Ervaringen met Rifampicine

rifampicine

Bacteriële infectie (2 meningen)
Tuberculose (0 meningen)

01-12-2016 | Man | 14
rifampicine (300mg)
Bacteriële infectie
Mijn zoon van 14 slikt dit medicijn nu 5 maanden in capsule vorm, na het eerst vier weken via infuus te hebben gekregen. Hij slikt dit samen met Clindamycine, beide in dezelfde dosering. Reden: ernstig gecompliceerde bacteriële infectie (Staf Aureus- PVL) die Osteomyelitis (botinfectie) heeft veroorzaakt. Via arm-infuus deed dit medicijn hem op den duur zeer aan zijn [lees meer...]aderen. De pillen slikken was ook lastig bij de start, ze bleven vaak hangen omdat hij ook nog een sonde door zijn keel had. Deze pillen gingen dan erg branden in zijn keel. Na verwijdering van de sonde slikt hij ze met melk of water en dat gaat prima. Geen last meer van bij inname. Aanvankelijk veel last gehad van misselijkheid en darmen, obstipatie, echter we weten niet of dat van deze medicijnen komt of van de andere (hij slikte toen ook al Clindamycine en kreeg ook nog Labetalol, morfine en andere medicijnen toegediend). Nu al vijf maanden klachtenvrij van bijwerkingen met deze medicijnen.

18-08-2018 | Vrouw | 36
rifampicine (600mg)
Endocarditis
Ivm de bestrijding van endocarditis kreeg ik intravasculair 2x daags 500 ml toegediend. Hiervan moest ik heel veel (oranje) plassen waarvan ik ging smetten en een vaginale schimmel opliep. Dat kon ik goed schoonhouden met Lactacyd zonder parfum. Verder was het traanvocht en zweet ook oranje. Zag er vreemd uit op de lakens als je wakker werd. Middel heeft 100% geholpen. Ben[lees meer...] er vanaf. (Overigens geen idee wie de fabrikant was. Ik kreeg het in het zkh via infuus.)

30-12-2015 | Man | 70
rifampicine (150mg)
Bacteriële infectie
Ik moet dit middel slikken naast een andere antibiotica (Floxapen) welke eerst 7 weken intraveneus werd toegediend. Veel last van de maag en misselijkheid. Vandaag weer een extra medicijn gekregen; Metoclopramide.

25-01-2012 | Man | 70
rifampicine
Bloedverdunning
medicijn breekt de werking van bloedverdunner af. Kon INR niet op peil krijgen ondanks frequente verhoging van de dosis bloedverdunners. Verder diarree, smaak- en reukverlies.

25-11-2022 | Man | 71
rifampicine (300mg)
Antibiotica profylaxe
Na knie prothese een infectie opgelopen en dus weer geopereerd. Daarna drie maanden deze troep moeten slikken. Sterkte pijnstillers zoals oxicodon en morfine werken niet bij dit middel dus al drie maanden erge pijn