doxycyline

Acne/puistjes (58 meningen)
Ziekte van Lyme (31 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Longontsteking (23 meningen)
Bronchitis (16 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Chlamydia (9 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Oorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

18-07-2022 | Vrouw | 41

13-07-2022 | Vrouw | 32

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

07-03-2022 | Man | 37
doxycyline (100mg)
4 jaar lang moeten slikken voor de ziekte van whipple te onderdrukken, uiteindelijk resistent geworden.

05-03-2022 | Man | 17
Acne/puistjes
Werkte voor mijn gezicht wel goed, maar bij de rug bijna geen verschil.

21-02-2022 | Vrouw | 53
doxycyline (100mg)
Hallo, Ik heb dermatitis perioalis. Ik gebruik nu doxycicline 100 mg dispers, 1x1 ik slik het nu 5 dagen. Heeft iemand enig idee wanneer je het kunt gaan merken dat het effect krijgt?' groeten

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

03-02-2022 | Vrouw | 25
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Dit middel was in vergelijking met het benzylperoxide dat eerst door mijn dokter was voorgeschreven voor mijn acne relatief effectief. Mijn huid werd een stuk rustiger. Helaas mag je dit medicijn slechts een aantal maanden slikken. Na de kuur kwamen de ontstekingen helaas weer terug. Daarna overgestapt op isotretinoine, een zeer effectief paardenmiddel. Helaas heeft dit we[lees meer...]l veel vervelende bijwerkingen. Maar desondanks zou ik het iedereen aanraden.

25-12-2021 | Man | 59
Longontsteking
Had een eigenwijze huisarts, spul is veel te licht om tegen longontsteking te gebruiken. Ik vroeg om azitromycine welke hij dus niet wilde geven, heb nu een andere huisarts die mij, chronische longpatient, wel serieus neemt .

06-12-2021 | Vrouw | 13
Niet zo prettig

24-10-2021 | Man | 22
Chlamydia
Helaas is de chlamydia niet verholpen met Azitromycine. Zo is dit keer dus Doxycycline voorgeschreven. Vreselijk, om het in één woord te omschrijven: Ik heb last van misselijkheid (inname na eten), brandende ogen, lichte hoofdpijn maar het vervelendste van alles: opgezwollen neusholtes. Ik heb écht het gevoel dat ik ziek ben. Die condoom vergeet ik de volgende keer niet...

20-09-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking

16-09-2021 | Vrouw | 42
Rosacea
Ik heb 1 tablet gehad. Een kwartier later ging het al mis. Je moet ze oplossen in water. De smaak is super vies. Maar ik werd opeens erg duizelig en vervolgens moest ik 2x overgeven. Heb gelijk de huisarts gebeld. In t verleden kreeg ik nl een kuur van Efracea capsules 40mg en daar had ik goeie ervaring mee. Ik vond t al raar dat ik nu dit kreeg. Maar ik neem dit nooit mee[lees meer...]r. Kan vanmiddag gelukkig de Efracea weer ophalen.

27-07-2021 | Man | 69
Bacteriële infectie
Er ontstond in enkele dagen een forse huidinfectie (15 x 30 cm) op de plek waar ik een week eerder een teek had verwijderd. Af en toe stekende pijn, jeuk, gloeiend warme rode huid, koortsig. Risico op ziekte van Lyme. Van de huisarts kreeg ik een 14-daagse kuur van 2 tabletten doxycycline 100mg per dag. Op dag 3 begon de pijn en de jeuk snel minder te worden; op dag 6 w[lees meer...]as de plek geheel verdwenen. Ik heb de kuur netjes afgemaakt t/m dag 14, zoals geadviseerd werd. Heb helemaal niets gemerkt van enige bijwerking uit de bijsluiter. Eten, drinken, slapen, alles normaal. Dit middel is voor mij dus zeer effectief gebleken.

16-07-2021 | Vrouw | 35
doxycyline (100mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname eerste tablet , kreeg ik direct een zwaar gevoel in mijn ledematen.Alsof de bloedsomloop verminderde, beetje tintelend gevoel in ledematen ook. Dezelfde nacht hartkloppingen waardoor ik niet kon slapen. NU dag 3, wakker geworden door hevig transpireren en hartkloppingen. Ben van plan naar de huisarts te gaan, dit lijkt erop dat het een allergische reactie betr[lees meer...]eft verder is erg vermoeid maar dat is meestal zo bij medicijngebruik.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum