Ervaringen met Diclofenac

diclofenac

Rugklachten (34 meningen)
Jicht (17 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Gewrichtspijn (13 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Slijmbeursontsteking (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Clusterhoofdpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

18-01-2024 | Vrouw | 69
Artrose
Ben COPD GOLD patient en heb ook last van artrose. 2 indeukfracturen . Door pijn in mijn nek heb ik diclofenac genomen. Was heel blij met de resultaten. Veel minder pijn en stijfheid. Was gisteren aan mijn 4de dag bezig. Had zonder bepaalde redenen veel last van nog meer kortademigheid en kribbelhoest die maar niet overging. Diclofenac verergert de symptomen van COPD. Ik[lees meer...] ben er nu onmiddellijk met gestopt. Spijtig omdat ik minder klachten had. Maar een verslechtering van COPD is het niet waard

30-08-2023 | Vrouw | 59
diclofenac (75mg)
Geen bijwerkingen ondervonden van Diclofenac. Na een tijdje kon het de ontsteking niet meer tegenhouden.

18-05-2023 | Man | 66
diclofenac (50mg)
Ik wist vrijwel zeker dat ik een hernia had, maar de vervangende huisarts vertelde mij dat hernia op mijn leeftijd, ik was toen 66, niet meer voorkwam. Ik heb haar toen een beetje bijgepraat m.b.v. de ervaringen van een buurman die zich uiteindelijk in Duitsland heeft laten opereren. Had hij dat niet gedaan dan was een rolstoel voor de rest van zijn leven het vooruitzicht [lees meer...]geweest. Mijn eigen huisarts was gelukkig beter op de hoogte en hij schreef mij lyrica voor, het enige middel dat zou helpen en gelijk had hij! Na de eerste pil kon ik meteen weer normaal lopen. De andere pijnstillers die ik op aanraden van die vervangende huisarts had geslikt, te weten paracetamol en diclofenac, hadden 0,0 effect.

17-03-2023 | Vrouw | 28
Ziekte van Bechterew
Medicijn 2 maanden uitgeprobeerd. Laatste weken alleen maar duizelig geweest. Ik stond er 's morgens mee op en ging duizelig naar bed. Als ik dan eenmaal wou gaan slapen kreeg ik last van hartkloppingen of een opgejaagd stress gevoel alsof ik 20 koffies gedronken had. Hierdoor sliep ik enorm slecht. De afweging was dus of rugpijn of bijwerkingen van diclofenac. Reumatoloog[lees meer...] gecontacteerd en die vond dat ik direct moest stoppen met het gebruik van dit medicijn.

14-03-2023 | Vrouw | 33
diclofenac (50mg)
Bij inname op de klok binnen een halfuur fikse last van bijwerkingen. Het gevoel van flauwvallen, hartkloppingen, zweten, gejaagd en onrust neemt over. Ik dacht dat dit te maken had met een paniekaanval in eerste instantie. Nadat ik het een kans gaf om het nog eens te gebruiken gebeurde exact hetzelfde. Niks waard. Nooit meer.

28-01-2023 | Man | 23
Botbreuk
Heb m’n enkel gebroken en verging van de pijn, ziekenhuis gebeld en schreven me dit voor. Eerste twee dagen werkte het echt uitstekend had geen pijn meer of ja in ieder geval veel minder. Nu zit ik op de vijfde dag dat ik het gebruik en telkens twee uur na inname begin ik zo last van de maag te krijgen. Nu hang ik op de bank met een gebroken enkel die niet zeer doet behal[lees meer...]ve als die hangt/krukken loop en heb ik maagkrampen van hier tot Tokio. De maagkrampen doen meer pijn dan m’n enkel in rust. Heel vervelend want hierdoor moet ik ook vaak poepen wat echt als een marteling voelt omdat ik dan op krukken moet lopen.

24-12-2022 | Vrouw | 49
diclofenac (100mg)
Myalgische encefalomyelitis (ME)
Doordat ik zwaar ME heb en fibromyalgie heb ik altijd de spieren gespannen, overbelaste pezen en spieren waardoor ik veel pijn heb. Om de dag wat door te komen krijg ik 2 x daags 10 mg morfine, 1 x daags 100 mg diclofenac en als de pijn nog te heftig is, vul ik aan met 2 paracetamol. Dankzij de diclofenac kan ik leven zonder al te veel pijn

13-12-2022 | Man | 31
Hersenschudding
Vanwege hersenschudding 3x per dag 50mg. Vanaf tweede pil hevige bankkrampen en hoofdpijn. In de nacht last van maagzuur (ondanks maagbeschermers) en rare dromen. Volgende dag erg warrig, duizelig en aanhoudende kramp op darm en maag. Ik moet het nemen om de ontsteking in de hersenen te remmen maar het is troep. Blij als ik ervan af ben.

05-10-2022 | Vrouw | 36
Peesontsteking been
Vanaf de 1e pil veel hoofdpijn, dit bleef aanhouden. Na 3e pil in de nacht hallucineren. De volgende ochtend pil 4 ingenomen, het voelde alsof ik ging zweven, handen begonnen te trillens,trager dan normaal. Gelijk gestopt met de medicatie. Na 4x de medicatie gebruikt te hebben, bleef de pijn. De pijn zit momenteel niet meer op 1 plek (lies), gehele bekken en onderrug doe[lees meer...]t pijn.

23-09-2022 | Vrouw | 53
Gewrichtspijn
Zeer effectief bij pijnbestrijding en algehele stijfheid van mijn gewrichten. Geen last meer van pijn of opstartstijfheid bij gebruik van Diclofenac maagsap resistenti tabletten. Werkt snel en langdurig effect. Geweldig gewoon voor mij.

11-09-2022 | Man | 65
Reumatoïde artritis

21-05-2022 | Vrouw | 42
Niersteen / -stenen
Kreeg diclofenac voor pijnbestrijding van niersteen, heeft totaal niet geholpen.

09-04-2022 | Man | 52
Rugklachten
Ik had een week geleden s nachts zo n pijn in.mijn onderrug gekregen. Dat was zo erg dat mijn hele onderlijf in brand leek te staan. Ik nam 50 mg diclofenac natrium. Dat had ik nog in huis. Dat werkte goed maar het nadeel van de natrium variant is dat het vrij lang duurt voordat het middel werkt. Zeker een uur. Maar het voordeel is dat het middel wel langdurig werkt. Ze[lees meer...]ker 6 uur. Echter had ik helaas maar weinig diclofenac natrium van 50 mg meer dus heb ik zonder recept diclofenac kalium 12,5 mg gekocht bij de drogist. Een hogere dosering mag bij de drogist niet worden verkocht. Dat kan alleen bij de apotheek. Dan krijg je 25 mg zonder recept..maar voor 50mg moet je altijd een doktersrecept hebben. Maar goed, ik ben eigenwijs en haalde gewoon een doosje van 20 pillen 12,5 gram bij de drogist en neem er 4 tegelijk in waardoor ik ook aan de dosis van 50 mg kom. Maar de kalium variant werkt sneller maar is ook wat sneller uitgewekt. Toch hielp het me goed door de dag heen. De klachten zijn inmiddels verdwenen. Wel nam ik omazeprol in als maagbeschermer. Dat leek me wel verstandig. Diclofenac moet je niet zomaar met andere pijn medicatie gebruiken en zeker niet in combi met andere NSIAD medicatie....en ook niet voor langdurige periode. Ook mag je nooit meer dan 150 mg diclofenac per dag. Het nadeel van kalium diclofenac is dat het sneller uitgewerkt is en je sneller aan een nieuwe dosis toe bent. Daarom is het jammer dat de natrium variant niet vrij verkrijgbaar is. In andere landen is diclofenac natrium 50 mg gewoon vrij te koop. Echter moet je als gebruiker wel verstandig met het middel omgaan.

12-01-2022 | Vrouw | 40
diclofenac (100mg)
Pijn (algemeen)
Heb dit medicijn verschillende keren gekregen, onder andere bij nierkolieken, kiespijn en hevige nekpijn + spanningshoofdpijn. Het is voor mij een godsgeschenk. Kan altijd wel janken van opluchting.

01-12-2021 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Ik kreeg de diclofenac aangezien ik erge pijn had. Helaas werkte de medicatie niet, maar aangezien ik dacht dat pijnstillers zo weinig effect hoorden te hebben bleef ik het toch nemen. Na een aantal maanden kreeg ik enorme buikpijn, bloed bij mijn ontlasting, diarree en koorts. Om deze rede ben ik gelijk overgestapt naar Zaldiar. Deze pijnstiller werkt gelukkig wel goed. B[lees meer...]innen drie dagen was mijn ontlasting weer goed. De buikpijn en koorts bleven, maar dit was mede doordat ik ook coeliakie heb, wat toen nog niet was gediagnosticeerd.

12-09-2021 | Vrouw | 15
Nek- / rughernia
Acute nekhernia. Heel veel pijn in nek, schouder, schouderblad en veel uitstraling naar mijn linker arm, hand en borstspier. In combinatie met pregabaline te slikken. De pregabaline bouwt een spiegel op, maar als de pijn weer doordringt slik ik diclofenac. En binnen een uur zakt de pijn dan weer weg en kan ik weer ontspannen. Zit nu in week 5..pff..duurt lang. In het begi[lees meer...]n slikte ik 3x per dag diclo.