Chloorhexidine Mondspoeli...

chloorhexidine

Tandvleesontsteking (5 meningen)

Perio-Aid Mondreiniging (85 meningen)
Superol (26 meningen)
Bocasan (18 meningen)
Hibitane (17 meningen)
Pyralvex (6 meningen)

09-10-2019

Tandvleesontsteking

Product is makkelijk in gebruik, 1x sochtens,1x savonds een shotje van 10ml, lekker spoelen voor 1 minuut en daarna gelijk uitspugen.. enige nadeel is de best wel onaangename na smaak en dat je een hele droge mond krijgt. Van de alcohol gehalte merk je niks van, aangezien je dit meteen uitspuugt
12-03-2019

Tandvleesontsteking

Meteen na de eerste keer al smaakverandering en pijnlijke tong. Na tweede spoeling zelfde bijwerkingen maar heviger. Na derde spoeling zelfde bijwerkingen en weer heviger en tevens hoestreactie en kortademigheid. Ik durf er niet mee verder te gaan en ben acuut gestopt.
12-06-2018

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)

Van vrijdag tot en met zondag 3x per dag gebruikt, geen enkel probleem gehad. Vanaf maandag een zeer branderige tong, die zeer gevoelig is. Na een nacht slapen had ik gehoopt dat het weg zou zijn, maar het is er helaas nog steeds. Voor mij is het dus geen fijn product.
24-09-2017

Droge mond

Ik had een droge mond en metaal smaak in de mond hiermee naar een tandarts gegaan en die zegt dat het een ontsteking is aan het tandvlees . Ik heb zijn verhaal maar voor halve waarheid aan genomen en een middel hiervoor gekregen. Op de verpakking stond van fagron mondspoelmiddel dat je 10 ml in een glas moest doen met 30 mil water en dan spoelen in de mond. Ik dacht bij [lees meer...]mijn zelf dat deze dosering tehoog was. Dus ik denk laten we 4,5 ml met 30ml pakken. Bij het spoelen voel je helemaal niks van maar 9 minuten kwamen er al problemen aan. Namelijk helse pijn in de mondhoeken een dikke tong n.a. 8 uur kwam er zelfs een grijze tong en tand verkleuring van wit naar licht geel. Wat blijkt nu achter af dat er ook 90 % alchol in zit. Dus maar een keer kunnen gebruiken. Gevaarlijk product vindt ik dit maar meteen gestopt. Want kreeg gele tanden. Dit product moet uit de handel het is veel te gevaarlijk middel het zorgt ervoor dat niet helder kunt na denken en je hoofd zit maar met een gedachte met je mond nergens anders kunnen denken de alcohol percentages zijn tehoog om een auto te kunnen besturen he alcholtester geeft een erg hoge promilage van 600 promil aan. In de handleiding wordt dood leuk gezegt je mag auto rijden terwijl je van dit middel niet helder kan na denken en de politie kan je vast zetten
01-07-2017

Schimmelinfectie van de mond

Voor een schimmelinfectie onder mijn gebit chloorhexidine 0,12% gekregen als spoelmiddel. Het werkte zeer goed maar als bijwerking pijnlijke dikke lippen en zere plekken op het tandvlees. De lippen voelen strak en droog aan de binnenkant. Hardnekkig verschijnsel dat slecht weg wil gaan.
13-01-2017

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)

Ik nam het een dag voordat ik mn inplantaat kreeg en 1.5 weken daarna. Ik wilde het niet maar ik zou het mezelf niet vergeven als ik door het niet te gebruiken wel een infectie zou krijgen. Proefde niet vies. Wel smaakverandering, dingen proeven naar karton. Prikkelde tong eerste paar keren. Na 5 dagen kleurverandering op de tong; bruin. Verder prima, gewoon nemen.
19-11-2016

Tandverzorging

Ik heb de Perio aid gebruikt met 0,12% chloorhexidine. Slechts na 2 keer 30 seconden spoelen kreeg ik enorme pijn in mijn wangen. Nu, een dag later, heb ik nog steeds pijn. Ik ben er acuut mee gestopt. Ik heb me laten vertellen dat chloorhexidine kankerverwekkend is. Ik gebruik deze troep nooit weer!
31-01-2016

Tandvleesontsteking

Ik longfibrosepatient, kortademig en 24 u per dag aan zuurstof, met onderliggend autoimmuunziekte (Sjögren), gebruikte chloorhexidine bij ontstoken tandvlees. Ik werd meteen de volgende dag kortademiger dan ik al was. Had het gevoel in mijn wangen alsof ik 20 ballonnen had opgeblazen, geen smaak meer in m'n mond en meer slijmaanmaak. De derde dag dat ik chloorhexidine geb[lees meer...]ruikte, werd ik 's avonds zo kortademig dat ik dacht dat ik stikte. Voor het slapen nog een keer m'n mond ermee gespoeld. De volgende ochtend werd ik wakker, kortademig en met dikke, wangen m.n. heel erg verdikt bij m'n linkeroor. Ik ben hier acuut mee gestopt en zal dit rotmiddel nooit meer gebruiken! Wat een vergif!
22-06-2015

Aften

Door het kapot bijten van mijn wang door een doorgekomen verstandskies een enorme aft in mijn mond gekregen, dit deed zoveel pijn dat ik niet eens mijn mond geopend kreeg om te eten, ook waren mijn lymfeklieren enorm opgezwollen. Na een belletje met de tandarts dit gehaald, en na 1x gebruiken al verbetering! Een fijn verdovend gevoel waardoor ik na en halfuur al weer e[lees meer...]en paar bessen kon eten en nu 2 dagen later weer een kleine maaltijd. De pijn is niet geheel weg maar voor nu genoeg. Ook neemt de irritatie om de aft af en is de zwelling in mn lymfeklieren afgenomen. Het heeft een kleine bijsmaak maar daar zit ik absoluut niet mee!
21-05-2015

Tandvleesontsteking

Op aanraden van mijn tandarts Parodontax mondspoeling met 0,06 Chloorhexidine gaan gebruiken. Ik ben er uitermate tevreden mee, en ken de bijwerkingen zoals hier omschreven echt niet. Mijn smaak is nog prima, mijn tong en tanden verkleuren niet. Ik heb alleen maar een positief verhaal te vertellen. Geen gezwollen tandvlees, geen slechte adem en ook geen drukkend gevo[lees meer...]el meer in de mond.
30-03-2015

Kaakontsteking

Na een bezoek aan de kaakchirurg, dit middel mee om te spoelen. De eerste dag niks aan de hand, de 2e dag zwelling slijmvlies in de mond, zwarte tong en ontzettend vieze smaak, alles smaakte zoutig, heel smerig, de 3e dag gestopt, werd bang door de zwarte tong, dat ook mijn gebit straks zwart zou worden....hoef dit spul niet weer, bah.....
04-06-2014

Tandvleesontsteking

Na de eerste mondspoeling direct een brandende tong, droge mond en ernstige vervlakking van de smaak. Na tweede mondspoeling (12 uur later) nemen verschijnselen sterk toe. Resultaat: schone tanden maar ernstige bijwerkingen. Gestopt met gebruik. Na 24 uur nog altijd geen smaak terug, naar gevoel aan tong en tandvlees en droge mond. Mijn mening: lang niet geschikt voor iede[lees meer...]re mond. Bijwerkingen kunnen ernstige vormen aannemen. Klachten houden nog dagen aan na het stoppen met dit middel. Als je een heftige reactie vertoont op dit middel, dan direct stoppen om ernstiger ongemak te voorkomen.
20-05-2013

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)

Ik heb de indruk dat ik er misselijk van wordt. Dit staat niet in de bijsluiter vermeld als bijwerking. Verandering van de smaak heb ik ook, maar vind ik acceptabel.
15-02-2013

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)

Samen met Metronidazol gebruikt i.v.m. mondbacterien, licht ontstoken en gezwollen tandvlees. Smerig spul, Mijn tong staat continu in brand en ik proef niks mee van mijn eten, alles smaakt naar karton. Dit wil ik nooit meer gebruiken.
01-08-2012

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)

Ik heb Perio-Aid ingenomen, dit bevat chloorhexidine (0,12%). Na 2 dagen werkten mijn grote speekselklieren echter niet meer: de uitstroom van het aangemaakte speeksel werd geblokkeerd. Dat is een zéééér pijnlijk gevoel, omdat bij iedere maaltijd die klieren tot actie worden aangespoord, door het innemen van voedsel. Na stoppen van het gebruik van Perio-Aid was het proble[lees meer...]em na 2 dagen over.
05-10-2010
Vrouw

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)
Na mondoperatie (trekken verstandskiezen)

Werkt erg goed, resultaat voelt veel schoner dan na normaal poetsen. Het heeft wel (in ieder geval in het begin) een heel sterk effect op de smaakwaarneming, alles smaakt bitter. De mond (of in ieder geval tong) naspoelen met water helpt hier tegen, evenals iets korter spoelen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum