Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (30 meningen)

28-05-2019

Suikerziekte (type 2)

Neem dit 40 dagen . In paniek terug naar huisdokter. Niet opgeven zegt hij. Naar hospitaal gebeld en antwoord was ..als niet kan stop dan 14 dagen en herstart . positief ..mijn gewicht daalt .
24-03-2019

Diabetes type 2

Dit medicijn bracht mijn bloedwaarden heel goed naar beneden. Nu blijkt dat de voorwaarden voor het krijgen van dit middel te zwaar zijn. Oftewel te duur. En dan weer een andere medicatie uitproberen.
17-03-2019

Diabetes type 2

Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger
05-03-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.
30-01-2019

Diabetes type 2

N'a een paar dagen vervelende schimmelinfectie ter hoogte v d genitaliën
18-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik het middel nu 3,5 maand en heb geen bijwerkingen ondervonden. Bloedsuikerwaarden zijn gedaald.
15-01-2019

Diabetes type 2

voorgeschreven gekregen door een Internist omdat de gemiddelde glucosewaardes maar niet omlaag gingen. Slikte 2 stuks Glibenclazide per dag en dat werd dus 1 met deze pil erbij. Bij controle 6 weken later was het gemiddelde omlaag naar acceptabele waardes. Ook ben ik afgevallen (3 kilo in 6 weken!). Bovendien voel ik me een stuk beter dan voor het gebruik van dit medicijn.[lees meer...] Ik merk het vooral aan trappen lopen. Moest me altijd vasthouden aan de leuning maar nu is dat niet nodig. Coördinatie lijkt sterk verbeterd. Het zou kunnen dat dat komt door die Glibenclazide die in dosis verlaagd is maar toch...
12-01-2019

Diabetes type 2

Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn
23-10-2018

Diabetes type 2

Suikerspiegel daardoor op normale waarden, ik hoorde dat dit medicijn niet meer verstrekt zal worden, ben daar niet blij mee.
21-10-2018

Diabetes type 2

Na maanden gebruik nuchter waarde tussen 4-8 1Hbaic niet veranderd 57 maar veel hypho,s 6 kg afgevallen. Wel veel plassen insuline eenh na beneden kan ook door koolhydraad losse dieet. Maar denk er over na toch te stoppen want veel maag klachten loop nu bij internist daar voor. Na 2019 niet meer vergoed met samenwerking met insuline
03-10-2018

Diabetes type 2

ik gebruikte eerst 10 mg en dat ging goed, maar toen moest het verhoogd worden naar 50 mg. Na een paar dagen last van blaasontsteking en gelijk gestopt met dit medicijn. Dus nu aan de antibiotica.
18-07-2018

Diabetes type 2

Bij een HbA1c van 90 begonnen met metformine 2x500, (te) snel opgehoogd naar 2x1000 per dag. Hier had ik vervelende bijwerkingen van. Ik zat nl. de hele dag op de wc met diarree. Hiermee gestopt en gestart met Jardiance. Ook na een week de metformine weer opgestart met 1x500 pd. Mijn nuchtere suiker was in de ochtend altijd veel te hoog, rond de 11. Met de Jardiance zakt[lees meer...]e deze snel terug naar 7. Na 6 weken 1e keer schimmelinfectie en ben ik gestopt met Jardiance. Mijn nuchtere suiker ging meteen weer naar 8-9. Weer begonnen, nuchtere suiker zakte weer. Na 2 weken weer schimmelinfectie. Weer gestopt, suiker omhoog. Weer gestart (volgens de praktijkondersteuner moet je gewoon even door die fase heen omdat de zuurgraad in je lichaam verandert. Daarom gevoelig voor de infectie maar dit herstelt zich na een tijdje) en mijn suiker daalde weer. Mijn HbA1c is ondertussen (in combinatie met 2x500 metformine en koolhydraatarm eten) gezakt van 90 naar 68 en gisteren 58. Ik ben ondertussen ook 10 kilo afgevallen. Merk dat ik veel vocht kwijt raak als ik de Jardiance gebruik, dus de kilo's zijn niet alleen van het afvallen maar ook vochtverlies...... Ik ga voorlopig dus toch maar volhouden want de Jardiance doet zijn werk erg goed.
17-04-2018

Diabetes type 2

Ik ben al sinds 2002 diabeet en ben begonnen met pillen maar na aantal jaar werkte dat niet meer en ging over op insuline. Ook dat werkte een paar jaar. Nu sinds 3 jaar gebruik ik metformine(2x1), glimepiride(1x), victoza(1x). De metformine is uiteindelijk verhoogd naar 2xdaags 2 en sinds een week is daar jardiance bij gekomen. Tot op heden nog geen idee of het werkt. Ik p[lees meer...]las erg veel, drink ook veel water want ik ben enorm dorstig. Voel mij wel suffiger dan ervoor maar het is te doen. Ik heb geen last, tot nu toe, van bijwerking zoals uitslag maar wel af en toe beetje jeuk. Ik lees dat vele van dit middel zijn afgevallen dus ik ben benieuwd of ik ook nog wat kilo's ga afvallen. Door de Victoza ben ik al behoorlijk veel afgevallen maar er mogen van mij nog best kilootjes af. Ik hoop dat met dit middel mijn absurd hoge waardes lager word, want ik schommelde op den duur rond de 20. Ik wacht het af ...
27-03-2018

5 kg afgevallen en de Hbaic stuk verbetert van 70 naar 60
26-03-2018

Diabetes type 2

Ben al 10 jaar diabeet... 2x opgenomen geweest voor insuline resistentie (spoot meer dan 250 eenh. per dag) Jardiance sinds 1 jaar na laatste opname. Meteen 5 kg afgevallen. Bijwerking: schimmelinfectie. Opgelost met "gloves in a bottle". Nu, na 1 jaar gebruik, plotseling ene hypo na andere.... insuline injecties teruggebracht naar nul! Gewichtsverlies: 8 kilo. Gem. suik[lees meer...]er tussen 5 en 7. Waardes laten prikken: alles normaal!
05-03-2018

Diabetes type 2

Vicieuze cirkel: obese-DMII-insuline-gewichtstoename-toename resistentie- meer insuline- gewichtstoename- toename resistentie etc. Met empagliflozine is deze vicieuze cirkel doorbroken en met een reductie van 60% van mijn inslinebehoefte zijn mijn BG waarden beter dan sinds de eerste diagnose in 1997.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum