Chlamydia

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chlamydia

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Metronidazol 1 4
Ofloxacine 1 4
Claritromycine 1 3
Amoxicilline / Clavulaanzuur 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chlamydia

05-09-2023 | Vrouw | 27
Chlamydia
Ik was 3 weeken .. gewacht om te innemen ! Vanwege wat ik heb hier gelezen .. ik was zo stom !! . Moest gelijk innemen en niet lezen ervaringen op deze pagina .. pfff .. ik heb totaal geen bijwerkingen. Geen buikpijn niks ! . Zeker is antibiotica niet altijd leuk om te innemen .. maar deze is goed . Geen bijwerkingen totaal 0 ! Ik zweer. Dus lees maar hier niks gewoon i[lees meer...]nnemen hooppaaa. Nu allen wachte tot bacterie is weg . Volgende keer vergeet ik geen condoom .

31-08-2023 | Vrouw | 27

30-07-2023 | Vrouw | 41
Chlamydia
Ik had last van mijn blaas en irritatie aan de schaamstreek, liep er al even mee rond.. dacht aan een blaasontsteking. Maar omdat (sex)partner positief testte op chlamydia en me dit onmiddellijk liet weten had ik het uiteraard ook zitten gezien de symptomen. Na 1 dag inname medicijn merkte ik al verbetering, wat een opluchting. Nu 2 dagen verder en geen last meer! Heb me w[lees meer...]el kort na inname een half uur misselijk gevoeld (best voldoende eten bij inname) en de dag nadien best moe. Ook precies wat smaakverandering. Maar blij dat ik af ben van die bacterie.

04-02-2023 | Vrouw | 35
Chlamydia
Ik wil toch even een tegenbericht geven. Ik werd nogal angstig nadat ik hier de ervaringen las van dit medicijn. Ik ben het met tegenzin gaan innemen. Maar goh, het valt reuze mee. Ik ben er net mee begonnen (2 pillen ingenomen), dus weet nog niet of het effectief is. Maar van de bijwerkingen heb ik totaal geen last! Dus geen misselijkheid, diarree, hartkloppingen, etcet[lees meer...]era. Over de bijwerkingen op langere termijn kan ik dus nog niks zeggen.

29-12-2022 | Vrouw | 25
Chlamydia
Ik moest dit medicijn nemen omdat ik een spiraal ging laten zetten en de dokter zei dat het goedkoper was om de pillen te nemen dan de laboratorium test te doen. Dus ik heb braaf de pillen ingenomen ondanks dat ik vrij zeker wist dat ik het niet had, maar voor de zekerheid. En twee dagen na inname begon ik uitslag te krijgen rond mijn hele nek. Heftige acne waar ik nog noo[lees meer...]it eerder last van heb gehad. Ik dacht eerst dat het een allergische reactie was op iets wat ik had gegeten en toen kreeg ik ook jeukende puist achtige bultjes bij mijn schaamregio. Deze bultjes veranderden langzaam in zweertjes en jeuken als de tering. Ook de uitslag rond mijn nek is nog niet weg, al jeukt dat gelukkig niet. Maar het is nu twee weken na inname en de klachten verbeteren niet erg. Toen ik aan de dokter aangaf dat ik last had van deze bijwerkingen leek hij niet op de hoogte dat dat een mogelijkheid was, ookal staat het wel in de bijsluiter. Gelukkig hebben niet veel die dit medicijn innemen deze klachten maar het is zeker wel vervelend. Achteraf had ik liever laboratorium onderzoek gedaan..

10-09-2022 | Vrouw | 22
Chlamydia
7 dagen 2 keer per dag geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad.

17-07-2022 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om het in te nemen aangezien alle mensen hier wel een slechte ervaringen mee hadden. 2 uur na inname kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. 1 dag later voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe (de klachten van chlamydia zijn nog niet weg of minder) maar ben nu pas 2 dagen veder

Acitretine

17-07-2022 | Vrouw | 19
acitretine
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om ze in te nemen vanwege alle horrorverhalen. Eenmaal ingenomen ging alles goed na 2 uur kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. De dag erna voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe.

24-10-2021 | Man | 22
Chlamydia
Helaas is de chlamydia niet verholpen met Azitromycine. Zo is dit keer dus Doxycycline voorgeschreven. Vreselijk, om het in één woord te omschrijven: Ik heb last van misselijkheid (inname na eten), brandende ogen, lichte hoofdpijn maar het vervelendste van alles: opgezwollen neusholtes. Ik heb écht het gevoel dat ik ziek ben. Die condoom vergeet ik de volgende keer niet...

26-05-2021 | Vrouw | 20
Chlamydia
Voordat ik begon met deze kuur van 7 dagen, heb ik eerst de ervaringen gelezen die mensen op deze site hebben geplaatst. Hierdoor zag ik op tegen het gebruik van dit medicijn. Uiteindelijk heb ik 1x hoofdpijn gehad en was ik 1 dag erg misselijk toen ik het tablet zonder eten had ingenomen. Dit viel dus erg mee. Hetgene wat ik als een vervelendere bijwerking heb ervaren, wa[lees meer...]ren de nachtmerries. Ik heb van de 6 nachten 5 nachten enorm raar gedroomd. Al met al is het me allemaal toch meegevallen.

13-04-2021 | Man | 25
Chlamydia
Gisteren voor de 2e keer dit medicijn gebruikt. Altijd bang voor bijwerkingen en dus niet slim om op deze site te kijken. De eerste keer was er niks aan de hand qua bijwerkingen. Gisteren alleen wat last gehad van diarree en hoofdpijn. Ik heb de medicatie na het avondeten ingenomen. Laat je niet gek maken. Iedereen reageert anders op het medicijn!

20-02-2021 | Vrouw | 25
Chlamydia
Heb Doxycycline gekregen nadat ik een resistentie had voor Athromycine. De bijwerkingen heb ik bijna geen last van gehad. Ik moest het tablet oplossen in water, in de ochtend en de avond. Als ik wat bij at, werd ik ook niet misselijk. Heb maar 1x hoofdpijn gekregen, maar met paracetamol was dat ook na een uurtje weg. Al met al geen bijwerkingen. De symptomen duurde ech[lees meer...]ter wat langer, waardoor ik een beetje in de stress raakte. Moest tot 3-4 dagen nadat ik het laatste tablet op had, nog steeds heel vaak kleine beetjes plassen. De buikpijn was er nog steeds en afscheiding was sporadisch nog steeds heel/groen. Kan nu zeggen dat 6 dagen na het stoppen de symptomen weg zijn. Alleen soms nog wat buikpijn alsof je ongesteld moet worden, maar schijnt dat dat binnen een paar weken ook weg zal gaan. Schrik er dus niet van als je symptomen wat langer aanhouden. Over twee weken opnieuw een test of alles ook daadwerkelijk Opgeklaard is.

21-10-2020 | Man | 25
Chlamydia
Ik kreeg eenmalig 1000mg azitromycine voorgeschreven tegen een Chlamydia-infectie. Daarbij geen bijwerkingen ervaren en binnen twee dagen was de klacht nagenoeg weg. Verder is mijn ontlastingpatroon juist verbeterd, maar dat kan met iets anders te maken hebben. Zeer goede ervaring met dit medicijn bij eenmalig gebruik.

21-09-2020 | Vrouw | 17
Chlamydia
Na het lezen van deze ervaringen hier was ik te bang om het te nemen , ik heb 1 maand met inname gewacht . Van de dokter kreeg ik dompiridon dr bij omdat ik bang was voor misselijk heid/overgeven . En ja ik heb veel bijwerkingen gehad , ik nam de medicijnen voor het slapen gaan rond 1 uur snachts met het idee dat ik het wel uitslaap , nou mooi niet ik werd rond 3 uur wak[lees meer...]ker met extreme buikpijnn (ik heb altijd al een gevoelige buik gehad voor medicijnen) met heftige diaree , ik ben nu bijna 24 uur verder en de buikpijn is der nogsteeds (gelukkig niet zo heftig als na de iname . Plus punt is wel dat ik super veel klachten had van de soa , ik voel daar gelijk verschil in me vagina voelt opgelucht haha . Mocht je deze medicijnen moeten nemen en je bent bang voor de bijwerkingen . Ja ze zijn super vervelend maar soa klachten zijn veel erger je komt dr wel door heen

01-05-2020 | Vrouw | 20
Chlamydia
Ik had hiervoor een behandeling van azitromycine die niet werkte. Uiteindelijk na een paar weken deze behandeling gekregen voor 7 dagen. Ik was best nerveus door de verhalen hier. Ik werd steeds na de inname misselijk, maar heb wel steeds aan de dosering gehouden. Kreeg ook in de loop van de week huidirritatie en hoofdpijn ‘s avonds. Best nare bijwerkingen, maar alles om e[lees meer...]rvan af te komen..

20-02-2020 | Vrouw | 21
Chlamydia
Onveilig sexs gehad hij was blijkbaar toch niet zo eerlijk als hij zei, beweerde dat hij net een test had gedaan en niks had en geen sexs heeft met andere vrouwen en we hadden Sexs gehad kreeg ik later een berichtje zou je maar laten testen want je bent niet de enige!! Pas hier mee op want velen weten dat ze ergens mee rond lopen en besmetten andere mensen er exspres mee ![lees meer...]!!

18-01-2020 | Man | 25
Chlamydia
Wat een onzin wordt er op dit onderwerp gepost zeg. Ik slik de antibiotica twee keer per dag, s’ochtends en s’avonds bij het eten en ik heb nergens last van. Ik heb van tevoren hier de ervaringen gelezen, maar niets daarvan was waar bij mij. De behandeling was goed.

11-12-2019 | Vrouw | 18

04-11-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Heel zenuwachtig omdat ik met antibiotica geen goede ervaring had en ik de volgende dag tentamen heb.. Heb 500 mg geslikt zonder moeite, dit moest gelijk bij de GGD vanwege soa. In het begin kreeg ik een heftige vlaag van misselijkheid maar door t drinken van cola ging dit meteen voorbij. Na ongv een uurtje kreeg ik lichte steken in mijn buik en was ik een beetje duizelig.[lees meer...] Ben nog nooit zo blij geweest met deze bijwerkingen! Hb het wel echt fijn ervaren want dit was niks vergeleken mijn voorgaande ervaring. Als je gewoon van tevoren even een boterham eet en na het slikken ook, moet heg hellemaal goed komen! Gouden tip: blijven vreteeeee

02-09-2019 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik heb deze antibiotica moeten slikken voor het behandelen van een soa. Ik moest hem 7 dagen lang 2 x per dag slikken. Ik was erg bang geworden na het lezen van alle ervaringen hier. Maar ik heb helemaal geen bijwerkingen ondervonden! Na 3 dagen waren mijn klachten van de soa verdwenen. Ik laat me binnenkort weer testen of het ook daadwerkelijk weg is. Maar de antibiotica [lees meer...]heeft helemaal geen klachten gegeven.

Claritromycine

16-08-2019 | Vrouw | 40
claritromycine
Chlamydia
Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.

16-08-2019 | Vrouw | 40
Chlamydia
1 Pilletje genomen en voor mij was het echt de hel helaas. Duizelig als geen 1, zware felle hartkloppingen, alsof ik van mezelf zou gaan. Zware hoofdpijn. Oorsuizen. En maagpijn alsof er een naald voortdurend in mijn maag stak en zelfde stekende pijn aan slokdarm. Een huid die aanvoelde alsof ik zwaar verbrand was van de zon zelfs nu nog na het nemen van die ene pil eergis[lees meer...]terenavond. Ondanks dat ik het normaal moet nemen omdat de Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae niet weg ging met Claritromycine en ik Azytromicine niet kon verdragen moet ik deze echt nemen want er zijn al symptomen van Atherosclerose ea door de Chlamydia Pneumoniae. Ik heb nu nog steeds ontzettend ondraaglijke rugpijn na die ene pil Doxycicicline. Ik neem het nooit meer ook al betekend het mijn einde. Dit nooit meer. Ik snap niet dat mensen die maanden kunnen nemen en ik niet 1 pil aankan. Ben ik dan zo zwak ?

11-07-2019 | Man | 21
Chlamydia
Kreeg dus te horen van een vriend van me dat hij ook sex heeft gehad met een oude scharrel van me. Nu heeft ze hem verteld dat ze chlamydia van mij heeft gekregen. Die kans lijkt me sterk aangezien ik me jaarlijks laat testen, just to be sure altijd. Dus ik de huisarts maar weer opgebeld dat ik me toch 2 maanden na mijn laatste test weer wil laten testen. Kreeg ik de vraag[lees meer...] waarom dus ik het uitgelegd. Test gehaald maar kreeg zonder uitslag al de pillen voor geschreven. Dus ik ze maar genomen, uur naderhand begin ik me een partij buikpijn te krijgen net voor etenstijd. Ik dus een hap kip op meer kreeg ik niet weg. Half uurtje later stevige hoofdpijn alleen het rare was dat deze met vlagen kwamen steeds van 5 min ongeveer. Hopelijk test ik negatief maarja als t positief is hoop ik dat dit meteen werkt.

12-04-2019 | Vrouw | 33
Chlamydia
Heb nog nooit zoiets ervaren als dit. Ik weet elk lichaam is anders maar mijne heeft fel gereageerd. Bijna alles wat je kon krijgen na inname heb ik over me heen gekregen. Hopelijk met een geslaagd resultaat want pffff ben uitgeput

22-02-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Binnen een uur hele erge diarree, hoofdpijn en heel erg misselijk waardoor ik bijna flauwviel. Een paar uur later waren de bijwerkingen weer weg. Nog maar afwachten of de chlamydia weg is..

19-02-2019 | Vrouw | 24
Chlamydia
2x 500 mg tabletten. Savonds geslikt, volgende ochtend met enorme hoofdpijn wakker geworden. Gedurende de dag zoveel steken in het hoofd en duizeligheid/vaag zicht. Inmiddels ziek gemeld van het werk want ik kan helemaal niks. Iedere stap foet pijn aan mijn hoofd. Het is nog maar afwachten of de medicatie effectief is geweest, gezien ik geen klachten had door de chlamydia.

16-01-2019 | Vrouw | 24
Chlamydia
Na veel reviews te hebben gelezen met tegenzin gestart met Doxycycline. Ik bereidde me voor op hartkloppingen, misselijkheid en diarree. Normaal schrijf ik nooit reviews maar omdat ik vooraf ook zelf reviews had gelezen en ik mensen gerust wil stellen deel ik toch mijn verhaal. Na de eerste dag kreeg ik lichte hoofdpijn. Na 4 tabletten (de avond van de 2e dag van de kuu[lees meer...]r) kreeg ik in bed last van enorme spierpijn in mijn polsen, kreeg ik het gevoel dat mijn keel verdikt was, kreeg ik lichte druk op mijn borst en begon in te trillen. Nu ben ik zelf wat paniekerig aangelegd dus het kan zijn dat ik mijn eigen bijwerkingen lichamelijk versterkte. Na een uur zakte het weg en heb ik kunnen slapen. Met tegenzin op dag 3 weer de tabletten genomen. Nergens meer last van gehad. Gisteren de kuur af gemaakt, vandaag wel opnieuw hoofdpijn maar achteraf (naast die ene avond) is het me heel erg meegevallen!

06-12-2018 | Vrouw | 22
Chlamydia
Gisteren naar de GGD gegaan om de antibiotica op te halen. Na veel stress en angst voor het innemen van de tabletten heb ik deze ochtend na het sporten en ontbijt om ongeveer half 11 de 2 tabletten beide door de helft gebroken en ingenomen met jus d'orange. Ik had evt. ook vla en kwark gehaald mocht het niet lukken met normaal drinken. Ik heb nogal moeite met slikken van ([lees meer...]grote) pillen, maar dit ging nog makkelijker dan de anticonceptiepil. De bijwerkingen begonnen ongeveer 1 uur / 1 uur en 15 minuten later. Ik kreeg iets meer last van lichte/vage hoofdpijn. Niet echt een stekende pijn maar meer zeurend alsof je slaperig bent. Daarna kreeg ik steken in m'n buik en werd ik ongelooflijk misselijk (dat bouwde zich op van licht naar erger). Ik kreeg daarbij GEEN neigingen om te overgeven, maar op dat moment wil je dat het liefst wel. Maar dat kan niet.. wel kreeg ik veel speeksel in m'n mond (meestal als ik misselijk ben). Emmer en water voor de zekerheid gepakt. En met veel bewegen had ik er minder last van. Het is nu een uur later en de misselijkheid en buikpijn zijn afgenomen. Heb wel een beetje last van m'n keel maar kan ook door de verkoudheid komen. Ook boer ik veel.

02-11-2018 | Vrouw | 23
Chlamydia
Enkele minuten na inname al zeer effectief. Maar ook direct bijwerkingen. Hartkloppingen, jeuk, misselijkheid, diarree, angst, hoofdpijn, droge keel, droge mond. Maar na twee uur na inname, alleen nog maar honger en moe. Voor de rest prima

15-10-2018 | Man | 29
Chlamydia
Ik jaagde die pillen derin en begon daarna uit belangstelling eens deze website te raadplegen. Wat ervaren mensen, hoe snel werkt dit eigenlijk, vroeg ik me af, want had nogal last van ontstoken plasbuis door die chlamydia. Afijn, het enthousiasmeerde niet om hier over de gemiddelde ervaringen te lezen. Ik bereidde me voor diarree en hartkloppingen en hellevuur maar er geb[lees meer...]eurde niks. Ik merkte letterlijk niks van deze pillen. De symptomen werden 6 dagen na inname minder en na 8 dagen was het voorbij. Goed spul! Oja, die date van mij wist zeker dat ze niks had want ze 'was getest'. Ik trap er nooit meer in, zorg gewoon dat je je beide laat testen, papieren, aantonen! Succes lotgenoten.