ziekte

Diabetes insipidus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes insipidus

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Minrin 2 3
Desmopressine nasaal/oraal 2 4,5
4,5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes insipidus

31-05-2018

Desmopressine nasaal/oraal (desmopressine)
Diabetes insipidus

Sinds een jaar heb ik DI. Na een dorstproef in het ziekenhuis is die diagnose gesteld door internist. Ik slik in het voorjaar en zomer 2 x 1 tablet per dag. In de herfst en winter 3x per dag. Ik heb nog geen bijwerkingen ondervonden. Ik neem de tablet in zodra ik weer veel moet plassen en dorst krijg door droge mond.
18-08-2017

Minrin (desmopressine)
Diabetes insipidus

Vrouw 52 jaar sinds juni 2017 Diabetes Insipidus. Oorzaak onbekend.. eerst slikte ik 2 tabletten per dag, maar vooral na avondeten dorst. Medicatie naar 3x verhoogd en nu is alles stabiel.
02-09-2015

Desmopressine nasaal/oraal (desmopressine)
Diabetes insipidus

Ik heb nu diabetes insipidus voor meer dan een jaar en de medicijnen werken prima. Bij mij is de aandoening ontstaan door een goed aardige hypofyse tumor. Hierdoor heb ik ook andere hormonen die niet werken. Het is een prima middel. Alleen kreeg ik van een bepaald merk hevige uitslag op mijn benen, maar dat is nu weg door het gebruik van een ander merk. Je merkt inderd[lees meer...]aad vrij snel wanneer je t vergeet. Droge mond, dorst, niet lekker voelen en vermoeidheid slaat dan toe binnen 1 tot 2 uur na dat je het had in moeten nemen. Dus tip: Als je ergens heen gaat, doe een paar in een klein potje zodat je het altijd bij je hebt voor de zekerheid!
12-02-2015

Minrin (desmopressine)
Diabetes insipidus

27 jaar lithium gebruik voor extreme stemmingswisselingen. ik zou dan denken aan nierschade nefrogene diabetisch insipidus. De kreatenine is 1,5 later is op de MRI een empty sella geconstateerd. Er is geen hypofyse te zien de hypofyse achterkwab is weg. ADH is vluchtig en niet meetbaar, er is geen as tussen de hypofyse en de nieren. de hypofyse voorkwab geeft minder ho[lees meer...]rmonen af. Centrale DI door een craniofaryngeoom in de vorm van een watercyste 3 tabletten minrim geeft 10 liter urine per 24 uur geen minrim geeft 8 liter per 24 uur urine. Het is een vergelijking met 2 onbekende. Minrim werkt niet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1618)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)