Anafylactische shock

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor anafylactische shock

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Tavegil 1 5
Xolair 1 5
Tramadol 1 3
Diclofenac 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: anafylactische shock

Xolair

29-02-2024 | Vrouw | 47
omalizumab

griepachtige symptomen gewichtstoename

Voor ernstige chronische urticaria heb ik een aantal jaren aangemodderd met een maximale dosering van verschillende antihistaminica, prednison en ontstekingsremmers. Deze medicijnen maakten me het dagelijks functioneren onmogelijk. Na meerdere anafalyctische reacties stelde mijn allergoloog Xolair voor. Ik voldeed niet helemaal aan de criteria, maar mijn arts wilde er toc[lees meer...]h voor gaan. Daar ben ik hem immens dankbaar voor: dankzij deze medicijnen kon ik langzaam aan ik weer werken en nadenken, zonder sederende antihistamica, en heeft mijn lichaam de kans gekregen te herstellen. Naast Xolair gebruik ik Fexofenadine. Ik gebruik het nu 3 jaar en inmiddels spuit ik eens per zes weken. In het begin nam mijn gewicht toe en hield ik erg veel vocht vast. Het is onduidelijk of de xolair of de hoge dosering levoceterizine die ik ondersteunend gebruikte daar de oorzaak van was. Op advies ben ik overgestapt op fexofenadine en dat hielp. Na het spuiten ben ik een dag moe en grieperig, in mijn ervaring is dat het minst als ik spuit voor het slapen gaan.

Tavegil

01-05-2014 | Man | 50
clemastine
Anafylactische shock
Ik heb een voedselallergie. Reageer zeer heftig op sesamzaad/olie. (anafylactisch). Tavegil wordt dan door de huisarts of ambulance verpleegkundinge i.v gespoten. De klachten verdwijnen dan als seeuw voor de zon. Alleen de bijwerking van 2 dagen vermoeid, lusteloos en slaperig zijn vervelend. Verder een prima middel.

Tramadol

23-01-2014 | Man | 60
tramadol
Anafylactische shock
Ik heb ivm chronische polyneuropathie/MS/ Lupus/Sarcoidose in het ziekenhuis tweemaal een IM injectie gekregen. De eerste keer was ik bijna een uur in anyfylactische shock en ondanks waarschuwing, de tweede keer meer dan 5 uur! Als ik zie dat dit middel in Nederland vrij te koop is in drogisterijen/ketens, heb ik toch ernstige bedenkingen en kippevel! Was toen 49 jaar.

Diclofenac

29-12-2013 | Vrouw | 57
diclofenac
Anafylactische shock
Twee dagen voor Kerst had ik weer eens last van mijn peesschede ontsteking in mijn voet (al een jaar!) Omdat we de volgende dag inkopen voor de feestdagen wilde doen nam ik voor het slapen gaan een diclofinac 50 mg. (Deze pillen heb ik rond de zomer gekregen voor ong. 3 maanden, ze hielpen mij uitstekend.) 20 min nadat ik in bed lag kreeg ik hevige jeuk van onder en mij[lees meer...]n handen werden vuurrood en zwollen op. Ik ben toen naar de huiskamer gestrompeld, daar zat mijn man en ik zei dat ik me niet goed voelde en werd misselijk. Hij hielp me naar de wc waar ik ineens in elkaar zakte, mijn hartslag klopte als een razende, ik zweette enorm, en mijn hele lijf was opgeblazen en vuurrood en ik kreeg moeilijk lucht! Hij heeft toen snel 112 gebeld die er snel bij waren en al zagen wat er aan de hand was. Ik ben hele stukken kwijt omdat ik telkens wegviel, mijn bloeddruk konden ze niet meten, zo laag was hij. Later in het ziekenhuis bleek die 70/40 te zijn. Al met al heeft het 3 uur geduurd voordat alles een beetje was gestabiliseerd, na een nacht kon ik weer naar huis, met voor twee dagen pilletjes voor de allergie, maar ben nog niet de oude. Ik mag geen diclofinac , naproxen en ibuprofen meer slikken ..ik zal het wel laten! Het heeft me lichamelijk en geestelijk zeer veel gedaan waar ik nu nog last van heb.