Ervaringen met Isoniazide

Tuberculose (5 meningen)

22-09-2017 | Vrouw | 51
isoniazide (10mg/ml)
Eerst Rifampicine, direct een intolerantie (malaise en griepverschijnselen) na 2 x geprobeerd te hebben op advies van mijn specialist gestopt. Waarna Isoniazide drank (bereid door de Magstrale bereidingsapotheek en dus merkloos) wat al geen doen was omdat de bekertjes niet verder gingen dan 25ml en ik 30 ml per dag moest afmeten. Maar goed na een maand bloedleverwaarde con[lees meer...]trole, op verzoek specialist nog extra meting waarna gebeld direct met het medicijn te stoppen vw snelle achteruitgang leverfunctie.

12-05-2017 | Vrouw | 51
isoniazide (200mg)
Tuberculose
16/8 begonnen, na 8 dagen erg hoge koorts en een zwaar verbrand gevoel van de huid, kon zelfs dun laken niet hebben op mijn huid, jeuk en hitte, alsof mijn bloed kookte , plotselinge duizeligheid, veel zware hoofdpijn, pijn in vingers, handen en onderarm. Moest even stoppen van arts kort, om t zien of het verminderde, op 16/9 weer begonnen. en toen vier dagen later hele d[lees meer...]ikke enkels kuiten en knieën inmiddels werd het 12/10/16 en nog steeds veel vocht en pijn, jeuk is vertienvoudigd en krabben of wrijven onderbenen gaf meteen bloeding, snel blauwe plekken, duizeligheid en er kwam pus uit r. been.

31-01-2010 | Vrouw
Gesloten tbc
fors verhoogde leverontsteking, maagklachten/bloedingen moest ongeveer 6 maanden gebruiken, maar i.v.m. bijwerkingen (1 mnd gebruik te hebben) nu helemaal gestopt.

01-12-2009 | Vrouw
Laterale TBC infectie

17-11-2011 | Vrouw | 19
Gesloten tbc
Ik heb het medicijn gebruik voor gesloten tbc en niks van de bijwerkingen gemerkt. Het enigste nadeel vond ik de duur van kuur.

11-12-2009 | Vrouw
Gesloten TBC
Ik moet dit medicijn een half jaar gebruiken i.v.m. gesloten TBC. Op het begin had ik vermoeidheids klachten en concentratie problemen. Dit heeft ongeveer 2 weken aangehouden. Ik gebruik de medicijnen nu 3 maanden en heb nergens last van. Ik vind het jammer dat alcohol wordt afgeraden zo met de feestdagen. Maar verder heb ik nergens problemen mee en ben ik tevreden over[lees meer...] het medicijn. Hoeveel mg weet ik niet precies, moet 1.5 tablet per dag nemen.