Ketoconazol (huid)

ketoconazol

Schimmelinfectie van de huid (4 meningen)
Eczeem (3 meningen)
Voetschimmel (1 mening)

20-08-2018

Ketoconazol (huid) (ketoconazol)

Tot verbazing lees ik zeer veel negatieve reviews. Ik denk ook dat de mensen bij wie het goed werkt...die hoor je niet. Desalniettemin kan ik hierbij aangeven dat ik momenteel last heb van sebborisch eczeem tussen de werkbrouwen, op het voorhoofd, tussen de neusplooien, in mijn baard, en achter mijn oren. Dit heb ik al lange tijd en ik ben tot heden gaan zelfdokteren zonde[lees meer...]r resultaat. Na een bezoek aan de huisarts begonnen met hydrocortison en ketoconazol in losse tubes. Binnen 1 week verdwenen alle klachten als sneeuw voor de zon. Ik denk dat veel mensen afhaken omdat de vlekken in het gegin rood opgloeien maar dat komt omdat je huid moet wennen aan het middel. Na enkele dagen trekt dit weg. Ik adviseer dus de behandeling op een vrijdag te starten en maandag en dinsdag vrij te nemen zodat je door de eerste dagen komt. Daarna zal de behandeling dermate hebben geholpen dat je gewoon weer de staat op kan. Bijt dus even door en geef deze middelen een kans. Smeer ook eerst middel 1, laat deze goed intrekken voor 1 uur en smeer dan pas middel 2 zodat het goed zijn werk kan doen. En doe het altijd voor jd gaat slapen zodat je overdag gewoon met een dagcreme kjnt rondlopen. De aanhouder wint, ook bij deze middelen mits je deze goed toepast. Dus smeer niet te dik of te dun want ook dan bereik je niet het gewenste resultaat. Volg deze instructies en je zult er zeker succes mee boeken. Als de klachten zijn verdwenen na 1 a 2 weken kan je bijhouden met de Ketoconzol en de hydrocirtison beginnen af te bouwen. Smeer de Ketoconazol ook ruim, ver buiten de plekken om alles goed mee te pakken. Dan kan je over naar 1 dag in de week en bijhouden tot je een flareup krijgt. Mijd ook alcohol koffie en suikertroep en eet eens een tijd gezond. Dat draagt zeker bij.
27-01-2018

Eczeem

Ketoconazol is, mijn inziens, een oude oplossing die beperkt werkt. Er is niet een totaaloplossing. Belangrijke factoren zijn een zo gezond mogelijke levensstijl aannemen. Protopic werkt mijn inziens vele malen beter, maar heeft ook wel weer wat bijwerkingen die extra hygiëne vragen.
26-01-2018

Schimmelinfectie van de huid

Voorgeschreven gekregen voor schimmelinfectie in de liezen. Na 2 weken zou ik terug moeten komen als het geen effect had. Ik smeer nu inmiddels al 2 weken en ik heb niks gemerkt. De huis bij de lies werd wel wat opgeknapt, de blaasjes verdwenen maar de jeuk bleef aanhouden en heeft zich ondertussen zelfs verspreidt tot oksels en knieholtes. Na aanbrengen ook zeer last van [lees meer...]branderigheid en nog meer jeuk. Ik ga het niet meer gebruiken. Op een klein plekje op de borst waar ook een 'cirkel' schimmel zat, deed hij z'n werk wel heel goed. Dit plekje is zo goed als verdwenen. Hier ervaarde ik ook geen jeuk.
23-01-2018

Schimmelinfectie van de huid

Deze zalf werd mij voorgeschreven door de huisarts wegens een schimmel op mijn huid. Bij het licht insmeren van deze zalf, werd de huid gelijk binnen een uur, vuurrood. De volgende dag met het wakker worden, zag het er onfris uit, vuurrood, gevoel van branderigheid, veel kleine blaasjes erbij gekregen, blaren en het begon lichtelijk te jeuken. Ik heb uiteraard dit middel[lees meer...] niet meer aangeraakt en gelijk contact gezocht met een arts.
12-01-2018

Acne/puistjes

Ik kreeg de crème voor geschreven voor een onzuivere huid op voorhoofd, slaap en wangen, wat met een gist? te maken had. Na 3x aanbrengen is de huid waar de crème was aangebracht volledig gezwollen met miljoenen vochtbultjes. Het jeukt en brand gigantisch. Alhoewel ik direct gestopt ben, en naar de huisarts ben gegaan blijft mijn gezicht zwellen. Voorschift van allergie ta[lees meer...]bletten hierdoor nu moeten verhogen. Echter nog geen resultaat. Tip: probeer altijd een klein stukje op de huid uit, ENKELE DAGEN !
23-08-2016

Balanitis

mijn kwaal is Balanitis van zoon. Ik gebruik dit middel samen met hydrocortison vasalinecreme 1% PHL sinds medio juni. Na ca 10 dagen verdwenen de klachten. Na drie weken ben ik gestopt met insmeren. Na 1 week kwamen de klachten weer terug, zodat ik het middel nu, na 2 maanden nog steeds gebruik. Ik ben 72 jaar oud en de huid is dun. Ben benieuwd wat de huisarts daarover [lees meer...]zal zeggen.
03-12-2015

Eczeem

Ik kreeg deze zalf voorgeschreven door de huisarts tegen eczeem op mijn oogleden en in mijn gezicht. Conclusie na bijna drie weken smeren: helpt totaal niet! Het eczeem is alleen maar erger geworden, alleen de jeuk is een stuk minder geworden.
14-08-2015

Ketoconazol (huid) (ketoconazol)

moest het in de oren smeren ivm hevige jeuk schimmel infectie volgens de huisarts daarna schreef hij zware penicilline voor wat volgens hem was het een bacteriële infectie binnen 24 uur ernstige zwelling en rood worden beide oren en linker wang het medicijn is van Jansen cilag bv
12-06-2012

Ketoconazol (huid) (ketoconazol)

De uitwendige creme nam de klachten deels weg maar nooit volledig. Alsof de inwendige schimmel gewoon bleef zitten en binnen de kortste keren uitwendig ook weer besmette met nare kwaaltjes.
29-12-2011

Allergie

Ik heb al jaren last van seborrisch eczeem op de hoofdhuid is begonnen na eerste zwangerschap nu 20 jaar geleden. Ketoconazol helpt helemaal niets ik merkte geen enkel verschil ebn nog steeds op zoek naar een middel dat wel helpt.
10-08-2011

Ernstige hoofdroos

Als ik de shampoo 2x per week gebruik, heb ik geen last van roos, maar zodra ik stop, komt het gelijk in alle hevigheid weer terug. Het lijkt me niet goed om altijd te gebruiken
14-03-2011

Schimmel met lichte ontsteking

heb het voorgeschreven gekregen van een huid arts en nu een 2 maanden gebruikt tot heden geen verbetering van de huis arts een ander voor geschreven en die werkt direct,
25-07-2010

Hoofdhuidschilfers

Ik gebruikte eerst het merk nizoral van fabrikant Janssen, bij deze kreeg ik vaak jeuk en het middel rukt niet fijn. Nu gebruik ik van het merk Sandoz, zit geen geur in en ik heb ook geen last meer van jeuk en schilfers. Aan te raden Keto...
17-01-2010
Vrouw

Vaginale jeuk bij kleuter

In eerste instantie werkte het goed maar begin me nu af te vragen of dat een niet tussen de oren geval is geweest. In oktober werkte het goed en nu is het euvel weer terug en meestal 's nachts. Al 3 nachten wordt ik wakkert gemaakt door een kleuter van 5 jaar die je erg ziet lijden door haar vaginale jeuk en de creme schijnt niet echt meer te helpen. Gelukkig valt ze door[lees meer...] vermoeidheid in mijn armen weer in slaap en 's morgens is het meestal over. Mijn nachten zijn daardoor gebroken en beiden zijn we kapot. Al twee artsen hierover geraadpleegt, de ene een oudere arts die me zalf gaf met HORMONEN erin????? heb ik dus ook niet gebruikt. Bleek door de andere arts de opmerking te geven: dit geef je een kind van 5 jaar niet....niet voor vaginale jeuk en sowieso nooit. Maar ja maar weer verder zoeken.
04-01-2010

Voetschimmel

Kreeg rode bultjes op mijn voet waar vocht uit komt. Dit werden wondjes. Kan bijna niet lopen.
20-12-2009

Schimmelinfectie

het werkt niet en de infectie komt iedere keer terug

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum