Labetalol

labetalol

Hypertensie door zwangerschap (3 meningen)

01-08-2019

Hoge bloeddruk door zwangerschap

ik kreeg met 34 weken een hoge bloeddruk van 140/90 oplopend tot 150/110 dus moest ik labetalol slikken vanaf 36 weken. Heb het 3 weken gebruikt en begon met 300 mg. per dag (3 x 100mg). Ik kreeg enorm brandende tepels en tintelingen op mijn hoofdhuid/haar. Vervolgens moest ik 600 mg (3 x 200 mg) slikken omdat mijn bloeddruk hoog bleef. Ben met 39 weken ingeleid en[lees meer...] na de spoedsectio moest ik blijven slikken. Inmiddels ben ik een maand na de geboorte en slik nog steeds 2 x 100 mg, bloeddruk bij de huisarts was 130/96, nog steeds te hoog. En nu merk ik een neusverkoudheid, steeds hard snot in mijn neus, minder smaak. Ik wil graaaag van deze troep af.
25-02-2019

Hoge bloeddruk door zwangerschap

Ik heb dit medicijn op voorschrift van de specialist gekregen in het ziekenhuis ivm met te hoge bloeddruk. Ik was een grensgevalletje. Heb enorm veel last van bijwerkingen gehad en het sloeg totaal niet aan. Ben acuut gestopt met het medicijn op advies van de specialist en binnen een paar dagen waren de bijwerkingen ook over. Ik werk inmiddels 40 uur per week en ben nu [lees meer...]28 weken zwanger geen medicatie meer en een bloeddruk van 120/80.
01-11-2018

Hypertensie

Het medicijn sloeg niet aan, 3x hogere dosering gebruikt maar geen enkele effect. In combinatie met ander bloeddruk medicijn (amlodipine 10Mg) helpt Labetalol 2x 200MG wel. Ik heb er geen bijwerkingen van (alleen in combinatie met ander tablet hartkloppingen).
25-06-2018

Labetalol (labetalol)

In de eerste maanden van het gebruik eigenlijk weinig klachten. Na verloop van tijd begon ik slechter te lopen. Nu, na anderhalf jaar gebruik, voel ik dagelijke spierpijn in armen, toen de benen en nu handen en voeten. De conditie is sterk achteruit gegaan. Ik wacht, op advies van mijn huisarts, op een gesprek met een vasculair internist.
08-04-2018

Labetalol (labetalol)

Al enkele jaren een hoge bloeddruk, omdat ik plannen had om zwanger te worden overgestapt naar labetalol. Hier kwam wat tussen waardoor ik uiteindelijk 2jaar labetalol heb gebruikt. Tijdens mijn zwangerschap was bloeddruk gaan dalen en kon ik afbouwen naar minder. Voelde me al van het begin erg moe, lusteloos, geen fut. Dacht zelf dat ik meer in een depressie zat. Na mi[lees meer...]jn zwangerschap gewoon zelf met het middel gestopt (voel zelf prima hoe mn bloeddruk is) en ik merk dat deze troep uit mn lichaam aan het verdwijnen was. Geen last van duizeligheid, niet meer futloos en kan weer helderder nadenken. Geen gevoel meer alsof ik in een depressie zat! Als mijn bloeddruk weer oploopt ga ik niet weer voor de labetalol.
12-02-2018

Hypertensie

Direct na eerste gebruik enorme spierpijn, ik kon de straat al niet meer uitlopen of nauwelijks de trap op. Kreeg het erg benauwd al na weinig inspanning (astma-achtig). Hartslag onregelmatig. Mijn conditie was na ca 1 maand helemaal weg. In overleg met arts gestopt. Bracht overigens wel de bloeddruk enigszins naar beneden.
23-09-2017

Labetalol (labetalol)

Vanwege kinderwens overgestapt van Sevikar 1x per dag naar 3 x labetalol 100mg & 3 x 250 mg methyldopa & 1 x 30 mg nefedipine. Bloeddruk blijft nu eindelijk ondercontrole 120/73... ben wel heel erg vermoeid door dit medicijn, zo te lezen is dit normaal. Hoop dat ik mij hierbij snel wat beter ga voelen, door de bijwerkingen kan ik niet goed functioneren in het dagelijkse[lees meer...] leven omdat ik mij altijd uitgeput voel.
08-04-2017

Blijft te hoog 170. 80. Veel vocht houden
24-06-2016

Labetalol (labetalol)

Ik heb al zeker 7 jaar hoge bloeddruk. Ben begonnen met Perindopril, maar door een zwangerschapswens overgestap op Labetalol. Ik ben nog altijd aan het accepteren dat ik deze medicatie moet slikken. Ik voel me enorm belemmert om sport uit te oefenen. Ben 30 jaar en heb altijd heel veel gesport. Ik kom gewoon niet vooruit. Krijg geen conditie opgebouwd. Hoop dat het ooit o[lees meer...]vergaat.
03-03-2016

Labetalol (labetalol)

Ik gebruik Labetalol 200 mg per dag in combinatie met 12,5 mg Hydorchloorthiazide. Bloeddruk was aanvankelijk rond 170/100 en is in enkele weken gedaald naar rond 135/85. De bijwerkingen (moeheid, astmatische kortademigheid, impotentie, verstopte neus) zijn heel geleidelijk afgenomen, nu bijna geheel verdwenen en vormen nauwelijks nog hinder. Tevreden.
28-11-2014

Hypertensie

Altijd zeer duizelig, moe en futloos.
25-08-2014

Labetalol (labetalol)

Ik gebruik de labetalol (600 mg per dag) in combinatie met Coveram (10/10). Ik heb ontzettende last van vermoeidheid (na 4 uur werken kan ik zo 3 uur slapen), extreem snelle verzuring in de spieren (terwijl ik hier voorheen geen enkele last van had), sterk verminderde conditie en last van mijn gewrichten, vooral in mijn vingers en enkels. Wel is mijn bloeddruk gedaald van [lees meer...]235/138 naar 123/71.
18-11-2013

Labetalol (labetalol)

Ik ben getransplanteerd ( nier ) en heb al langer te kampen met hoge bloeddruk. In verband met zwangerschapswens nu overgestapt op labetalol 3 x 400 Mg per dag, veel bijwerkingen, duizelig, hoofdpijn, suf, droge ogen, oorsuizen. Dosering daardoor verlaagd naar 3 x 200 Mg , en Merhyldopa erbij gekregen. Bloeddruk wil nog niet echt stabiliseren, hoop dat dat de komende dagen[lees meer...] wel gebeurd.
07-06-2013

Labetalol (labetalol)

Voor mijn zwangerschap had ik al een hoge bloeddruk. Maar tijdens mijn zwangerschap had ik juist een goede bloeddruk, waar ik heel blij mee was. Maar bijna aan het einde van m'n zwangerschap kreeg ik een zwangerschapsvergifteging en dus daarbij ook een veel te hoge bloeddruk en toen moest ik er toch echt aan gaan geloven dat ik een medicijn moest gaan slikken. En moet zeg[lees meer...]gen dat ik er erg veel baat bij heb. Verder over de bijwerken... ik moet zeggen dat ik daar vrijwel weinig tot geen last van heb. Heb alleen af en toe dat ik duizelig ben maar dat trekt al gauw weer weg. Al met al, ben ik er tevreden over.
28-11-2012

Hypertensie

dosering was eerst 50mg hielp niet genoeg volgens internist toen dosering verhoogd naar 2x daags 100mg vrij snel ernstig benauwdheid moest direct stoppen. moest daarna het lichaam tot rust laten komen van de arts omdat ik hiervoor hydrochloorthiazide heb gehad en daarbij een ernstig kalium tekort en kwam hierdoor op de spoedeisende hulp daarna dytenzide gekregen daarvan he[lees meer...]ftige allergische reactie nu gebruik ik propranolol sinds 20-11-2012 en gaat redelijk goed (alleen licht benauwd)
07-08-2012

Labetalol (labetalol)

Ik slik labetalol vanaf week 20 van mijn zwangerschap (zo'n 6 weken nu). De bloeddruk is nu stabiel, het werkt dus goed en daar gaat het uiteindelijk om. De bijwerkingen zijn wel wat vervelend te noemen; 's ochtends na eerste tablet duizelig, het gevoel in een wolk te lopen, erg moe, slapeloosheid, een slap en zwaar gevoel in armen en benen. Verzuring treedt snel op, met a[lees meer...]ls gevolg spierpijn/kramp bij "teveel" inspanning (de trap 2 keer op en af bv.). Ik ben blij dat het voor mij (vooralsnog) tijdelijk is.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum