categorie

Schildklier - hyperthyroidie (snelwerkend)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schildklier - hyperthyroidie (snelwerkend)

28-05-2019

Vermoeidheid

Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.
27-05-2019

Snel werkende schildklier

Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.
18-05-2019

Ziekte van Graves

Heel neerslachtig, gewichtstoename, depressief, jeuk over gehele lichaam. Ben het helemaal zat om me niet meer mezelf te voelen. Zonder medicatie voel ik mij beter en zelfverzekerder.
08-05-2019

12-04-2019

Hyperthyreoïdie

Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.
12-04-2019

23-02-2019

Snel werkende schildklier

Ik slik het nu voor de tweede keer, de eerste keer heb ik dit gekregen omdat ik voor de strumazol allergische was. Ik reageerde goed op ptu maar ik had wel heel veel gewrichts klachten, toen mijn waardes goed waren ben ik zelf gaan afbouwen en uiteindelijk gestopt mijn waardes waren goed. Nu 1,5 jaar later werkt mijn schildklier weer te snel, beide keren is ontstaan in e[lees meer...]en zwangerschap (laatste zwangerschap is miskraam geworden), ik hoopte dat mijn waardes vanzelf weer goed zouden komen wanneer mijn hormonen weer normaal zouden zijn dit naar een half jaar nog steeds niet, ik zag op tegen de medicatie maar als je het de gehele dag benauwd hebt, hartkloppingen met de minste inspanning het lijkt of je de marathon hebt gelopen, alles vergeet, vreselijk warrig bent niet uit je woorden kunt komen en veel last van spierzwakte hebt..terwijl je sport lessen geeft en continue voor groepen spreekt is dit niet haalbaar. Maar nu ik weer begonnen ben ben ik heel erg blij ik voel mij veel beter wel merk ik al weer dat ik gewricht klachten begin te krijgen. Ik hoop weer net als de vorigekeer hiermee mijn waardes naar beneden te krijgen en dan weer veder te kunnen. In het kort...voor nu ben ik er heeeeel erg blij mee!
17-01-2019

Hyperthyreoïdie

Deze medicijnen voorgeschreven gekregen om mijn schildklier stil te leggen. Al mijn klachten verdwenen voor 80%. Ik viel wel veel af, maar was niet erg.
07-12-2018

Ziekte van Graves

Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.
24-09-2018

Snel werkende schildklier

Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !
06-09-2018

Ziekte van Graves

Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.
15-08-2018

Snel werkende schildklier

Na constatering te snelle schildklier begin 2015 eerst bijna 8 maanden bètablokkers tegen vooral het hartbonzen. Daarna overgestapt naar strumazol, 30 mg, wat een verademing! Vervolgens door veranderende waarden steeds zoeken naar de juiste dosis, tussen 0 en 30 mg, nu al 7 maanden op 10 mg. Hardlopen was met de bb's wat moeizaam, met strumazol gaat dat prima.
09-07-2018

Strumazol (thiamazol)

Ik ben al 16 jaar schildklier patient en slik strumazol en tirax dus al heel lang.Met tussenpozen als mijn waardes weer 2 jaar of langer goed waren dat ik kon stoppen.Zo ook de laatste 2 jaar toen de tirax niet meer te verkrijgen was.Totdat het eind mrt weer fout ging en weer aan de strumazol moest om mijn klier rustig te maken.Dat ging vrij aardig en zou 22mei 2018 met de[lees meer...] tirax beginnen.Ik was op vakantie in Noorwegen vanaf 16 mei .18 mei kreeg ik keelpijn en dacht dat het van de airco van het vliegtuig was.Dus dropjes gekocht.19 mei tydens een wandeling werdt ik heel erg moe en had geen speeksel meer.nog niks in de gaten.totdat ik 20 mei alleen nog maar kon slapen en mijn ogen niet meer open kon houden.Mijn vrienden hebben me naar het ziekenhuis gebracht(gelukkig)anders had ik het waarschijnlijk niet overleefd)Volledige uitval van mijn immuunsysteem.Uitgedroogd en een dikke keelontsteking(alle bacterien kunnen je te pakken nemen)Ontstekingswaardes boven de 200,40 koorts.Heb 9 dagen in quarantaine gelegen in noorwegen en daarna met SOS international met orive vliegtuigje overgevlogen naar Eindhoven waar ambulance klaar stond.Door naar MMC Veldhoven.Daar 7 dagen quarantaine gelegen met de mededeling dat er geen medicijnen meer zijn die ik zou kunnen slikken voor het gevaar van de zeer ernstge bijwerking.5 juni uit ziekenhuis ontslagenen . 11dagen totdat de operatie dag was Kalium Jodide drank moeten innemen voor mijn schildklier rustig te maken.19 juni operatie .mijn volledige schildklier wordt verwijderd.Nu herstellende en in afwachting hoe de tirax mij gaat instellen.Hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren.Je bent met Graves anders gewend (haha).Hoop dat ik schildklier patienten er op kan wijzen dat het niet zonder risico is strumazol te slikken .zodra je iets voelt wat niet klopt trek aan de bel bij je internist.Die is de enige die je echt kan helpen (heb ik ondervonden in Noorwegen.Gelukkig is het goed verlopen en kan ik het allemaal na vertellen. gr, y.
06-06-2018

Ziekte van Graves

6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.
18-02-2018

Ziekte van Graves

Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..
02-02-2018

Propylthiouracil (propylthiouracil)

Ik heb er nog geen ervaring mee
18-10-2017

Ziekte van Graves

Recent uitgekomen dat ik ziekte van Graves heb, door gejaagd gevoel, afvallen, moe en hartkloppingen. Via internist strumazol gekregen. Voel me nog meer belabberd dan zonder medicatie; heb depressieve gevoelens, voel lusteloos, heb totaal nergens zin in, nog steeds overal jeuk en zo nu en dan hartkloppingen, gewrichtspijn. Hoop echt dat er een andere medicatie is.
10-10-2017

Snel werkende schildklier

Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.
28-08-2017

Ziekte van Graves

Echt prima medicijn: na een week alle narigheid van de ziekte weg: geen hartkloppingen meer, geen overmatig zweten, niet meer trillen en eindelijk langzamerhand weer een gevoel van ontspanning!
03-08-2017

Snel werkende schildklier

Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
18-04-2017

Ziekte van Graves

6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
24-01-2017

Ziekte van Graves

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.
22-09-2016

Ziekte van Graves

Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!
10-09-2016

Ziekte van Graves

Na enkele weken strumazol overgegaan op PTU. Slik dit nu 1,5 jaar i.v.m een veel te snelle schildklier. Van een energieke vrouw/moeder is mijn leven op zijn kop komen te staan. Erg vermoeid, veel (gewrichts)pijn waar ik weer zware pijnstillers voor slik. Hoofdpijn, pijn op het borstbeen, stemmingswisselingen, geen energie, erg kort lontje ook. Nog steeds krijgen ze mijn sc[lees meer...]hildklier niet stabiel. Word er depressief van.. mijn baan kwijtgeraakt en ook mijzelf.. over een paar maanden wordt operatief de schildklier (gedeeltelijk) verwijdert aangezien jodiumslok geen optie is i.v.m ook de oogziekte van Graves. Ben verandert en mijn hele leven ook. Hoop dat ik ooit de oude weer word maar heb er soms geen vertrouwen meer in...
06-07-2016

09-06-2016

Ziekte van Graves

Nadat de ziekte van Graves was geconstateerd begonnen met Strumazol. In het begin ging het prima. Na twee weken kreeg ik overal plakkaten op mijn lichaam van mijn tenen tot aan mijn gezicht (galbulten). Dit jeukte ontzettend en het verplaatste zich continu. Een dag later zwol ik op. In overleg met de internist de strumazol stop gezet. Die nacht werd ik wakker en toen waren[lees meer...] ook mijn keel en tong verdikt. Huisartsenpost gebeld en met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar opgenomen en predison gekregen tegen de allergische reactie. De hele dag in het ziekenhuis gelegen en tegen de avond mocht ik naar huis. Na effecten van de strumazol waren ontzettende gewrichtspijnen. Kon bijna niet meer lopen en alleen uit bed komen. Daarna bij een alternatief therapeut geweest en dit is een tijd goed gegaan. Nu gaat het helaas weer achteruit en moet ik uitzoeken wat de volgende stap wordt.
27-04-2016

Snel werkende schildklier

Eerst Strumazol voorgeschreven gehad daar waren de bijwerkingen nog heftiger van. Met de PTU tabletten slik ik veel pijnstillers voor de bijwerkingen nl gewrichtspijnen.
24-02-2016

Ziekte van Graves

In begin moest ik 3 tabletten per dag nemen, maar mijn T3 en T4 hormonen daalden niet, integendeel, ze stegen nog. Dus moest ik van de dokter 4 tabletten per dag nemen. 5 maand later hadden ze weer bloed afgenomen en de waarden zijn zo goed gedaald! Ze zijn bijna normaal. Maar het heeft wel heel lang geduurd. Met Strumazol verdik je wel niet normaal: ik was voor ik het med[lees meer...]icijn nam ook al niet afgevallen (geen idee hoe dat kwam) maar toen woog ik dus 60kg. Na een half jaar strumazol te nemen weeg ik 75kg! Terwijl ik alles hetzelfde deed als vroeger... Ik moet dit nog minstens 1 jaar pakken dus we zien wel...

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)