lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-03-2017

Acne/puistjes

dit heeft niks geholpen bij mij.
09-03-2017

05-03-2017

Hidradenitis suppurativa

Heb hidranitis Supperativa. Gekregen vanwege ernstige uitbraak onder mijn oksels. Meerdere onstekingen. Een aantal zo groot als een golfbal. Kan mijn armen sinds woensdag niet meer bewegen hierdoor. Heb deze ziekte al vanaf mijn 18de onder mijn oksels dus heb daar veel litteken weefsel en continue onstekingen. Heb meerdere malen een kuur gehad. Eerder al eens 4 maanden. Me[lees meer...]estal werkt het een beetje maar niet voor lang. Heb nog niet echt bijwerkingen. ( bij vorige kuur wel een bacteriële infectie ) heb nu een beetje en drukkend gevoel op de borst. Weet niet of dat van de kuur komt of van de pijn of van de ibroprufen of paracetamol die ik voor de pijn slik.
11-02-2017

Oorontsteking

Na 2 weken lang keel en ooronsteking met heftige hoest Doxycycline gekregen van de huisarts. Kuur van 7 dagen. Eerste dag meteen licht diarree, en dag 2,3 en 4 zeer heftige diarree met extreme winderigheid en zware buikkrampen. Diarree zoals deze heb ik nog nooit gehad! Waterdun en letterlijk elke 15 min rennen naar het toilet. Daarbij ook zeer heftige krampen door extree[lees meer...]m veel lucht in de darmen. Tot op het punt van bijna flauwvallen. De ontlasting was zuur en schuimend. Daarbij ook geen eetlust en flinke hoofdpijn. Deze klachten waren erger dan de reden dat ik ze moest slikken! Op de 4e dag gestopt en nu nog na 3 dagen dezelfde heftige bijwerkingen. Voor mij nooit meer deze antibiotica! Bijwerkingen waren voor mij niet te doen.
20-01-2017

Astma

Ben astmatisch. Na verkoudheid en een prednisolonkuur van een week, een week doxy voorgeschreven gekregen. Dit had niet het gewenste effect. Nog steeds hoesten en enigszins benauwd. Er is nu een thoraxfoto gemaakt. Voorlopig afwachten maar.
12-01-2017

Acne/puistjes

Al sinds mijn 12e last van (milde) acne, dit begon rond mijn 14e, 15e wat erger te worden. Vooral de zijkanten van mijn gezicht, kin en neus waren vaak het doelwit. Ondertussen al veel middeltjes geprobeerd, zalfjes, gezichtsreinigers, lotions en niks heeft uiteindelijk geholpen. Ben nu 17 en heb er nog steeds last van en vind het erg vervelend. Paar weken terug naar de hu[lees meer...]isarts gestapt en die heeft mij doxycycline accord tabletten voorgeschreven. Eerste dag 2x innemen en daarna de kuur afmaken met dagelijks 1 tablet. Na ongeveer 4 dagen zag ik dat mijn huid rustiger werd, de roodheid trok weg en de kleine puistjes verdwenen, nu een week later beginnen ook de plaatsen waar ik het meeste last van heb te verdwijnen, ben hier erg blij mee. Heb nog zo'n 5 weken te gaan. Bijwerkingen vallen bij mij reuze mee, soms darmkrampen en als ik in bed lig een beetje duizelig, maar dit maar heel af en toe.
07-01-2017

Tekenbeet

Ik bleek allergisch ervoor. Benauwd, blaren op mijn lippen en hart-ritme-stoornissen. Midden in de nacht een anti-allergie-spuit moeten halen. Ik kreeg ze per ongeluk nog een keer voor longproblemen en toen waren ze binnen 5 minuten weer buiten (mijn maag reageerde gelukkig onmiddellijk).
07-01-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Ik heb dit medicijn gekregen voor mijn voorhoofdholteontsteking, omdat ik al aardig lang met deze ontsteking liep. Vooral de eerste dagen was ik er best misselijk van en ook had ik hoofdpijn en was ik wat duizelig. Gelukkig is de ontsteking wel vrij snel weg gegaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!