Ervaringen met Methyldopa Tabletten

methyldopa

Hoge bloeddruk (5 meningen)
Hypertensie door zwangerschap (4 meningen)

21-05-2021 | Vrouw | 35
Hypertensie door zwangerschap
Tijdens mijn zwangerschap is hypertensie ontstaan. Heb zo lang mogelijk medicatie uitgesteld tot ik er niet meer onderuit kwam. De bloeddruk was gelijk gezakt nadat ik ermee begon maar een dag later is mijn kindje geboren. Ik zou het nooit weer nemen..ik las een onderzoek dat het bij gebruik jn eenrste trimester voor doodgeboren kindjes kan zorgen.. ik denk dan dat het met[lees meer...] 33 weken niet veel beter is voor je kindje als je het gebruikt..

04-03-2021 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Tijdens een pre screening van een operatie, is het ziekenhuis er achter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb. Gezien ik met een IVF traject bezig was heeft de Gynaecoloog mij door verwezen naar de Cardioloog. Zij had mij toen aangeraden om methyldopa te gebruiken. De 1e dag werd ik helemaal suf. Ik wilde alleen maar slapen en had geen fut om wat te doen. Ik heb het [lees meer...]daarna nog 5 dagen volgehouden, maar bleef erg suf van de medicijnen. Ik was hier zo van geschrokken dat ik direct was gestopt met deze pillen. Bloeddruk veranderde niet en bleef hoog.

11-12-2019 | Vrouw | 30
Zwangerschap
Ik gebruik het medicijn nu 3 maanden, 3x daags 1 tablet van 250mg, waarvan de 1e maand methyldopa CF was en nu Teva. Gestart ivm kinderwens, hiervoor lange tijd hydrochloortiazyde gebruikt. Het medicijn heeft het gewenste effect op mijn bloeddruk, echter zijn bijwerkingen niet prettig. Koude voeten en handen, vermoeidheid, veel dromen en nachtmerries, gevoel van afwezighe[lees meer...]id en beperkte concentratie, menstruatie blijft uit. Het dromen/nachtmerries en vermoeidheid was stuk minder bij methyldopa CF, wellicht door andere samenstelling.

05-06-2019 | Vrouw | 41

19-02-2019 | Vrouw | 37
methyldopa (500mg)
Hoge bloeddruk door zwangerschap
Ivm zwangerschap hoge bloedruk dit medicijn gekregen Binnen ander halve dag klachten als duizelig en hartkloppingen stemmings wisselingen je naar twee dagen namen de klachten iets af Helaad twee weken later dosis moeten verhogen Toen was echt hek van de dam Ik werdt extreem angstig duizelig en leek verwijderd van de wereld meteen dosering verminderd en klachten name[lees meer...]n binnen 24 uur af

21-05-2017 | Vrouw | 31
Hypertensie door zwangerschap
Het medicijn gebruik ik nog niet lang, maar de bijwerkingen vind ik erg vervelend. Ik ben het medicijn gaan gebruiken op aanraden van de gynaecoloog i.v.m hoge bloeddruk. Sinds ik het medicijn gebruik (aan het begin van de 30e week van mijn zwangerschap)is de bloeddruk gedaald maar voel ik mij slechter. Aanvankelijk doorliep ik de zwangerschap met vrij weinig klachten maar[lees meer...] sinds ik deze medicatie slik niet meer. Ik ben vrijwel de gehele dag door erg vermoeid, zou wel de hele dag kunnen slapen. Daarnaast heb ik sindsdien af en toe last van flinke hartkloppingen, onrust en voel ik mij soms ook slap. Daarnaast heb ik meer last van nachtmerries.

22-09-2015 | Vrouw | 33
methyldopa (500mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb hoge bloeddruk door nierproblemen en een kinderwens daarom overgestapt op dit middel. Sinds het gebruik heb ik geen menstruaties meer, enorme pijnlijke opgezwollen borsten. Opgeblazen buik. De bloeddruk blijft helaas te hoog.

26-03-2015 | Vrouw | 33
methyldopa (125mg)
Hoge bloeddruk
Vanwege hoge bloeddruk en kinderwens in overleg met internist overgestapt naar dit middel. Ik slik dit middel nu een paar weken en ben zó ontzettend moe, slaap slecht en overdag kan ik mijn ogen nauwelijks open houden. Ook heb ik regelmatig last van hartkloppingen. Mijn bloeddruk is goed gedaald maar deze bijwerkingen vind ik niet prettig, ik hoop dat ze nog overgaan.

01-05-2013 | Vrouw | 25
Hypertensie
Omdat ik hypertensie heb, maar wel graag zwanger wil worden, ben ik van Amlodipine overgestapt naar dit medicijn. Ik gebruik het nu twee weken (de eerste week 2 x 250mg per dag en vanaf de tweede week 2 x 500 mg per dag). Sinds ik het gebruik, lijkt het of alles een beetje langs me heen gaat. Daarnaast ben ik veel duizelig en voel ik me vaak misselijk. Ook heb ik al twee [lees meer...]dagen met koorts op bed gelegen. Ik ben er nu zelf mee gestopt, omdat ik me steeds zo beroerd voel en ik ga morgen m'n internist bellen om te vragen of er ook een ander veilig middel op de markt is.

07-09-2011 | Vrouw | 38
Hoge bloeddruk
Gebruik dit medicijn na mijn bevalling...ivm zwangerschapsvergiftiging. Bloeddruk is wel wat gezakt, maar niet genoeg.... Moeilijk om te zeggen of je vermoeidheid e.d. erna hebt...aangezien door de verstoorde nachten..zou dat ook kunnen... maar ben veel opgejaagd en heb last van humeurwisselingen...ander medicijn van internist gehad.(labe..?weet niet meer precies welke[lees meer...]...maar die al na een nacht weggegooid...daar werd ik heel naar van..) dus ben toch nog steeds met deze...als ik stop met voedingen..moet ik wel naar andere medicijnen..die sterker werken..

13-08-2011 | Vrouw | 30
Hypertentie bij zwangerschap
Bij de eerste zwangerschap is met 26 weken geconstateerd dat ik hypertentie had. Vanaf dat momenent heb ik tot 4 weken na de bevaling methyldopa moeten slikken. Na de bevalling heb ik mijn dochtertje gewoon borstvoeding kunnen geven. Nu ben ik 16 weken zwanger van ons tweede kindje en opnieuw last van hypertentie. Sinds 4 dagen slik ik nu methyldopa en merk dat mijn bloedd[lees meer...]ruk (onderdruk) nu mooi lager is geworden. Het enige waar ik op dit moment nog last van heb ik vermoeidheid, maar ook dat zal verdwijnen!

07-02-2011 | Vrouw | 36
Hoge bloeddruk
Omdat we willen proberen zwanger te worden en ik hoge bloeddruk heb, alvast overgestapt naar een babyproofmiddel. Binnen een maand zat ik doorgedraaid bij de psycholoog. Huilbuien, nachtmerries, angst en paniekaanvallen. Ik had de bijwerkingen wel gezien, maar omdat ik van nature vrij stabiel ben, dacht ik dat het wel zou loslopen. Ben ermee gestopt en mijn klachten zijn o[lees meer...]ok weer weg.

02-06-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn nu een week. Voorheen gebruikte ik metoprolol, maar aangezien we na de zomervakantie graag willen proberen zwanger te raken ben ik nu alvast overgestapt naar dit medicijn. Over de effectiviteit kan ik nog niks zeggen, maar ik ben wel erg moe sinds het gebruik. Na verloop van een tijdje gaat het dan wel weer even beter. Hopelijk blijft m'n bloeddruk [lees meer...]goed onder controle, dan weet ik waar ik het voor doe.

14-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
werk wel goed bij mij, gebruik 3x daags 1000Mg de maximale dosering. begint bij mij na ong 3 uur te werken wordt dan wel beetje moe en lusteloos maar trekt snel weer bij.

28-01-2010 | Man
Hypertensie
Kreeg heel erg veel open wondjes op benen en armen met erge jeuk en pijn en ook armen en benen vol met jeukende bultjes. Dit heb ik nooit eerder gehad, pas sinds ik het medicijn ben gaan gebruiken.

13-12-2009 | Vrouw
Hoge bloeddruk
hartkloppingen, steken rond het borstkast,soms duizellig