Bestaat uit:
Hypertensie door zwangerschap
Hoge bloeddruk door zwangerschap (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hypertensie door zwangerschap

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Ramipril/Hydrochloorthiazide 1 2
Trandate 1 5
Metoprolol 1 4
Metoclopramide 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hypertensie door zwangerschap

Labetalol

30-05-2023 | Vrouw | 38
labetalol
Hypertensie door zwangerschap
Vanaf 37 weken dit medicijn gekregen ivm pre-eclampsie. Weinig tot geen bijwerkingen ervaren. Heel soms iets duizelig na bukken. Heb het rustig afgebouwd in overleg met de huisarts. 2 weken 2x 100 mg en de laatste week 1x 100 mg. Bloeddruk is al een hele tijd weer normaal. Vanaf gisteren na totaal 3 maanden medicijn vrij!

Trandate

21-04-2023 | Vrouw | 24
labetalol
Hypertensie door zwangerschap
Na een zwangerschapsvergiftiging deze gekregen. Nam ze 8 jaar. Na een 2 de zwangerschap die vlot verliep toch gestopt nadien. Ik kon niet voltijds werken als 30 jarige, geen energie, niet veel willen doen zoals buiten komen, vaak ongelukkig. Door een keer naar een andere huisarts te gaan en deze af te bouwen eigenlijk beseft wat dit product met me heeft gedaan. Ik zou [lees meer...]hypertensie hebben door een trauma van de bevalling ( spoedkeizersnede) zoon 1 maand op couveuse/ neonatologie. Ikzelf liet niet los en mijn lichaam verwerkten niets dit uitten zich in mijn hoge bloeddruk. Als ik andere hulp had gehad/ gezocht had ik deze nooit moeten nemen. Wat me wel is opgevallen dat ik nu 8kg ben afgevallen en geen medicatie meer nodig heb. Blij dat ik er vanaf ben.

Methyldopa Tabletten

21-05-2021 | Vrouw | 35
methyldopa
Hypertensie door zwangerschap
Tijdens mijn zwangerschap is hypertensie ontstaan. Heb zo lang mogelijk medicatie uitgesteld tot ik er niet meer onderuit kwam. De bloeddruk was gelijk gezakt nadat ik ermee begon maar een dag later is mijn kindje geboren. Ik zou het nooit weer nemen..ik las een onderzoek dat het bij gebruik jn eenrste trimester voor doodgeboren kindjes kan zorgen.. ik denk dan dat het met[lees meer...] 33 weken niet veel beter is voor je kindje als je het gebruikt..

Metoclopramide

29-10-2019 | Vrouw | 23
metoclopramide
Hypertensie door zwangerschap
Na de eerste inname en uur later helemaal beroerd, overgeven, trillingen, tintelingen, zweten en spiertrekkingen. Hele nare medicijnen, nu gelukkig weer amesafene gekregen ( eerste zwangerschap deze gekregen) en dit werkt veel beter met geen bijwerkingen. Wat een rotzooi is metoclopramide, ik kots me liever leeg dan dit nogmaals in te nemen.

Ramipril/Hydrochloorthiazide

08-09-2017 | Vrouw | 34
ramipril / hydrochloorthiazide
Hypertensie door zwangerschap
Dit middel gekregen ivm hoge bloeddruk ontstaan in zwangerschap nu 7 jaar geleden. Bloeddruk daalde niet na bevalling dus moest het blijven gebruiken. Sindsdien steeds vage klachten zoals vermoeidheid, spierpijn, tintelend doof gevoel in voet, haaruitval, geen cyclus meer, rare vlekken op huid, duizelig, afwezig gevoel, slecht zien... deze klachten worden steeds erger en i[lees meer...]k wil eigenlijk stoppen met dit middel omdat de bijwerkingen erger zijn dan de bloeddruk. Volgende week overleg met huisarts. Deze wuift mijn klachten steeds weg ,maar ik ben het nu spuugzat.

Methyldopa Tabletten

21-05-2017 | Vrouw | 31
methyldopa
Hypertensie door zwangerschap
Het medicijn gebruik ik nog niet lang, maar de bijwerkingen vind ik erg vervelend. Ik ben het medicijn gaan gebruiken op aanraden van de gynaecoloog i.v.m hoge bloeddruk. Sinds ik het medicijn gebruik (aan het begin van de 30e week van mijn zwangerschap)is de bloeddruk gedaald maar voel ik mij slechter. Aanvankelijk doorliep ik de zwangerschap met vrij weinig klachten maar[lees meer...] sinds ik deze medicatie slik niet meer. Ik ben vrijwel de gehele dag door erg vermoeid, zou wel de hele dag kunnen slapen. Daarnaast heb ik sindsdien af en toe last van flinke hartkloppingen, onrust en voel ik mij soms ook slap. Daarnaast heb ik meer last van nachtmerries.

Metoprolol

16-04-2016 | Man | 77
metoprolol
Hypertensie door zwangerschap
De huisarts had dit medicijn voorgeschreven bij de geboorte van mijn zus, de hele familie heeft last van hoge bloeddruk, dus zal zij dat ook wel houden en komt er nooit vanaf, dat was in 1960! Het middel was ook eerst zeer effectief, maar de laatste jaren begonnen toch meer bijwerkingen te vertonen, vaak ontstekingen, vochtbalans niet onder controle, hartritmestoornissen[lees meer...], hartfalen, vaak delier bij ontstekingen en sinds een half jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit, met vocht achter de longen en longontsteking en blaasontsteking, wantrouwend tegen personeel en soms zelfs agressief tegen personeel van ziekenhuis! Laatste keer kreeg ze te horen in het ziekenhuis dat door afnemende functie van het hart, steeds ontstekingen ontstaan en dat ze dat niet onder de controle kregen, mijn moeder was op dat moment zeer slecht en het zag er naar uit dat ze op korte termijn zou overlijden, de arts zei dan ook dat ze met elke behandeling zouden stoppen en verder de natuur de gang zouden laten gaan, en ze werd opgenomen in een hospice. Maar sinds dat ze in het hospice is en met alle medicatie zijn gestopt, waaronder ook de Metoprolol, is ze alleen maar voorruit gegaan, ze heeft alleen nog maar plastabletten ze voelt zich prima en ziet er goed uit, heeft geen nachtmerries meer, ook de slaapapneu is over, zelfs de huisarts snapt het niet meer!! Ik denk nu zelf dat ze min of meer vergiftig is door deze medicijn.