categorie

Schimmelinfecties - huid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - huid

11-11-2023 | Vrouw | 25
Candidiasis (oraal)
Handig in gebruik, maar teveel bijwerkingen.

Myk crème / lotion

25-07-2023 | Vrouw | 68
sulconazol
Voetschimmel
Van andere middelen ( miconazol, ketonazol) kreeg ik ernstige bijwerkingen: infectie verergerde en er ontstonden wondjes. Niet best bij diabetes 2. Dit middel werkt prima, moet wel weken lang smeren maar de voetschimmel verdwijnt zonder enige bijwerking. Ik gebruik het al jaren, zodra een schimmel de kop op steekt ga ik smeren tot enige weken na de klachten. Enige nade[lees meer...]el is dat ik dit middel zelf moet betalen.

Lamisil crème / zalf

24-07-2023 | Vrouw | 24
terbinafine
Voetschimmel
Ik heb al zeker wel een heel aantal jaar last van voetschimmel, zowel tussen mijn tenen als op mijn voetzolen. De laatste jaren veroorzaakt dit ook af en toe vochtblaasjes onder mijn voeten, maar ook op mijn handpalmen. 3 weken heb ik 1x per dag ‘S avonds de Lamisil creme (van de drogist) gesmeerd over mijn hele voetzolen. Na 3 weken was het grotendeels weg. Nu na 4 we[lees meer...]ken zijn de schilfers compleet verdwenen! Geen jeuk meer. Erg tevreden!

11-07-2023 | Man | 47
Kalknagel(s)
Al enige tijd last van kalknagels. Na online onderzoek voor Daktarin gegaan. Reden was vooral de reclame uitingen van de andere opties. Tabletten pas ik voor, wil geen risico op lever/nier beschadigingen voor dit. Daktarin is betaalbaar (1 flesje 3 maanden). Wel moet je telkens met aceton afnemen, dat heb ik veranderd naar aceton vrije nagellak remover, want mijn nagels[lees meer...] reageerden niet goed op elke dag aceton (waarschijnlijk geen enkele nagel, dus niet echt goed advies van de fabrikant). Ik zie wel wat effect, maar zelfs na een jaar is het minimaal. Ik had wel hele harde nagels en flink verdikt en heb het idee dat dit wat minder is. Nu na een jaar zie ik voor het eerst echt effect bij 1 nagel, die lijkt nu bij te trekken. Dat is er één van de 8 in totaal, dus ik denk dat ik een ander middel binnen kort ga proberen. (wellicht een type schimmel die beter aangepakt wordt door een alternatief middel).

Canesten Skin / Foot

12-09-2022 | Man | 47
clotrimazol

14-08-2022 | Vrouw | 1
Spruw
Kind had last van spruw. Door dit spul heel erg ziek, en zelfs blaren op huid. Had ik maar eerder reviews gelezen dan had ik het sneller in de gaten. Dit is troep!

14-07-2022 | Vrouw | 33
Voetschimmel
Ik had al jaren op 1 voet een hardnekkige schimmel die elke zomer erger terug kwam. Ik had verwacht dat de zalf ook niets zou doen, maar na 2 weken trouw elke ochtend en avond smeren begon ik toch verbetering te merken. Na 5 weken netjes 2x per dag smeren was het helemaal over. Ik ben nu 2 weken gestopt en mijn voet ziet er gewoon uit zoals hij er uit hoort te zien. Za[lees meer...]lf trekt niet snel in maar geeft geen vlekken dus dat maakt niet zoveel uit. Geen bijwerkingen gehad, alleen de 1e week was mijn voet wat branderig na het opsmeren van de zalf maar dat trok ook zo weer weg.

10-02-2022 | Vrouw | 65
Schimmelinfectie van de huid
volgens de huisarts zou het een schimmelinfectie zijn. (even boven de knie) na 1e keer gebruik begon het daar waar ik smeerde vrij snel op te zetten, en de huid werd vuurrood. de volgende dag zaten er blaasjes en korsten. het gebied wat rood was en erg jeukt was nu 6x zo groot. weer terug naar ha, kreeg een ander smeerseltje. ps fabrikant volgens bijsluiter is FA[lees meer...]MAR ABE staat niet in de lijst.

30-07-2021 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Werkt wel, (vooral in het begin) maar ik gebruik het nu ong. een jaar, zie het wel minder effectief worden maar nu lijkt het lang nie meer zo effectief als in het begin. Vindt het wel lastig want deze schimmel zit op mijn eikel, weet alleen nie hoe ik er aan kom

09-04-2021 | Man | 56
Schimmelinfectie van de huid
Na 2 maanden gebruik van de crème zijn alle klachten verdwenen. Infectie opgelopen tijdens militaire dienst, 36 jaar geleden. Alle middelen geprobeerd die er zijn bij drogist/apotheek en zelfs medicijnen geslikt maar niets hielp. Ik kan nu gewoon weer schoenen aan zonder dat mijn voeten beginnen te "zwellen". Geweldig en zeer tevreden.

04-10-2020 | Vrouw | 65
ketoconazol
Ik begin morgen voor de eerste keer er mee Vind het wel eng! Maar ik loop er al zolang mee dat ik het wel moet proberen. Als die zalf al zo erg is! Op de huid! Dat jullie moesten stoppen? Wat erg, vind het al eng om de shampoo te gebruiken? Ik probeer door te zetten, ook al wordt het rood branderig en wat nog meer! Zal wel wennen zijn? Hoe het nu is, op mijn hoofd is[lees meer...] ook heel erg! Wordt gek van de jeuk op mijn hoofd en achter de oren dan toch maar de shampoo proberen 🙈 na jullie verhalen ga ik toch met angs proberen ik laat wel wat horen hoe het is afgelopen? Duim aub voor mij? Tot over 8/10 weken dan weet ik ook iets, wordt het echt erg! Dan stop ik zeker! Pfff morgen begin ik 😒 doei beste lezers tot later groetjes 🙏🙏🙇‍♀️💆‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

17-08-2020 | Vrouw | 62
Schimmelinfectie van de mond
Tot nu ben ik tevreden. Het middel lijkt te werken, al is het nog niet over (vierde dag vandaag). Ik heb nauwelijks bijwerkingen, het is makkelijk in te nemen, en ik vind het niet vies smaken. Even dit, als tegenhanger op de negatieve ervaringen, die me echt wel een beetje hadden afgeschrikt (echt wel vervelend voor degene die negatieve ervaringen hebben, alle begrip..[lees meer...]). Verder ben ik nog wel op zoek naar achterliggende oorzaak, want het is gewoon niet fijn. Te druk, stress, voeding? Iedereen met klachten, ik hoop dat het hoe dan ook, gauw verbetert.

05-08-2020 | Man | 21
Voetschimmel
Voetschimmel na een kamp zonder waterdichte schoenen

01-07-2020 | Vrouw | 46
Schimmelinfectie van de mond
Schimmelinfectie in mond door gebruik ander medicijn (Foster)

15-06-2020 | Man | 25
Eczeem
Seborrisch eczeem weggekregen door ketaconazol zalf. Nu heb ik mijn eczeem onder controle met dermel huidzalf

01-06-2020 | Man | 44
Voetschimmel
Grote teen nagels waren geïnfecteerd met schimmel en met behulp van Loprox was ik er zo weer vanaf na 2 maanden elke dag smeren op de nagels

22-04-2020 | Vrouw | 67
Schimmelinfectie van de mond
Mijn huid voelt branderig en jeukerig aan. Niets te zien. Is vooral ´s nachts tot aan de anus toe. Brandende lippen ook.

20-02-2020 | Man | 70
Voetschimmel
Al een aantal jaren zeer droge huid van de voeten, met loszittende velletjes. Geen jeuk, niet transpirerende voeten, geen kloven, niet rood, geen blaasjes. Het gebruik van loprox geeft lichte verbetering maar velletjes blijven. Advies huisarts en pedicure: doorgaan met smeren.

Pevaryl

16-02-2020 | Vrouw | 68
econazol
Gistinfectie van de huid
De Pevaryl spray 1% Solution brandt verschrikkelijk. En de pijn houdt uren aan. De gistpuistjes verdwijnen echter wél. Eigenlijk moet je na het verdwijnen van de symptomen het middel nog 14 dagen gebruiken, maar dit was voor mij ondoenlijk vanwege de pijn die veroorzaakt werd door de spray. Dat is ontzettend jammer, want het middel werkt prima.Het is voor zover ik weet all[lees meer...]een in Frankrijk te bestellen. Dat gaat gemakkelijk, Google vertaalt de site en de bestelling was binnen 4 dagen bezorgd.

12-02-2020 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Vaginale schimmelinfectie, ofwel Candida. Gebruik deze zalf nu bijna 1 week met applicator. Ondanks de bijwerkingen verdwijnen de klachten binnen 2/3 dagen. Vervelende is dat je moet blijven liggen na het inbrengen van de zalf, anders loopt het er weer uit. 'S nachts word ik wakker van de jeuk door de zalf, dat is wel vervelend.

11-11-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
De crème opbrengen is een beetje tasten, maar na enkele dagen merkte ik wel het verschil. Echter merkte ik ook dat mijn algemene vagina er ontzettend droog van werd en dit maakte wel dat mijn branderigheid wat langer aanvoelde. En dit duurde bij mij toch wel enigszins een maand, maar de schimmel was daar wel weg.

09-11-2019 | Vrouw | 35
Voetschimmel
Na een aantal dagen gebruik rode vlekken op de bovenkant van mijn tenen. En ook last van gloeiende tenen. Ook contacteczeem op de wreef van de voet. Nadat de schimmel weg was kwam het na 3 weken weer terug. Opnieuw begonnen met Miconazol en weer bijwerkingen. Inmiddels enkele dagen overgestapt naar Ketoconalzol, lijk daar iets beter op te reageren.

08-11-2019 | Vrouw | 21

Pevaryl

01-09-2019 | Man | 40
econazol
Voetschimmel
Op voorschrift van de huisarts jarenlang Daktarin creme en poeder gebruikt. Resultaat: Het wordt niet erger maar gaat ook niet over (Slim hoor; als het geneest verliest de fabrikant zijn inkomsten). Maar Pevaryl (of Econazole Mylan) werkt binnen een paar dagen. En definitief. Waarom is dit in Nederland niet te koop. Wie gaat hierover? Via internet te bestellen in Frankrij[lees meer...]k.

Lamisil crème / zalf

19-07-2019 | Vrouw | 52
terbinafine
Voetschimmel
Werkt helemaal niet. Voetschimmel is ondanks zorgvuldig gebruik zoals voorgeschreven alleen maar erger geworden.

26-03-2019 | Man | 20

10-02-2019 | Man | 51
Voetschimmel
Al jaren zeer droge voeten, heel veel gesmeerd maar niets hielp. 2 verschillende pedicures gaven aan dat ik gewoon moet smeren met vaselinecreme. Toch maar de huisarts geraadpleegd en hij schreef mij Loprox i.c.m. vaseline/parafinecreme voor. Binnen 1 week alles weg en heel zachte, mooie en goedverzorgde voeten. (ben tevens van pedicure gewisseld)

08-01-2019 | Vrouw | 40
Schimmelinfectie van de huid
Daktarin tegen schimmel (vochtplekjes) op voeten geeft als bijwerking een zeer droge mond. Het tast de slijmvliezen aan. Een kleine hoeveelheid doet dit al. De kwaal is lang niet zo erg als het middel. Gewoon laten uitdrogen die schimmelplekjes. Daktarin is TROEP!

Nizoral (huid)

01-11-2018 | Vrouw | 28
Gistinfectie van de huid
Altijd jeuk op mijn hoofdhuid en schilfertjes ivm verminderde weerstand. Mijn dermatoloog schreef me deze shampoo voor. Het werkt direct! Eerst een klein beetje in je hand. Laten opschuimen. Uitwassen en daarna gewoon normaal wassen met de nizoral shampoo. Tip: met lang haar alleen het gedeelte bij de hoofdhuid wassen en niet de punten, die gaan namelijk dood van de shampo[lees meer...]o. Is redelijk uitdrogend spul. Verder geen bijwerkingen. Aanrader.

03-09-2018 | Vrouw | 54
Kalknagel(s)
Me goed gehouden aan de gebruiksaanwijzing. En ja ik weet dat je het lang moet gebruiken een jaar ..alhoewel je na 3 maanden weer een nieuw flesje moet kopen, is nl niet langer houdbaar. Waarom dan zon grote fles..er is dan maar een klein beetje uit. Verspilling en weggegooid geld. Na deze periode helemaal geen verbetering zelfs erger geworden. Stop er dus mee...probeer e[lees meer...]en middel te zoeken wat wel helpt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)