Ervaringen met Dexamethason / Chlooramfenicol / Polymyxine B Oogdruppels

Oogontsteking (4 meningen)

17-02-2023 | Vrouw | 33
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (1mg/3,5mg/6000ie/ml)
Oogontsteking
Langdurig gebruik bij oogontstekingen. Ooit een keer gehad en kwam er eigenlijk amper vanaf want de oogontstekingen vlamde steeds heftiger op. Dus steeds opnieuw moeten starten en weer afbouwen. Zelfs mijn eczeem werd heftiger. Oogheelkunde hiervan op de hoogte gesteld maar dat zou er niet van komen. Later prednison nodig gehad. Nu aan de ciclosporine om alles onderdrukt t[lees meer...]e houden maar dan vlamt het zelfs nog op. Ooit een keer 8x per dag de dexamethason moeten druppelen en sindsdien steriod responder (glaucoom). Daarnaast blijkt mijn gezichtsveld aan 1 kant uit te vallen. Men moet zeker bij zoiets iets als eczeem nagaan of de bijwerkingen het waard zijn tegenover de kwaal. En zeker nooit langdurig gebruiken. Artsen moet duidelijker en beter risico’s bespreken van dit middel.

14-05-2022 | Vrouw | 69
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (0,5mg/2,5mg/10.000ie/ml)
Ineens ging mijn bloedsuiker hoger worden soms niet te meten melding hi mijn internist zei dat hij er nog nooit iets over gehoord had, dat dit niet door de druppels kan komen

21-08-2019 | Vrouw | 46
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (1mg/3,5mg/6000ie/ml)
Oogontsteking
Dexamthason en Nevanac voorgeschreven door oogziekenhuis Rotterdam na een staar operatie. Na twee dagen druppelen voelde ik licht in mijn hoofd alsof ik een glaasje te veel op had, duizeligheid, druk in mijn hoofd en verhoogde hartslag tot 140-160. Voor de verhoogde hartslag naar het eerste hulp moeten gaan en een eventonderzoek gehad van een week om de hartslag te meten.[lees meer...] Meerdere maken contact gehad met het oogziekenhuis Rotterdam, maar ik moest gewoon blijven druppelen, want de klachten die ik had kwam niet van de oogdruppels. Ik gebruik verder geen ander medicatie. Gevraagd naar een alternatieve oogdruppel en oogziekenhuis Rotterdam had het niet en heeft mij ook niets voorgeschreven. Mijn toestand was zo erg dat ik niet functioneerde, was twee en een half week in de ziektewet en kon niets. Uit mezelf met de medicatie gestopt en de klachten zijn langzaam aan verminderd. Ander oog moet ook geopereerd worden en dat wordt een uitdaging met het oogziekenhuis.

13-05-2015 | Vrouw | 48
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (1/3mg/ml)
Ik reageerde erg heftig op de druppels. Ze branden erg, maar dat is vrij onbelangrijk. Ik voelde me meteen raar, moe, lamlendig. Na een dag kwam er een soort mist voor mijn oog (ik hoefde maar een oog te druppelen). Een dag later werden dat zwarte vlekken bij opstaan, bukken en inspanning. Op het dieptepunt heel vaak per dag en dan ging het beeld in mijn oog voor wel 10 se[lees meer...]conden op zwart. Gewoon even blind dus. Lopen ging ook moeilijk. Ik heb gebeld met de verpleegkundige van de poli. Zij overlegde met de oogarts en die oordeelde: het is niet oogheelkundig. Lekker dan. Daar zat ik. Het voelde zo slecht dat ik ben gestopt met de druppels. Elke dag ging het beter en verdwenen de klachten langzaam. Toen heb ik nog een keer gebeld en trof een andere verpleegkundige. Die vond dat er verkeerd was gehandeld en zei dat ik meteen moest komen. Nu blijkt dat die druppels voor glaucoom - een sterk verhoogde oogdruk - hebben gezorgd.

22-12-2020 | Man | 15
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (0,3/3mg/g)

18-08-2019 | Vrouw | 45
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (0,3/3mg/g)
Hersentumor
Ik moet dexamethasone gebruiken tegen oedeem ivm met hersenen bestraling. Heeft weinig effect op. Ook met verhogen van de dosis werkt niet echt. Heb nog steeds oedeem rond de tumor. De artsen weten niet wat ze mee moeten. De klachten blijven ondanks het verhogen van de dosering. Typische klachten zoals dunne huid, vermoeiend, duizeligheid, bloeduitstorting, dunne nagels,[lees meer...] dikke hoofd, nek en lymphen zijn ontzettend aanwezig en zeer vervelend. Vreselijke medicatie!

29-08-2015 | Vrouw | 49
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B (1/3mg/g)
Oogontsteking
Voorheen gebruikt ik pretforte oogdruppels, hiervan droogt het oog op de duur uit. Dexamthason heeft deze bijwerking absoluut niet. Zit er helaas, in ieder geval tot een staaroperatie, voor de rest van mijn leven aan.

25-09-2010 | Man
dexamethason/chlooramfenicol/polymyxine B
Episcleritus
Pijn verdwijnt binnen een paar uur en ontsteking meestal binnen een dag of vier