Doxycycline

doxycyline

Acne/puistjes (39 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (24 meningen)
Ziekte van Lyme (23 meningen)
Longontsteking (20 meningen)
Bronchitis (16 meningen)
Keelontsteking (10 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (4 meningen)
Chlamydia (3 meningen)
Oorontsteking (2 meningen)
Bacteriële infectie (2 meningen)
Blaasontsteking (1 mening)
Rosacea (1 mening)
Luchtweginfectie (1 mening)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

16-08-2019

Chlamydia

1 Pilletje genomen en voor mij was het echt de hel helaas. Duizelig als geen 1, zware felle hartkloppingen, alsof ik van mezelf zou gaan. Zware hoofdpijn. Oorsuizen. En maagpijn alsof er een naald voortdurend in mijn maag stak en zelfde stekende pijn aan slokdarm. Een huid die aanvoelde alsof ik zwaar verbrand was van de zon zelfs nu nog na het nemen van die ene pil eergis[lees meer...]terenavond. Ondanks dat ik het normaal moet nemen omdat de Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae niet weg ging met Claritromycine en ik Azytromicine niet kon verdragen moet ik deze echt nemen want er zijn al symptomen van Atherosclerose ea door de Chlamydia Pneumoniae. Ik heb nu nog steeds ontzettend ondraaglijke rugpijn na die ene pil Doxycicicline. Ik neem het nooit meer ook al betekend het mijn einde. Dit nooit meer. Ik snap niet dat mensen die maanden kunnen nemen en ik niet 1 pil aankan. Ben ik dan zo zwak ?
20-07-2019

Tekenbeet

Pilletje ook zonder op te lossen tijdens de maaltijd innemen.
05-07-2019

Doxycycline (doxycyline)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Dit middel tegen een soa. Na de eerste dag word ik wakker op de bank met een enorme eikel. Ik dacht wat is dit nou weer het was ongeveer 2 keer zo groot als ooit gezien In paniek natuurlijk. Bijwerking van dit middel is dat het alle bacteriën dood dus ook de goede. Sommige slechte bacteriën blijven leven en zorgden voor een enorme ontstoken eikel . Nooit van mijn [lees meer...]leven zon pijn gevoeld. Het vel ging letterlijk van mijn eikel af. Dus aan het vervellen. Alsof je een schaafwond hebt en de hele dag ertegenaan loopt te schuren maar dan op het gevoeligste deel van je lichaam. Kon er niet meer tegen en heb maar een week met condooms eromheen gelopen zodat het in ieder geval niet schuurde. Echt letterlijk elke aanraking deed enorme pijn (vind je het gek met een eikel waar het vel vanaf ligt). Maar ja de soa was dan ook eigen schuld en dit waren de gevolgen
12-06-2019

Acne/puistjes

Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik erg moe en krijg ik steeds meer rugpijn en gewrichtsklachten. Ik ben nu 2 weken bezig. De acne is wel voor 30 % minder. Morgen toch maar de arts bellen evt de bijwerkingen.
11-06-2019

Tekenbeet

Na meerdere tekenbeten nam de huisarts geen risico en schreef een veertiendaagse kuur van twee keer honderd milligram per dag voor. Na drie dagen begon de diarree. Na een week lusteloosheid en brandend gevoel in de mondholte. Nu, acht dagen na beëindiging van de kuur, nog steeds diarree.
14-05-2019

Rosacea

31-03-2019

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met dit medicijn omdat ik erg onzeker ben over mijn acne. Ik had geen een egale plek op mijn gezicht. Overal had ik kleine bultjes en op mijn wangen, voorhoofd, neus, kin had ik veel rode, pijnlijke bulten. Na een paar weken nam vooral de roodheid van puisten weg. Ook was ik na de eerste kuur (heb er 2 van 1,5 maand gehad) bijna van mijn acne af. Maar dit w[lees meer...]as niet voor lang en het is nooit naar gewenst resultaat geweest,Ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt en het komt in mate weer terug. Wel heb ik een aantal egale plekken en is mijn rug nu acne vrij. Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last gehad.
18-03-2019

Bijholteontsteking

Ik heb dit middel al diverse keren gebruikt voor een bijholteontsteking en het werkt bij mij erg goed. Gelukkig weinig last van bijwerkingen, wat lichte hoofdpijn en een duf gevoel. Wel eens vaginale schimmelinfectie gehad door de antibioticumkuur, maar dat is met een zalfje of capsule ook zo weer verholpen. Na een dag of 3-4 begint het te werken.
16-01-2019

Chlamydia

Na veel reviews te hebben gelezen met tegenzin gestart met Doxycycline. Ik bereidde me voor op hartkloppingen, misselijkheid en diarree. Normaal schrijf ik nooit reviews maar omdat ik vooraf ook zelf reviews had gelezen en ik mensen gerust wil stellen deel ik toch mijn verhaal. Na de eerste dag kreeg ik lichte hoofdpijn. Na 4 tabletten (de avond van de 2e dag van de kuu[lees meer...]r) kreeg ik in bed last van enorme spierpijn in mijn polsen, kreeg ik het gevoel dat mijn keel verdikt was, kreeg ik lichte druk op mijn borst en begon in te trillen. Nu ben ik zelf wat paniekerig aangelegd dus het kan zijn dat ik mijn eigen bijwerkingen lichamelijk versterkte. Na een uur zakte het weg en heb ik kunnen slapen. Met tegenzin op dag 3 weer de tabletten genomen. Nergens meer last van gehad. Gisteren de kuur af gemaakt, vandaag wel opnieuw hoofdpijn maar achteraf (naast die ene avond) is het me heel erg meegevallen!
09-01-2019

Bijholteontsteking

Na weken een gebrom in het linker oor te hebben, druk op het trommelvlies, verkoudheid en hoesten op advies van de huisarts met de AB begonnen. Tijdens de kuur van een week soms vreselijke hoofdpijn maar verder ging het wel. Pas de dag nadat de kuur afgelopen was begon het pas echt (nu 2 dagen). Lusteloos, vreselijke buikkrampen, zeurende hoofdpijn en slapeloosheid. Ben ha[lees meer...]lverwege de kuur met probioticum begonnen en hoop dat dit het herstel gaat bevorderen. Nu ziek thuis en tijdens de kuur gewoon aan het werk. De omgekeerde wereld.
04-12-2018

Acne/puistjes

Heb het zes weken geslikt voor milde acne. Twee weken nadat ik gestopt was kwam het helaas allemaal terug. Ik ga nu weer een kuur van zes weken doen en als dat niet helpt twaalf weken.
16-11-2018

Acne/puistjes

WAUW! Ik ben 25 jaar en kreeg acne vanaf mijn 17de. Ik had verschillende dingen waarvan slakkengel en teatrea maskers het beste werkten. Ik had het min of meer ook geaccepteerd dat acne bij mij hoorde. Zolang het niet verschrikkelijk was had ik mij er maar bij neergelegd. Maar uiteindelijk droogte mijn huid zo erg op, dat ik toch maar eens besloot om naar de huisarts te ga[lees meer...]an. Ik kreeg Doxyxyxline Aurobindo Disper 100mg voorgeschreven. Na twee weken zag ik DUIDELIJK ZICHTBAAR resultaat! Al mijn puistjes verdwenen. Ik heb nu alleen littekens die nog moeten genezen en kleine 'gaatjes' (door acne) die nu meer opvallen. Ik had dit echt nooit durven dromen. Ik slik het nog drie weken want ik had een 5 weken kuur gekregen. Daarna zal ik langs de huisarts gaan om het resultaat te bespreken. Ik deel mijn ervaring over producten nooit op het internet, maar ik ben zo verbaasd over hoe simpel en snel dit middel heeft gewerkt bij mij..! Misschien heeft iemand anders iets hieraan!! IK ZOU HET ZEKER PROBEREN!!!!! :P Ik ben dankbaar op mijn blote knieën.
11-11-2018

Ziekte van Lyme

Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.
10-10-2018

Voorhoofdsholteontsteking

op dit ogenblik gebruik ik nog maar 2dgn, ben een beetje duizelig en verders wat druk op de borst
02-10-2018

Ziekte van Lyme

Tweede keer antibiotica voor ziekte van lyme. Nog niet zeker of het geholpen heeft of niet. Maar kreeg door de antibitiotica wel ontstekingen in m'n tandvlees
21-09-2018

Acne/puistjes

Ik merkte binnen een week al verschil. Er kwamen veel minder puistjes. Alleen hele kleintjes. 2 weken na de kuur kwam mijn acne erger terug. Ik ben daarom deze week begonnen met isotretinoïne

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum