lees de ervaringen

Strumazol

Schildklier - hyperthyroidie (snelwerkend)
Geef mening

31 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

17-12-2013
Vrouw (27) - Ziekte van Gr...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

05-11-2013
Vrouw (33) - Hyperthyreoïdie

Tevredenheid over:
In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.

10-08-2013
Vrouw (49) - Snel werkende...

Tevredenheid over:
Strumazol legt schildklier stil. Enige bijwerking is dat stofwisseling ook stopgezet wordt of vertraagd. Door bijslikken van tyrax hormoon is dit opgelost

26-06-2013
Man (57) - Schildklier

Tevredenheid over:
Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.

12-06-2013
Vrouw (57) - Schildklier

Tevredenheid over:
Hallo mijn naam is Henny, ben 57 jaar en slikte al 25 jaar Strumazol en Thyrax . Nadat mijn internist met pensioen ging kreeg ik een nieuwe internist. Deze was geheel verbaast dat ik deze medicijnen al zo lang slik. Zij is het hier dan ook niet mee eens. Moest direct stoppen met medicijnen en dan zien hoe het gaat. Ben nu 2 weken zonder medicijnen voel me hopeloos na 25 ja[lees meer...]ar stabiel te zijn geweest heb ook weer enorm last van mijn ogen. Zijn er meer mensen die deze medicijnen zolang slikken zonder bijwerkingen? Dan hoor ik dit graag.
3 reacties

Reactie:

Hallo, mijn naam is Marion ben ook 57 jaar en gebruik al vele jaren Strumazol 50 en Euthyrax 112. De meeste internisten (ook de mijne) willen de joiumslok toedienen wat ik tot nu toe niet aan meegewerkt heb. Ik voel me over het algemeen goed ,mijn waardes zijn al langere tijd stabiel dus wie kan mij vertellen wat het dan voor voordelen dat zou hebben deze jodiumslok ??? Je zult toch dan je verdere leven ook medicijnen moeten slikken en de eventuele nare bijwerkingen na de jodiumslok zijn wel onomkeerbaar ! Ja, Strumazol werkt ontkalkend ,dus laat ik me elke paar jaar checken met een dexascan en de botjes zijn prima. Met warm weer voel ik mij soms slechter ook mn ogen maar ik ga nu proberen om dan eens lagere dosis Euthyrax te nemen. Ik zou graag op de hoogte blijven hoe het jou vergaat ??

Datum 31-07-2013 21:28

Reactie:

Hallo,ik ben ook 57 jaar en slik Strumazol 50 mg en Euthyrax 112 per dag al vele jaren. Mijn waardes zijn altijd goed en stabiel en over het algemeen voel ik me oké. Bij warmte gaat het fout en ga nu eens proberen om met warme dagen lagere dosering Euthyrax te gaan nemen. Ik vond het fijn om eindelijk eens jouw verhaal te lezen omdat jij ook allang Strumazol en Thyrax gebruikt. Dit komt niet vaak voor want de meeste internisten (ook de mijne)willen de Jodiumslok geven. Ik vraag mij af wat dat voor pluspunten dat dan heeft ?? Weet jij daar antwoord op ?? Je blijft toch medicijnen altijd slikken en de gevolgen van de jodiumslok zijn altijd onomkeerbaar en daar kun je allerlei negatieve ervaringen over lezen. Wat botontkalking van Strumazol betreft laat ik mij wel om de paar jaar checken met een Dexascan en tot nu toe altijd prima botjes. Ik heb ook mijn medicijnengebruik besproken bij een second opinion in het AMC. Ik zou graag op de hoogte blijven hoe het nu met jou verder gaat ???

Datum 31-07-2013 21:18

Reactie:

Beste Henny, In overleg met mijn vorige huisarts zit ik al 25 jaar aan de strumazol. Daarnaast ben ik bij een electro acupuncturist terecht gekomen en heb alles op die manier redelijk in evenwicht kunnen houden. Het is ooit ontstaan door een heftige emotionele ervaring. Nu heb ik weer zo'n ervaring gehad en is het zaakje weer uit balans. Probleem is, dat het regulieren medisch circuit uitsluitend uitgaat van de bloedwaarden, terwijl die electro acupuncturist meteen ziet als er iets uit de pas loopt. Je voelt het zelf steeds wel, maar aan je bloed is niets te zien. Ik ben geen zwever en geloof na eigen ervaring wel in de homeopathie op dit gebied. Door mijn negatieve stemming, wilde men mij aan de anti depressiva hebben. Mijn electro acupuncturist adviseerde mij toch de Strumazol te minderen en het effect op mijn stemming te bekijken. Ik werk nu niet meer en ben die stress dan ook kwijt, maar ik zit privé wel met zware emoties. Nu ik bijna een week gestopt ben, heb ik veel meer energie, maar ben ook bang dat het weer zal doorschieten. Ik vermager weer, heb vaak honger en weer last van "zanderige" ogen. Ook weer kast van felle zon en benauwdheid binnenshuis. Ik weet niet wat wijsheid is, maar ben blij dat ik niet de enige ben met een zo lang gebruik van Strumazol. Ik ben wel bang voor de gevolgen. Heb nu afgebouwd van 1,5 tablet van 10 mg naar 1 tablet.

Datum 26-06-2013 12:50

26-05-2013
Vrouw (8) - Ziekte van Gr...

Tevredenheid over:
Sinds februari 2013 gebruikt onze dochter van 8 jaar strumazol. Nadat wij eerst dachten dat ze een motorische achterstand had hebben wij haar laten bloedprikken en bleek het graves. De jeuk, motorische achterstand en pijn in haar benen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ze moet nog wel ingesteld worden op thyrax. Tot nu toe zijn wij heel tevreden.

23-04-2013
Vrouw (30) - Ziekte van Gr...

Tevredenheid over:
In het najaar is bij mij de Ziekte van Graves geconstateerd, dus een veel te snelle schildklier. Ik kreeg hiervoor direct beta-blokkers om mijn hoge hartslag onder controle te krijgen en nadat ik bij de Endocrinoloog ben geweest ben ik in December gestart met 20mg Strumazol/dag. Ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen en na ongeveer een maand begon ik mij[lees meer...] langzaam beter te voelen. Na 2 maanden moest ik naast de Strumazol ook Levotheroxine gaan slikken (25Mgu). Inmiddels zijn mijn bloedwaardes stabiel en voel ik mij ook een nieuw mens vergeleken met eind vorig jaar. Ik moet nu nog een jaar doorgaan met de medicatie en dan hopen dat het genezen is. Ik wilde mijn ervaring delen omdat er vooral veel negatieve verhalen overal op internet staan, waar ik zelf nogal van geschrokken ben toen ik de diagnose Graves kreeg. Maar de behandeling kan dus ook heel goed verlopen!

17-04-2013
Vrouw (49) - Ziekte van Gr...

Tevredenheid over:
Ben pas sinds 3 weken bezig met Strumazol. De eerste week heel veel jeuk en kloven in mijn vingers. Aanvankelijk ook nog gecombineerd met 80 mg Inderal vanwege snelle (tot 134) hartslag. Maak mij wel zorgen over een eventuele gewichtstoename. In andere reacties die ik hier lees, zie ik echter niet vanaf wanneer die kan optreden.

16-01-2013
Vrouw (30) - Schildklier

Tevredenheid over:
Het sloeg goed aan 1 maand alleen Strumazol en daarna 127 mg Eutyrox erbij. Ik ben wel 5 tot 8 kilo aangekomen door de Strumazol. Vervelende bijwerking, maar het heeft geholpen met het genezen van de graves en het heeft alle op hol geslagen hormonen doen dimmen. 3 keer graves gehad door stress en door zwangerschap, alle drie de keren goed genezen. Wel helaas moeten stop[lees meer...]pen met de borstvoeding, maarja een kind heeft meer aan een gezonde moeder en kunst voeding dan een heks met borstvoeding.
2 reacties

Reactie:

Ik zou graag contact willen hebben ivbm dat ik nu zelf kamp met dit probleem. Groetjes karina (email adres verwijderd ivm werkwijze van de site, en om privacyredenen, uiteraard wel mogelijk om via de reacties te 'reageren'. Mvg MijnMedicijn )

Datum 27-01-2013 18:48

Reactie:

Hoi ik lees net je bericht ik kreeg vrijdag te horen dat ik graves heb en ik krijg nu ook strumazol en thyrax. mijn schildklier werk te snel maar ik durf niet aan de medicatie te gaan omdat ik zoveel nare berichten erover lees. Groetjes karina

Datum 27-01-2013 18:46

15-01-2013
Vrouw (65) - Schildklier

Tevredenheid over:
in het begin veellast van jeuk en op boeren. ook Veel zweten. Mijn bloeddruk was normaal doch mijn pols slag was 100. Daar kreeg ik beta blokker voor. die ook zijn bijwerkingen gaven. wat ik wel vind dat er altijd wat vaag verhaal wordt gegeven omtrend het verloop van de schildklier hoelang je medichijnen moet gebriuken en zo meer

Reactie:

Inderdaad altijd vaag.Ik wil graag weten waarom de meeste(ook de mijne) internisten de jodiumslok voorschrijven ?? Ik slik nu vele jaren Strumazol en Euthyrax en het gaat over het algemeen best wel goed. Waarom zou ik de jodiumslok nemen die ook onomkeerbaar is (soms nare bijverschijnselen geeft) en ik dan nog medicijnen mn leven lang mooet slikken ??

Datum 31-07-2013 21:34

29-12-2012
Vrouw (54) - Ziekte van Gr...

Tevredenheid over:
Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd

02-06-2012
Vrouw (38) - Schildklier

Tevredenheid over:
Te algemene diagnose..geplaatst worden in marges en protocollen...terwijl het eigenlijk elk geval heel erg uniek is...maar je wordt net als erg veel ziektes tussen dit en dat cijfertje geplaatst in grafieken...ik ben 2 keer kort (half jaar) aan de strumazol geweest werd geadviseerd om mijn schildklier lam te leggen...ik wilde dat niet en heb zelf gekozen voor voorzichtig [lees meer...]afbouwen onder begeleiding van mijn huisarts en een osteopaat..ben inmiddels weer 2 jaar medicijn vrij

Reactie:

Ik wil schildklier ook niet lamleggen. Ben wel benieuwd hoe jij schildklier rustig kreeg. Nu stress weg is ben ik gestopt met medicijnen maar keel wordt dik en pijnlijk. Ik zal weer aan de strumazol moeten en nu het de vierde keer is (met aanwijsbare stress oorzaken) komt lamleggen wel dicht in beeld.

Datum 10-08-2013 03:12

05-04-2012
Vrouw (49) - Schildklier

Tevredenheid over:
Ik neem sinds enkele weken strumazol 10 mg. minder hartsklachten maar doodmoe en altijd slapen, slapen, slapen.... Weet niet wat te doen nu....

Reactie:

Als je schildklier al een tijdje verkeerd bezig is geweest ...is dat een uitputtingsslag voor je lichaam...toen ik strumazol kreeg ..kon mijn lichaam eindelijk bijkomen van dat op volle toeren werken :) dus erg erg moe ! ...moet trouwens wel beter worden en zo niet kan het wel zijn dat je dosis omlaag moet...naar dat is voor je huisarts of internist...kunnen ze zo zien op je bloedwaarde uitlag

Datum 02-06-2012 12:40

12-08-2011
Vrouw (53) - Schildklier

Tevredenheid over:
Na 3 weken strumazol genomen te hebben ben ik in coma naar het ziekenhuis gebracht. De strumazol had bijna alle witte bloedlichaampjes "opgegeten". Organen waren aangetast, zware longontsteking. Door goede artsen is alles weer goed gekomen, maar moet nu wel Thyrax slikken voor de schildklier.

03-08-2011
Vrouw (63) - Te snelwerken...

Tevredenheid over:
kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus

20-02-2011
Vrouw (51) - Ziekte van gr...

Tevredenheid over:
bijwerking op termijn: botontkalking. Niet te lang mee doorgaan, vanwege dit risico. Overstappen op radioactief jodium (3e keer)

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum