claritromycine

Oorontsteking (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)
Tandvleesontsteking (2 meningen)
Infectie (wond) (2 meningen)
Amandelontsteking (2 meningen)
Ontsteking in de borst (2 meningen)
Krentenbaard (2 meningen)
Kaakontsteking (1 mening)
Middenoorontsteking (0 meningen)

27-08-2020 | Vrouw | 21
Bacteriële infectie
- LEES DIT EVEN HELEMAAL Voor een heftige uitslag rond mijn mond deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Bij eerste inname na een uur extreem honger gevoel met vreselijke zweet aanvallen. Ik dacht eerst dat ik te weinig gegeten had maar toen ik dit bij de 2e inname van de pil weer hetzelfde ervaarde na een pizza te hebben gegeten als avond eten kwam ik erachter dat het [lees meer...]door de antibiotica komt. Diezelfde avond ineens een vreselijke gore bittere smaak in mijn mond. Dit hield aan tot dat ik mijn volgende antibiotica pil moest innemen de volgende ochtend. Hierdoor slaap ik vreselijk slecht, de smaak die je krijgt wanneer je ook maar even niks gedronken hebt of geslapen hebt is heel vies ik word er wel 20 keer op een nacht wakker van. De bijwerkingen werden alleen maar erger. Duizelig, vieze smaak, hartkloppingen, gesprekken niet meer kunnen volgen, slecht kunnen horen wat de ander zegt, woorden niet meer weten (ik was zelfs mn eigen email adres op een begeven moment vergeten) woorden in zinnen meerdere keren herhalen. Het lijkt wel alsof je helemaal aan het trippen bent. Nu dag 3 en ervaar nog steeds de gore smaak, hoofd ook erg moe ik hoor sinds gister wel beter maar praten gaat niet beter, erg moeite met nadenken en gewoon simpel een verhaal vertellen door ineens woorden te herhalen in een zin. Ik heb weinig keus en zal dit middel moeten innemen nog de komende 4 dagen wil ik weten of dit mijn uitslag verminderd. Tot nu toe meer blaasjes erbij gekregen maar werd wel wakker met wat uitgedroogde plekjes dus het zou ontzettend fijn zijn als de bijwerkingen het waard zijn. Ik wou per direct stoppen met dit middel maar de huisarts adviseerde dat ik toch door moest gaan ondanks de hartkloppingen die zelfs snachts nog aanhouden waardoor je de hele nacht aan het hardlopen bent. Ik had besloten niet meer door te gaan ook op advies van de huisarts assistente maar ik blijf de komende dagen thuis dus ik ga toch door en kijken of dit mij gaat helpen van mijn uitslag af te komen. Wat trouwens niet eens zeker is of dit het wel is. Ik heb weer een ander middel voorgeschreven gekregen omdat ik deze bijwerkingen ervaar maar dat is een anti malaria middel en ik begreep dat dit gebruikt word om te testen of het bij Covid-19 werkt. Dan wacht ik liever even af of deze kuur helpt. Bijwerkingen heb ik extreem ervaren, resultaat nog niet bekend.

04-07-2020 | Vrouw | 37
claritromycine (250mg)
Bacteriële infectie
Tijdens het gebruik (2 weken) had ik last van diaree en huiduitslag. Op zich niet heel hinderlijk als dat bij die 2 weken was gebleven maar ik ben nu 1 maand geleden gestopt met de kuur, de bacteriële infectie is helemaal verdwenen maar de bijwerkingen van het medicijn zijn er nog steeds.

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

15-02-2020 | Vrouw | 35
claritromycine (500mg)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
Ik heb bronchitis en harde hoest Moest 2x2 dit medicijn nemen ook medrol 3x1 per dag Ik was eerst met antibiotica gestart direct gestopt ik kreeg snachts hartkloppingen..En geen oog dicht gedaan snachts .. gewoon klaar Wakker liggen vandaag naar huisarts Wachtpost gegaan daar vertelde ze dat ik direct moest stoppen . Nu enkel dafalgan nemen en hoest siroop . Als he[lees meer...]t het niet beter is volgende week terug naar huisarts gaan . De medrol moest ik ook direct stoppen : Ondertussen door 1x die antibiotica te nemen is dat al goed op de darmen geslagen (gastric bypass) Noooooit meer dit medicijn

14-02-2020 | Man | 65
Gif - NOOIT WEER!!!

31-01-2020 | Man | 65
Maagzweer
Vanaf de 1e dag krijg ik veel speeksel met een vieze bittere smaak (galswering) in de mond. Niet door oprispingen, want dat voel je, het voelt alsof het in de speeksel zit. Ook minder eetlust erbij. Verder niets behalve een beetje duizeligheid af en toe, maar dat is snel voorbij. Nog 3 dagen te gaan en ben ik van dat rotzooi af. Of het heeft geholpen met mijn zweer, weet [lees meer...]ik niet. Gewoon afwachten.

31-01-2020 | Man | 65

29-01-2020 | Vrouw | 63
Bronchitis
Dit medicijn is echt rotzooi. Veel bijwerking. Heb het gekregen voor bronchitis maar werd er alleen nog maar benauwder van. Lag ook de halve nacht wakker. Nee voor mij dit medicijn nooit meer.

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

10-12-2019 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
Kreeg dit wegens overgevoeligheid aan penicilline. Vanaf de eerste inname (2 x 500mg /dag) slechte vieze smaak in de mond. Eten smaakte niet meer. Dag 2 maagpijn. Dag 3 maagpijn, steken in mijn darmen, felle pijnscheuten thv de lever. Onrustig gevoel. Hartkloppingen. Naar huisarts gebeld, mocht direct stoppen. En nu hopen dat deze bijwerkingen snel verdwijnen. Bah. Nooit[lees meer...] meer.

23-11-2019 | Vrouw | 65

23-11-2019 | Man | 32
Bronchitis
Hele slechte ervaring! De grootste rommel die je je maar kunt voorstellen. Ik ben door de vele ziektes gewoon van medicatie te nemen. Ook antibiotica dus. Maar dit slaat helemaal nergens! De bijwerkingen van dit medicijn is zo extreem dat je er beter niet aan begint. 6 dagen lang heb ik het vol gehouden... Eerste twee dagen helemaal geen probleem. Tot de 3e dag... Ik begon[lees meer...] overal spierspasmen te krijgen in benen en armen. Nooit last gehad van m'n hart doormiddel van medicatie. Tot nu, ik dacht dat m'n hart op bepaalde momenten uit m'n lichaam ging springen! De hele dag door extreme vermoeidheid, wanneer je op het punt staat te slapen is slapen helemaal niet mogelijk! Je bent als het ware erg slapeloos. Om dan ook nog maar te zwijgen van de nare hoofdpijn en hallucinaties! Alsook een erg vieze smaak in de mond! Nooit eerder liep ik gewrichtsontstekingen op in de afgelopen 35 jaar. Helaas was dit deze keer wel het geval, ook al verklaart de dokter me gek. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door deze soort antibioticum is! Weinig goeds te vertellen, het ziektegevoelig is extremer dan dat het ooit iets van medische verbetering geeft. Grootste gif ooit!

09-10-2019 | Vrouw | 53
Bijholteontsteking
Ik kreeg dit middel door KNO arts voorgeschreven voor 6 weken wegens ontstoken bijholte die al langere tijd gaande was.. De 1e week 2 x 500mg, daarna 5 weken 1 x 500mg. Vanaf het begin had ik last van bijwerkingen zoals misselijk, metaal smaak, geen smaak en reuk, maagklachten, moe en niet kunnen slapen, depressief gevoel, diarree, weeïg in mijn maag....en dan nog zien[lees meer...] te werken ook...heb mij 1 dag per week ziekgemeld en 3 dagen doorgewerkt. Na 2 weken ben ik gestopt met dit paardenmiddel, wel iom huisarts en KNO arts. Of de ontsteking nu weg is weet ik niet, maar dit ging zo niet langer.

01-10-2019 | Man | 26
claritromycine (500mg)
Na de eerste pil meteen een rare mondsmaak en een zware maag. Na 2 of drie dagen vermoeid, niet lekker en meer bijwerkingen. Na 7 dagen van de kur van 14 niet meer fit. De pillen waren vrij groot om door te slikken. Goed en stevig (vet) eten bij de pillen leek het branden van de maag te verminderen. Paracetamol tegen de hoofdpijn. Nu een week na de kuur nog last va[lees meer...]n een metaal smaak en de pillen werkte niet.

29-09-2019 | Man | 31
Folliculitis
Ik heb een lange kuur gekregen van de dermatoloog van 30 dagen. In de eerste 2 tot 3 dagen had ik vooral diarree, daarna kreeg ik een dag of 5 obstipatie, waarvoor ik weer extra macrogol heb gehaald. Dat was opfelost en vervolgens dagelijks veel relatief dunne ontlasting gehad. Bij de anus was het vaak branderig, bij de dagen van obstipatie ook pijnlijk. De anus jeukte ook[lees meer...] veel. Voor de haarzakjes ontsteking heeft het alleen in de dagen van de obstipatie zijn werk gedaan (toen werd pas het volledige middel opgenomen vermoedelijk), daarna kwam de uitslag etc gewoon weer terug met alle jeuk van dien, echter wel samen met alle andere bijwerkingen.

24-09-2019 | Vrouw | 43
Krentenbaard
Is een grote pil maar is toch te doen ik heb me angst overwonnen. Ik ben blij dat me krentebaard in me neus en oor zo goed als weg is na 4 dagen al resultaat. Als bijwerkingen heb ik in de 1e 2 dagen een vieze smaak in me mond gehad. Ook had ik buikkrampen met diaree . Verder geen klachten krentebaard is al bijna weg is een goed middel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum