categorie

Oog - bacteriële infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Oog - bacteriële infectie

03-02-2024 | Vrouw | 56
fusidinezuur
Langdurig random dik oog en rode vlekjes/pukkels onder oog. Naar huisarts: advies hygiene maatregelen, warm washandje, massage oog en oogrand. Hielp niet toen medicijn fucithalmic gekregen: 4wk 2-6x daags 1 druppel ook op ooglid wrijven. Na 2 weken enorm opgezwollen rood oog en pijnlijk, hoofdpijn erbij. Huisarts benaderd, gewoon 4 wk afmaken! Kortom: ik ben veel slec[lees meer...]hter af dan voordat ik het medicijn gebruikte. Ik maak mij zorgen over hoe ik nu mijn oog genezen krijg. Bij effectiviteit: erger dan voorheen (ipv geen)

19-09-2023 | Vrouw | 59
Infectie (wond)
Ik slik dit vanwege een moeilijk bestrijbare wondinfectie, in combinatie met rifampicine. Ik vrees dat ik dit niet lang meer kan volhouden, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk.

22-08-2023 | Vrouw | 54
Oogontsteking
Deze zalf van Ursapharm van de huisarts gekregen vanwege een ontsteking van de ooglidrand door verstopt talgkliertje. Na 2 keer gebruiken gestopt. Ik kreeg ernstige pijn/steken in mijn oog. Oogrand werd rood en dik. Mijn oog helemaal waterig. Vreselijk! Beter is om het ooglid regelmatig te verwarmen met warme compressen en warme natte washandjes.

28-06-2023 | Vrouw | 66
Oogontsteking
Ik had gel gekregen voor ontsteking van ooglid. Na eerste gebruik werd het alleen maar erger. Op advies van dokter en apotheek nog 1 dag langer gebruikt maar nu is het nog erger geworden. Pijn en irritatie in mijn oog en ooglid nog veel dikker en roder geworden.Ik ben er nu mee gestopt. Middel is erger dan de kwaal.

15-12-2022 | Vrouw | 44
Oogontsteking
Zeer slechte zalf, het maakte mijn oog ontstekingen veel erger! Ik had een beetje zwelling bij mijn ooglid en na één keer gebruik werdt mijn oog dikker, rod en veel pijn in mijn oog en de hele wang ook! Gebeld naar de huisarts en moest ik foto's sturen! En nog geen reactie. Dus niet gebruiken!

16-07-2022 | Vrouw | 55
Oogontsteking
Door langdurig gebruik allergisch geworden voor chlooramhenicol

Ofloxacine oogdruppels

16-07-2022 | Vrouw | 55

19-04-2022 | Vrouw | 53
Oogontsteking
Al bijna 3 weken last van ontstoken ogen, rechteroog het ergst, fucithalmic ooggel van huisarts gekregen, druppel het 4 dagen in ogen, rechteroog nog meer roder, jeuk, veel plakkerigheid en gezwollen ooglid volgende dag, dus ga huisarts weer raadplegen bij mij helpt het niet word erger...

13-07-2021 | Vrouw | 44
Nierbekkenontsteking
eerst Monuril gekregen voor blaasontsteking/nierbekkenontsteking. toen mijn toestand verslechterde heb ik Citrofloxacine gekregen. dag 1 prima...dag 2 merkte nix, dag 3 de Hel broke loose..... chemisch totaal ontregeld. hartkloppingen, trillen, zere spieren, nekpijn, moe, traag lopen, zwak, duf, harde buik... dag erna gebeld met de huisarts. mag stoppen, maar de onts[lees meer...]teking was nog niet weg....toch doorzetten. 2 dagen later was de ontsteking weg maar de bijwerkingen nog niet. gister mijn laatste tablet gehad, zojuist gebeld met de huisarts... hoe lang het duurt voordat dit uit me lijf is, ik ben compleet onderuit geschopt, kilo afgevallen ( ik woog 43,5) mentaal een oude dame geworden... assistente wist niet precies hoe lang, toen de apotheek gebeld, kan 3 tot 4 dagen duren voordat de antibiotica uit het lijf is..... ik weet van voor niet meer hoe ik van achter leef. hou het in de gaten wordt er gezegd.... de bijsluiter is 11 pagina's en google geeft ook geen positieve reacties. kijk goed als je dit wil gebruiken, wat het met je doet....het is écht een heel heftig middel.... (bloeddruk is goed, saturatie is goed, hartslag is goed...) maar het lichaam is echt compleet van slag..

26-05-2021 | Man | 59
Oogontsteking
Ontsteking van linkeroog en mindere mate rechter oog. Waarschijnlijk door combi van hard computerwerk met slechte leesbril en bacteriele infectie door corona-handontsmettingsmiddel uit het flesje dat bij een winkelingang staat of zonnebrand. Zonder handen te wassen met vingers in mijn ogen gezeten.

11-05-2021 | Vrouw | 52
Orgaantransplantatie
Nieuw hoornvlies, recept ingeleverd bij apotheek AMC - > chlooramfenicol Teva geen probleem, prima gebruik geen last. Lokale apotheek had alleen andere chlooramfenicol URSAPHARM. Gevolg mega pijnlijk oog, veel filamentjes, meteen door spoedpoli, nieuw recept ingeleverd bij apotheek AMC - > chlooramfenicol Tevs, geen last. Later met recept naar lokale apotheek weer URSAPH[lees meer...]ARM en na paar dagen mega pijnlijk oog, steken, filamentjes en bak ellende. Doorgestuurd naar spoedpoli nu trafloxal, Teva was niet meer op voorraad Apotheek amc Ik ben dus allergisch voor conserveermiddelen URSAPHARM. Wolvet en chlooramfenicol zit ook in Teva.

12-04-2021 | Vrouw | 53
chlooramfenicol
Binnen enkele dagen toenemende irritatie, pijn, wazig zien en zwelling van het oog, gevold door herpes achtige uitslag en galbulten rond het oog.

Trafloxal

11-04-2021 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Was gestopt met de zalf ging prima pijn vrij . Bij de arts geweest 6 weken weer de nacht gebruiken . Na gebruik pijn weer terug . Moet ook nog jaar lang vaseline zalf gebruiken . Wat te doen ?

05-04-2021 | Vrouw | 21
chlooramfenicol
Kleine beschadiging aan mijn hoornvlies, dit gekregen van de huisarts. Eerste dag twee maal gebruikt, werd snachts wakker met een super opgezwollen oog die ik amper kon openen en mijn zicht was heel wazig. Pijn was ondragelijk, steken in mijn oog en hoofdpijn die erbij kwam, niet kunnen slapen. Ik dacht eerst dat het van de beschadiging kwam. Toen het de volgende ochtend [lees meer...]een stuk beter ging was ik opgelucht. Toen deed ik weer de zalf aanbrengen en zwol mijn oog weer precies zo hard op als die avond en kwamen alle klachten in een keer terug, dit was voor mij het teken dat het ligt aan de zalf. Nooit meer voor mij, ik stop meteen!

19-02-2021 | Man | 70
Oogontsteking
Omdat het medicijn (de oogzalf met anibiotica) na 7 dagen alleen maar irritatie en wazig zicht opleverde ben ik in overleg met de oogarts gestopt met het gebruik van het medicijn. Nu maar afwachten of er hetstel optreed.

24-01-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
oogzalf: 4x moest ik dit aanbrengen van de huisarts, kreeg eerst wat last van prikkelende en branderige ogen en dit bleef aanhouden tot einde gebruik. In het latere stadium van gebruik kreeg ik pas een bittere/chloorsmaak waardoor ik ook een gevoeliger geïrriteerde keel kreeg, ook in de neus drong het chloor door en kreeg ik wat irritatie bovenin. Even een kortstondige [lees meer...]verergering van mijn al bestaande hoofdpijn van de ontsteking. Gebruiksgemak: wat lastig aanbrengen, steeds handen gewassen maar ook met een wattenschijfje mijn ogen eerst schoongemaakt met water omdat er toch wat zalf achterbleef in het oog. - m.a.w. dit middel toch maar niet weer gebruiken want helemaal weg is het nog niet, wel wat minder maar iets teveel bijwerkingen voor mij.

15-09-2020 | Man | 46
Blaasontsteking
Ik raad hem niet aan, het zal je leven veranderen en je tot zelfmoord leiden

09-06-2020 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Ivm rechter oog ontsteking deze zalf voorgeschreven gekregen. 4x1maal daags aanbrengen. Rechter oog goed genezen. Ik moet zeggen, het is wel agtessief spul. Ontsteking is overgeslagen maar het linker oog..ik gebruik de zalf weer, maar ervaar extreme vermoeidheid. Ik zal in het vervolg ondanks de effectiviteit liever een ander middel gebruiken. Het is en blijft troep.

03-03-2020 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Ik heb gisteren dit medicijn van de huisarts gekregen, mijn linkeroog was licht ontstoken en deze crème zou snel en goed helpen. Ik heb het gisteren avond 1 keer gebruikt en werd wakker met een veel erger geiriteerd roder oog. Voor mij is dit medicijn geen aanrader, bij mij is het alleen maar erger geworden en na het lezen van de andere reacties sluit ik me helemaal aan b[lees meer...]ij zeer ontevreden.

23-01-2020 | Vrouw | 33
Oogontsteking
Ik moest dit gebruiken omdat ik van mijn zoontje een oogontsteking kreeg. Elke dag schoonmaken en druppelen. Het duurde even voordat het effect had maar het is uiteindelijk weggegaan. Nu weken later nog steeds last van droge ogen. Elke ochtend wakker met ogen die moeilijk open gaan. Geen ontsteking maar wel heel vervelend.

Ofloxacine oogdruppels

11-08-2019 | Man | 40
Oorontsteking
Ik ben zeer tevreden over deze druppels. Het zijn eigenlijk oogdruppels, maar worden tegenwoordig ook voorgeschreven bij een oorinfectie. In het verleden heb ik aan mijn andere oor een ontsteking gehad. Heb toen Bacicoline-B gekregen en dat heeft geleid tot vergiftiging (ototoxiteit) in dat oor en heeft mijn gehoord permanent aangetast. Ik hoor daar heel dof mee nu. Hee[lees meer...]ft me gewoon gehandicapt gemaakt. Grote paniek bij mij dus toen mijn nu nog goede oor ook ging ontsteken. De KNO arts heeft deze druppels voorgeschreven omdat uit diverse Amerikaanse studies op dieren EN mensen is gebleken dat er nooit vergiftiging van het oor heeft plaatsgevonden bij dit gebruik (in mijn geval 2 x daags 3 druppels voor 5 minuten in het oor laten zitten, voor een week). En dat het in twee van de drie gevallen een oorontsteking verhelpt. Na 2 keer gebruik van Ofloflaxine druppels merkte ik al duidelijk verbetering. De vieze geur, pus en pijn nam af, en het oor werd weer rustiger. Na een week gestopt met de 'kuur'. Ik heb geen ontsteking meer. Alleen nog een klein gaatje in mijn trommelvlies dat vanzelf weer dicht groeit. Ik heb in een week tijd gewoon weer veel beter gehoor gekregen. Ik snap niet dat huisartsen en KNO artsen nog steeds gifige druppels aan patiënten voorschrijven zoals Otosporin of Bacicoline-B. Mocht ik ooit weer een oorontsteking krijgen die met medicatie opgelost moet worden, dan vraag ik weer om Ofloflaxine druppels. Want orale antibiotica hebben helaas ook nooit iets verbeterd als ik een oorontsteking had.

25-04-2019 | Vrouw | 57
Oogontsteking
Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.

02-12-2018 | Man | 62
Bacteriële infectie
Oogzalf voorgeschreven gekregen na infectie. Lastig aan te brengen. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen (kortstondig wazig zien). Na twee / drie dagen infectie verdwenen. Volgens gebruiksaanwijzing nog twee dagen extra gebruikt. Sinds staken gebruik snel ge-irriteerde ogen. Duurt nu al bijna drie weken. Kortom middel effectief tegen infecties, maar zeer vervelende bijwe[lees meer...]rkingen achteraf.

12-10-2018 | Vrouw | 53
Oogontsteking
Ik gebruik de druppels nu 2 dagen en naar mijn idee wordt het erger. Had eerst geen pijn, wel rood en beetje opgezet. De laatste 2 nog steeds. Inmiddels staat er weer een afspraak bij de huisarts. Nu ook last van hoofdpijn erbij.

05-09-2018 | Vrouw | 50

25-08-2018 | Man | 67
chlooramfenicol
Agressieve troep die mijn oogontsteking snel verhielp MAAR het liep in de nacht uit mijn oog en nu heb ik onder mijn oog een plek van ongeveer 1 cm breed en 2 centimeter lang waarop een korst zit met de kleur van het middel . Het lijkt wel of de chloor-troep mijn huid daar heeft weggevreten. Echt verschrikkelijk als dat niet geneest.

19-04-2018 | Vrouw | 30
Oogontsteking
Sinds vanmorgen in gebruik voor een ooglidontsteking (niet het oog zelf!) sindsdien al een stuk beter geworden! Minder dik en minder pijnlijk, ik ben erg tevreden :) Heb dit al eens eerder gekregen maar toen hielp het niet (achteraf gezien was dit ook een verkeerde diagnose: geen bacteriële ontsteking maar chronische oogontsteking waarvoor ik nog steeds in behandeling b[lees meer...]en bij de oogarts. Gelukkig was ik nog optijd om verdere schade te voorkomen!). Gezien deze ervaring zou ik iedereen aanbevelen om niet te blijven aanmodderen: als het niet helpt, nogmaals naar de huisarts en evt. naar oogarts!

20-03-2018 | Man | 28
Oogontsteking
last van een conjunctivitis. Na 1 dag is de roodheid al fors afgenomen. Na 2 dagen bijna verdwenen. Werkt bij mij prima!

20-03-2018 | Vrouw | 29
Oogontsteking
Super binnen 5 dagen gaat alles verdwenen. Ben ik blij me .

11-03-2018 | Man | 37
chlooramfenicol
Preventief Na verwijdering staalsplinter Binnen 2!dagen is het hard achteruit gegaan met mijn oog het werkt hartstikke rood gewoon echt pijn te doen Het werd steeds erger en irriteerden uiteindelijk uitgespoeld toen verdwenen de klachten al meteen Niet gebruiken dit is goedkope rommel Je kunt net zo goed zout in je oog smeren dat ontsmet ook ha ha

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)