categorie

Oog - allergie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - allergie

25-06-2023 | Vrouw | 68
Oogontsteking
Blijkbaar wordt dit middel, ondanks de vele negatieve ervaringen, toch veel gebruikt. Momenteel is het n.l. niet leverbaar, Gebruik het hele jaar door, vanwege kleine ontstekingen aan de oogranden. Werk goed. Groot bijkomend voordeel: mijn zicht in de verte was een stuk beter toen ik de druppels gebruikte. Nu al twee weken niet en de apotheek laat niets van zich horen[lees meer...] op mijn vraag wanneer ze de druppels weer kunnen leveren, al is het maar eerst 1 flacon.

05-06-2022 | Man | 46
Hooikoorts
Druppels doen helemaal niets, erg ontevreden met dit product

12-05-2022 | Man | 54

05-09-2021 | Vrouw | 59
Oogontsteking
Als gevolg van allergische reactie op stof en pillen vaak oogklachten: tranen, ontstoken, lichtschuw, pijnlijk. De druppels helpen een beetje. Ben niet erg tevreden over de effectiviteit.

10-04-2021 | Man | 21
ketotifen
De huid rondom de ogeb is verbrand. Apotheek gaf aab dat dit vaker gebeurd. Daarbij ern vieze smaak in de mond. Snel weer over op livocab

Prevalin oogdruppels

23-02-2021 | Man | 10
Hooikoorts
Mijn zoon heeft sinds afgelopen weekend weer erg veel jeuk in zijn ogen door hooikoorts. Mijn zoon's ogen zijn roder dan rood na de druppels. We hebben het nu 3 dagen geprobeerd, maar het helpt helemaal niet.

19-06-2020 | Vrouw | 49

14-05-2020 | Man | 54
emedastine
Prima middel. Werkt snel en goed. De kleine flacon (5 ml) is erg stug waardoor nauwkeurig druppelen in het oog zeker in het begin wat lastig gaat.

Zaditen oogdruppel

22-07-2019 | Vrouw | 67
Hooikoorts
Ik gebruik deze oogdruppels al een aantal jaren (voorschrift van de oogarts) in de zomermaanden, iedere dag 2 keer per dag druppelen, maar heb het idee dat ze niets doen. (ernstige allergie voor grassen en kruiden)

Tilavist

04-06-2019 | Man | 23
nedocromil
Prima medicijnen zonder bijwerkingen, druppels kunnen alleen gele vlekken opleveren bij knoeien.

04-06-2019 | Man | 23
azelastine
Bij het druppelen krijg ik een branderig gevoel in mijn ogen waardoor mijn ogen gaan tranen, hierdoor iets verlies van druppels. Daarnaast heb ik gemiddeld zo'n 4 uur lang een bittere smaak achter in mijn mond, eten of drinken haalt de smaak niet weg.

23-04-2019 | Man | 67

22-07-2018 | Man | 64
Hooikoorts
medicatie 2 x per dag 1 druppel in beide ogen. Na allerlei anti histamines geslikt te hebben zonder enige effectiviteit, ben ik op advies van een kennis met Livocab druppels begonnen. Bij langdurige hooikoorts gebruik ik de druppels dagelijks. Het lijkt wel alsof er een filmpje op je ogen komt die je dan beschermt tegen de pollen en het gevolg is dan dat de irritatie en[lees meer...] het tranen van de ogen verdwijnen. Ook de neusirritatie en het niezen reageren positief op het gebruik van deze druppels. Bij eenmalige acute aanvallen, verlichten de druppels onmiddellijk en verdwijnen de tranen en irritatie met een uurtje. Gebruik Livocab nu een aantal jaar.

Ketotifen oogdruppels

07-06-2018 | Vrouw | 48
Droge ogen

29-05-2018 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Helaas doet het weinig tegen jeukende ogen. Hooguit als ik net heb gedruppeld werkt het maar geen 12 uur lang....

28-05-2018 | Vrouw | 40

Zaditen oogdruppel

25-05-2018 | Man | 48
ketotifen
Had een aantal jaar geleden veel last van jeukende ooghoeken in 't voorjaar. Naar de huisarts en kreeg eerst een ander middel tot. Iemand vertelde over zaditen. En dat blijkt erg goed. Te werken. Jeuk is meteen weg!!!

18-04-2018 | Man | 65
Hooikoorts
Mijn hooikoorts was nooit eerder zo erg als dit jaar. Ik gebruik ze nu voor het derde jaar tijdens de lente. Ik heb geen idee of de hooikoorts nog erger was geweest zonder de oogdruppels! Ik wordt gek van de jeuk en moet mezelf dwingen niet door mijn ogen te gaan wrijven.

26-09-2017 | Vrouw | 72
Oogontsteking
In het begin dikke oogrand en dikke ogen, deed pijn bij het aanbrengen. Het gevoel van harde oogdruppels, ongemakkelijk. Daarbij zie ik na 5 dagen gebruik, weinig verschil.

Cromoglicinezuur Oogdruppels

19-07-2017 | Vrouw | 52
Allergische reactie
Ben een paar jaar geleden vanwege steeds terugkerende longontstekingen getest op allergieën en was volgens meerdere test nergens allergisch voor. Ruim een maand geleden zijn we verhuisd (schuin tegenover ons oude huis) en kan niet naar buiten zonder binnen een uur tranende, jeukende, branderige pijn aan de ogen te hebben waarbij ik amper wat kan zien. Eerst wat homepatisch[lees meer...]e druppels gebruikt maar die brachten niets. Hooikoorts allergie middelen brengen ook niets. Ik lees daarbij ook dat deze meer voor neus, keel en longen reacties zijn en buiten dat ik bij het tranen ook enigzins een loopneus ervaar, is dat van korte duur, echter met de ogen dat is echt erg. Via Duitse apothekensite (vergelijkingssite) op ChromoHexal met Chromglicine er in gestoten (had de meeste positieve ervaringen) en geprobeerd. Eerst schrik, deed een weinig pijn, maar nu ik kan weer zien, heb niet meer de neiging om ogen uit te wrijven. Dus ja dit werkt in ieder geval bij mij.

Opatanol

01-04-2017 | Vrouw | 42
olopatadine
Allergische reactie
Sinds mijn 38ste reageer ik opeens allergisch op graspollen. Ik had extreem veel last van mijn ogen: veel tranen, dikke oogleden, rood oogwit en doorlopende jeuk. Niet te doen! Niets hielp, oogdruppels van drogisterijen zeker niet. Sinds ik Opatanol heb ontdekt heb ik nog maar nauwelijks last van mijn ogen. Ik draag lenzen: ik druppel elke ochtend en avond en wacht dan 10 [lees meer...]minuten met lenzen indoen. Echt een verademing dit medicijn!

05-06-2016 | Man | 26
Hooikoorts
Werkelijk waardeloos, heb erg last van hooikoorts en dus jeukende ogen etc. Dit middel heeft alles erger gemaakt. Mijn ooglid sluiten doet nu zelfs pijn van dit spul en de jeuk is nu 10 maal erger. Ik vind Livocab een waardeloos merk, ook hun neusspray deugt niet, maar dat kom wel in een andere review.

25-05-2016 | Man | 39
Hooikoorts
Ik zweer bij dit product, dit is het eerste en het enigste hooikoortsmiddel dat bij mij echt helpt. 4 jaar geleden toevallig in Brussel ontdekt toen ik daar op trip was bij een apotheek. Ik liep daar naar binnen met ernstig jeukende ogen ... en vroeg om oogdruppels tegen hooikoorts! Deze druppels werken zeer snel en de hele dag geen last meer van, echt perfect!

Prevalin oogdruppels

15-04-2016 | Man | 67
cromoglicinezuur
Sterke traanafscheiding door allergische reactie. Na een dag gebruik al verbetering en het is nu een kwestie van dagelijks een a twee maal druppelen om het onder controle te houden.

11-01-2016 | Vrouw | 60
ketotifen
Jarenlang heb ik al last van een allergische reactie op m'n ogen. Eerst begint mijn neus te lopen en dan binnen 10 minuten zijn mijn ogen rood, opgezet, branderig en slijmerig. Ik kon dan bijna niets meer zien. Dat duurde zo'n 3 dagen en dan wordt het minder. Artsen ook oogartsen konden maar niet vinden wat het was. Kreeg allerlei druppels die niet hielpen. Tot twee jaar [lees meer...]terug kwam ik erachter dat het fijnstof moet zin van uitlaatgassen! Ik stond nl langs de kant van n file. Binnen n paar minuten werden m'n ogen dicht en slijmerig. Ik let nu goed op vrachtwagens tractoren etc. Draai m'n hoofd om en scherm m'n ogen af. Ook in de auto zelf draai ik de ventilatie dicht bij n file. Kreeg ook n reactie bij het uitblazen van een kaars! Ik bleef er net iets te lang boven hangen. Nu ga ik voordat ik vermoed dat ik in aanraking kom met druk verkeer, de druppels uit voorzorg gebruiken. En echt ze helpen heel goed.

28-09-2015 | Vrouw | 49
Allergische reactie
Van de huisarts een oogdruppel gekregen, die even heeft geholpen. Afgelopen 2 weken op vakantie geweest in Portugal. in Lissabon kwamen de symptomen in volle hevigheid terug (vooral gezwollen ogen) Aldaar naar een apotheek geweest. Andere oogdruppels gekocht, die ook maar even, ca. 5 dagen, geholpen hebben. Daarna was het weer mis. Inmiddels ging onze reis weer verder. [lees meer...]In andere plaats de situatie uitgelegd aan apotheker. Zij schreef 'Allergodil' voor. Ik mocht het maar 1 week gebruiken, dan moest ik stoppen. (hier in Nederland mag ik het langer achter elkaar gebruiken, lees ik op de Nederlandse bijsluiter op internet) Ik voelde bijna direct verlichting. Maar dat was bij de andere twee oogdruppels ook het geval. Dus écht vertrouwen erin had ik nog niet. Nu heb ik ze tot afgelopen vrijdag gebruikt. En ik moet zeggen: het gaat hartstikke goed!! Oók nu ik al 3 dagen gestopt ben. Ik hoop dat het zo blijft! Zie alleen dat ik in Portugal de helft minder betaal dan hier in Nederland. 'Inslaan' dan maar, de volgende keer, als we daar zijn!

03-05-2015 | Vrouw | 64
Hooikoorts
ik heb sinds 4 weken hooikoorts, maar het slaat bij mij altijd op de ogen. opgezwollen ogen, plakkerig, jeuk, heb medicatie van huisarts, maar niets helpt. tot dat de ogen ontstoken zijn, dan moet ik naar de oogarts en die heeft mij nu Altriabak 0,25 voorgeschreven, en dit helpt wel de jeuk, pijn en rode opgezwollen ogen zijn weg. dus een paar dagen goed druppelen, en ik h[lees meer...]oop er weer van af te zijn. Dit medicijn is beter denk ik.

25-06-2013 | Vrouw | 61
levocabastine
Livocab oogdruppels gebruikt ivm irritatiegevoel onder mijn linker ooglid. Tijdens en na gebruik 4 x daags keelpijn aan de linker kant en een geirriteerd neusgat links.

24-09-2012 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Ik gebruik al jaren fluticason (neusspray) en een anti-histamine-pil (waarbij het blijft zoeken naar eentje met weinig bijwerkingen). Sinds een aantal jaar heb ik ook vaak last van mijn ogen bij de hooikoorts, zoals ik dat al veel langer had bij honden en katten. Wanneer ik tijdens de hooikoortsperiode wakker word met ogen vol korsten van het tranen, druppel ik wat in mij[lees meer...]n ogen. Het werkt goed en soms kan ik zelfs dan lenzen dragen. Ik heb geen negatieve bijwerkingen hoeven ervaren van Livocab.

Allergo-COMOD oogdruppels

03-09-2012 | Man | 41
cromoglicinezuur
Ik heb al langer last van droge ogen. Druppels hielpen wel wat, maar het ging niet over. Tot ik in juli 2012 op de site nieuweogen.nl kwam. Daar heb ik geleerd hoe ik de spanning in en om mijn ogen kan verminderen door ontspanningsoefeningen en dat heeft erg goed geholpen. Ik ben nu vrijwel volledig van mijn droge ogen af en tevens zie ik ook nog ietsje beter.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)