Droge mond

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor droge mond

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sensodyne Tandpasta 1 3
Pilocarpine Minims 1 1
Malarone 1 1
Champix 1 5
Amitriptyline 1 3
Oxybutynine Tabletten 1 5
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: droge mond

Pilocarpine Minims

10-03-2023 | Man | 80
pilocarpine
Geen resultaat

Sensodyne Tandpasta

25-04-2021 | Man | 65
mondverzorging
Droge mond
Dank zij deze site werd mij vermoeden bevestigd dat de oorzaak van een aantal mondklachten, terug te brengen was naar het gebruik van de tandpasta van Sensodyne (Relief). Deze tandpasta werd een ongeveer een jaar terug aangeraden door mijn tandarts en bleek effectief te zijn bij terugtrekkend tandvlees. Echter, na gebruik van een negental maanden had ik de indruk dat mijn [lees meer...]adem niet fris rook en dat bij het drinken van een goed glas wijn, er een prikkelend gevoel op de tong aanwezig was. Frequenter poetsen van de tanden gaf geen soelaas wel in tegendeel. Aan de binnenkant van de lippen ontstond een soort lichte ontsteking en de prikkelingen werden intenser. Op dat ogenblik ben ik op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken en bleek dat ik niet de enige was die deze symptomen had bij het gebruik van deze tandpasta. Na het stoppen van het gebruik van de Sensodyne tandpasta en overgeschakeld te zijn op een andere tandpasta , zijn alle klachten na 2 weken verdwenen. Hopelijk brengt mijn verhaal bij andere mensen ook wat "Relief" en is het nuttig voor diegene die geconfronteerd worden met dergelijk symptomen.

Amitriptyline

18-10-2020 | Vrouw | 80
amitriptyline
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

24-09-2017 | Man | 23
chloorhexidine
Droge mond
Ik had een droge mond en metaal smaak in de mond hiermee naar een tandarts gegaan en die zegt dat het een ontsteking is aan het tandvlees . Ik heb zijn verhaal maar voor halve waarheid aan genomen en een middel hiervoor gekregen. Op de verpakking stond van fagron mondspoelmiddel dat je 10 ml in een glas moest doen met 30 mil water en dan spoelen in de mond. Ik dacht bij [lees meer...]mijn zelf dat deze dosering tehoog was. Dus ik denk laten we 4,5 ml met 30ml pakken. Bij het spoelen voel je helemaal niks van maar 9 minuten kwamen er al problemen aan. Namelijk helse pijn in de mondhoeken een dikke tong n.a. 8 uur kwam er zelfs een grijze tong en tand verkleuring van wit naar licht geel. Wat blijkt nu achter af dat er ook 90 % alchol in zit. Dus maar een keer kunnen gebruiken. Gevaarlijk product vindt ik dit maar meteen gestopt. Want kreeg gele tanden. Dit product moet uit de handel het is veel te gevaarlijk middel het zorgt ervoor dat niet helder kunt na denken en je hoofd zit maar met een gedachte met je mond nergens anders kunnen denken de alcohol percentages zijn tehoog om een auto te kunnen besturen he alcholtester geeft een erg hoge promilage van 600 promil aan. In de handleiding wordt dood leuk gezegt je mag auto rijden terwijl je van dit middel niet helder kan na denken en de politie kan je vast zetten

Oxybutynine Tabletten

20-02-2015 | Vrouw | 73
oxybutynine

Champix

18-03-2013 | Man | 64
varenicline
Droge mond
Vanaf week 2 dat ik Champix gebruik, heb ik erg veel last van een droge mond.Net of er geen speeksel meer wordt geproduceert en is heel vervelend met eten. Voelt heel droog en ruw aan, bijna pijnlijk. Water helpt niet, vochtig houden door b.v. een pepermuntje of i.d.

Malarone

13-11-2012 | Vrouw | 57
atovaquon / proguanil
Droge mond
Na ongeveer 10 dagen malarone pijnlijke plekjes in de mond, alsof je op tong/wang hebt gebeten. Ik weet dit eerst aan de tandenborstel. Nu 12 dagen geslikt en een zeer pijnlijke mond. Ik kan bijna niet eten. Heb een verdovende gel van de dokter, maar het blijft heel akelig. Krijg nu ook opgezette klieren (keel). Reisgenoten hadden last van: 1 x slapeloosheid, 1 x halluci[lees meer...]naties, 10 x diaree (maar dat kan ook een andere oorzaak hebben). Nauwelijks muggen gezien maar durf toch niet te stoppen. Effectiviteit van het middel kan ik natuurlijk niet beoordelen.