clemastine

Allergie (32 meningen)
Hooikoorts (15 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Jeuk (1 mening)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (172 meningen)
Levocetirizine (141 meningen)
Cetirizine Tabletten (133 meningen)
Desloratadine (76 meningen)
Xyzal (75 meningen)

21-04-2020 | Vrouw | 35
Eczeem
Na vele verschillende soorten anti-histamine geslikt te hebben ben ik uitgekomen bij Tavegyl. Ik slik 1 a 2 tabletten, aanvullend bij 4x desloratedine tabletten per dag. Ik heb zeer veel last van bijwerkingen, maar voor de jeuk helpt het, dus ik blijf het slikken. Naast extreme vermoeidheidsklachten, maakt het je hoofd heel wollig waardoor je niet goed mee na kunt denken[lees meer...]. Ook is het een aantal keer voorgekomen dat ik uit het niets huilbuien kreeg en terwijl ik normaal gesproken zeer positief in het leven sta heb ik met tavegyl dagen dat ik me echt depressief voel. Als je de keuze hebt, neem tavegyl in de avond in, dan slaap je waarschijnlijk als een blok en trekken mogelijke bijwerkingen onopgemerkt voorbij. Wanneer ik het in de ochtend al moet slikken ben ik soms niet meer tot werken in staat en voel ik me echt gedrogeerd.

18-04-2020 | Vrouw | 35
Jeuk

26-11-2019 | Man | 70
Artritis psoriatica

31-07-2019 | Vrouw | 36
clemastine (1mg/ml)
Allergische reactie
Ben gestoken en reageer nogal heftig mn hele kuit is rood/paars gezwollen.... jeukt niet minder door deze pillen Ben alleen maar suf door deze tabletjes .... niet handig met kinderen..... had ze nooit aangenomen als ik dat van te voren wist lag gister al om 20:30 te slapen op de bank niet normaal nooit meer deze pillen voor mij

07-06-2019 | Vrouw | 47
Hooikoorts
De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.

12-05-2019 | Vrouw | 43
clemastine (1mg)
In de nacht opgezwollen gezicht nek armen. Gigantische jeuk pijn branderig. Uitslag waar vicht uit komt. Dokters staan voor een raadsel vandaag beginnen met 2 tabletten per dg. Ze zeiden dt de klachten van jeuk meteen moeten verdwijnen, maar het is nog net zo erg al dan niet erger. Waarschijnlijk dus geen allergie maar iets anders.

18-04-2019 | Vrouw | 17
Allergie
Ik heb zelf een hele zware vorm van allerlei allergische reacties en heb hierdoor ook veel medicijnen moeten uit proberen. Van hele milde medicijnen tot zware. Hieruit is gebleken dat dit medicijn enorm werkt en gebruik ik het nu ook precies 4 jaar al. In het begin was ik heel suf maar dat ging snel weg. Echt een aanrader als je last hebt van enorme allergieën

25-03-2019 | Vrouw | 26
Allergie
Ik heb al sinds jaar en dag een pinda-, noten-, peulvruchten- en soja-allergie in combinatie met meerdere dierenallergieën en huisstofmijtallergie. Ik slik Tavegil DIRECT zodra ik merk dat ik ergens allergisch op reageer of zodra ik weet dat ik in een ruimte ga zijn waar bijvoorbeel veel huisstofmijt aanwezig is of waar dieren worden gehouden. Verlicht na 20-30 minuten ade[lees meer...]mhalingsklachten en kan de ergste effecten van een voedselallergie voor mij direct verlichten.

27-11-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Ik kreeg dit geïnjecteerd en daarna 1mg in tablet vorm bij een zeer ernstige allergische reactie waarvan ik helemaal opzwol.Aanval nam direct af. Ik kreeg de aanval weer een week later en had gelukkig travegyl in tabletvorm. De aanval stopte direct. Duurde nog wel 3 dagen voor de opzwellingen volledig verdwenen waren maar zette in ieder geval niet door. Aanval voor ik tra[lees meer...]vegyl gebruikte nam zeer ernstige vormen aan tot aan ademnood aan toe.

20-09-2018 | Man | 48
clemastine (1mg/ml)
Allergie
onbekende allergische reactie met zware jeuk op huid tot gevolg om jeuk te verminderen, dit mediijn voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. na 2 pillen / 1 dag opgehouden vanwege bijwerkingen.

11-06-2018 | Vrouw | 61
Allergische reactie
Na beet van daas dikke paarse arm. Antibiotica en Tavegil gekregen. 1e dag heel suf daarna merkte ik er niks van sliep wel erg goed, 2 dagen gebruikt. Arm trok bij kan ook door antibiotica zijn. Week later ernstige netelroos aanval - nooit gehad, ws bijwerking Flucloxacilline volgens huisarts . Zag ernorme blazen verschijnen weer Tavegil genomen jeuk stopte snel en er kw[lees meer...]amen geen blazen bij. Heeft ongeveer 12 uur geduurd voor blazen minder werden maar verdere dag zonder klachten. Geweldig! Ook nauwelijks duf geworden deze keer.

01-05-2018 | Vrouw | 22
Allergische reactie
Ik gebruikte tavegyl 1mg incidenteel bij het opkomen van een allergische reactie i.c.m. prednisolon. Ik haf extreem veel last van de bijwerkingen en kon bijna niet meer functioneren, ook al nam ik de tablet vaak "s avonds in. Volgende dag nog steeds veel last van extreme vermoeidheid, suf zijn, duizeligheid en misselijkheid . Ook heb ik het idee dat de tabletten mijn depre[lees meer...]ssie versterken. Heb meer last van somberheid en paniekaanvallen. Zelfs in de dagen erna een hersenspinsel gehad om er een einde aan te maken. Hierdoor direct naar de huisarts geweest, nu heb ik cetirizine gekregen. Ik hoop dat dit beter helpt.

13-03-2018 | Vrouw | 37
Allergie
Vanwege een allergie met onbekende oorzaak jaren geleden ceterizine gebruikt. Omdat deze onvoldoende werkte, schreef de huisarts Tavegyl voor. Helaas helpt ook dit medicijn onvoldoende tegen de uitslag (netelroos) en de jeuk. De werking zou ongeveer 12 uur moeten zijn, echter de jeuk en de netelroos komen binnen een paar uur weer terug. Daarnaast word ik er extreem moe en [lees meer...]emotioneel onstabiel van. Na enkele dagen nemen deze klachten echter wel wat af.

09-01-2018 | Vrouw | 48
Netelroos
Ik slik nu 2 dagen Tavegil ivm netelroos. Ik had blaadjes en jeuk over mijn hele lichaam, verdroeg geen kleding, vreselijk. Met tavegil werd de netelroos wel minder, maar ik lag vervolgens de hele dag op de bank te slapen. Zelfs te 'lui' om thee te zetten. Ik wil graag nog wat kunnen doen dus probeerde het even zonder Tavegil, maar weer over mijn hele lijf jeukende blaas[lees meer...]jes en opgezwollen verhitte huid. En krab me gek. Dus toch maar weer een tabletje genomen. Kan ik straks weer slapen... :-(

06-10-2017 | Vrouw | 51
Jeuk
Kreeg dit van de huisarts wegens allergische reactie op insectenbeten, een andere antihistamine werkte niet meer. met Tavegyl was ik vrijwel direct van de afgrijselijke jeuk af, heel fijn. Maar heb enkele dagen als een soort zombie geleefd: passief, suf, laag bewustzijns niveau en viel om de haverklap in slaap, ondanks dat ik 's nachts veel langer sliep dan normaal. Ik ben[lees meer...] daarom gestopt met innemen en hoop maar dat de jeuk niet terug komt.

28-08-2017 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Ik krijg Tavegil via een infuus toegediend vooraf gaand aan een Taxol-kuur. Om een evt. Allergische reactie tegen te gaan. Het lijkt wel narcose; ben binnen de kortste keren vertrokken. Éénmaal thuis lig ik op de bank: slapen! Weet niet hoe ik op de Taxol reageer als ik Tavegil niet krijg, maar duf wordt ik er zeker van!

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum