Terbinafine tabletten

terbinafine

zeer veelgeen

Kalknagel(s) (137 meningen)
Voetschimmel (29 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (14 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

<< < vorige
Pagina 1 van 7
18-04-2019

Voetschimmel

Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!
14-04-2019

Schimmelinfectie van de huid

slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen
10-03-2019

Terbinafine tabletten (terbinafine)

Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!
15-02-2019

Kalknagel(s)

Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.
12-02-2019

Kalknagel(s)

Ik krijg er een allergische reactie van de huid van! Met cetrizinetabletjes weet ik deze te onderdrukken maar het was zeker geen pretje.
13-01-2019

Kalknagel(s)

ben na 11 dagen gestopt met inname wegens ernstige klachten. Fabrikant is Laboratorios Liconsa S.A., Azuqueca de Henares, Spanje
01-01-2019

Kalknagel(s)

medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen
10-12-2018

Terbinafine tabletten (terbinafine)

ik heb een nare ervaring met terbinafine. ik heb weinig tot geen smaak meer in me mond. last van hoofdpijn. de smaken in me mond ervaar is ik als zeer vervelend. warneer stopt dit?
09-12-2018

Kalknagel(s)

Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.
02-10-2018

Kalknagel(s)

Gebruikt ivm kalknagels en een vervelende andere gist/schimmel. Perfect!
30-09-2018

Voetschimmel

Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!
10-09-2018

Terbinafine tabletten (terbinafine)

Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.
01-08-2018

Kalknagel(s)

Al tweede keer 3 maanden kuur. 2 jaar geleden geen enkele last gehad van bijwerkingen en kalknagel leek helemaal hersteld, maar spijtig genoeg toch terug gekomen. Nu halfweg tweede kuur, en ondanks waarschuwingen van dokter en apotheker gelukkig weer geen enkele last van bijwerkingen. Zorg er wel altijd voor dat ik de pil bij het eten pak. Schimmel is alweer half aan h[lees meer...]et wegtrekken uit nagel, hopelijk blijft ie deze keer ook definitief weg.
06-07-2018

Schimmelinfectie van de huid

na 4 weken terbinafine gebruikt te hebben, ben ik mijn smaak verloren, dit is afschuwelijk. Met veel moeite dwing ik mij om wat te eten, zelfs water is vies. Dit duurt nu al 6 weken, is er iemand die mij goede raad kan geven? P.S. De fabrikant is Medical Valley Invest AB, deze staat niet op bovenstaande lijst.
02-07-2018

Terbinafine tabletten (terbinafine)

Bijwerkingen: Drie maanden kuur. Eerste twee weken erg misselijk en duizelig geweest. Ook depri/ angst-gevoelens maar dat kan ook (versterkte) winterdip zijn geweest. Na twee weken geen bijwerkingen meer gehad. Misselijkheid en verminderde eetlust, duizeligheid en gebrek aan energie namen geleidelijk tot ik zo goed als nergens meer last van had. Effectiviteit: Gebruiks[lees meer...]vriendelijk 1 tablet (redelijk klein en smal) per dag innemen met water. Ik had al meer dan 4 jaar (in zwangerschap uitgebreid) 7 nagels besmet met schimmel (kleine teennagels beide al veel langer). Drie nagels begonnen te vervormen en af te breken/ brokkelen. Gesmeerd en gedaan met allerlei (natuurlijke) huis-tuin-keuken middeltjes(ook i.v.m. borstvoeden). Niets wat duurzaam werkte. Reden voor mij om toch een kuur te starten want durfde niet meer met blote voeten naar buiten wat het probleem alleen maar verergerde. Kuur gestart met enige zorgen over de bijwerkingen. Wel erg misselijk en duizelig/ draaierig geweest en depri gevoelens gehad eerste twee weken. Dit nam geleidelijk weer af. Verder gelukkig geen ernstige bijwerkingen meer gehad maar dit was wel even erg onplezierig. De kuur was wel erg effectief. Ik werkte mijn nagels ook elke keer bij met een elektrisch (telkens ontsmet) pedicuresetje (van de lidl). Hiermee haalde ik elke keer zoveel mogelijk besmet gebied weg (soms wel bijna mijn hele nagel). Veel pijn gehad van afgebroken nagels/ ingroeien enzo. Dit samen heeft ervoor gezorgd dat ik al veel resultaat had na drie maanden kuur. Nu half jaar verder sinds start an de kuur en mijn nagels groeien allemaal gezond uit. Ze groeien langzaam maar zeker weer voorbij nagelbed en zijn allemaal vlak, roze en zien er afgezien van wat kleine onregelmatigheden gezond uit. Ik neem verder veel voor-/ nazorgsmaatregelen door mijn sokken, beddengoed etc op minimaal 60 graden en een maal in de maand op 90 graden te wassen. Ik heb al mijn sokken en schoenen en handdoeken en badmatten vervangen toen mijn nagels weer zo goed als gezond waren en bestrooi mijn schoenen met anti schimmel poeder. Ik zal dit ook blijven doen tot mijn nagels zeker weten weer gezond zijn en blijven. Ook met mijn eten let ik op dat ik niet teveel schimmelbevorderende producten eet zoals (suiker, paddenstoelen, rozijnen, pinda's etc) Ik hoop na een jaar met zekerheid te kunnen zeggen dat de behandeling en mijn extra interventies succesvol waren, dus tegen februari 2019, en zal dan ook nog weer een update plaatsen.
11-06-2018

Kalknagel(s)

Vorig jaar 3 maanden kuur gehad, geen enkele bijwerkingen gelukkig en ondertussen al een tijd helemaal normale nagels dus kan het alleen maar aanraden.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!