Ervaringen met Pred Forte

Oogontsteking (6 meningen)

11-03-2023 | Vrouw | 64
Oogontsteking
Benauwd, kortademig, gelijk bij het gebruik van Pred Forme oogdruppels,wie kan weten of mijn vertellen,hoe dit kan onstaan,is het een druppel die door in het bloed gaat ,en kortademig benauwdheid veroorzaakt?

19-02-2016 | Vrouw | 59
Morbus Sjögren
Na uveitis gebruik ik Pred Forte al vele jaren. Hierdoor aan beide ogen staar opgelopen, die inmiddels allebei geopereerd zijn. Helaas is volgens de apotheek Pred Forte al een tijdje niet leverbaar?! Mijn ontstekingen zijn nu eindelijk een beetje rustig en de oogdruk is weer normaal (na een lange periodes van waardes van 32 en 29), en nu zou ik weer een ander medicijn moet[lees meer...]en gaan gebruiken omdat Pred Forte niet leverbaar is! Schande!

24-11-2018 | Man | 58
prednisolon (5mg/g)
Afgelopen maandag naar de oogarts gegaan. Twee soorten medicijnen voorgeschreven. Het enige was niet verkrijgbaar en is een vervangend medicijn gegeven, Naclof. Leek te werken maar ontsteking werd erger. Overgeschakeld op het andere recept, Pred Forte. Op mijn recept stond 3 flesjes. Gisteren één flesje kunnen krijgen, andere twee zou ik vandaag mogen halen. Nu hoor ik i[lees meer...]neens dat ik mag wachten op 5 februari. En wat nu als Pred Forte op is?

21-06-2023 | Vrouw | 44
prednisolon (5mg/g)
Oogontsteking
Ik gebruik het al ruim 5 jaar met nu een grote kans op staar. Het middel is meer een pressiemiddel. Oogziekenhuis heeft geen idee welke oogontsteking ik heb. Ik hou heel veel vocht vast, gezicht is opgezwollen, veel onverklaarbare klachten. Gewichtstoename. Gevoelig voor licht en lucht. Ik wil stoppen, maar arts wil per se doorzetten.

24-07-2012 | Man | 41
prednisolon
Werkt zeer goed bij inwendige oogonstekingen. Het is geen licht middel en daarom gebruik ik het ook alleen na consult bij een oogarts. Ik ben het sinds vandaag weer gaan gebruiken, eerder ook al gebruikt bij een vorige infectie. Overigens is dit een specifiek middel wat alleen door oogartsen wordt voorgeschreven.

13-11-2019 | Man | 38
Sarcoïdose
Ik gebruik al ruim twaalf jaar pred forte; wegens de diagnose Sarcoïdose. Ik betwijfel of ik aan Sarcoïdose lijdt. Een enkel symptoom dat hier op wijst, opzwellen van tattoeages door granulomen overkomt me frequent, anders zou ik oogontstekingen eerder gooien op diabetes 2 verschijnselen mbt tot het oog. In het begin gebruikte ik pred forte als pijnstiller en tegen roze ge[lees meer...]worden oogwit, heeft direct effect. Op zeer korte termijn kreeg ik zeer ernstige staar en ging mijn zichtsvermogen fors achteruit; op een gegeven moment werd ik daardoor nachtblind en super overgevoelig voor licht, leidde tot div operaties. Op zeer korte termijn kreeg ik echter ook last van CSCR. Zoek dat eens op, dit is zeer vervelend. Zonder behulp van extra ontstekingsremmers (kenacort injectie) kan het wel eens tot drie maanden duren voor een vochtophoping onder het netvlies is genezen en in die tijd zakt je zicht tot wel 10%, plus dat het de kans op een nieuwe CSCR vergroot. Pas met kenacort injecties echter wel op, op een gegeven moment gaat je slijmvlies los te zitten en daardoor heb ik ervaren dat de pred forte steeds moeilijker opgenomen wordt (smaak gaat naar de tong terwijl ik meer dan een minuut de traanbuis dichthoud). Er is momenteel geen beter middel dan pred forte, dus het is een keuze tussen twee slechten.

11-11-2019 | Vrouw | 37
prednisolon (10mg/ml)
Alweer anderhalf jaar non-stop gebruikt gemaakt van deze Pred forte druppels. Voor mijn uveïtis anterior helpt het erg goed, alleen worden de bijwerkingen wel steeds meer na dit lange gebruik ( oogpijn, ptosis, verwijde pupil, een wat hogere oogdruk). Helaas komt bij het afbouwen de ontsteking steeds weer terug, dus moet ik het tot nu toe blijven gebruiken. Het middel i[lees meer...]s niet goed geschikt om langdurig te gebruiken, maar ik ben blij dat het er is. Daardoor kan ik de overstap op zwaardere systemische medicatie ( immuunsupressiva) wat uitstellen.

16-11-2017 | Vrouw | 36
Sarcoïdose
Uveitis in oog als gevolg van sarcoidose. 5 jaar geleden 1 ontsteking, initeel verkeerde diagnose, na week uveitis geconstateerd. Gestart met overdag ieder uur druppelen en langzaam afbouwen. Kwam helaas steeds terug zodra afgebouwd was en uiteindelijk overgestapt naar prednison tabletten. Na enkele jaren is de ontsteking weer terug, nu relatief mild. Gestart met 4 drup[lees meer...]pels per dag in combinatie met Atropine en prednisolonzalfje. Na 1 week al gestart met afbouwen. Iedere week 1 druppel minder.

21-08-2015 | Vrouw | 29
prednisolon (10mg/ml)
Helaas heb ik deze oogdruppels regelmatig nodig. Door HLA B27 kan uveitis steeds weer op komen zetten. Pred Forte is effectief bij een uveitis anterior, als de ontsteking zich dus voor in het oog bevindt. Als de ontsteking dieper zit of heel erg heftig is, dan is een injectie nodig om het oog weer rustig te krijgen. Door zeer intensief gebruik van deze oogdruppels is mij[lees meer...]n lens vertroebeld (cataract) en heb ik een staaroperatie moeten ondergaan (inmiddels alweer 6 jaar geleden). Dit is helaas niet te voorkomen, maar wel erg vervelend dus de moeite waard om hier te vermelden.

07-01-2015 | Vrouw | 27
Oogontsteking
Gebruik deze druppels inmiddels al meer 4 maanden. Heb last van een ernstige oogonsteking dat veroorzaakt is door een virus. Mag niet zomaar stoppen met de druppels, dan wordt het virus direct actief. Moet dus afbouwen. Verder wel wat last van bijwerkingen, zoals een hele bittere smaak in de mond. Ook last van zweet aanvallen en temperatuursverhogingen bij lichte inspanni[lees meer...]ng (37.6 - 38.3), weet niet of dit door de druppels komt, maar is uiterst vervelend. Heeft iemand hier ook last van?

28-02-2017 | Vrouw | 26
Oogontsteking
Voor de 2e keer uveitis, nu in andere oog. Van 16 druppels per dag nu nog 5, aan het afbouwen. Geeft rare smaak in mond maar dit is te voorkomen door na t druppelen de traanbuis dicht te duwen. In totaal gebruik ik zo'n 3 maanden inclusief afbouwen. Werkt gelukkig wel en tot nu geen blijvende schade

03-11-2023 | Man | 6
Oogontsteking
Mijn zoontje van 6 jaar krijgt al 4 maanden lang deze druppels in z'n oogje tegen uveitis. Plus de zalf, plus nog andere druppels die niet in de mond mogen komen omdat ze zo giftig zijn?! Ik vind het zeer kwalijk dat de huidige zorg geen alternatieve behandelingen aanbied. De druppels en zalf onderdrukken namelijk alleen de ontsteking. Ik lees dat deze ontsteking vaak teru[lees meer...]gkeert, wat dus logisch is, omdat er geen probleem wordt aangepakt. Het is slechts onderdrukking, terwijl de ontsteking volgens diverse andere theorien een teken van heling is, wat niet onderbroken mag worden. Ik weet de schade nog niet aan z'n oog, maar wel dat wij gaan stoppen hiermee. Het werkt niet.

22-09-2010 | Vrouw
Herpes viris in oog
gebruik dit al bijna anderhalf jaar en steeds als het virus weer opkomt zetten dus ook wel eens in lagere dosering. Werkt goed tegen de pijn.