ziekte

Kalknagel(s)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor kalknagel(s)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
2,42857142857143
Daktarin 3 3,33333333333333
3,66666666666667
Terbinafine crème 2 4,5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: kalknagel(s)

28-08-2022 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Ik gebruik dit medicijn nu 1,5 maand en heb hierdoor soms erge krampen in m’n buik. Ik heb snel een vol gevoel en ervaar vermindering van eetlust. Ook is mijn Ontlasting zachter dan voorheen. Wel merk ik dat mijn kalknagel aan het uitgroeien is. Ik zal de kuur afmaken maar ben blij als ik van de bijwerkingen af ben.

27-08-2022 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Jaren had ik last van kalknagels en heb een nagellak geprobeerd, tevergeefs. Vanuit de huisarts kreeg ik Terbinafine tabletten. 1x daags twee tabletten. In het begin was dit prima, maar heb het niet twee maanden kunnen volhouden door alle bijwerkingen. De kalknagels op mijn tenen zijn compleet verdwenen! Maar heb een jaar later voetschimmel ervoor teruggekregen. Nooit zou [lees meer...]ik weer iets met Terabinefine gebruiken. Het was vreselijk hoeveel en heftig de bijwerkingen na een paar weken werden. Absoluut niet gebruiken wanneer je zwanger wilt worden of bent; het kan een miskraam opwekken.

29-07-2022 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Was enthousiast maar vroegtijdig gestopt ivm vieze smaak in mijn mond. En deel smaak was verdwenen. Verder grieperig gevoel. Middel is verder effectief maar wilde graag weer normaal kunnen eten. Wacht nu tot herstel van smaak. Nu twee dagen gestopt.

20-07-2022 | Vrouw | 20
Kalknagel(s)
Ben ervanaf,maar veel blijvende problemen op amdete gebieden gekregen. Nooit last buik gehad nu 2 maamden na stoppen medicatie nog steeds erg veel last van buik, kan bepaalde dingen niet meer eten, en eet bijna niets overdag zodat ik geen opgenlazen pijnlijke harde buik heb.Last van stoelgang nog steeds en steken in buik. Lever wanneer ik erop druk soms ook pijnlijk. Achte[lees meer...]raf wisselende emoties erover, ene kant heeft t geholpen maar heeft me veel andere eigenlijk ergere problemen opgeleverd. Geen aanrader.

16-07-2022 | Man | 59
Kalknagel(s)
Geen verbetering merkbaar. Gebruik nu sinds 3 maanden dagelijks en de kalknagels worden allen dikker en geler. De huid rondon de nagels komt los en de nagels laten los. Terug naar Daktarin. Had Nailner gekocht om sneller van de kalnagels af te zijn omdat Daktarin een traag effect heeft. Ben nu bijna van mijn klaknagels af, letterlijk, ze dreigen er gewoon af te vallen ! [lees meer...] Verkocht als geneesmiddel, zou verkocht moeten worden als bijwerking met de prijs van geneesmiddel.

27-06-2022 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Na een tiental jaren erg lelijke nagels te hebben gehad, die alleen maar lelijker werden heb ik toch de stap genomen deze pillen te gaan slikken. Ik droeg alleen nog maar dichte schoenen. Ik schaamde me enorm voor mijn voeten. Nu ben ik 3 maanden verder en zijn alleen mijn grote teennagels nog aangetast. Ze groeien mooi uit maar ze zijn voor de helft nog schimmelnagels. Ik[lees meer...] hoop dat dit nog doorzet, begreep dat de medicijnen nog 3 maanden in je lijf blijven zitten en dus nog nawerken. Ik heb 3 maanden de medicijnen geslikt en slik nu dagelijk vitamine B extra. Hoop dat ik de nagels daardoor een beetje kan bevorderen met doorgroeien. In het begin had ik echt last van de bijwerkingen van de pillen, duizelig, ontzettend opgezette buik. Vol gevoel en misselijk. Na 6 weken mocht ik bloedprikken om de leverwaardes te controleren en die waren gelukkig goed. De bijwerkingen bleven. Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat je de medicijnen met wat eten in zou kunnen nemen om de bijwerkingen te verminderen. Vanaf het moment dat ik dat deed ging het stukken beter en heb ik eigenlijk geen last meer gehad. Nu verder uitgroeien en dan lekker weer mijn slippers aan!

20-06-2022 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Probleem: kalknagel. Na 44 dagen 1 pil/dag (van 56 pillen in doos): extreem slechte zoute SMAAK. Zowel tijdens het eten als tussen de maaltijden door. Enkel verlichting met pepermuntjes. Na 46 dagen behandeling stopgezet en 10 dagen later nog geen verbetering.

18-06-2022 | Man | 79
Kalknagel(s)
Heb Nailner 2 in 1 naar schatting nu 5 weken in gebruik. 1 teen is sinds een week hartstikke rood geworden, dik en voelt ontstoken aan. Ben inmiddels onder dokters behandeling en moet nu Fusidinezuur zalf erop smeren. Zie dat inmiddels de andere teen die ik ook met Nailner heb behandeld, precies dezelfde kant op gaat. Idioot dat een dergelijk middel in de handel is. Het z[lees meer...]ou direct uit de handel moeten worden genomen. In de bijsluiter staat met geen woord gerept over deze mogelijke bijwerking. Ik kijk nu op internet en vind het wel heel opvallend dat een mevrouw precies dezelfde negatieve ervaringen heeft. Bij deze dus een waarschuwing aan mensen die dit middel overwegen, om dit middel NIET te gebruiken. Het geeft meer schade dan dat het helpt.

08-06-2022 | Vrouw | 60
Kalknagel(s)
Gebruik nu 7 weken consistent Nailner 2 in1 en het wordt er alleen maar slechter van, nu gaat de teen rondom de nagel ontsteken, heb nooit ontstekingen. Maak me dus zorgen om de veiligheid van het gebruik van Nailner. Het is pure oplichting en moet verboden worden.

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

14-04-2022 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Eerste maand ging het goed, geen bijwerkingen. Maar zodra ik aan de tweede maand begon, ik had een zeer heftige hoofdpijn elke dag. Normaal functioneren kon niet meer. Ik heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad. Verder werd ik duizelig op sommige momenten. Ook voelde mijn buik zo opgeblazen, dat ik moeilijk in slaap kwam (ook door de hoofdpijn). Verder een branderig ge[lees meer...]voel in mijn boven en onder buik. Ik maakte me zorgen en wist niet wat me overkwam. Totdat ik erachter vond dat het door terbinafine kan komen, gelijk mee gestopt. Ik ga het proberen met een middel van een drogist. Wat een troep!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

22-01-2022 | Man | 65
Kalknagel(s)
Moet na een week zichtbaar zijn echter heb ik het een jaar gebruikt zonder enige verbetering. Heb contact gehad met de fabrikant en die vertelde mij dat ik beter naar de huisarts kon gaan. Afrader dus zonde van het geld.

25-12-2021 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Hooguit wat last van maagdarmkanaal/minder eetlust, maar persoonlijk vond ik dat niet erg. Door de vele negatieve ervaringen heb ik het eigenlijk te lang uitgesteld. Achteraf onnodig. Leverwaarden goed, bijwerkingen bijna niet en prima resultaat.

Itraconazol

05-12-2021 | Vrouw | 34
itraconazol
Kalknagel(s)
Ik had een vrij ernstige kalknagel besmetting. Alle nagels waren verdikt en brokkelig. Door een negatieve ervaring met deze medicatie in mijn omgeving heb ik het lang uitgesteld om naar de dokter te gaan. Uiteindelijk toch gegaan en dat was het beste wat ik ooit heb gedaan. Al mijn nagels zijn nu weer gezond aan het groeien. En er waren voor mij geen bijwerkingen (neem h[lees meer...]et wel altijd tijdens het eten in, 1x niet gedaan). Ik nam het zelf tijdens het ontbijt in.

13-11-2021 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Ik gebruik het nu al meer dan een maand (met veel enthousiasme en hoop) want ik heb 30 euro betaald voor twee in 1. Zo juist heb ik het weer gebruikt, alleen zie ik nu dat mijn licht gele nagel donker bruin aan het worden is!!! Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet meer wat ik moet doen…

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.

14-08-2021 | Vrouw | 36
Kalknagel(s)
Mijn kalknagel aan grote teen ziet er nu juist veel slechter uit. Ik gebruik het nu 2 maanden. Groeit geen nieuwe nagel meer en zoals het product zegt: met kleurverbeterend effect" is ook niet waar. De nagel is geler dan ooit en brokkeld nu ook nog eens af. Troep dus!!!(NAILNER 2 IN 1)

10-08-2021 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Na het ontstaan van een klein schimmelplekje op mijn hand, nabij mijn duim, is de schimmel in mijn duimnagel gekomen. Het werd erger en erger, nagel kwam los van het nagelbed, helemaal zacht en ik kon niks meer met deze duim. Ik heb hier meer dan een jaar mee rondgelopen, allerlei huis- tuin en keukenmiddeltjes gebruikt, niets hielp. Ik wilde geen terbinafine tabletten doo[lees meer...]rdat ik zo bang was geworden na het lezen van ervaringen op internet. Dat is ook waarom ikzelf een reactie wil achterlaten: het medicijn is ontzettend werkzaam. Er is al een stuk gezonde nagel teruggegroeit. Het is jammer dat ik niet eerder ben begonnen met de medicijnen want mijn nagel is zo aangetast dat het misschien nooit helemaal meer goed komt. De bijwerkingen vallen mee, ik heb nu ma 2 maand een verandering in eetlust. Ik heb nergens zin in en moet mezelf pushen om te eten. Verder nergens last van. Het is het zeker waard want ik voelde me ontzettend naar en verdrietig door mijn duimnagel. De kuur duurt nog 1 maand maar in overleg met de dokter waarschijnlijk een maand langer, voor de zekerheid.

Itraconazol

22-07-2021 | Vrouw | 42
itraconazol
Kalknagel(s)
Ik had veel last van diverse schimmelinfecties en ben pre-diabeet. Kan nog niet beoordelen of het gewerkt heeft, kalknagels zijn aan het uitgroeien. Ik gebruikte 1 week per maand twee maal twee capsules. 3 maanden lang. Ik voelde die week iedere keer me geweldig, alsof er een grauwsluier van mijn hoofd werd getrokken. Zoveel vrolijker en ook geen cravings naar suiker in d[lees meer...]ie week. Helaas mag ik het niet continu gebruiken, anders had ik dat gedaan.

20-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Jaren heb ik last gehad van kalknagels. Heb allerlei middeltjes geprobeerd maar niks leek te helpen. Uiteindelijk toch maar voor de pillen gegaan en ik vond het top! Het duurde lang (2 maanden) voordat ik verschil begon te zien maar inmiddels helemaal van m’n kalknagels af. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Wel elke dag zonnebrand gebruikt ivm gevoeligheid voor uv lich[lees meer...]t. Ik heb de pillen ook gecombineerd met schimmelpoeder in m’n schoenen en sokken. Ben erg blij dat ik voor de pillen ben gaan nemen.

18-07-2021 | Vrouw | 40
Kalknagel(s)
Product wat niet werkt. (RED. Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

14-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 15 jaar rondgelopen te hebben met aan elke nagel van m’n voeten schimmel, ben ik eindelijk geholpen dankzij deze tabletten! Momenteel ben ik aan mijn tweede kuur (3 maanden/kuur) bezig en al mijn nagels zijn bijna terug mooi. Ik had afgebrokkelde, zwakke, gele nagels aan elke teen. Hier is nu bijna niets meer van te zien. Dit had ik niet durven dromen, eindelijk kan ik [lees meer...]terug mooie sandalen dragen zonder me te hoeven schamen. Geen enkele bijwerking ervaren.

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

10-04-2021 | Vrouw | 42

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

22-02-2021 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Vandaag heb ik de vijftiende dag erop zitten en heb een herhaalrecept gekregen voor de komende drie maanden. De bijwerkingen waren direct heftig aanwezig! Bijna alles wat in het lijstje te vinden was, kwam aan bod. Ook doen soms mijn vingerkootjes of tenen pijn. Na overleg gaf de apotheker aan dat het de eerste vijftien dagen vrij aanwezig is en zal afnemen. Daar hoop ik [lees meer...]op! Of het daadwerkelijk werkt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Daar is het te vroeg voor, maar heb wel het idee dat het werkt. Normaliter ben ik iemand wie niet snel bijwerkingen krijgt en nu speel ik bingo.

23-12-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Jaren last gehad van kalknagels aan mijn tenen. Van alles geprobeerd door de jaren heen, maar ipv verbetering breidde de infectie zich uit naar steeds meer nagels. Ik vond het verschrikkelijk en schaamde me voor mijn eigen voeten. Via de huisarts deze tabletten gekregen en wat een uitkomst! Geen enkele last van bijwerkingen gehad en mijn kalknagels zijn helemaal verdwenen,[lees meer...] nadat ik de tabletten 6 maanden gebruikt heb (2x kuur van 3 maanden). Ik kijk werkelijk met trots naar mijn voeten/tenen. Ook mijn droge, ruwe voeten met eelt en kloven zijn veranderd in mooie zachte voeten. Ik ben een gelukkig mens :-)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2804)
Angst & paniekstoornis (2267)
Depressie (2258)
Hoge bloeddruk (1621)