ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-11-2017

Longontsteking

Wegens longontsteking 1e dag 2 en daarna 1 x dd 1 tablet Doxy 100 mg. Na 3 dagen zakte koorts, maar ik ben volledig uitgeput sinds ik Doxy neem. Kom tot niets meer, kan op een dag alleen maar liggen.
26-10-2017

Acne/puistjes

Had last van acne op mijn wangen en kreeg van de huisarts doxycycline disper tabletten voorgeschreven. Elke dag 1x innemen bij de maaltijd. Ik kreeg na 3 dagen last van verschrikkelijk irritante oorsuizen en ben er sinds gisteren mee gestopt omdat de oorsuizen ondraagbaar werden. Sindsdien ook slaapproblemen gehad door de oorsuizen. Over de effectiviteit kan ik niks zegge[lees meer...]n omdat ik het maar 8 dagen gebruikt heb, maar ik merkte wel dat de roodheid iets minder werd.
22-10-2017

Doxycycline (doxycyline)

Ik had veel te smalle ontlasting. Ik kon met moeite naar het toilet. Ik had in de ochtend last van overgeven. Ik had last van spierpijn, en mijn maag was dik, maar niet van teveel voedsel maar van een ontsteking. Verder had ik het gevoel of ik een verstopping had. Ik denk dat het medicijn de schadelijke bacteriën heeft gedood die de spierpijn, en de ontstekingen veroorzaak[lees meer...]ten. Mijn luie maag is weer helemaal okee. Blijkt dat de bacterie maar waarschijnlijk ook de parasieten ook niet tegen doxycycline kunnen. Slecht voor hun, mooi voor mij. Zal weer helemaal opknappen.
21-10-2017

Luchtweginfectie

Wegens lang aanhoudende ernstige hoest en bijkomende verkoudheid heb ik van huisarts dit middel voorgeschreven gekregen. Mijn droge hoest was op dat moment ongeveer 6 tot 8 weken aanwezig en ontstaan vanuit bronchitis. De verkoudheid duurde op dat moment net 5 dagen en ging gepaard met voorhoofdsholteontsteking. Het middel werkte heel goed tegen de voorhoofdsholteontstek[lees meer...]ing maar in het geheel niet tegen de hoest. Daar heb ik nu Amoxicilline/Clavulaanzuur voor gekregen (dus ff kijken hoe dat afloopt). Naarste bijwerking van de Doxy was het depressieve gevoel op dag 2, voelde me leeg van binnen. De rest van de week ook erg suf en veel aan t staren. Verder nergens last van eigenlijk. Nu ik aan de Amox zit (nu dag 2) ben ik al weer veel actiever gelukkig.
23-09-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Had al een aantal weken last van een voorhoofdholteontsteking. De huisarts schreef de doxy voor. Ik ben altijd heel erg bang om te moeten spugen, dus vond het een hel om er aan te beginnen. Maargoed je moet iets als het niet vanzelf over gaat.. de eerste 3 dagen zijn erg goed gegaan! Geen bijwerkingen gehad. De 4e dag kreeg ik meteen na het pilletje ontzettende maagkrame[lees meer...]n wat doorstraalde naar mijn rug. Half uur later was dat over. De 5e dag had ik veel spierpijn in mijn rug. Geen idee of het door de dag ervoor kwam, of dat het een bijwerking is. Verder nog een wat zeurderige maagpijn gehad. Morgen ben ik klaar met de kuur en mijn ontsteking is zo goed als over. Het viel me reuze mee.
30-08-2017

Acne/puistjes

Ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen nadat mijn acne in ernstigheid toenam. Het heeft zeker geholpen met het stoppen van de verergering en ik heb 2 maanden mogen genieten van een acne vrije huid. Helaas zijn de klachten nu weer terug, maar niet in verergerde mate. Tijdens het innemen wel matige klachten gehad, vooral op de eerste dag van inname werd ik plots erg[lees meer...] ziek. Misselijk, duizelig, ik durfde geen hapje aan te raken. Dat kwam met mijn persoonlijk leven slecht uit, bij een volgende kuur zou ik deze starten op een vrije/rustige dag. De verdere kuur liep voorspoedig met minimale spijsverteringsklachten die zich vooral uiten in een verminderde eetlust. Mijn huid was ook gevoeliger, ik werd gemakkelijk rood en kon bepaalde producten beter laten staan. Vooral serums met een hoge SPF leken een boosdoener te zijn, wat vervelend was met mijn lichte teint en verhoogde gevoeligheid voor de zon door deze kuur. Al met al, het heeft een stop gezet op het verergeren van mijn acne en tijdelijk een complete acne pauze ingelast, dat waren de bijwerkingen meer dan waard.
23-07-2017

Acne/puistjes

Ik heb doxycycline voorgeschreven gekregen van de huisarts voor acne voor 3 maanden. De eerste paar dagen werd de acne zeer heftig, daarna nam deze steeds verder af. Na 2 weken had ik geen last meer van de acne. Na 1 week begon ik echter last van een bijwerking te krijgen (welke niet in de bijsluiter stond). Ik werd steeds somberder, kreeg depressieve gevoelens en had nerg[lees meer...]ens zin meer in. Ook mijn relatie leed eronder. Voor mij kwam dit vanuit het niets, aangezien ik eerst hartstikke goed in mijn vel zat en geen redenen had om mij somber te voelen. Ik begreep niet waar dit vandaan kwam en toen ik de bijsluiter las kon ik het ook niet aan de doxycycline koppelen. Na 3 wekengebruik ben ik gestopt met dit middel om te testen of het er toch mee te maken kon hebben. 3/4 dagen nadat ik was gestopt begon ik mij weer steeds beter te voelen en was ik na +- 1,5 week weer helemaal de oude. Voor mij dus een medicijn dat ik nooit meer ga gebruiken. De acne is echter wel tot op de dag van vandaag weg (3 weken na stop), dus qua effectiviteit werkt het zeer goed.
14-07-2017

Doxycycline (doxycyline)

goed tegen veel slijm in je keel en tegen hoesten
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!