Osteoporose/botontkalking

Smerig om in te nemen want mierzoet, vraag me tevens af waarom er zoveel zoetstoffen in zitten, Lijkt mij totaal overbodig. De calcium die ik slik bevat 1000 mg, echter kan maar tot 500 invullen... (Mijnmedicijn.nl : dosering aangepast)
25-04-2018

CaD (calciumcarbonaat / colecalciferol)
Osteoporose/botontkalking

Ik vind dit echt heel vies. Er zit ook nog eens zoetstof in, wat ik al helemaal niet begrijp in een medicijn. Ik wil dit niet meer, maar de zorgverzekeraar vergoedt alleen deze en niet een ander middel in tabletvorm wat per 3 maanden nog geen 4 euro duurder is. Beetje triest. Of het effectief is, daar wil de huisarts niet naar kijken. Ze zegt: als het helpt is het mooi en[lees meer...] als het niet helpt dan gewoon mee doorgaan!!! Geen idee hoe het met de botdichtheid is gesteld dus.
05-10-2017

Vitamine tekort

sinds 3 maanden moet ik per 100 17 euro bijbetalen. ik heb geschreven naar unive, naar Novartis, naar Essential Pharma (de overnemer vh medicijn). Naar zorginstituut, naar ministerie volksgezondheid. Ze proberen mij te vertellen dat de reden grondstofverhoging is. Per kilo kost kaliumchloride 23 euro en in mijn medicijnen zit 600 mg. M.i. is dit pure winstmakerij.
23-05-2017

CaD (calciumcarbonaat / colecalciferol)
Osteoporose/botontkalking

Had het eerst in tablet vorm, moest van zorgverzekeraar nu dit medicijn gebruiken in bruisgranulaatvorm, omdat het voordeliger is. Maar vind het heel vervelend. Krijg er brandend maagzuur van.
21-09-2016

Magnesium (magnesium)
Beenkrampen

Door magnesium te gebruiken zijn mijn krampen verminderd, toch heb ik er nog regelmatig last van vooral in benen en onderrug
25-05-2016

Osteoporose/botontkalking

Omdat ik jaren lang geen melk of melkprod (yoghurt e.d.) gebruikte werd er een DEXA gemaakt. Aan de hand van die uitslag moest ik aan de Calci-chew D3. Eigenlijk vind ik dit maar niks omdat ik , zo simpel denkende, bang ben dat straks aderverkalking gevormd gaat worden. Nu 8 jaar verder was de uitslag van de nieuwe DEXA teleurstellend...dus wéér die nare kauwtablet. Ja ee[lees meer...]n zg kunstkop krijg ik hiervan....
23-03-2016

Vitamine tekort

Vrijwel direct na de start had ik een darmontsteking te pakken! Meteen gestopt, ik had al mijn bedenkingen over alle hulpstoffen. Ik ga wel naar mijn eigen reformzaak voor een GOED supplement!
17-03-2016

Osteoporose/botontkalking

Last van knie en heupbeen alleen in rust niet bij lopen en sporten. Nu ook verlamming in linkerhand. Huisarts kan me alleen maar aanraden even te stoppen met calci chew om te kijken of het minder word. Na ervaring met Actonel weet ik haast zeker dat het door calci chew komt.
26-11-2015

Osteoporose/botontkalking

tegenstrijdige adviezen. Na Gastric Bypass mag je eigenlijk geen vet eten terwijl ik in de apotheek het advies kreeg de calci chew D3 bij iets vettigs te eten, omdat de vitamine D3 beter wordt opgenomen bij vettig eten. Ook staat mijn dosering hierboven niet in de lijst ik heb 500mg/ 400 IE en die staat niet in de lijst. Ik heb ook geen osteoporose, maar krijg het ter voor[lees meer...]koming van osteoporose.
25-11-2015

Osteoporose/botontkalking

Heb ernstige osteoporose. Afgelopen 4 jaar 6 botbreuken gehad. 1 gecompliceerde bovenbeen breuk; 2. tijdens 3e operatie brak er bot af.(2 extra schroeven); 3. tijdens 4e operatie brak er een botje. (1 extra schroef); 2 maal spontane wervel breuk (4 cm.gekrompen); 6. stoot mijn voet, kleine teen breekt. Heb er ook 2 keer per jaar een prolia injectie voor.
15-11-2015

Borstkanker

Nu al bijna 2 jaar deze kauwtabletten. Grote pillen formaat bruistabletten , die je kapot moet kauwen, zo klein mogelijk, en dan alles doorslikken . Ja ze smaken naar kalk, maar met een prettig citroensmaakje eraan. Ook zijn ze bros van structuur, wat het kauwen vergemakkelijkt. Ook is een nieuw potje makkelijk open te krijgen, belangrijk als je helemaal slap bent van de c[lees meer...]hemokuren.
21-10-2015

Osteoporose/botontkalking

Het tablet bestaat naast de werkzame bestanddelen voornamelijk uit zoetstoffen: aspartaam, isomalt, sorbitol en sucrose. Alle schadelijk voor de gezondheid en geven een walgelijk zoete smaak. En je moet er nog op kauwen ook! Aahrg!
26-03-2015

Slow-K (kaliumchloride oraal)

Ik moest van de internist overstappen op een ander medicijn omdat ik bij gebruik van slowK teveel vocht vast bleef houden en mijn bloeddruk te hoog bleef. Het middel is overigens gemakkelijk in te nemen!!
03-12-2014

Vitamine tekort

Ik calci chew d3 gekregen , samen met pyridoxine , dus wederom kan ik een (voor of nadeel niet toeschrijven aan dit of dat medicijn ) Maar al zouden er veranderingen zijn dan was het goed geweest , maar helaas geen reactie vanuit mijn lichaam , waardoor ik mij beter of slechter zou voelen .
12-11-2012

Osteoporose/botontkalking

Na een ongeluk (waarbij ik mijn heup brak) werd botontkalking gecontateerd. Ik kreeg o.a. Calci Chew voor geschreven. Al enige tijd kampte ik met een geringe facale incontinentie. De laatste maanden liep het letterlijk de 'spuigaten' uit!! Ik ben op 29 oktober gestopt met het slikken van deze tabletten en tot mijn grote verbazing was ik een dag erna al helemaal 'droog' en [lees meer...]nog steeds. Ga binnenkort maar even naar een alternatieve medicatie vragen (als dat er is). Pffffffffff. Ik weet overigens niet of het medicijn effectief is.
25-10-2012

problemen met ontlasting. Gestopt
18-10-2012

Calcium Bruis (calciumcarbonaat)
Osteoporose/botontkalking

onvoldoende effectief tegen botontkalking.
14-09-2012

Hoog cholesterol

Dit middel kreeg ik op recept nadat bloedprikken een eventueel (dreigend) gebrek aan calcium aangaf. Dit had misschien ook te maken met probleem i.v.m. bijwerkingen lipitor/haaruitval bijv. Het gaat nu stukken beter. Alle tekortkomingen kwamen tegelijk aan het licht. Wel zit ik al meer 10 jaar op de grens van Diabetis, maar daarvoor hoef ik nog geen medicijnen te slikken[lees meer...]. Het is nog niet doorgebroken. Ik weet niet in hoeverre dit iets met Calcium te maken heeft.In ieder geval breken mijn nagels nu veel minder of bijna niet meer af. Ja, de ouderdom komt met gebreken, maar gelukkig is er tegenwoordig veel aan te doen. Er was bij dus sprake van een gebrek aan vitamine D3.
12-09-2012

Magnesiumsulfaat (magnesiumsulfaat)
Maagklachten

Word er erg misselijk van en veel buikpijn. Niet fijn te gebruiken, maar het werkt wel.
24-07-2012

Osteoporose/botontkalking

Sinds de nwe uitvoering last van oprispingen van de kalktab. de oprispingsgeur is dus idem aan de geur en smaak van de tablet. het is bar. het geeft een branderig gevoel in mn verhemelte mn hele neus staat onder druk en geeft een gevoel van zuurbranden. Met de samenstelling van het vorige formaat geen enkele last.
09-07-2012

Osteoporose/botontkalking

Sinds 2005 voorgeschreven door specialist ivm te vroege 'krimp' rugge wervels/botten.Geen klachten, effectiviteit moeilijk voor mij te beoordelen, krimp wel tot staan gebracht. 2xdgs 500mg. Kost mij wel ieder jr mijn Eig. Risico. verder nl gezond maar helaas niet zonder recept te verkrijgen!!
02-05-2012

Cacit D3 (calciumcarbonaat / colecalciferol)

Enige behandeling mogelijk zonder wisselwerking met andere medicijnen. Na elke capsule die ik neem, val ik enkele uren later zonder reden, mijn been weigert dienst. De 2e keer, dezelfde reactie, vallen, gebroken arm. Mijn chirurg vroeg me of ik toxische producten nam, maar dat is niet zo, dus hij raadde me aan het de volgende keer bij het avondeten te nemen. Om 11h 's av[lees meer...]onds, in bed, gingen mijn benen rare en ongecontroleerde bewegingen maken. Raar! Toeval of bijwerking, of het internet heb ik gevonden dat kramp kan voorkomen maar dit niet. Gevaarlijk, moet ik het laboratorium waarschuwen, mijn arts kende dit probleem niet, wat neurologisch lijkt.
21-03-2012

Osteoporose/botontkalking

Calcia Chew heeft een vieze smaak. Volgens arts zijn laatste inzicht gaat het slecht samen met mijn maagmiddel (Omeprazol) en is Cad of Bonedron beter voor me
23-02-2012

Calci-Chew (calciumcarbonaat)

Ik wil hier ook graag een waarschuwing doen uitgaan voor Calci Chew. Mijn moeder heeft het voorgeschreven gekregen en zij kan er niet tegen, we weten niet tegen welk onderdeel, maar u bent gewaarschuwd, in deze tabletten zit ook aspartaam! In Amerika is onderzoek gedaan naar aspartaam en het tast het zenuwstelsel aan, dus u bent gewaarschuwd! Beter een hoge dosering D3 te [lees meer...]kiezen van bijvoorbeeld Jarrows Formulas of Thorne of Now. Hier op het Noordelijk Halfrond hebben wij een hoge dosering nodig, zefs wel 10 000 iu per dag! Laat u dus niet afschepen met een lage dosering en hoe donkerder de huid hoe hoger de dosering moet zijn! Ga zelf ook eens op onderzoek uit en kijk wat er zoal op internet over D3 wordt geschreven. Vitamine D2 is niet hetzelfde als Vitamine D3!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)