Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

08-02-2024 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Omdat ik mijn waardes niet regelmatig kon krijgen met metformine en Toujeo insuline is daar 1 tabletje Jardiance aan toegevoegd. Mijn suikerwaardes zijn nu perfect alleen heb ik nu last van obstipatie ondanks mijn ziekte van Crohn en spierpijn. Ik drink nu extra water omdat Jardiance vocht onttrekt aan het lichaam en dit zou helpen tegen de obstipatie. Ook neem ik 10ml [lees meer...]lactulosesiroop per dag hiervoor. Helaas werkt niet iets voldoende. Iemand een andere tip?

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik heb jardiance verschillende jaren gebruikt. Het medicijn hielp wel mijn suiker te verlagen wat goed is. Maar het negatieve ervan is dat ik vaginale droogheid had en veel zware ontstekingen. Zalf smeren hielp op het laatste niet meer. Dan maar antibiotica nemen. Op het laatste was het zo erg dat ik 7 dagen speciale zalf aanbracht dan was het een aantal dagen beter en d[lees meer...]an begon het van voor af aan opnieuw. Dus bn ik er mee moeten stoppen van de arts

24-12-2023 | Man | 71
Hartfalen
Ik slik nu ruim 7 maanden Jaardiance 10 mgr met prima resultaat. Ik plas meer en mijn bloeddruk zakte nog wat en is nu prima. De suikers waren al redelijk maar nu nog wat beter. Verder had ik 60% minder eiwit in de urine dus een verbetering. Veder geen klachten over schimmel aan de geslachtsorganen ,,,,ik dacht hoe voorkom ik dit want ik was al twee tot drue keer per d[lees meer...]ag. Dus de schimmel krijgt gewoon geen kans. Dat lukt prima. Ik denk dat Jaardiance een prima medicatie is voor mij. Voor mijn hartfalen en mijn cyste nieren en mijn diabetes werkt het. Ik beveel dit zeker aan.

11-12-2023 | Man | 80
Diabetes type 2
Van de ene op andere dag geen snoeplust meer. Samen met geen alcohol gewichtsverlies . 6 kg in 2 maanden. Glucose mooi gedaald. Alleen Creatinine minder goed. Voorlopig wil ik hiermee doorgaan.

08-12-2023 | Man | 71
Diabetes type 2
Suiker spiegel zakt minimaal ernstige ontsteking genitaliën

20-11-2023 | Man | 60
Diabetes type 2
Van de praktijkondersteuner mocht ik Jardiance gaan gebruiken om reden dat ik ook een verleden met hartproblemen heb. Kreeg Jardiance, moest hiervoor Gliclazide laten staan. Ben enkele kilo's afgevallen, maar kreeg snel een schimmelinfectie, wat ik vreselijk vind want ik ben superschoon op mezelf. Voel me sindsdien vies. Tube'tje creme gekregen, maar zoals iedereen wee[lees meer...]t is schimmel bijzonder hardnekkig. Stop je met smeren, dan komt het snel weer terug. Heb een aantal weken terug een pijnaanval van de nieren gehad, 's nachts naar de SEH op verdenking van nierstenen, maar er is er nooit eentje uitgekomen. Nu al een week of wat pijn in de onderrug (nieren??). Zodanig dat ik gisteren gestopt ben met Jardiance. Ik ben er he-le-maal klaar mee. Nooit problemen gehad met bijwerkingen, maar sinds Jardiance is het hek van de dam. Laat het voor anderen vooral een perfect medicijn zijn; voor mij werkt het niet...

04-11-2023 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik heb er geen schimmelinfectie van.ik ga wel zeer veel plassen

17-09-2023 | Vrouw | 68
Hartfalen
Jardiance gaf zeer veel bijwerkingen en ik merkte geen enkel effect. Na 2x vallen binnen 2 weken gestopt. Ook het zeer vaak plassen en diarree waren erg hinderlijk. Ook vermoeidheid ,duizeligheid en spierpijn (begonnen na een week gebruik)

29-07-2023 | Man | 86
Aangeboren hartafwijking
September 2022 opgenomen in levensbedreigende toeetand. Gewicht 100 kg (water) Trappen waren onmohelijk Na 15 dagen 79 kg. Lichaamstoestand beter dan de 10 laatste jaren. Ik denk dat il zou kunnen lopen (rennen) maar durf niet uit angst om te vallen. 100% beter.

24-07-2023 | Man | 79
Diabetes type 2
na 3 weken allerlei klachten opgezwollen rechter arm 2x zo dik heel pijnlijk veel pijn aan mijn nieren, droge mond en tong, kon mijn linkerbeen niet meer zelfstandig omhoog doen hoofdpijn, kortom ik kon mijn bed bijna niet meer uit; ben dan ook gestopt jardiance te gebruiken heb het één maand gebruikt. mvg:Elie

19-06-2023 | Vrouw | 76
empagliflozine (10mg)
Over het algemeen volle tevredenheid…eindelijk afgevallen en de longdruk was verbeterd. Totdat ik pijnlijke spieren kreeg bij alles wat ik deed, vooral het lopen ging bijna niet. Kan nooit 2 dagen achterelkaar lopen. Oververmoeid. Kan 8 u slapen, buiten het steeds moeten plassen. Ik heb sinds het gebruik ernstige spierklachten, die ik niet thuis kon brengen.. totdat ik u[lees meer...]w artikel las. Ik kan ook geen cholesterol medicatie verdragen, dezelfde pijnlijke spieren. Ik de bijsluiter van Yardiance staat niets vermeld., Nu moet ik mijn cardioloog nog op de hoogte stellen…waar hij niet blij om zal zijn. Voorlopig ben ik het aan het afbouwen 5 mg per dag

13-06-2023 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Na nog geen week innemen kreeg ik vage klachten als instabiliteit, duizelig, slechter zien, geen trek in eten, veel slapen. Uiteindelijk op de IC beland met ketoacidose. Ik weet er niets meer van, was al aardig 'van de wereld.' Mijn energielevel was helemaal op. Het is inmiddels twee maanden geleden en ik ben nog steeds herstellende. Spierkracht was erg verzwakt. Door [lees meer...]fysiobehandelingen wordt dit langzaam beter.

01-06-2023 | Man | 78
Diabetes type 2
Gewichtsverlies : op 4 jaar van 84 naar 77 kg Verlies spiermassa risico deshydratatie Constant spierpijn , maar wellicht ook door sténose onderrug en statines ( pravastatine(20 mg) Neem ook coveram (10 mg )en asaflow (80 mg)en glurenorm (10mg 2x )

14-04-2023 | Man | 65
Diabetes type 2
Constante spierpijn, slecht tot geen spieropbouw ondanks efficiënte training. Slecht herstel spieren na inspanning.

07-03-2023 | Man | 55
Diabetes type 2
Suiker sterk verhoogt. Ik gebruik sinds july 2022 Jardiance omdat ik na een CVA mijn risicofactoren moet aanpakken. A1c was 56 (7,3) op 1/7/22. In vijf maanden tijd, bij gelijk blijvende omstandigheden, gestegen naar 90 (10,4 mmol/l). Heb ook ineens meer restklachten CVA. Maand gestopt, geen restklachten meer. Nooit klachten uit de bijsluiter gehad. Nierfunctie wel iets ge[lees meer...]daald. 3/1/23 weer begonnen samen met metformine 500mg 2x, weer restklachten CVA maar waarden iets gezakt naar 9,8 mmol/l. Meer mensen op de praktijk met gestegen suikerwaarden door empagliflozine. Voor mij werkt het niet, nu Semaglutide proberen.

13-01-2023 | Man | 76
Diabetes type 2
Sinds een maand gebruik ik Jardiance 10 mg in combinatie met 2x daags metformine 1000mg en Gliclazide 80 mg 1x daags. Sinds de inname van de Jardiance ben ik 5kg afgevallen en dat is iets wat ik eigenlijk beslist niet wil ! Ik ben 76 jaar en 173 cm groot en mijn gewicht was 72 kg en nu na een maand 67 kg . De bloed waarden zijn wel positief, dat wel. Ook weer een pilletje[lees meer...] erbij voor de bloeddruk, die was veel te hoog. Ik weet niet of dat met die Jardiance te maken heeft..