Claritromycine

Oorontsteking (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Infectie (wond) (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Krentenbaard (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

10-12-2019

Bijholteontsteking

Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.
23-11-2019

23-11-2019

Bronchitis

Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!
09-10-2019

Bijholteontsteking

Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.
01-10-2019

Claritromycine (claritromycine)

Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.
29-09-2019

Folliculitis

Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.
24-09-2019

Krentenbaard

Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.
22-09-2019

Infectie (wond)

Nodig voor flink abces in oksel, na 2 dagen slonk deze al, 4 dagen bijna weg. Alleen de bijwerkingen zijn te erg. Na 3 dagen dokter gebeld, toch proberen ipv 2 tabletten 500mg 1 tablet per dag. Maar de vieze smaak, misselijkheid, diarree blijven. Daarnaast ontzettend vermoeid. Ik kreeg 14 tabletten, 4 dagen 2x 600mg geslikt. Nu 1 per dag, helaas nog 5 dagen te gaan.... [lees meer...]heftig medicijnen werken goed tegen de kwaal, maar pfff.... en je moet het nog afmaken ook....
16-08-2019

Chlamydia

Ik voelde mijn luchtwegen voor de 1e x terug open gaan. Ik heb wel de indruk dat de infectie wat tot bedaren gebracht is maar niet geheel over. Er was Chlamydia Pneumoniae en Mycoplasma Pneumoniae. Ik lag wakker van Clarithromycine en had zware hartkloppingen en op de duur gingen mijn nieren pijn doen naar het einde van de kuur had ik veel pijn aan mijn nieren. Nu ben ik[lees meer...] naar Doxycicline moeten overstappen maar na 1 pil ondraaglijke bijwerkingen terug naar Chlarytromicine overgestapt. Voor mij nooit geen Doxycicicline meer wat er ook gebeurt.
11-07-2019

Pneumonie

Puur vergif, mijn vrouw veranderd in een totaal ander wezen, de bijwerkingen doen meer kwaad dan goeds, ze wordt er psychisch helemaal gek door. !DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN ZIJN!
09-05-2019

Oorontsteking

Deze kuur gekregen voor een fikse oorontsteking , nadat een andere kuur me niet hielp is deze me gegeven door de dokterswacht. Hij begon na 2 dagen te werken. Heb nog nooit zo'n vervelende bijwerking gehad als met dit middel. Ben na 5 dagen gestopt zo'n buikpijn en spierpijn. Nu nog ontzettend misselijk, buikpijn en diarree. Dit middel never nooit meer .
05-05-2019

Longontsteking

Na drie dagen met een longontsteking gelopen te hebben met 40,2 koorts ben ik naar de huisarts gegaan. Nadat de diagnose in het ziekenhuis werd bevestigd kreeg ik dit antibioticum voorgeschreven. Nadat ik mijn tablet 's avonds had ingenomen kreeg ik plotseling erg veel speeksel en een metaalsmaak. In het begin van de nacht was ik ineens helemaal in de war en er stellig van[lees meer...] overtuigd dat ik doodging. Hierbij had ik compleet irrationele verklaringen wat er met mij aan de hand was en begon ik allerlei briefjes te schrijven voor als ik dood was. Dit terwijl ik hiervoor nooit last van psychische problemen heb gehad en ook geen andere medicijnen gebruikte. Vervolgens nam de paniek het over en na een slapeloze nacht voelde ik mij compleet uitgebrand en depressief. Mijn koorts was inmiddels helemaal verdwenen dus het leek wel de ziekteverwekker aan te pakken. Inmiddels na het nemen van de tweede tablet drong het tot me door dat mijn klachten bijwerkingen waren van de Claritromycine en ik belde de huisarts dat ik een ander middel wilde. Plotseling kreeg ik zeer hevige hartkloppingen met extreem hoge hartslag en duizeligheid en hierdoor raakte ik weer in paniek. De rest van de dag erg depressief gevoeld en de volgende nacht onrustig geslapen met nachtmerries en zweten. Overgestapt op Amoxicilline verdwenen alle bijwerkingen en heb nadien geen last meer van de psychische problemen gehad. Gelukkig was ik binnen enkele dagen van mijn longontsteking af dankzij de Amoxicilline. Voor mij nooit meer een antibioticum uit de Macrolide klasse, het had nog veel erger af kunnen lopen.
02-05-2019

Longontsteking

Gekregen van de longarts voor een longontsteking en luchtweginfectie. Op dag 2 van de kuur extreme vermoeidheid maar niet kunnen slapen. Misselijkheid die enkele uren na inname aanhoud en die vieze bittere smaak in de mond die op geen enkrle manier weggaat. Nog tot maandag deze kuur benieuwd of de bijwerkingen minderen. Mijn kwaal is i n elk geval wel aanzienlijk minder
11-03-2019

Voorhoofdsholteontsteking

Ben zelf na 12 dagen slikken gestopt. Had voor 3 weken meegekregen. Achteraf was het geen voorhoofdsholteontstekeing. (MRIscan). Ergo geen effectiviteit. Heb nu 7/8 wk later nog steeds last van smaakverlies, branderig gevoel in mond en draaierig gevoel. Hoop, dat het minder gaat worden c.q. verdwijnt.
07-03-2019

Luchtweginfectie

luchtweg infectie. Kon niet meer slapen. zware hoofdpijn, Opgejaagd, onrust, depressief, In de war. Na 3 dagen gestopt.
24-02-2019

Sinusitis

Vier dagen gebruikt, verschrikkelijk, moe, metaalsmaak, na vierde dag hevige diarree, gestopt op dag vier, dag vijf , hevige buikpijn bovenbuik rechts. Wss darmen helemaal overhoop. Op spoed beland van de pijn. Deze ROMMEL nooit meer

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum