Fucithalmic

fusidinezuur

Oogontsteking (12 meningen)

19-04-2018

Oogontsteking

Sinds vanmorgen in gebruik voor een ooglidontsteking (niet het oog zelf!) sindsdien al een stuk beter geworden! Minder dik en minder pijnlijk, ik ben erg tevreden :) Heb dit al eens eerder gekregen maar toen hielp het niet (achteraf gezien was dit ook een verkeerde diagnose: geen bacteriële ontsteking maar chronische oogontsteking waarvoor ik nog steeds in behandeling b[lees meer...]en bij de oogarts. Gelukkig was ik nog optijd om verdere schade te voorkomen!). Gezien deze ervaring zou ik iedereen aanbevelen om niet te blijven aanmodderen: als het niet helpt, nogmaals naar de huisarts en evt. naar oogarts!
20-03-2018

Oogontsteking

last van een conjunctivitis. Na 1 dag is de roodheid al fors afgenomen. Na 2 dagen bijna verdwenen. Werkt bij mij prima!
20-03-2018

Oogontsteking

Super binnen 5 dagen gaat alles verdwenen. Ben ik blij me .
03-11-2016

Oogontsteking

sinds zaterdag 29/10/2016 kreeg ik last van een chalazion in mijn linkeroog, geen pijn maar helemaal opgezwollen en veel vocht in het oog. Dinsdag 01/10/2016 bij de huisarts geweest en dit medicijn meegekregen. het is nu donderdag 03/10/2016 en het is nu bijna verdwenen. perfect medicijn geen bijwerkingen en makkelijk aan te brengen.
22-04-2016

Oogontsteking

Heb vaak last van ontstoken oogleden (altijd links vreemd genoeg). Fucithalmic voorgeschreven door huisarts en klachten zijn verdwenen. Een opmerking: medicijn kost EURO 17,27 bij apotheek, via internet EURO 11. Rara hoe komt dat toch?
23-02-2016

Oogontsteking

Ik heb eens in het jaar/ paar jaar last van een ontstoken oog. Vroeger gebruikte ik een ander medicijn en daar was ik allergisch voor en maakte het alleen erger, nu ik Fucithalmic gebruik heb ik geen bijwerkingen en geneest mijn oog binnen een paar dagen.
22-01-2016

Fucithalmic (fusidinezuur)

Wat een ellende zeg. Al bijna 2 weken een erge ontstoken ooglid. Ik moest van de huisarts eerst een week aankijken omdat het lichaam het zichzelf vaak oplost. Bij mij dus niet. Ik kreeg deze gel na 1,5 week al een ontstoken ooglid te hebben. Nu met deze gel voelt het nog erger als voorheen. Enorm branderige gevoel. Gewoon pijnlijk. M'n oog is echt enorm geirriteerd. Dit i[lees meer...]s de 3e dag dat ik het gebruik en het is vrijdag. Ik wacht nog tot maandag en anders ga ik weer terug naar m'n huisarts.
29-10-2015

Oogontsteking

Ik had vorige week last van een rood oog. Het was niet echt pijnlijk en ook niet zozeer opgezwollen maar wel zodanig rood dat ik toch even de arts er naar wilde laten kijken. De huisarts trok de conclusie dat dit bindvliesontsteking betreft. Fucithalmic voorgeschreven gekregen. De eerste dagen geen verbetering. En eigenlijk na dag 4/5 alleen maar een verslechtering. Het oo[lees meer...]g is nu roder en inmiddels wel pijnlijk. Het voelt als een druk op het oog met af-en-toe steken. De huisarts heeft pas over enkele dagen weer tijd. Het is mooi geweest zo. De tube gaat de vuilnisbak in en ik spoel we met kamille thee.
18-02-2015

Fucithalmic (fusidinezuur)

Heb een Blepharitus (chronische oograndontsteking) en strijk 2x daags de gel aan de oogranden. Merk tot heden geen verbetering, maar mogelijk nog te kort om dit vast te stellen. Wel heb ik sinds het gebruik, pijnlijk borsten (tepels). ik heb allergisch slijmvlies, vooral in het hoofd, maar dit voelt alsof de borsten ook mee doen. Of het door de allergie komt weet ik niet, [lees meer...]maar dat het van gel komt is duidelijk. Is er iemand die een dergelijke klacht kent.
23-05-2012

Fucithalmic (fusidinezuur)

Mijn vriend kreeg preventief voor een krasje op het hoornvlies fucithalmic. Er was eigenlijk nog geen klacht. Sinds het gebruik heeft hij ineens rode, opgezwollen ogen die erg zeer doen. Schandalig dat artsen zo makkelijk antibiotica voorschrijven, vooral als het zulke bijwerkingen kan geven.
19-09-2011

Oogontsteking

Topproduct! De klachten zijn in een paar dagen verdwenen. Zelf gebuiken wij voor onze dochter van 3 jaar, maar het is een ramp om in te brengen bij jonge kinderen. Maar als het er eenmaal inzit na een hald uur drama werkt het grandioos.
12-09-2011

Infectie

Mijn rechteroog was rood, gezwollen, flink gevoelig en er kwam continu pus uit. Ik ging naar dokter en kreeg dit voorgeschreven. Toen ik thuis kwam heb ik het meteen gebruikt en tot mijn opluchting bleek het meteen te helpen. De zwelling trok meteen een stukje weg en de pijn werd ook minder. Na een dag of twee waren de klachten volledig verdwenen.
22-01-2011

Beschadiging hoornvlies

Fucithalmic lijkt standaard te worden voorgeschreven door huisartsen bij welke (vage) oogklacht dan ook. Zo ook bij mij. Ik had een krasje op mijn hoornvlies wat erg pijnlijk was. Ik heb dit middel 1 week 3x daags gebruikt zonder enig effect. Toen gestopt en de klacht verdween na 2 dagen. Omdat ik minder scherp zag ben ik het weer gaan gebruiken (baat het niet dan schaadt [lees meer...]het niet dacht ik). Na twee dagen gebruik (1x per dag voor het slapen gaan) heb ik vreselijk geirriteerde ogen en is de klacht terug, erger dan voorheen. Werkt bij mij averechts...
07-01-2011

Fucithalmic (fusidinezuur)

ik heb het gevoel dat het steets eerger word ik word er nog geck van,ik heb het aan de oogarzt doorgegeven zij zegt gebruik het noog even door,het duurt nog even tot het over is,en dat is al weer een weg geleden,en stets nog geen verbetering.
16-06-2010
Vrouw

Talgklierontsteking ogen

Krijg erg droge ogen, heel de dag tranen, rondom ogen droge huid, losse velletjes..... Heb het idee dat na een week gebruiken het steeds erger wordt in plaats van minder....
22-02-2010
Man

Fucithalmic (fusidinezuur)
Bacteriele infectie (jeuk, korrelige oogleden)

Werkt zeer effectief en binnen een paar dagen is klacht verdwenen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum