doxycyline

Acne/puistjes (49 meningen)
Ziekte van Lyme (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (24 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
Bronchitis (16 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Chlamydia (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (4 meningen)
Oorontsteking (2 meningen)
Bacteriële infectie (2 meningen)
Blaasontsteking (1 mening)
Rosacea (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...

08-11-2020 | Vrouw | 28
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

12-10-2020 | Vrouw | 61
doxycyline (100mg)
Slecht ervaren, krampen in buik en diarree !

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

07-10-2020 | Vrouw | 41
doxycyline (100mg)
Dit vind ik de fijnste antibiotica, helpt goed en nooit bijwerkingen gehad en dat heb ik bij andere wel. Bij voorhoofdholteontsteking

27-08-2020 | Man | 55
doxycyline (100mg)
Een week geleden werd de Borrelia bacterie gevonden in mijn bloed. Al een 2 tal jaar heb ik last van lichte tinteling, tot lichte verlamming aan de linkerkant van mijn lichaam. Vooral in het aangezicht is dit zeer beangstigend. Nu ben ik 2 dagen (5 pillen) genomen van dit medicament. Voorlopig nog geen bijzondere bijwerkingen.

30-07-2020 | Man | 23
Ziekte van Lyme

26-07-2020 | Vrouw | 19
Eczeem
Slik dit twee maanden, word na innamen ontzetten misselijk en moet overgeven. Het werkt wel goed maar de bijwerkingen zin heftig

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

07-06-2020 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Ik begon in Februari met het gebruik van Doxycycline voor 3 maanden voor acne op mijn gezicht, borst en rug. De acne was erg vervelend en ik moest altijd dichte shirts dragen. De eerste paar dagen nam ik het medicijn zonder eten maar dat is snel veranderd naar met eten omdat ik er van moest overgeven. Als ik eerst wat at dan ging het wel stukken beter en had ik eigenlijk w[lees meer...]einig last. Mijn acne is langzaam aan minder geworden maar nooit helemaal weg gegaan. Mijn acne was voor het gebruiken van Doxy wel heel erg onrustig en rood, en dat was gelukkig weg na het gebruik. Maar, ik kan nog steeds geen badpak aan doen om samen met anderen te gaan zwemmen. Van bijwerkingen had ik eigenlijk weinig last. Ik ben niet in de zon geweest en ben daardoor niet vaak verbrand (was op school wel een paar keer verbrand). Ik kreeg verder een droge huid (vooral in mijn nek waardoor ik rode plekken kreeg). Ik heb daar flink veel creme op gesmeerd en toen ging het wel ietsje beter. Nu ik ongeveer een maand klaar ben wordt mijn huid langzaam aan minder droog. Ook kan ik weer fijn in de zon zitten. Bij veel mensen komt de acne langzaam aan weer terug, maar ik hoop erg dat dat bij mij niet het geval wordt (of in ieder geval niet zo erg als het was).

21-05-2020 | Vrouw | 40
Astma

01-05-2020 | Vrouw | 20
Chlamydia
Ik had hiervoor een behandeling van azitromycine die niet werkte. Uiteindelijk na een paar weken deze behandeling gekregen voor 7 dagen. Ik was best nerveus door de verhalen hier. Ik werd steeds na de inname misselijk, maar heb wel steeds aan de dosering gehouden. Kreeg ook in de loop van de week huidirritatie en hoofdpijn ‘s avonds. Best nare bijwerkingen, maar alles om e[lees meer...]rvan af te komen..

05-04-2020 | Vrouw | 69
doxycyline (100mg)
ik slik het voor granuloma anulare slik het al bijna 2mnd en nu krijg ik steeds buikpijn de ziekte wordt niet minder , leg ff uit wat het is het is een onderhuidse ontstekking wat bij mij nu voor al op de binnenkant van mijn boven benen zit heb de specialist proberen te bellen maar ja dat is nu ff lastig dus ja ik durf eigenlijk geen tablet meer in te nemen van wegge[lees meer...] de buikpijn is echt wel heftig dus is ff moeilijk.

13-03-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.

26-02-2020 | Vrouw | 65
Longontsteking
Heb na 2 dagen gebruik 2 tabletten op de eerste dag en de 2e dag 1 tablet een nare smaak in mijn mond gekregen en ook een vreemde reuk Het eten smaakt ineens heel anders en zeker niet lekker.

21-02-2020 | Man | 44
Urineweginfectie
Symptomen: branderig gevoel bij het plassen. Diagnose: mycoplasma genitalium Effectiviteit: het lijkt te helpen en de symptomen nemen af. 1e antibiotica kuur met ander middel had niet geholpen Bijwerkingen: vermoeide en zwakke benen. Na een dag kantoorwerk ben ik fysiek afgetakeld en doe ik niets meer. Dokter raadt nu aan 2x inname te skippen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum