ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5
25-06-2018

Labetalol (labetalol)

In de eerste maanden van het gebruik eigenlijk weinig klachten. Na verloop van tijd begon ik slechter te lopen. Nu, na anderhalf jaar gebruik, voel ik dagelijke spierpijn in armen, toen de benen en nu handen en voeten. De conditie is sterk achteruit gegaan. Ik wacht, op advies van mijn huisarts, op een gesprek met een vasculair internist.
08-04-2018

Labetalol (labetalol)

Al enkele jaren een hoge bloeddruk, omdat ik plannen had om zwanger te worden overgestapt naar labetalol. Hier kwam wat tussen waardoor ik uiteindelijk 2jaar labetalol heb gebruikt. Tijdens mijn zwangerschap was bloeddruk gaan dalen en kon ik afbouwen naar minder. Voelde me al van het begin erg moe, lusteloos, geen fut. Dacht zelf dat ik meer in een depressie zat. Na mi[lees meer...]jn zwangerschap gewoon zelf met het middel gestopt (voel zelf prima hoe mn bloeddruk is) en ik merk dat deze troep uit mn lichaam aan het verdwijnen was. Geen last van duizeligheid, niet meer futloos en kan weer helderder nadenken. Geen gevoel meer alsof ik in een depressie zat! Als mijn bloeddruk weer oploopt ga ik niet weer voor de labetalol.
12-02-2018

Hypertensie

Direct na eerste gebruik enorme spierpijn, ik kon de straat al niet meer uitlopen of nauwelijks de trap op. Kreeg het erg benauwd al na weinig inspanning (astma-achtig). Hartslag onregelmatig. Mijn conditie was na ca 1 maand helemaal weg. In overleg met arts gestopt. Bracht overigens wel de bloeddruk enigszins naar beneden.
23-09-2017

Labetalol (labetalol)

Vanwege kinderwens overgestapt van Sevikar 1x per dag naar 3 x labetalol 100mg & 3 x 250 mg methyldopa & 1 x 30 mg nefedipine. Bloeddruk blijft nu eindelijk ondercontrole 120/73... ben wel heel erg vermoeid door dit medicijn, zo te lezen is dit normaal. Hoop dat ik mij hierbij snel wat beter ga voelen, door de bijwerkingen kan ik niet goed functioneren in het dagelijkse[lees meer...] leven omdat ik mij altijd uitgeput voel.
08-04-2017

Blijft te hoog 170. 80. Veel vocht houden
24-06-2016

Labetalol (labetalol)

Ik heb al zeker 7 jaar hoge bloeddruk. Ben begonnen met Perindopril, maar door een zwangerschapswens overgestap op Labetalol. Ik ben nog altijd aan het accepteren dat ik deze medicatie moet slikken. Ik voel me enorm belemmert om sport uit te oefenen. Ben 30 jaar en heb altijd heel veel gesport. Ik kom gewoon niet vooruit. Krijg geen conditie opgebouwd. Hoop dat het ooit o[lees meer...]vergaat.
03-03-2016

Labetalol (labetalol)

Ik gebruik Labetalol 200 mg per dag in combinatie met 12,5 mg Hydorchloorthiazide. Bloeddruk was aanvankelijk rond 170/100 en is in enkele weken gedaald naar rond 135/85. De bijwerkingen (moeheid, astmatische kortademigheid, impotentie, verstopte neus) zijn heel geleidelijk afgenomen, nu bijna geheel verdwenen en vormen nauwelijks nog hinder. Tevreden.
28-11-2014

Hypertensie

Altijd zeer duizelig, moe en futloos.
Pagina 1 van 5

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!