categorie

Schimmelinfecties - huid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - huid

01-07-2020 | Vrouw | 46
Schimmelinfectie van de mond
Schimmelinfectie in mond door gebruik ander medicijn (Foster)

15-06-2020 | Man | 25
Eczeem
Seborrisch eczeem weggekregen door ketaconazol zalf. Nu heb ik mijn eczeem onder controle met dermel huidzalf

01-06-2020 | Man | 44
Voetschimmel
Grote teen nagels waren geïnfecteerd met schimmel en met behulp van Loprox was ik er zo weer vanaf na 2 maanden elke dag smeren op de nagels

22-04-2020 | Vrouw | 67
Schimmelinfectie van de mond
Mijn huid voelt branderig en jeukerig aan. Niets te zien. Is vooral ´s nachts tot aan de anus toe. Brandende lippen ook.

20-02-2020 | Man | 70
Voetschimmel
Al een aantal jaren zeer droge huid van de voeten, met loszittende velletjes. Geen jeuk, niet transpirerende voeten, geen kloven, niet rood, geen blaasjes. Het gebruik van loprox geeft lichte verbetering maar velletjes blijven. Advies huisarts en pedicure: doorgaan met smeren.

Pevaryl

16-02-2020 | Vrouw | 68
econazol
Gistinfectie van de huid
De Pevaryl spray 1% Solution brandt verschrikkelijk. En de pijn houdt uren aan. De gistpuistjes verdwijnen echter wél. Eigenlijk moet je na het verdwijnen van de symptomen het middel nog 14 dagen gebruiken, maar dit was voor mij ondoenlijk vanwege de pijn die veroorzaakt werd door de spray. Dat is ontzettend jammer, want het middel werkt prima.Het is voor zover ik weet all[lees meer...]een in Frankrijk te bestellen. Dat gaat gemakkelijk, Google vertaalt de site en de bestelling was binnen 4 dagen bezorgd.

12-02-2020 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Vaginale schimmelinfectie, ofwel Candida. Gebruik deze zalf nu bijna 1 week met applicator. Ondanks de bijwerkingen verdwijnen de klachten binnen 2/3 dagen. Vervelende is dat je moet blijven liggen na het inbrengen van de zalf, anders loopt het er weer uit. 'S nachts word ik wakker van de jeuk door de zalf, dat is wel vervelend.

11-11-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
De crème opbrengen is een beetje tasten, maar na enkele dagen merkte ik wel het verschil. Echter merkte ik ook dat mijn algemene vagina er ontzettend droog van werd en dit maakte wel dat mijn branderigheid wat langer aanvoelde. En dit duurde bij mij toch wel enigszins een maand, maar de schimmel was daar wel weg.

09-11-2019 | Vrouw | 35
Voetschimmel
Na een aantal dagen gebruik rode vlekken op de bovenkant van mijn tenen. En ook last van gloeiende tenen. Ook contacteczeem op de wreef van de voet. Nadat de schimmel weg was kwam het na 3 weken weer terug. Opnieuw begonnen met Miconazol en weer bijwerkingen. Inmiddels enkele dagen overgestapt naar Ketoconalzol, lijk daar iets beter op te reageren.

08-11-2019 | Vrouw | 21

Pevaryl

01-09-2019 | Man | 40
econazol
Voetschimmel
Op voorschrift van de huisarts jarenlang Daktarin creme en poeder gebruikt. Resultaat: Het wordt niet erger maar gaat ook niet over (Slim hoor; als het geneest verliest de fabrikant zijn inkomsten). Maar Pevaryl (of Econazole Mylan) werkt binnen een paar dagen. En definitief. Waarom is dit in Nederland niet te koop. Wie gaat hierover? Via internet te bestellen in Frankrij[lees meer...]k.

Lamisil crème / zalf

19-07-2019 | Vrouw | 52
terbinafine
Voetschimmel
Werkt helemaal niet. Voetschimmel is ondanks zorgvuldig gebruik zoals voorgeschreven alleen maar erger geworden.

26-03-2019 | Man | 20

10-02-2019 | Man | 51
Voetschimmel
Al jaren zeer droge voeten, heel veel gesmeerd maar niets hielp. 2 verschillende pedicures gaven aan dat ik gewoon moet smeren met vaselinecreme. Toch maar de huisarts geraadpleegd en hij schreef mij Loprox i.c.m. vaseline/parafinecreme voor. Binnen 1 week alles weg en heel zachte, mooie en goedverzorgde voeten. (ben tevens van pedicure gewisseld)

08-01-2019 | Vrouw | 40
Schimmelinfectie van de huid
Daktarin tegen schimmel (vochtplekjes) op voeten geeft als bijwerking een zeer droge mond. Het tast de slijmvliezen aan. Een kleine hoeveelheid doet dit al. De kwaal is lang niet zo erg als het middel. Gewoon laten uitdrogen die schimmelplekjes. Daktarin is TROEP!

Nizoral (huid)

01-11-2018 | Vrouw | 28
Gistinfectie van de huid
Altijd jeuk op mijn hoofdhuid en schilfertjes ivm verminderde weerstand. Mijn dermatoloog schreef me deze shampoo voor. Het werkt direct! Eerst een klein beetje in je hand. Laten opschuimen. Uitwassen en daarna gewoon normaal wassen met de nizoral shampoo. Tip: met lang haar alleen het gedeelte bij de hoofdhuid wassen en niet de punten, die gaan namelijk dood van de shampo[lees meer...]o. Is redelijk uitdrogend spul. Verder geen bijwerkingen. Aanrader.

03-09-2018 | Vrouw | 54
Kalknagel(s)
Me goed gehouden aan de gebruiksaanwijzing. En ja ik weet dat je het lang moet gebruiken een jaar ..alhoewel je na 3 maanden weer een nieuw flesje moet kopen, is nl niet langer houdbaar. Waarom dan zon grote fles..er is dan maar een klein beetje uit. Verspilling en weggegooid geld. Na deze periode helemaal geen verbetering zelfs erger geworden. Stop er dus mee...probeer e[lees meer...]en middel te zoeken wat wel helpt.

20-08-2018 | Man | 37
ketoconazol
Tot verbazing lees ik zeer veel negatieve reviews. Ik denk ook dat de mensen bij wie het goed werkt...die hoor je niet. Desalniettemin kan ik hierbij aangeven dat ik momenteel last heb van sebborisch eczeem tussen de werkbrouwen, op het voorhoofd, tussen de neusplooien, in mijn baard, en achter mijn oren. Dit heb ik al lange tijd en ik ben tot heden gaan zelfdokteren zonde[lees meer...]r resultaat. Na een bezoek aan de huisarts begonnen met hydrocortison en ketoconazol in losse tubes. Binnen 1 week verdwenen alle klachten als sneeuw voor de zon. Ik denk dat veel mensen afhaken omdat de vlekken in het gegin rood opgloeien maar dat komt omdat je huid moet wennen aan het middel. Na enkele dagen trekt dit weg. Ik adviseer dus de behandeling op een vrijdag te starten en maandag en dinsdag vrij te nemen zodat je door de eerste dagen komt. Daarna zal de behandeling dermate hebben geholpen dat je gewoon weer de staat op kan. Bijt dus even door en geef deze middelen een kans. Smeer ook eerst middel 1, laat deze goed intrekken voor 1 uur en smeer dan pas middel 2 zodat het goed zijn werk kan doen. En doe het altijd voor jd gaat slapen zodat je overdag gewoon met een dagcreme kjnt rondlopen. De aanhouder wint, ook bij deze middelen mits je deze goed toepast. Dus smeer niet te dik of te dun want ook dan bereik je niet het gewenste resultaat. Volg deze instructies en je zult er zeker succes mee boeken. Als de klachten zijn verdwenen na 1 a 2 weken kan je bijhouden met de Ketoconzol en de hydrocirtison beginnen af te bouwen. Smeer de Ketoconazol ook ruim, ver buiten de plekken om alles goed mee te pakken. Dan kan je over naar 1 dag in de week en bijhouden tot je een flareup krijgt. Mijd ook alcohol koffie en suikertroep en eet eens een tijd gezond. Dat draagt zeker bij.

27-07-2018 | Man | 55

16-07-2018 | Vrouw | 35
Schimmelinfectie van de huid
Na de smeersels van huisarts/apotheek/supermarkt/drogist bij de dermatoloog gekomen. Deze heeft de loprox 10 mg crème voor geschreven. dat is nu ongeveer een half jaar geleden. Toentertijd leek mijn voet 3e graads verbrand, maar al snel kreeg mijn huid weer de gewone kleur! Het "zweten" en de jeuk waren binnen een week weg! Snel daarna kwam de vervelling aan de voet en kwa[lees meer...]m er nieuwe huid voor terug. De voet is nog niet geheel schimmel vrij, maar heb ook eerst een jaar met niet werkende zalf gesmeerd. Maar met loprox eindelijk resultaat, makkelijk in gebruik en geen bijwerkingen. Aanrader

28-06-2018 | Vrouw | 41
Candidiasis (oraal)
Veel last van buikpijn de eerste dag, dit wordt niet in de bijsluiter aangegeven. Ik ben niet misselijk maar heb echt pijn scheuten in de maag. Ga de huisarts hierover informeren vandaag. Heb al wel het idee dat het de schimmel infectie goed aanpakt, maar de bijwerking maag pijn is echt vervelend. Even afwegen of ik wel door moet gaan met dit middel.

19-06-2018 | Vrouw | 25

12-06-2018 | Man | 40
Candidiasis (oraal)

Myk crème / lotion

04-04-2018 | Man | 60
sulconazol
Voetschimmel
jaren lang van alles geprobeerd en gebruikt, medicijnen voorgeschreven door dermatoloog, niets hielp. Uiteindelijk bij toeval terecht gekomen bij Myk1 creme, werkte vrijwel direct, 100% resultaat en belangrijker, blijvend resultaat !

27-01-2018 | Man | 35
Eczeem
Ketoconazol is, mijn inziens, een oude oplossing die beperkt werkt. Er is niet een totaaloplossing. Belangrijke factoren zijn een zo gezond mogelijke levensstijl aannemen. Protopic werkt mijn inziens vele malen beter, maar heeft ook wel weer wat bijwerkingen die extra hygiëne vragen.

26-01-2018 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
Voorgeschreven gekregen voor schimmelinfectie in de liezen. Na 2 weken zou ik terug moeten komen als het geen effect had. Ik smeer nu inmiddels al 2 weken en ik heb niks gemerkt. De huis bij de lies werd wel wat opgeknapt, de blaasjes verdwenen maar de jeuk bleef aanhouden en heeft zich ondertussen zelfs verspreidt tot oksels en knieholtes. Na aanbrengen ook zeer last van [lees meer...]branderigheid en nog meer jeuk. Ik ga het niet meer gebruiken. Op een klein plekje op de borst waar ook een 'cirkel' schimmel zat, deed hij z'n werk wel heel goed. Dit plekje is zo goed als verdwenen. Hier ervaarde ik ook geen jeuk.

23-01-2018 | Vrouw | 41
Schimmelinfectie van de huid
Deze zalf werd mij voorgeschreven door de huisarts wegens een schimmel op mijn huid. Bij het licht insmeren van deze zalf, werd de huid gelijk binnen een uur, vuurrood. De volgende dag met het wakker worden, zag het er onfris uit, vuurrood, gevoel van branderigheid, veel kleine blaasjes erbij gekregen, blaren en het begon lichtelijk te jeuken. Ik heb uiteraard dit middel[lees meer...] niet meer aangeraakt en gelijk contact gezocht met een arts.

12-01-2018 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik kreeg de crème voor geschreven voor een onzuivere huid op voorhoofd, slaap en wangen, wat met een gist? te maken had. Na 3x aanbrengen is de huid waar de crème was aangebracht volledig gezwollen met miljoenen vochtbultjes. Het jeukt en brand gigantisch. Alhoewel ik direct gestopt ben, en naar de huisarts ben gegaan blijft mijn gezicht zwellen. Voorschift van allergie ta[lees meer...]bletten hierdoor nu moeten verhogen. Echter nog geen resultaat. Tip: probeer altijd een klein stukje op de huid uit, ENKELE DAGEN !

Ketoconazol/Triamcinolon

29-10-2017 | Man | 78
ketoconazol/triamcinolon
Lichen sclerosus
Na eerst clobetasol gebruikt te hebben, kreeg ik allergieverschijnselen en ben overgestapt op triamcinolon in ketoconazol. Tot nu toe met uitstekend resultaat. Ik gebruik het alleen als de pijn en jeuk weer op komt zetten; dan is het met twee dagen weer over. Tussendoor gebruik ik dagelijks een uit Engeland afkomstige creme: Aqueous Cream (Boots) en dit samen houdt mijn LS[lees meer...] prima onder controle. Helaas wordt het niet meer vergoed, maar door het spaarzame gebruik vallen de kosten dus nog wel mee.

05-10-2017 | Vrouw | 55
Voetschimmel
Voetschimmel opgelopen met gym en zwemmen. Daktarin werkt grondig en snel. Andere middelen werken wel, echter duurt dat veel langer dan bij daktarin. Heb nu in de overgang en heb problemen in de vagina (pijn jeuk) en ben ook daar daktarin gaan gebruiken. Alle kwaaltjes zijn voorbij. Ik blijf het wel consequent gebruiken wat volgens mijn huisarts geen probleem was. Ik zwe[lees meer...]er er gewoon bij. Al sinds de jaren 80 gebruik ik het al. Gewoon een super middel.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5099)
Anticonceptie - overig (3738)
Cholesterol (2886)
Depressie - antidepressiva overig (2710)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2330)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2058)
Pijn (1979)
Verslavingsziekten (1932)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1559)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1512)
Anticonceptie - eenfase (1384)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1148)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1125)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)