categorie

Oog - bacteriële infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - bacteriële infectie

11-08-2019

Ofloxacine oogdruppels (ofloxacine)
Oorontsteking

Ik ben zeer tevreden over deze druppels. Het zijn eigenlijk oogdruppels, maar worden tegenwoordig ook voorgeschreven bij een oorinfectie. In het verleden heb ik aan mijn andere oor een ontsteking gehad. Heb toen Bacicoline-B gekregen en dat heeft geleid tot vergiftiging (ototoxiteit) in dat oor en heeft mijn gehoord permanent aangetast. Ik hoor daar heel dof mee nu. Hee[lees meer...]ft me gewoon gehandicapt gemaakt. Grote paniek bij mij dus toen mijn nu nog goede oor ook ging ontsteken. De KNO arts heeft deze druppels voorgeschreven omdat uit diverse Amerikaanse studies op dieren EN mensen is gebleken dat er nooit vergiftiging van het oor heeft plaatsgevonden bij dit gebruik (in mijn geval 2 x daags 3 druppels voor 5 minuten in het oor laten zitten, voor een week). En dat het in twee van de drie gevallen een oorontsteking verhelpt. Na 2 keer gebruik van Ofloflaxine druppels merkte ik al duidelijk verbetering. De vieze geur, pus en pijn nam af, en het oor werd weer rustiger. Na een week gestopt met de 'kuur'. Ik heb geen ontsteking meer. Alleen nog een klein gaatje in mijn trommelvlies dat vanzelf weer dicht groeit. Ik heb in een week tijd gewoon weer veel beter gehoor gekregen. Ik snap niet dat huisartsen en KNO artsen nog steeds gifige druppels aan patiënten voorschrijven zoals Otosporin of Bacicoline-B. Mocht ik ooit weer een oorontsteking krijgen die met medicatie opgelost moet worden, dan vraag ik weer om Ofloflaxine druppels. Want orale antibiotica hebben helaas ook nooit iets verbeterd als ik een oorontsteking had.
25-04-2019

Oogontsteking

Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.
02-12-2018

Bacteriële infectie

Oogzalf voorgeschreven gekregen na infectie. Lastig aan te brengen. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen (kortstondig wazig zien). Na twee / drie dagen infectie verdwenen. Volgens gebruiksaanwijzing nog twee dagen extra gebruikt. Sinds staken gebruik snel ge-irriteerde ogen. Duurt nu al bijna drie weken. Kortom middel effectief tegen infecties, maar zeer vervelende bijwe[lees meer...]rkingen achteraf.
12-10-2018

Oogontsteking

Ik gebruik de druppels nu 2 dagen en naar mijn idee wordt het erger. Had eerst geen pijn, wel rood en beetje opgezet. De laatste 2 nog steeds. Inmiddels staat er weer een afspraak bij de huisarts. Nu ook last van hoofdpijn erbij.
05-09-2018

Ciloxan (ciprofloxacine)

25-08-2018

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Agressieve troep die mijn oogontsteking snel verhielp MAAR het liep in de nacht uit mijn oog en nu heb ik onder mijn oog een plek van ongeveer 1 cm breed en 2 centimeter lang waarop een korst zit met de kleur van het middel . Het lijkt wel of de chloor-troep mijn huid daar heeft weggevreten. Echt verschrikkelijk als dat niet geneest.
19-04-2018

Oogontsteking

Sinds vanmorgen in gebruik voor een ooglidontsteking (niet het oog zelf!) sindsdien al een stuk beter geworden! Minder dik en minder pijnlijk, ik ben erg tevreden :) Heb dit al eens eerder gekregen maar toen hielp het niet (achteraf gezien was dit ook een verkeerde diagnose: geen bacteriële ontsteking maar chronische oogontsteking waarvoor ik nog steeds in behandeling b[lees meer...]en bij de oogarts. Gelukkig was ik nog optijd om verdere schade te voorkomen!). Gezien deze ervaring zou ik iedereen aanbevelen om niet te blijven aanmodderen: als het niet helpt, nogmaals naar de huisarts en evt. naar oogarts!
20-03-2018

Oogontsteking

last van een conjunctivitis. Na 1 dag is de roodheid al fors afgenomen. Na 2 dagen bijna verdwenen. Werkt bij mij prima!
20-03-2018

Oogontsteking

Super binnen 5 dagen gaat alles verdwenen. Ben ik blij me .
11-03-2018

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Preventief Na verwijdering staalsplinter Binnen 2!dagen is het hard achteruit gegaan met mijn oog het werkt hartstikke rood gewoon echt pijn te doen Het werd steeds erger en irriteerden uiteindelijk uitgespoeld toen verdwenen de klachten al meteen Niet gebruiken dit is goedkope rommel Je kunt net zo goed zout in je oog smeren dat ontsmet ook ha ha
11-01-2018

Oogontsteking

Gebruik Chlooramfenicol oogdruppels (4× p/dg) en zalf (1× p/dg) nu al 4 dagen echter zonder succes. Alleen maar verergering van de klachten en de nodige bijwerkingen oa hoofdpijn, rood pijnlijk oog, pijn in benen als bovenrug. Deze medicatie heeft een averechtse werking dus ik stop ermee en maar weer eens naar de huisarts.
06-01-2018

Oogontsteking

Had al een week last van een rood en pijnlijk oog afgelopen donderdag naar de huisarts geweest keek even en schreef chlooramfenicol voor het is nu zaterdag en geen verbetering wordt alleen maar erger oog veel roder hoofdpijn aan 1 kant wazig zien de hele dag pijn in het oog dus ik gebruik het niet meer maandag maar even terug naar de huisarts
21-12-2017

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Weet waar je aan begint, het voelt alsof je 'chloor' in je eigen ogen druppelt.
19-11-2017

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Ik had een staalsplinter in mijn oog gekregen, deze is bij de huisartsenpost verwijderd. Om ontstekingen te voorkomen heb ik deze oogzalf gekregen. Ik krijg er ernstige zwelling van, een stekende pijn en branderig oog. Ik stop met dit medicijn!
28-09-2017

Oogontsteking

Eerst mijn oogontsteking behandeld met afgekookt water en 1 druppel babyshampoo. Dit was niet effectief. Nu bijna een week bezig met Chlooramfenicol. Linkeroog geneest beter dan rechteroog. Hoop op enige verbetering nog, anders terug naar huisarts. Had geen bijwerkingen.
05-09-2017

Oogontsteking

Nav. ontstoken ooglid, waarvoor in verleden Fucithalmic 10 mg ooggel, geen bijwerkingen, middel niet leverbaar. Daarom chlooramfenicol 4mg, middel wordt afgeraden door oogartsen trouwens, middel werkt wel, maar met veel en gevaarlijke bijwerkingen. Ik houd op met gebruik. NB de fabrikant is firma Thea in België.
20-08-2017

Oogontsteking

Bij mij helpt het niet. Ik gebruik de druppels nu 6 dagen en geen verbetering. Het wordt alleen maar erger.
19-08-2017

chlooramfenicol Minims (chlooramfenicol)
Oogontsteking

Dit middel gekregen omdat ik een oogontsteking had gekregen nadat er iets in mijn oog was gekomen. Werd alleen maar erger. Dikke oogleden, ogen werden roder en bleef tranen. Dit middel hielp niet.
02-07-2017

Oogontsteking

Mijn linkeroog was ontstoken, zag er erg rood uit traande en irriteerde, rechts een beetje. Mijn huisarts schreef mij Chlooramfenicol 10 mg/g voor en ik ben op dezelfde dag (vrijdag) nog begonnen met het aanbrengen van de oogzalf in beide ogen, 3x. Dat brandde en het duurde lang voordat dat minder werd. De volgende ochtend zag ik dat mijn bovenste oogleden iets dikker ware[lees meer...]n maar ik heb die dag het medicijn 2x aangebracht. De branderigheid werd erger en mijn ogen bleven rood en het leek erop dat de oogleden nog dikker werden. Ik bleef ook meestentijds wazig zien en ik kon mijn ogen niet goed openhouden. De dag daarna schrok ik toen ik 's morgens in de spiegel keek, zo dik waren mijn oogleden, boven en onder. Ik heb besloten het medicijn niet meer aan te brengen maar maandag eerst de huisarts te bellen. Ondertussen doet het nog steeds pijn en moet ik regelmatig een aantal minuten met mijn ogen dicht gaan zitten om dat te kalmeren. Dit medicijn is voor mij zeker geen aanrader.
26-06-2017

Tobrex (tobramycine)
Oogontsteking

Nadat ik eerst chlooramfenicol kreeg en mijn klachten verergerden kreeg ik deze zalf en sindsdien is mijn oogonsteking met de dag minder aan het worden. Over deze zalf ben ik dus zeer tevreden, ookal is de jeuk die ik ervan krijg vervelend. Niet iedereen zal deze bijwerking hebben.
14-05-2017

Oogontsteking

Ondanks dat de ontsteking oversloeg naar mijn andere oog ben ik verder gegaan met de behandeling. Zonder ernstige bijwerkingen een prettige geneesproces ondergaan binnen 1 week.
04-05-2017

Oogontsteking

Rode en waterige ogen, veel pijn, erg opgezwollen bovenoogleden. Bij opstaan waren de wimpers dichtgeplakt. Huisarts schreef deze oogdruppels voor. Na 3 dagen trok alles geleidelijk weg nadat ik bijna de moed had opgegeven. De vierde dag geen pijn meer en geen opgezwollen oogleden. Nog een beetje rood en waterig. Heb er nu wel vertrouwen in dat de oogontsteking weg gaat
13-04-2017

Trafloxal (ofloxacine)
Oogontsteking

Ik heb maar een oog en daar moet ik heel erg voorzichtig mee doen en daar is de huisarts wat laks in. Let op dat je niet 2 keer een fout middel krijgt dat is gewoon een trauma waard. Ik vind dat de huisartsen beter hun werk moeten doen, dan hoef ik niet dubbel te klooien.
13-04-2017

Oogontsteking

Stekende pijn en brandend slecht zicht. Ik ging door een hel, nooit meer.
09-04-2017

Oogontsteking

Mijn bijwerkingen: wazig zien, vermoeidheid, bittere smaak in mond.
04-01-2017

Oogontsteking

De naam van de fabrikant is: Théa. Mijn bijwerkingen: zware benen, slechte bloedsomloop in de onderbenen.
03-11-2016

Oogontsteking

sinds zaterdag 29/10/2016 kreeg ik last van een chalazion in mijn linkeroog, geen pijn maar helemaal opgezwollen en veel vocht in het oog. Dinsdag 01/10/2016 bij de huisarts geweest en dit medicijn meegekregen. het is nu donderdag 03/10/2016 en het is nu bijna verdwenen. perfect medicijn geen bijwerkingen en makkelijk aan te brengen.
05-09-2016

Oogontsteking

De zalf deed niets. Sterker nog, de klachten werden als maar erger!
01-06-2016

20-05-2016

Trafloxal (ofloxacine)
Oogontsteking

Ik ben overgestapt van chloorafenicol naar trafloxal, omdat chloorafenicol geen werking heeft bij mij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)