ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-01-2018

Allergie

Gekregen via de huisarts vanwege een longontsteking . Echter na de kuur te hebben afgemaakt kreeg ik achterzijde oren en mijn gehele nek een ernstige allergische reactie. Een opgezette huid roodheid en verdikt.
03-01-2018

Bronchitis

Deze doxy helpt alleen bij m'n bronchitis jaarlijks.
17-12-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn 11e heb ik last van puisyjes, en nu 10 jaar verder vond ik het wel genoeg worden. Voorafgaand aan mijn kuur gebruikte ik al bijna 2 jaar benzoyl peroxide); helaas heel matig resultaat, en de door de huisarts voorgeschreven adapaleengel(1mg) icm erytromcine(10mg); dit veregerde mijn puistjes waardoor matige acne resulteerde in hevige acne, na 6 weken was dit dus [lees meer...]einde verhaal. Ook door de jaren heen verschillende lotions, reinigers, etc geprobeerd maar tevergeefs. Nu exact 1 week van de antibiotica kuur af en helaas komen de puistjes langzamerhand terug op mijn gezicht hals en rug.. gedurende de kuur was mijn huid stukke rustiger, maar na 2,5 maand ook niet geheel weg.
10-12-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Na een bezoek bij de huisarts kreeg ik te horen dat ik voorhoofdsholteontsteking heb en als het na 5 dagen niet minder wordt moet ik aan de anti biotica. Helaas werd het niet minder en is vandaag de laatste dag van deze antibiotica. De inname is ontzettend fijn en mn ontsteking is zowat weg, wel had ik een paar bijwerkingen zoals ontzettend buikkrampen wat uitstraalde naar[lees meer...] mijn rug maar dat was na 2 uurtjes weer weg. Ook was ik soms duizelig. Verder ben ik tevreden.
22-11-2017

Bijholteontsteking

Vanwege een heftige bijholte-ontsteking kreeg ik deze antibiotica. Op dag 2 werd ik een uur na inname ontzettend duizelig en dat bleef dan tot de avond. Vlak voor het naar bed gaan trok het weer weg, maar de volgende dag begon het weer opnieuw een uur na inname. Ook alle dagen hoofdpijn gehad en het hongergevoel was helemaal verdwenen. Jammer genoeg was er geen verbeteri[lees meer...]ng wbt de ontsteking dus na 5 dagen iom huisarts overgestapt op een andere antibiotica. Dit is het eerste medicijn waarvan ik bijwerkingen krijg.
20-11-2017

Longontsteking

Mijn huisarts heeft dit middel voorgeschreven na constatering van een longontsteking. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. Inname is erg makkelijk. Tablet oplossen in water en opdrinken. Na 3 dagen begonnen de klachten snel af te nemen. Groen slijm uit de longen was daarna na 2 dagen geheel weg, miserabel gevoel verdween geheel en de hoest klachten namen ook navenant af.[lees meer...] Na 6 dagen had ik nergens meer last van. De bijwerkingen waren verwaarloosbaar. Eerste 2 dagen lichte hoofdpijn maar met een paracetamol kon dat effectief onderdrukt worden. Wel had ik oorsuizingen voor enkele uren na inname. Dat is een rare gewaarwording. Ik nam dit medicijn elke dag na lunch in, waardoor ik van de suizingen tijdens het slapen geen last had. Ik ben erg tevreden over dit medicijn en heeft mij erg goed geholpen.
10-11-2017

Longontsteking

Wegens longontsteking 1e dag 2 en daarna 1 x dd 1 tablet Doxy 100 mg. Na 3 dagen zakte koorts, maar ik ben volledig uitgeput sinds ik Doxy neem. Kom tot niets meer, kan op een dag alleen maar liggen.
26-10-2017

Acne/puistjes

Had last van acne op mijn wangen en kreeg van de huisarts doxycycline disper tabletten voorgeschreven. Elke dag 1x innemen bij de maaltijd. Ik kreeg na 3 dagen last van verschrikkelijk irritante oorsuizen en ben er sinds gisteren mee gestopt omdat de oorsuizen ondraagbaar werden. Sindsdien ook slaapproblemen gehad door de oorsuizen. Over de effectiviteit kan ik niks zegge[lees meer...]n omdat ik het maar 8 dagen gebruikt heb, maar ik merkte wel dat de roodheid iets minder werd.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (436) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (359) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!