Chlooramfenicol Oogdruppe...

chlooramfenicol

Oogontsteking (28 meningen)

25-04-2019

Oogontsteking

Een oogontsteking door een verstopte talgklier. Het oog was rondom ernstig opgezwollen. De huisarts gaf ook antibiotica tabletten mee omdat ze dacht dat de ontsteking te heftig was maar ik wilde het toch lokaal proberen. Na 1 dag begon de vermindering al en nu na bijna 2 weken is het vrijwel verdwenen. Wel volhouden, 6x per dg op timer. De tabletten gelukkig niet nodig geh[lees meer...]ad.
02-12-2018

Bacteriële infectie

Oogzalf voorgeschreven gekregen na infectie. Lastig aan te brengen. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen (kortstondig wazig zien). Na twee / drie dagen infectie verdwenen. Volgens gebruiksaanwijzing nog twee dagen extra gebruikt. Sinds staken gebruik snel ge-irriteerde ogen. Duurt nu al bijna drie weken. Kortom middel effectief tegen infecties, maar zeer vervelende bijwe[lees meer...]rkingen achteraf.
12-10-2018

Oogontsteking

Ik gebruik de druppels nu 2 dagen en naar mijn idee wordt het erger. Had eerst geen pijn, wel rood en beetje opgezet. De laatste 2 nog steeds. Inmiddels staat er weer een afspraak bij de huisarts. Nu ook last van hoofdpijn erbij.
25-08-2018

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Agressieve troep die mijn oogontsteking snel verhielp MAAR het liep in de nacht uit mijn oog en nu heb ik onder mijn oog een plek van ongeveer 1 cm breed en 2 centimeter lang waarop een korst zit met de kleur van het middel . Het lijkt wel of de chloor-troep mijn huid daar heeft weggevreten. Echt verschrikkelijk als dat niet geneest.
11-03-2018

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Preventief Na verwijdering staalsplinter Binnen 2!dagen is het hard achteruit gegaan met mijn oog het werkt hartstikke rood gewoon echt pijn te doen Het werd steeds erger en irriteerden uiteindelijk uitgespoeld toen verdwenen de klachten al meteen Niet gebruiken dit is goedkope rommel Je kunt net zo goed zout in je oog smeren dat ontsmet ook ha ha
11-01-2018

Oogontsteking

Gebruik Chlooramfenicol oogdruppels (4× p/dg) en zalf (1× p/dg) nu al 4 dagen echter zonder succes. Alleen maar verergering van de klachten en de nodige bijwerkingen oa hoofdpijn, rood pijnlijk oog, pijn in benen als bovenrug. Deze medicatie heeft een averechtse werking dus ik stop ermee en maar weer eens naar de huisarts.
06-01-2018

Oogontsteking

Had al een week last van een rood en pijnlijk oog afgelopen donderdag naar de huisarts geweest keek even en schreef chlooramfenicol voor het is nu zaterdag en geen verbetering wordt alleen maar erger oog veel roder hoofdpijn aan 1 kant wazig zien de hele dag pijn in het oog dus ik gebruik het niet meer maandag maar even terug naar de huisarts
21-12-2017

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Weet waar je aan begint, het voelt alsof je 'chloor' in je eigen ogen druppelt.
19-11-2017

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)

Ik had een staalsplinter in mijn oog gekregen, deze is bij de huisartsenpost verwijderd. Om ontstekingen te voorkomen heb ik deze oogzalf gekregen. Ik krijg er ernstige zwelling van, een stekende pijn en branderig oog. Ik stop met dit medicijn!
28-09-2017

Oogontsteking

Eerst mijn oogontsteking behandeld met afgekookt water en 1 druppel babyshampoo. Dit was niet effectief. Nu bijna een week bezig met Chlooramfenicol. Linkeroog geneest beter dan rechteroog. Hoop op enige verbetering nog, anders terug naar huisarts. Had geen bijwerkingen.
05-09-2017

Oogontsteking

Nav. ontstoken ooglid, waarvoor in verleden Fucithalmic 10 mg ooggel, geen bijwerkingen, middel niet leverbaar. Daarom chlooramfenicol 4mg, middel wordt afgeraden door oogartsen trouwens, middel werkt wel, maar met veel en gevaarlijke bijwerkingen. Ik houd op met gebruik. NB de fabrikant is firma Thea in België.
20-08-2017

Oogontsteking

Bij mij helpt het niet. Ik gebruik de druppels nu 6 dagen en geen verbetering. Het wordt alleen maar erger.
02-07-2017

Oogontsteking

Mijn linkeroog was ontstoken, zag er erg rood uit traande en irriteerde, rechts een beetje. Mijn huisarts schreef mij Chlooramfenicol 10 mg/g voor en ik ben op dezelfde dag (vrijdag) nog begonnen met het aanbrengen van de oogzalf in beide ogen, 3x. Dat brandde en het duurde lang voordat dat minder werd. De volgende ochtend zag ik dat mijn bovenste oogleden iets dikker ware[lees meer...]n maar ik heb die dag het medicijn 2x aangebracht. De branderigheid werd erger en mijn ogen bleven rood en het leek erop dat de oogleden nog dikker werden. Ik bleef ook meestentijds wazig zien en ik kon mijn ogen niet goed openhouden. De dag daarna schrok ik toen ik 's morgens in de spiegel keek, zo dik waren mijn oogleden, boven en onder. Ik heb besloten het medicijn niet meer aan te brengen maar maandag eerst de huisarts te bellen. Ondertussen doet het nog steeds pijn en moet ik regelmatig een aantal minuten met mijn ogen dicht gaan zitten om dat te kalmeren. Dit medicijn is voor mij zeker geen aanrader.
14-05-2017

Oogontsteking

Ondanks dat de ontsteking oversloeg naar mijn andere oog ben ik verder gegaan met de behandeling. Zonder ernstige bijwerkingen een prettige geneesproces ondergaan binnen 1 week.
04-05-2017

Oogontsteking

Rode en waterige ogen, veel pijn, erg opgezwollen bovenoogleden. Bij opstaan waren de wimpers dichtgeplakt. Huisarts schreef deze oogdruppels voor. Na 3 dagen trok alles geleidelijk weg nadat ik bijna de moed had opgegeven. De vierde dag geen pijn meer en geen opgezwollen oogleden. Nog een beetje rood en waterig. Heb er nu wel vertrouwen in dat de oogontsteking weg gaat
13-04-2017

Oogontsteking

Stekende pijn en brandend slecht zicht. Ik ging door een hel, nooit meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum