Ervaringen met Tavegil

Allergie (36 meningen)
Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

16-10-2022 | Vrouw | 62
clemastine (1mg)
Ik heb allerlei voedselallergieën, en soms krijg ik daarom last van opgezwollen slijmvliezen in mijn mond, kapotte tong en tandvlees e.d. Ook krijg ik last van angsten. Dit vermindert of verdwijnt met clemastine binnen een uur. En de enige bijwerking is slaap, maar niet alijd, en het is vaak een zeer gewenste bijwerking als ik het 's avonds na het eten inneem.

03-09-2022 | Man | 53
clemastine (1mg)
* stof allergie en aanraking van bv hooi, stro stuifmeel meestal is 2 pillen genoeg. * aanraking van bemeste tuinaarde extreem 6 pillen * Voedsel allergie in mindere mate bij nootmuskaat (oa speculaas) Palm olie, pittige kruiden, pinda's of pinda kaas. 2 tot 4 pillen * Voedsel allergie extreem: schaaldieren 6 pillen * Planten allergie extreem o.a. Hedra, Amerikaanse se[lees meer...]ring 6 pillen Tavegil werkt altijd goed en heb er geen bijwerkingen van dus ook niet slaperig of duf etc. Er is nog een zwaarder middel wat ik ook gebruikt heb dat is Hydroxyzini 25mg maar ik vind Tavegil beter werken ik gebruik het al 16jaar

06-06-2022 | Vrouw | 39
clemastine (1mg/ml)
Toegediend door ambulance middels injectie na een allergische reactie. Ik had direct na het toedienen al vermoeidheidsklachten, en voelde me onder invloed maar deze klachten werden minder na een aantal uren en wat slaap. Anderhalve dag later werd ik ineens en totaal onverwacht opnieuw onwel. Extreem moe, wazig, versuft, warrig. Doodeng vond ik het.

22-04-2022 | Man | 73
Jeuk

07-02-2022 | Vrouw | 67
Hooikoorts
Vroeger nam ik op aanraden van iemand die dezelfde hooikoortservaring had als ik, het medicament Dexa- Tavegil. Enkel in het buitenland verkrijgbaar. Dus nam ik hiervan 1 tablet per dag gedurende 4 à 5 maanden per jaar, te beginnen in maart. Dan is dat stilaan overal in de EU uit de handel genomen. Dus ben ik jaren geleden overgeschakeld op 1x Tavegil/dag.Zelfde bijwerking[lees meer...], maar helaas toch wel minder effectief. Dit jaar ga ik overschakelen naar 2 tabletten per dag en afwachten of de hooikoorts mindert, er een bijwerking bijkomt,... En dan de inname weer aanpassen.

30-08-2021 | Man | 25
clemastine (1mg)
Ik lees hier veel vervelende verhalen over de bijwerkingen van Tavegyl. Moet toegeven dat mij is verteld door de huisarts dat dit het sterkste middel is dat op de markt is voor allergische aandoeningen. Zelf heb ik er erg veel baat bij als Desloratadine niet voldoende werkt en ervaar geen bijwerkingen zoals sufheid/slaperigheid wat ik hier veel lees. Er zijn namelijk ander[lees meer...]e antihistaminica die nog sederender zijn zoals Promethazine. Het is denk ik heel verschillend per persoon hoe je op een middel reageert en hoe gevoelig je voor de bijwerkingen bent en of je al niet wat geneesmiddelen gewend bent met gele stikkers. Mocht je dus wel veel last hebben van de bijwerkingen dat je niet meer goed kan functioneren overdag, laat het dan bij niet-sederende antihistamina zonder gele stickers want deze kennen deze bijwerkingen alsnog maar dan in mindere maten en overleg goed met je arts. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje opweg heb geholpen. Groetjes !

22-04-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

19-03-2021 | Man | 37
clemastine (1mg)
ik krijg er heel veel spierpijn van en heel erg veel hoofdpijn de volgende dag . maar eerlijk is eerlijk wondermiddel

30-10-2020 | Vrouw | 50
clemastine (1mg)
Ik gebruik dit middel nu ruim 1 dag. Ik merk minimaal effect, alleen heel veel pittige bijwerkingen. Dit lijkt me geen prettig geneesmiddel. Als het dan nog goed hielp.. maar dat is ook niet zo. 2dd cetrizine helpt me beter en geeft minder bijwerkingen.

21-04-2020 | Vrouw | 35
Eczeem
Na vele verschillende soorten anti-histamine geslikt te hebben ben ik uitgekomen bij Tavegyl. Ik slik 1 a 2 tabletten, aanvullend bij 4x desloratedine tabletten per dag. Ik heb zeer veel last van bijwerkingen, maar voor de jeuk helpt het, dus ik blijf het slikken. Naast extreme vermoeidheidsklachten, maakt het je hoofd heel wollig waardoor je niet goed mee na kunt denken[lees meer...]. Ook is het een aantal keer voorgekomen dat ik uit het niets huilbuien kreeg en terwijl ik normaal gesproken zeer positief in het leven sta heb ik met tavegyl dagen dat ik me echt depressief voel. Als je de keuze hebt, neem tavegyl in de avond in, dan slaap je waarschijnlijk als een blok en trekken mogelijke bijwerkingen onopgemerkt voorbij. Wanneer ik het in de ochtend al moet slikken ben ik soms niet meer tot werken in staat en voel ik me echt gedrogeerd.

18-04-2020 | Vrouw | 35
Allergische reactie
Jeuk

26-11-2019 | Man | 70
Artritis psoriatica

31-07-2019 | Vrouw | 36
clemastine (1mg/ml)
Allergische reactie
Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij

07-06-2019 | Vrouw | 47
Hooikoorts
De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.

12-05-2019 | Vrouw | 43
clemastine (1mg)
In de nacht opgezwollen gezicht nek armen. Gigantische jeuk pijn branderig. Uitslag waar vicht uit komt. Dokters staan voor een raadsel vandaag beginnen met 2 tabletten per dg. Ze zeiden dt de klachten van jeuk meteen moeten verdwijnen, maar het is nog net zo erg al dan niet erger. Waarschijnlijk dus geen allergie maar iets anders.

18-04-2019 | Vrouw | 17
clemastine (1mg)
Ik heb zelf een hele zware vorm van allerlei allergische reacties en heb hierdoor ook veel medicijnen moeten uit proberen. Van hele milde medicijnen tot zware. Hieruit is gebleken dat dit medicijn enorm werkt en gebruik ik het nu ook precies 4 jaar al. In het begin was ik heel suf maar dat ging snel weg. Echt een aanrader als je last hebt van enorme allergieën