categorie

Schimmelinfecties - huid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - huid

11-11-2019

Miconazol (miconazol)
Vaginale schimmelinfectie

De crème opbrengen is een beetje tasten, maar na enkele dagen merkte ik wel het verschil. Echter merkte ik ook dat mijn algemene vagina er ontzettend droog van werd en dit maakte wel dat mijn branderigheid wat langer aanvoelde. En dit duurde bij mij toch wel enigszins een maand, maar de schimmel was daar wel weg.
09-11-2019

Miconazol (miconazol)
Voetschimmel

Na een aantal dagen gebruik rode vlekken op de bovenkant van mijn tenen. En ook last van gloeiende tenen. Ook contacteczeem op de wreef van de voet. Nadat de schimmel weg was kwam het na 3 weken weer terug. Opnieuw begonnen met Miconazol en weer bijwerkingen. Inmiddels enkele dagen overgestapt naar Ketoconalzol, lijk daar iets beter op te reageren.
08-11-2019

01-09-2019

Pevaryl (econazol)
Voetschimmel

Op voorschrift van de huisarts jarenlang Daktarin creme en poeder gebruikt. Resultaat: Het wordt niet erger maar gaat ook niet over (Slim hoor; als het geneest verliest de fabrikant zijn inkomsten). Maar Pevaryl (of Econazole Mylan) werkt binnen een paar dagen. En definitief. Waarom is dit in Nederland niet te koop. Wie gaat hierover? Via internet te bestellen in Frankrij[lees meer...]k.
19-07-2019

Lamisil crème / zalf (terbinafine)
Voetschimmel

Werkt helemaal niet. Voetschimmel is ondanks zorgvuldig gebruik zoals voorgeschreven alleen maar erger geworden.
26-03-2019

10-02-2019

Voetschimmel

Al jaren zeer droge voeten, heel veel gesmeerd maar niets hielp. 2 verschillende pedicures gaven aan dat ik gewoon moet smeren met vaselinecreme. Toch maar de huisarts geraadpleegd en hij schreef mij Loprox i.c.m. vaseline/parafinecreme voor. Binnen 1 week alles weg en heel zachte, mooie en goedverzorgde voeten. (ben tevens van pedicure gewisseld)
08-01-2019

Schimmelinfectie van de huid

Daktarin tegen schimmel (vochtplekjes) op voeten geeft als bijwerking een zeer droge mond. Het tast de slijmvliezen aan. Een kleine hoeveelheid doet dit al. De kwaal is lang niet zo erg als het middel. Gewoon laten uitdrogen die schimmelplekjes. Daktarin is TROEP!
01-11-2018

Nizoral (huid) (ketoconazol)
Gistinfectie van de huid

Altijd jeuk op mijn hoofdhuid en schilfertjes ivm verminderde weerstand. Mijn dermatoloog schreef me deze shampoo voor. Het werkt direct! Eerst een klein beetje in je hand. Laten opschuimen. Uitwassen en daarna gewoon normaal wassen met de nizoral shampoo. Tip: met lang haar alleen het gedeelte bij de hoofdhuid wassen en niet de punten, die gaan namelijk dood van de shampo[lees meer...]o. Is redelijk uitdrogend spul. Verder geen bijwerkingen. Aanrader.
03-09-2018

Kalknagel(s)

Me goed gehouden aan de gebruiksaanwijzing. En ja ik weet dat je het lang moet gebruiken een jaar ..alhoewel je na 3 maanden weer een nieuw flesje moet kopen, is nl niet langer houdbaar. Waarom dan zon grote fles..er is dan maar een klein beetje uit. Verspilling en weggegooid geld. Na deze periode helemaal geen verbetering zelfs erger geworden. Stop er dus mee...probeer e[lees meer...]en middel te zoeken wat wel helpt.
20-08-2018

Ketoconazol (huid) (ketoconazol)

Tot verbazing lees ik zeer veel negatieve reviews. Ik denk ook dat de mensen bij wie het goed werkt...die hoor je niet. Desalniettemin kan ik hierbij aangeven dat ik momenteel last heb van sebborisch eczeem tussen de werkbrouwen, op het voorhoofd, tussen de neusplooien, in mijn baard, en achter mijn oren. Dit heb ik al lange tijd en ik ben tot heden gaan zelfdokteren zonde[lees meer...]r resultaat. Na een bezoek aan de huisarts begonnen met hydrocortison en ketoconazol in losse tubes. Binnen 1 week verdwenen alle klachten als sneeuw voor de zon. Ik denk dat veel mensen afhaken omdat de vlekken in het gegin rood opgloeien maar dat komt omdat je huid moet wennen aan het middel. Na enkele dagen trekt dit weg. Ik adviseer dus de behandeling op een vrijdag te starten en maandag en dinsdag vrij te nemen zodat je door de eerste dagen komt. Daarna zal de behandeling dermate hebben geholpen dat je gewoon weer de staat op kan. Bijt dus even door en geef deze middelen een kans. Smeer ook eerst middel 1, laat deze goed intrekken voor 1 uur en smeer dan pas middel 2 zodat het goed zijn werk kan doen. En doe het altijd voor jd gaat slapen zodat je overdag gewoon met een dagcreme kjnt rondlopen. De aanhouder wint, ook bij deze middelen mits je deze goed toepast. Dus smeer niet te dik of te dun want ook dan bereik je niet het gewenste resultaat. Volg deze instructies en je zult er zeker succes mee boeken. Als de klachten zijn verdwenen na 1 a 2 weken kan je bijhouden met de Ketoconzol en de hydrocirtison beginnen af te bouwen. Smeer de Ketoconazol ook ruim, ver buiten de plekken om alles goed mee te pakken. Dan kan je over naar 1 dag in de week en bijhouden tot je een flareup krijgt. Mijd ook alcohol koffie en suikertroep en eet eens een tijd gezond. Dat draagt zeker bij.
27-07-2018

16-07-2018

Schimmelinfectie van de huid

Na de smeersels van huisarts/apotheek/supermarkt/drogist bij de dermatoloog gekomen. Deze heeft de loprox 10 mg crème voor geschreven. dat is nu ongeveer een half jaar geleden. Toentertijd leek mijn voet 3e graads verbrand, maar al snel kreeg mijn huid weer de gewone kleur! Het "zweten" en de jeuk waren binnen een week weg! Snel daarna kwam de vervelling aan de voet en kwa[lees meer...]m er nieuwe huid voor terug. De voet is nog niet geheel schimmel vrij, maar heb ook eerst een jaar met niet werkende zalf gesmeerd. Maar met loprox eindelijk resultaat, makkelijk in gebruik en geen bijwerkingen. Aanrader
28-06-2018

Candidiasis (oraal)

Veel last van buikpijn de eerste dag, dit wordt niet in de bijsluiter aangegeven. Ik ben niet misselijk maar heb echt pijn scheuten in de maag. Ga de huisarts hierover informeren vandaag. Heb al wel het idee dat het de schimmel infectie goed aanpakt, maar de bijwerking maag pijn is echt vervelend. Even afwegen of ik wel door moet gaan met dit middel.
19-06-2018

12-06-2018

Candidiasis (oraal)

04-04-2018

Myk crème / lotion (sulconazol)
Voetschimmel

jaren lang van alles geprobeerd en gebruikt, medicijnen voorgeschreven door dermatoloog, niets hielp. Uiteindelijk bij toeval terecht gekomen bij Myk1 creme, werkte vrijwel direct, 100% resultaat en belangrijker, blijvend resultaat !
27-01-2018

Eczeem

Ketoconazol is, mijn inziens, een oude oplossing die beperkt werkt. Er is niet een totaaloplossing. Belangrijke factoren zijn een zo gezond mogelijke levensstijl aannemen. Protopic werkt mijn inziens vele malen beter, maar heeft ook wel weer wat bijwerkingen die extra hygiëne vragen.
26-01-2018

Schimmelinfectie van de huid

Voorgeschreven gekregen voor schimmelinfectie in de liezen. Na 2 weken zou ik terug moeten komen als het geen effect had. Ik smeer nu inmiddels al 2 weken en ik heb niks gemerkt. De huis bij de lies werd wel wat opgeknapt, de blaasjes verdwenen maar de jeuk bleef aanhouden en heeft zich ondertussen zelfs verspreidt tot oksels en knieholtes. Na aanbrengen ook zeer last van [lees meer...]branderigheid en nog meer jeuk. Ik ga het niet meer gebruiken. Op een klein plekje op de borst waar ook een 'cirkel' schimmel zat, deed hij z'n werk wel heel goed. Dit plekje is zo goed als verdwenen. Hier ervaarde ik ook geen jeuk.
23-01-2018

Schimmelinfectie van de huid

Deze zalf werd mij voorgeschreven door de huisarts wegens een schimmel op mijn huid. Bij het licht insmeren van deze zalf, werd de huid gelijk binnen een uur, vuurrood. De volgende dag met het wakker worden, zag het er onfris uit, vuurrood, gevoel van branderigheid, veel kleine blaasjes erbij gekregen, blaren en het begon lichtelijk te jeuken. Ik heb uiteraard dit middel[lees meer...] niet meer aangeraakt en gelijk contact gezocht met een arts.
12-01-2018

Acne/puistjes

Ik kreeg de crème voor geschreven voor een onzuivere huid op voorhoofd, slaap en wangen, wat met een gist? te maken had. Na 3x aanbrengen is de huid waar de crème was aangebracht volledig gezwollen met miljoenen vochtbultjes. Het jeukt en brand gigantisch. Alhoewel ik direct gestopt ben, en naar de huisarts ben gegaan blijft mijn gezicht zwellen. Voorschift van allergie ta[lees meer...]bletten hierdoor nu moeten verhogen. Echter nog geen resultaat. Tip: probeer altijd een klein stukje op de huid uit, ENKELE DAGEN !
29-10-2017

Lichen sclerosus

Na eerst clobetasol gebruikt te hebben, kreeg ik allergieverschijnselen en ben overgestapt op triamcinolon in ketoconazol. Tot nu toe met uitstekend resultaat. Ik gebruik het alleen als de pijn en jeuk weer op komt zetten; dan is het met twee dagen weer over. Tussendoor gebruik ik dagelijks een uit Engeland afkomstige creme: Aqueous Cream (Boots) en dit samen houdt mijn LS[lees meer...] prima onder controle. Helaas wordt het niet meer vergoed, maar door het spaarzame gebruik vallen de kosten dus nog wel mee.
05-10-2017

Voetschimmel

Voetschimmel opgelopen met gym en zwemmen. Daktarin werkt grondig en snel. Andere middelen werken wel, echter duurt dat veel langer dan bij daktarin. Heb nu in de overgang en heb problemen in de vagina (pijn jeuk) en ben ook daar daktarin gaan gebruiken. Alle kwaaltjes zijn voorbij. Ik blijf het wel consequent gebruiken wat volgens mijn huisarts geen probleem was. Ik zwe[lees meer...]er er gewoon bij. Al sinds de jaren 80 gebruik ik het al. Gewoon een super middel.
26-07-2017

Clotrimazol crème (clotrimazol)
Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg voor de eerste keer in mijn leven een vaginale schimmelinfectie en wat ben ik blij dat ik deze zalf nu kan gebruiken. De pijn die ik door deze schimmelinfectie kreeg heb ik nog nooit meegemaakt en ik wist ook zeker niet dat het zoveel pijn kan doen... Van alles geprobeerd, canestan gyno zowel de druppel die je in moet brengen als de creme (balance) maar beide had[lees meer...]den naar mijn mening niet echt geholpen. De creme prikte belachelijk erg dus ging ik verder zoeken. Nu gebruik ik de zalf nog maar een dag en heb het nu 3x aangebracht. Het verzacht en het branderige gevoel neemt enorm af. Ik heb de zalf in combinatie met Fluconazol Sandoz (voor oraal gebruik). Deze pil heb ik 1x geslikt en door beide producten kan ik nu eindelijk weer fijn slapen 's nachts...
19-05-2017

Voetschimmel

Het voelt prettig aan wanneer ik de crème op mn voeten smeer, of het effectief is weet ik nog niet.
02-04-2017

Schimmelinfectie van de huid

Het is effectief en heeft geen bijwerkingen en het is gebruiksvriendelijk. Zalf die men twee keer per dag op de plek aanbrengt.
03-01-2017

20-12-2016

Eczeem

Geweldig product, alleen het stinkt zo en je huid wordt dunner als je het vaak gebruikt.
26-08-2016

Lichen sclerosus

Gebruik dit medicijn al zo veel jaren en tot tevredenheid. Vandaag bij mijn apotheek gehoord dat dit medicijn voor een gedeelte niet meer vergoed wordt. Nu moet ik verplicht zwaardere medicijnen nemen en maar afwachten wat de bijwerkingen zijn. Heb ook Lichen Planus: gebruik al vele jaren Clobetasol mondgel 0,025 % tot volle tevredenheid, maar precies hetzelfde verhaal[lees meer...]. Mocht niet meer gemaakt worden. Kreeg er een ongelofelijk piepklein flesje (3 slokken) voor in de plaats, hielp totaal niet maar was wel 2 x zo duur (100 euro). Vindt u het gek dat de gezondheidszorg op zijn gat ligt ? Wil
23-08-2016

Balanitis

mijn kwaal is Balanitis van zoon. Ik gebruik dit middel samen met hydrocortison vasalinecreme 1% PHL sinds medio juni. Na ca 10 dagen verdwenen de klachten. Na drie weken ben ik gestopt met insmeren. Na 1 week kwamen de klachten weer terug, zodat ik het middel nu, na 2 maanden nog steeds gebruik. Ik ben 72 jaar oud en de huid is dun. Ben benieuwd wat de huisarts daarover [lees meer...]zal zeggen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)