diclofenac

Rugklachten (33 meningen)
Artrose (27 meningen)
Hernia (23 meningen)
Pijn (algemeen) (22 meningen)
Jicht (17 meningen)
Reuma (15 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (12 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

10-04-2021 | Vrouw | 28
Blindedarmontsteking
In het ziekenhuis gaven ze me 3x per dag 50mg diclofenac na mijn operatie aan m'n gesprongen blindedarm. Ik wist niet welke pijn normaal was en niemand wees mij op de eventuele bijwerkingen. Ik heb dit medicijn dus 1 week lang geslikt. Ik kon door de spierverkrampingen niet meer ontspannen, ik werd psychisch helemaal gek, paniekaanvallen, moodswings, hele diepe down moment[lees meer...]en, ik wilde wel maar het lukte me niet meer gevoel. Ook m'n eetlust was weg, werd al misselijk als ik aan eten dacht. Later begon ook het oorsuizen als vuurwerk geknetter in m'n oren en de vastzittende boeren/maagpijn. Voor mij nooit meer diclofenac!

03-04-2021 | Vrouw | 57
Pijn (algemeen)
Gekneusde ribben

11-02-2021 | Vrouw | 47

31-12-2020 | Man | 25
Gewrichtsontsteking
Diclofenac werkte eerst prima. Maar naarmate ik het middel langer gebruikte kwamen de ontstekingspijntjes langzaam terug. Dit was na 2-3 jaar gebruik van het middel. Nu gebruik in meloxicam. Werkt prima!

18-11-2020 | Vrouw | 55
Kiespijn
Haalt alle kiespijn weg, dat is heerlijk, maar hou rekening met buikkrampen en vol onprettig gevoel later op de dag. Dit gevoel houdt lang aan. Bij mij tot de volgende ochtend. Ontlasting gaat ook moeilijker.

20-09-2020 | Man | 42
Lage rugpijn
Met zeer heftige rugklachten slik ik zo'n 8 weken voor pijnverlichting, het werkt na 1 uur, en blijft ongeveer 6 uur werken. Geen enkele bijwerking gelukkig. Erg tevreden over.

01-09-2020 | Man | 74
Arthritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.

14-08-2020 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Bij regelmatig gebruik last van duizeligheid

23-07-2020 | Vrouw | 31
diclofenac (25mg)
Menstruatiepijn
Gekregen tegen pijn van plaatsen koperspiraal. Hielp niet tegen de pijn maar werd er wel zwaar depressief van. Na 8 uur klaarde mijn uitkijk op het leven binnen een halfuurtje weer op. Denk dat het toen was uitgewerkt.

29-06-2020 | Man | 43
Lage rugpijn
combinatie 50mg diclofinac + 1000 mg paracetamol 2x daags is voldoende om nog nauwelijks last van mijn rug te hebben.

05-04-2020 | Vrouw | 52
Peesontsteking schouder
Na tramadol,waar ik intens ziek van werd, Naproxen en Ibuprofen eindelijk iets dat werkte. Nu kan ik weer redelijk slapen zodat mijn lichaam kan werken aan het herstel. Beetje misselijk en nog lichte pijn maar dat is me liever dan niet kunnen slapen van de pijn.

12-03-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Bechterew
De ene maagzweer na de andere, iedere keer opnieuw en ze bleven het, ondanks mijn protest, keer op keer voorschrijven. Nu zijn mijn maagproblemen dus chronisch geworden, maar mijn heupen zijn nog even lustig ontstoken, alsook mijn onderrug. Ik moest eerst een hele tijd verschillende soorten ontstekingsremmers gebruiken voor ik in aanmerking zou komen voor de inspuitingen [lees meer...]met immuuntherapie.Het heeft niks uitgehaald, maar mijn maag is intussen wel naar de vaantjes. Mij krijgen ze zo gek niet meer.

30-01-2020 | Man | 56
Jicht
10-15 jaar geleden voor het eerst een jicht aanval gehad en diclofenac voorgeschreven gekregen. Deze echter zonder maagbeschermers. Na een aantal maanden na inname van diclofenac voelde mijn lichaam als geëlektrificeerd, sindsdien bij bepaald voedsel, meerendeels granen en dus ook na het drinken van een iertje rode uitslag. Afgelopen jaren mbv natuurgeneeskunde mijn urin[lees meer...]ezuurspiegel verlaagd en vrijwel nooit meer jicht gehad. Wel is erdus iets permanent beschadigd( dunne darm/maag) waaroor ik uitslag krijg.

09-01-2020 | Man | 52
Nekklachten
Al 30 jaar nekklachten met zware hoofdpijnen, alles al geprobeerd maar niets hielp. Sinds 10 jaar gebruik ik dit medicijn wat als enige binnen 30 minuten echt de pijn weg neemt.

02-01-2020 | Vrouw | 56
Artrose

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum