Oxybutynine Tabletten

oxybutynine

Polyurie (3 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)
Incontinentie (1 mening)

Toviaz (13 meningen)
Emselex (12 meningen)

18-12-2019

Overmatig zweten

Ik ben echt superblij met dit medicijn. Ik heb al jaren dat ik veel teveel zweet. Als ik 15 minuten fietste, kwam ik zowat doorweekt op m'n bestemming aan; bij kleine huishoudelijke taken moest ik meteen zweten; tijdens seks was ik super bezweet; etc. Heel lang dacht ik dat dit nu eenmaal zo was. Toen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en nu zweet ik bijna niet meer. Echt [lees meer...]geweldig! Bij extreme inspanning (zwaar sporten, 45 minuten fietsen, etc) zweet ik nog steeds, maar gewoon in normale proporties, en in alle voor genoemde situaties gewoon niet meer. In het begin merkte ik inderdaad dat ik een drogere mond had, maar dat is nu voor m'n gevoel weer bijgetrokken. Dus weegt zeker niet op tegen de positieve effecten. Ik heb vanuit de dermatoloog dit medicijn opgebouwd over 6 weken van 2,5mg per dag tot nu 10mg per dag; wat voor mij perfect werk. Iedereen die zich ergert aan hoeveel hij/zij zweet raad ik echt met klem aan dit te nemen, want het is echt een wondermiddel.
28-11-2019

Overmatig zweten

tijdens wandelingen sterk zweten met zelfs klets natte haren, dit is helemaal verdwenen en ik ben dolgelukkig !
22-10-2019

Overactieve blaas

Omdat ik overactieve blaas had moest ik Oxybutynine gebruiken.ik heb met 5mg begonnen met 2keer per dag. Na 3 maanden heb ik verminderd naar 2.5mg. Momenteel neem ik nog altijd 2.5mg per dag maar ik heb gemerkt dat ik moeilijke erectie krijg. Maar als ik stop paar dagen te nemen word mijn erectie op normaal niveau
15-09-2019

Overmatig zweten

Winters, zomers, ALTIJD zweten. Zelfs bij de minste inspanning. En nu dus dit wondermiddel gevonden dankzij de huisarts. Echt, echt mijn sociaal leven is véél aangenamer ! Ook op het werk hoef ik mij niet meer te schamen over overmatig zweten, het zweet die zo over mijn gezicht liep, zelfs al zonder enige inspanning ! Ik ben écht gelukkig nu !!
16-08-2019

Overmatig zweten

Ik had altijd veel last van blozen gepaard met overmatig gezicht zweet, nu gebruik ik elke ochtend 2 tabletjes en het werkt super. De eerste weken merk je niet zoveel maar na ongeveer 3/4 weken begon ik het verschil te merken. Wanneer ik een dag de dosis vergeet dan merk ik dit ook direct, het blozen en zweten is dan meteen weer terug. Het heeft mij ook geholpen op sociaal[lees meer...] gebied, ik had altijd de angst om te blozen en zweten in het openbaar en nu ben ik hier helemaal vanaf!
28-07-2019

Overmatig zweten

Reden van gebruik: overmatig zweten. Handpalmen, liezen, voeten, oksels. Ik had met name veel hinder van het zweten van mn handpalmen. Niet klam maar echt nat. Ook in de winter en daar kreeg ik ijskoude handen van. Medicatie heeft het zweten tot rust gebracht. Als ik al een heftig zweet dan houd het veel eerder op. Ook vaak gewoon droge handen. Een heerlijke ervaring. [lees meer...] Wel wat last van droge ogen en in het begin droge mind. Daarom houd ik het bij deze dosis. Ook meer last van extreme hitte (Zomer 2019 😁). Op hete dagen neem ik minder in zodat ik voldoende functioneel kan zweten maar dan nog heb ik het gevoel dat ik onvoldoende afkoel. Twee keer migraine gehad op een warme dag. Voorheen nog nooit migraine gehad door warmte. Ik gebruik het middel nu enkele maanden. Het is een uitkomst voor me. Ik beleef mijn lijf anders doordat ik minder zweet. Wb de migraine ga ik in de gaten houden.
25-09-2018

Oxybutynine Tabletten (oxybutynine)

Tijdens een wandeling zoveel zweet produceren dat ik kletsnat thuiskwam, zelfs mijn haren kletsnat!
09-09-2018

Overmatig zweten

Na mijn wandelingen kletsnat van het zweet thuis komen
13-08-2018

Overmatig zweten

Ik gebruik dit middel al jaren. Dit verliep altijd zonder veel problemen en ik zweet ook bijna niet meer. Dit is mij echter bijna fataal geworden omdat ik kort voor een hitteberoerte heb gestaan. Mijn appartement is in de zomer niet koel te krijgen en door de extreme weersomstandigheden van de laatste tijd is mij dat bijna noodlottig geworden. In mijn woning was het sinds [lees meer...]maanden niet koeler dan 26 graden ( ook in de nacht) met als absolute piek de 33 graden van 27 juli. Er was geen koel plekje te vinden in het hele appartement en een koude douche was de enige mogelijkheid om enigszins af te koelen. Het effect was natuurlijk steeds van korte duur. Doordat ik niet zweet kan ik mijn lichaamstemperatuur niet controleren en ik werd alsmaar zieker en zieker. Door te zweten koel je tenminste nog enigszins af. Door het gebruik van oxybutynine zweette ik namelijk helemaal niet meer. Ik werd dus letterlijk gaar gestoomd in mijn eigen woning. Omdat ik het middel al meer dan vijf jaar slik was het min of meer een gewoonte geworden. In het begin van het gebruik heb ik natuurlijk de bijsluiter wel gelezen en ik was blij dat ik van dat vervelende zweten af was. Door de extreme temperaturen in mijn woning werd ik met de dag zieker en ik voelde me erg beroerd. Op 27 juli ben ik minstens twee keer flauw gevallen en voor mij was de maat vol. Ik heb toen een dure airco aangeschaft en geplaatst. Dit is waarschijnlijk mijn redding geweest. Ik durf er niet over na te denken wat er was gebeurd als ik die airco niet had gekocht. Een hitteberoerte kan namelijk fataal aflopen. Door de airco is het nu redelijk koel in huis en sindsdien ben ik op zoek gegaan naar de reden van mijn overdreven reatie op die hitte. Na dagenlang speuren op het internet ben ik er toen achter gekomen dat ik op zijn minst last had van hittestuwing en misschien zelfs een hitteberoerte. Ik wist echter nog steeds niet waarom het zover gekomen was en waarom ik zo slecht tegen de hitte kan. Ik zocht verder op het internet en zodoende kwam ik erachter dat het een bijwerking is van de oxybutynine. Als ik de bijsluiter wat vaker had gelezen dan was dit alles niet gebeurt en was ik niet zo ziek geworden. Maar wie leest er nu elke keer weer die vervelende bijsluiter? Ik niet in elk geval. Had ik het maar wel gedaan! Mijn eerste reactie was dan ook om direct te stoppen. Ik heb dit ook een aantal dagen vol gehouden. Maar omdat ik alweer behoorlijk last heb van overmatig zweten ben ik helaas gedwongen om het middel weer in te nemen. Ik weet nu in elk geval dat ik bij heet weer op moet passen om niet oververhit te raken. Ik ga in elk geval wel zoeken naar alternatieven. Overmatig zweten is beslist geen pretje maar de bijwerkingen van oxybutynine kunnen ook zeer ernstig zijn. Dit heb ikzelf aan den lijve ondervonden. Ik moet nu alleen nog met mijn verhuurder gaan uitvechten of deze airco wel mag blijven hangen. Ik heb dit namelijk zonder toestemming gedaan. Het is voor mij echter erg belangrijk dat ik het enigzinds koel kan krijgen in mijn appartement. Met de buren heb ik het al geregeld en deze hebben geen bezwaar als ik de airco gebruik. Nu alleen de verhuurder nog overtuigen van de bittere noodzaak van het hebben van een airco.
12-02-2018

Urine-incontinentie

Na prostatectomie incontinent (700 cc p.d.) Na aanbrengen Pro-Act systeem bleef een incontinentie van 400 cc. Oorzaak: overactieve blaas en openstaande sluitspier. Vesicare medicijnen gaven nauwelijks resultaat. Oxybutynine (6 maal dagelijks) stopte de incontinentie niet. Nu sinds 28 december (2017) overgestapt op 2 x oxybutynine, de bijwerkingen met 6 tabletten (een te d[lees meer...]roge mond) zijn met 2 tabletten verdwenen en de incontinentie is een beetje verminderd. Van 200 cc per dag naar 160 cc.
05-11-2017

Oxybutynine Tabletten (oxybutynine)

Ik heb nu al zo'n 2 jaar bloosangst, het is als t ware opeens op komen duiken. Ik denk dat het door mijn xtc gebruik is gekomen op feesten, want het kan als het ware een angststoornis opwekken. Dit is dus mijn karma om steeds rood te worden als iemand ook maar iets persoonlijks vraagt of zegt. Ik ben eigenlijk altijd zelfverzekerd geweest, dus dat is het rare aan deze stoo[lees meer...]rnis, dat dat er niets mee te maken heb. Ik ben nu 2 maanden oxybutynine aan t gebruiken 1 tablet 's ochtends van 2.5 Mg en 1 's middags. Ik zeg je eerlijk dat ik dacht nooit van dit probleem meer af te komen, maar ik ben zo blij dat het werkt, ik heb nergens last meer van ook niet van de bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben een stuk vrolijker als ik de deur uitga en het helpt je sociale leven weer terug. Als jij met t zelfde probleem loopt, raad ik je dit echt aan.
15-01-2017

Overactieve blaas

Lang uitgetest, niets resultaat.
20-07-2016

Overmatig zweten

Ondanks bijwerkingen helpt het en blijf ik het gebruiken het als het nodig is, bijvoorbeeld sociale situaties. Voor oksels is botox echt perfect, maar handen en voeten blijven een uitdaging. Bij echt warm weer of in aanloop naar menstruatie helpen de pillen niet voldoende, maar over het algemeen heeft het wel effect.
20-06-2016

Overmatig zweten

Na lange tijd transpireren over mijn hele lichaam en na veel verschillende medicatie hiervoor (glyccopyronium. geen effect. hormonen. geen effect. clonidinine. geen effect.) Dit wondermiddel gevonden op internet. Na 2 dagen in de nacht geen last meer en de 3e dag ook overdag zelfs bij inspanning geen last!!! Ik ben blijven zoeken samen met de huisarts.
13-04-2016

Overmatig zweten

Overmatig transpireren echt elke dag zomers 's winters, ik was het beu. Nu heb ik pilletjes van dermatoloog en ben er heel gelukkig mee echte aanrader.
23-01-2016

Overmatig zweten

Wat een overweldigend succes is dit medicijn. Na 3 dagen gebruik merkte ik dat het zweten zeer sterk afnam en nu na een week is het zweten bijna compleet verdwenen. Wat een opluchting! Ik merk alleen op dat ik heel af en toe last heb van een droge mond, maar zelfs dat wordt met de dag minder! echt geweldig voor mensen die kampen met zeer overmatig zweten!

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum