clemastine

Allergie (34 meningen)
Hooikoorts (16 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Jeuk (1 mening)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (176 meningen)
Levocetirizine (157 meningen)
Cetirizine Tabletten (136 meningen)
Desloratadine (85 meningen)
Xyzal (76 meningen)

30-08-2021 | Man | 25
Allergie
Ik lees hier veel vervelende verhalen over de bijwerkingen van Tavegyl. Moet toegeven dat mij is verteld door de huisarts dat dit het sterkste middel is dat op de markt is voor allergische aandoeningen. Zelf heb ik er erg veel baat bij als Desloratadine niet voldoende werkt en ervaar geen bijwerkingen zoals sufheid/slaperigheid wat ik hier veel lees. Er zijn namelijk ander[lees meer...]e antihistaminica die nog sederender zijn zoals Promethazine. Het is denk ik heel verschillend per persoon hoe je op een middel reageert en hoe gevoelig je voor de bijwerkingen bent en of je al niet wat geneesmiddelen gewend bent met gele stikkers. Mocht je dus wel veel last hebben van de bijwerkingen dat je niet meer goed kan functioneren overdag, laat het dan bij niet-sederende antihistamina zonder gele stickers want deze kennen deze bijwerkingen alsnog maar dan in mindere maten en overleg goed met je arts. Ik hoop dat ik jullie hiermee een beetje opweg heb geholpen. Groetjes !

22-04-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

19-03-2021 | Man | 37
Allergie
ik krijg er heel veel spierpijn van en heel erg veel hoofdpijn de volgende dag . maar eerlijk is eerlijk wondermiddel

30-10-2020 | Vrouw | 50
clemastine (1mg)
Ik gebruik dit middel nu ruim 1 dag. Ik merk minimaal effect, alleen heel veel pittige bijwerkingen. Dit lijkt me geen prettig geneesmiddel. Als het dan nog goed hielp.. maar dat is ook niet zo. 2dd cetrizine helpt me beter en geeft minder bijwerkingen.

21-04-2020 | Vrouw | 35
Eczeem
Na vele verschillende soorten anti-histamine geslikt te hebben ben ik uitgekomen bij Tavegyl. Ik slik 1 a 2 tabletten, aanvullend bij 4x desloratedine tabletten per dag. Ik heb zeer veel last van bijwerkingen, maar voor de jeuk helpt het, dus ik blijf het slikken. Naast extreme vermoeidheidsklachten, maakt het je hoofd heel wollig waardoor je niet goed mee na kunt denken[lees meer...]. Ook is het een aantal keer voorgekomen dat ik uit het niets huilbuien kreeg en terwijl ik normaal gesproken zeer positief in het leven sta heb ik met tavegyl dagen dat ik me echt depressief voel. Als je de keuze hebt, neem tavegyl in de avond in, dan slaap je waarschijnlijk als een blok en trekken mogelijke bijwerkingen onopgemerkt voorbij. Wanneer ik het in de ochtend al moet slikken ben ik soms niet meer tot werken in staat en voel ik me echt gedrogeerd.

18-04-2020 | Vrouw | 35
Jeuk

26-11-2019 | Man | 70
Artritis psoriatica

31-07-2019 | Vrouw | 36
clemastine (1mg/ml)
Allergische reactie
Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij

07-06-2019 | Vrouw | 47
Hooikoorts
De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.

12-05-2019 | Vrouw | 43
clemastine (1mg)
In de nacht opgezwollen gezicht nek armen. Gigantische jeuk pijn branderig. Uitslag waar vicht uit komt. Dokters staan voor een raadsel vandaag beginnen met 2 tabletten per dg. Ze zeiden dt de klachten van jeuk meteen moeten verdwijnen, maar het is nog net zo erg al dan niet erger. Waarschijnlijk dus geen allergie maar iets anders.

18-04-2019 | Vrouw | 17
Allergie
Ik heb zelf een hele zware vorm van allerlei allergische reacties en heb hierdoor ook veel medicijnen moeten uit proberen. Van hele milde medicijnen tot zware. Hieruit is gebleken dat dit medicijn enorm werkt en gebruik ik het nu ook precies 4 jaar al. In het begin was ik heel suf maar dat ging snel weg. Echt een aanrader als je last hebt van enorme allergieën

25-03-2019 | Vrouw | 26
Allergie
Ik heb al sinds jaar en dag een pinda-, noten-, peulvruchten- en soja-allergie in combinatie met meerdere dierenallergieën en huisstofmijtallergie. Ik slik Tavegil DIRECT zodra ik merk dat ik ergens allergisch op reageer of zodra ik weet dat ik in een ruimte ga zijn waar bijvoorbeel veel huisstofmijt aanwezig is of waar dieren worden gehouden. Verlicht na 20-30 minuten ade[lees meer...]mhalingsklachten en kan de ergste effecten van een voedselallergie voor mij direct verlichten.

27-11-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Ik kreeg dit geïnjecteerd en daarna 1mg in tablet vorm bij een zeer ernstige allergische reactie waarvan ik helemaal opzwol.Aanval nam direct af. Ik kreeg de aanval weer een week later en had gelukkig travegyl in tabletvorm. De aanval stopte direct. Duurde nog wel 3 dagen voor de opzwellingen volledig verdwenen waren maar zette in ieder geval niet door. Aanval voor ik tra[lees meer...]vegyl gebruikte nam zeer ernstige vormen aan tot aan ademnood aan toe.

20-09-2018 | Man | 48
clemastine (1mg/ml)
Allergie
onbekende allergische reactie met zware jeuk op huid tot gevolg om jeuk te verminderen, dit mediijn voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. na 2 pillen / 1 dag opgehouden vanwege bijwerkingen.

11-06-2018 | Vrouw | 61
Allergische reactie
Na beet van daas dikke paarse arm. Antibiotica en Tavegil gekregen. 1e dag heel suf daarna merkte ik er niks van sliep wel erg goed, 2 dagen gebruikt. Arm trok bij kan ook door antibiotica zijn. Week later ernstige netelroos aanval - nooit gehad, ws bijwerking Flucloxacilline volgens huisarts . Zag ernorme blazen verschijnen weer Tavegil genomen jeuk stopte snel en er kw[lees meer...]amen geen blazen bij. Heeft ongeveer 12 uur geduurd voor blazen minder werden maar verdere dag zonder klachten. Geweldig! Ook nauwelijks duf geworden deze keer.

01-05-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Ik gebruikte tavegyl 1mg incidenteel bij het opkomen van een allergische reactie i.c.m. prednisolon. Ik haf extreem veel last van de bijwerkingen en kon bijna niet meer functioneren, ook al nam ik de tablet vaak "s avonds in. Volgende dag nog steeds veel last van extreme vermoeidheid, suf zijn, duizeligheid en misselijkheid . Ook heb ik het idee dat de tabletten mijn depre[lees meer...]ssie versterken. Heb meer last van somberheid en paniekaanvallen. Zelfs in de dagen erna een hersenspinsel gehad om er een einde aan te maken. Hierdoor direct naar de huisarts geweest, nu heb ik cetirizine gekregen. Ik hoop dat dit beter helpt.