Hoge bloeddruk door zwangerschap

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hypertensie door zwangerschap (10)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoge bloeddruk door zwangerschap

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Labetalol 2 2,5
1,5
Methyldopa Tabletten 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoge bloeddruk door zwangerschap

Labetalol

01-08-2019 | Vrouw | 38
labetalol
Hoge bloeddruk door zwangerschap
ik kreeg met 34 weken een hoge bloeddruk van 140/90 oplopend tot 150/110 dus moest ik labetalol slikken vanaf 36 weken. Heb het 3 weken gebruikt en begon met 300 mg. per dag (3 x 100mg). Ik kreeg enorm brandende tepels en tintelingen op mijn hoofdhuid/haar. Vervolgens moest ik 600 mg (3 x 200 mg) slikken omdat mijn bloeddruk hoog bleef. Ben met 39 weken ingeleid en[lees meer...] na de spoedsectio moest ik blijven slikken. Inmiddels ben ik een maand na de geboorte en slik nog steeds 2 x 100 mg, bloeddruk bij de huisarts was 130/96, nog steeds te hoog. En nu merk ik een neusverkoudheid, steeds hard snot in mijn neus, minder smaak. Ik wil graaaag van deze troep af.

Labetalol

25-02-2019 | Vrouw | 35
labetalol
Hoge bloeddruk door zwangerschap
Ik heb dit medicijn op voorschrift van de specialist gekregen in het ziekenhuis ivm met te hoge bloeddruk. Ik was een grensgevalletje. Heb enorm veel last van bijwerkingen gehad en het sloeg totaal niet aan. Ben acuut gestopt met het medicijn op advies van de specialist en binnen een paar dagen waren de bijwerkingen ook over. Ik werk inmiddels 40 uur per week en ben nu [lees meer...]28 weken zwanger geen medicatie meer en een bloeddruk van 120/80.

Methyldopa Tabletten

19-02-2019 | Vrouw | 37
methyldopa
Hoge bloeddruk door zwangerschap
Ivm zwangerschap hoge bloedruk dit medicijn gekregen Binnen ander halve dag klachten als duizelig en hartkloppingen stemmings wisselingen je naar twee dagen namen de klachten iets af Helaad twee weken later dosis moeten verhogen Toen was echt hek van de dam Ik werdt extreem angstig duizelig en leek verwijderd van de wereld meteen dosering verminderd en klachten name[lees meer...]n binnen 24 uur af