omalizumab

Spiriva (150 meningen)
Singulair (69 meningen)
Montelukast (24 meningen)
Atrovent (17 meningen)
Lomudal Inhalatiepoeder (11 meningen)

21-06-2022 | Vrouw | 49
Netelroos
Ik heb chronische spontane urticaria waarvoor ik met succes werd behandeld met Xolair. Plots kreeg ik van de adviseur geen Xolair meer voorgeschreven. Mijn laatste spuiten dateren van 4/4 Ik had geen klachten tot vandaag, nu terug urticaria 😢 Zijn er nog mensen die plots moeten stoppen hebben? Wat nu?

07-02-2022 | Vrouw | 37
Netelroos
Bij chronische urticaria en angio oedeem. Dec 2019 kreeg ik de eerste aanvallen van angio oedeem en urticaria. Alleen de prednison werkte enigszins. Anti histamine niet of nauwelijks. Na injecties Xolair binnen enkele dagen overal vanaf. Ongeveer om de 3 mnd komt het terug.. Ik zet dan weer 2 injecties en het wordt rustig. 2x astrazeneca gehad en 1x booster pfizer. Van[lees meer...] de Astra behoorlijke hartkloppingen. Pfizer alleen een zere arm. Ik hoop je op deze manier iets geholpen te hebben.

29-11-2021 | Vrouw | 60
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

10-11-2021 | Man | 27
Netelroos
Jaar geleden ineens netelroos. Wat rustig begon werd steeds erger. Vooral in de ochtend waardoor ik een tijdje ook niet kon werken. Allerlei medicatie geprobeerd: verschillende histamine remmers, prednison, ciclospordine, etc. Dit had allemaal geen effect. Uiteindelijk hebben ze dan de keuze gemaakt voor Xolair. 1 keer per 4 weken 2 spuiten van 150. De dag nadat ik de spui[lees meer...]ten kreeg, was ik klachten vrij. Dit is nog steeds het geval. Gebruik het een halve jaar en klachten zijn weg, nu de weken steeds uitbreiden. Ook minder histamine binnen krijgen door voeding kan helpen.

17-09-2021 | Vrouw | 45

14-07-2021 | Vrouw | 39
Astma
Het heeft mijn kwaliteit van leven heel erg bevorderd. Ondanks de ongemakken ben ik blij dat ik het medicijn mag gebruiken.

06-04-2021 | Vrouw | 39
Astma
Xolair zorgt er al jaren voor dat mijn ernstig allergisch astma ( en andere bijbehorende klachten zoals aczeem, hooikoorts) voor zeker 80 tot 90 procent verminderd is. Hiernaast gebruik ik inhalators en montelukast. Maar sinds ik Xolair gebruik, kan ik alles doen wat ik wil zonder vaak klachten te hebben.

22-03-2021 | Vrouw | 43
Netelroos
In juli ineens netelroos en zwellingen in het gezicht. (Chronisch spontane urticaria met angio oedeem) Na anti histamine eigenlijk meteen over gegaan op xolair. Best bijzonder want ik lees dat sommigen echt een heel ander traject doorlopen en niet zo snel xolair voorgeschreven krijgen (het schijnt erg duur te zijn). Ik ben begonnen met een keer in de vier weken 300 mg. N[lees meer...]u zit is op eens in de 3 weken op 600 mg. (4 spuiten). Je leert in het ziekenhuis hoe je deze moet prikken bij jezelf. Het heeft helaas geen effect (soms denk ik zelfs dat het erger is geworden sinds ik ben begonnen). Ik ben vorige week aan de ciclosporine over gestapt en het had na twee dagen al effect. Dus ik denk dat ik nu ga stoppen met xolair. Ik heb meer honger en last van vocht vasthouden waardoor ik veel aangekomen, maar ik heb verder geen bijwerkingen ervaren i.t.t. de ciclosporine die ik nu krijg.

18-03-2021 | Vrouw | 48
Netelroos
Heb zeer ernstige netelroos , heel veel jeuk slapeloze nachten . Heeft lang geduurd voor ze het gevonden hebben ondertussen heel mijn lichaam vol littekens van krabben , niet leuk . Ben nu 6 maanden bezig met injecties en bellozal veel beter maar niet weg . Ben ook wel wa kg bijgekomen ook ni leuk . Iemand een idee voor de littekens en overgewicht daar wil ik zeker vanaf [lees meer...].

13-01-2021 | Man | 41
Netelroos
Ineens last van netelroos,na verschillende histamine Tabletten en dokters bezoeken doorgestuurd naar Ziekenhuis(dermatologie) daar verschillende onderzoeken gehad en medicatie aangepast. Ging wat beter maar neteroos keerde steeds terug, Na een bepaalde periode histamine en koelgel enz. Heeft arts xolair voorgeschreven in combinatie met Histamine gaat perfect nergen[lees meer...]s last van ,spuiten waren eerst 1x per 4 weken dit is teruggebracht naar 1x in de 9 weken in combinatie met histamine,ik probeer de tijd steeds verder op te rekken...... Maar xolair heeft echt een groot verschil gemaakt, Ik heb geen last van uitslag/jeuk (slapeloze nachten).

05-06-2020 | Man | 39
omalizumab (150mg/ml)
Na zeer veel “medicijnen” te hebben geprobeerd. Stelde mijn dermatoloog dit middel voor. Vanwege ernstige astma zou dit middel ook werken. Helaas moet ik naast de injectie (eens per 4 weken, 2 spuiten van 150ml) ook tot 6 maal daags Fexofenadine en tot 4 maal daags Desloretadine blijven slikken. Xolair werkt voor mij zeer goed, ik merk direct verbetering. Het brande[lees meer...]d gevoel neemt af, daarmee de jeuk, en zwellingen. We hebben geprobeerd de termijn van 4 naar 5 weken terug te brengen. Helaas werkt dat niet voor me. Dus terug naar eens per 4 weken 2 spuiten. Als je twijfelt, overleg goed met je dermatoloog en eventueel huisarts. Gelukkig wordt het vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering.

03-06-2020 | Vrouw | 23

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

03-12-2019 | Vrouw | 47
Allergie
Na 7 maanden elke maand injecties te hebben gehad nog niet kunnen afbouwen en allergie niet onder controle. Al vanaf het begin vage klachten. Uiteindelijk zijn de bijwerkingen zo verergerd dat ik met een longontsteking. Onteken keel en mond op de eerste hulp eindigde Ook erg veel hoofdpijn gehad en erg moe. Na veel onderzoek is er uitgekomen dat het van de xola[lees meer...]ir komt

14-10-2019 | Vrouw | 40
Netelroos
Sinsd 2011 chronische urticaria. Na veel aanmodderen met middelen als dexametason, bethametason, neoral en niet-werkende antihistaminica, in 2017 doorverwezen naar VU medisch centrum voor Xolair injecties. Mijn leven kreeg ineens weer kleur! De injecties werkten heel snel en nog steeds. Ik mag mezelf nu thuis injecteren en ipv elke de 4 weken, zit ik nu op elke 6 weken. En[lees meer...] het gaat goed! Tja, ben wel wat kilo's aangekomen en kreeg na verloop van tijd last van haaruitval. Dat laatste is inmiddels veel minder erg geworden sinds ik de injecties om de 6 weken toedien ipv 4 weken. Ben heel tevreden dus. Kan weer doen en laten wat ik wil zonder continu last te hebben van vreselijke jeuk en dikke rode bulten en vlekken.

21-06-2019 | Vrouw | 37
Netelroos
Hallo, Ik heb al 4 jaar erge chronische netelroos en angio oedeem,uiteindelijk na een lange zoektocht uitgekomen bij xolair,bij mij zeker en vast een succes,al na de eerste inspuitingen geen opstoten meer gehad,wel enorm veel last van jeuk. Na 5 behandelingen ben ik ook 6 kilo aangekomen wat wel niet zo leuk is,heb niks aan mijn voeding veranderd dus daar ligt het niet a[lees meer...]an. Wat ik ook probeer ik kan die kilo’s er niet meer af krijgen . Ik moet nu even stoppen met de xolair om te zien of de netelroos nog terugkomt of niet,we zien wel ,hopelijk gaan die overtollige kilootjes nu weer weg . Zijn er nog mensen die daar last van hebben ,alle raad en ervaringen zijn welkom

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum