lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-01-2017

Acne/puistjes

Al sinds mijn 12e last van (milde) acne, dit begon rond mijn 14e, 15e wat erger te worden. Vooral de zijkanten van mijn gezicht, kin en neus waren vaak het doelwit. Ondertussen al veel middeltjes geprobeerd, zalfjes, gezichtsreinigers, lotions en niks heeft uiteindelijk geholpen. Ben nu 17 en heb er nog steeds last van en vind het erg vervelend. Paar weken terug naar de hu[lees meer...]isarts gestapt en die heeft mij doxycycline accord tabletten voorgeschreven. Eerste dag 2x innemen en daarna de kuur afmaken met dagelijks 1 tablet. Na ongeveer 4 dagen zag ik dat mijn huid rustiger werd, de roodheid trok weg en de kleine puistjes verdwenen, nu een week later beginnen ook de plaatsen waar ik het meeste last van heb te verdwijnen, ben hier erg blij mee. Heb nog zo'n 5 weken te gaan. Bijwerkingen vallen bij mij reuze mee, soms darmkrampen en als ik in bed lig een beetje duizelig, maar dit maar heel af en toe.
07-01-2017

Tekenbeet

Ik bleek allergisch ervoor. Benauwd, blaren op mijn lippen en hart-ritme-stoornissen. Midden in de nacht een anti-allergie-spuit moeten halen. Ik kreeg ze per ongeluk nog een keer voor longproblemen en toen waren ze binnen 5 minuten weer buiten (mijn maag reageerde gelukkig onmiddellijk).
07-01-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Ik heb dit medicijn gekregen voor mijn voorhoofdholteontsteking, omdat ik al aardig lang met deze ontsteking liep. Vooral de eerste dagen was ik er best misselijk van en ook had ik hoofdpijn en was ik wat duizelig. Gelukkig is de ontsteking wel vrij snel weg gegaan.
08-12-2016

Hoest

Geen bijwerkingen. Ben zeer tevreden. Kuur van 2 weken. Eerste dag 2 tabletten, daarna 1 tablet per dag.
06-12-2016

Bronchitis

Ik kreeg deze tabletten voor bronchitis, twee dagen geleden heb ik de kuur afgemaakt, maar nu zit ik van top tot teen vol met jeukende plekken die me helemaal gek maken. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt en ik zou het niemand aanraden.
28-11-2016

Ziekte van Lyme

Nu voor de 2e keer aan deze kuur voor 28 dagen, 2 maal daags een tablet. Ik heb al veel klachten door de ziekte van Lyme en deze lijken wel verergerd te worden door de kuur. en ook nog een paar bijwerkingen van het product zelf. Misselijk (lijk een ballon ingeslikt te hebben), overgeven, spier en gewrichtspijn (had ik al van de Lyme word erger door deze kuur), tintelende h[lees meer...]anden (al licht last van word erger), diarree en wat vermoeider dan normaal (ook al door de ziekte van Lyme maar wordt verergerd). Het is op de goeie hoop dat het helpt na de eerste kuur was ik er nog niet vanaf, maar helaas is dit nog niet te zien in het bloed, ik hoop in de toekomst wel (ze kunnen antistoffen meten). Lyme kan het lichaam behoorlijk beschadigen, en het duurt ook weer even voordat je er bovenop bent. Door aantasting kuren ect...
03-09-2016

Acne/puistjes

Ik ben twee maanden begonnen met het slikken van doxycycline voor acné. Na anderhalve week begon ik al verschil te zien en toen mijn behandeling afgelopen was, was mijn huid helemaal glad ( 6 weken). Jammer genoeg is het na één weer teruggekomen en voelde ik mij zo rot dat ik mijn dermatoloog gebeld heb of ik mijn afspraak kon vervroegen. Nu ben ik begonnen aan een 6 maand[lees meer...]en durende kuur van Isotretinoïne (Roaccutane) en ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zelf ben ik er wel heel erg klaar mee en hoop dat dit eindelijk het wondermiddel voor mij gaat zijn.
31-07-2016

COPD

Doxi helpt niet voldoende tegen een longaanval. Het brede spectrum van Co-Trimoxazol ruimt de bacterieen op.
Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!