lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 7

08-02-2016

Kalknagel(s)

Voor mijn kalknagel. Al eerder gebruikt voor voetschimmel toen niets gehad. Opgezette handen, veel vocht vast houden, jeuk, tintelen in de mond geen eetlust meer (dat is niet zo erg ;) ), drukkend gevoel op borst, spierpijn. Vandaag bij huisarts geweest moet onmiddellijk stoppen, allergische reactie
03-02-2016

Kalknagel(s)

Last van schimmelnagels. Alle huis-tuin-en-keukenmiddeltjes al geprobeerd. Twee weken geleden gestart met de tabletten. Verbetering is nog niet te zien, maar vreselijk veel pijn in de rechterbovenbuik. Voelt als een gekneusde rib, maar is dus een gevoelige lever. Ben verder gezond en gebruik geen andere medicijnen. Huisarts gebeld en moet bloed prikken voor leverwaarde. Vr[lees meer...]ees dat ik dit geen 9 maanden vol ga houden.
12-01-2016

Kalknagel(s)

Ik heb bijna 15 jaar las gehad van enkele kalknagels met ingroei tot gevolg. Uiteindelijk meerdere jaren bij de pedicure geweest en van allerlei middeltjes geprobeerd. Spray, azijn, Betadine enz. Soms leek het goed te gaan maar helaas.. Het feit dat één van mijn kinderen ook een kalknagel leek te krijgen, gaf mij de doorslag om in goed overleg met de huisarts met de terbin[lees meer...]afinekuur te beginnen. Je leest hier behoorlijke horrorverhalen over op internet, maar met een goede opvolging bij de huisarts heb ik het aangedurfd. Eerst twee weken proberen (in deze periode wel behoorlijke hinder ondervonden van mijn spijsvertering, lamlendig e.d. standaard ziektebeeld welke na een paar dagen begon en vervolgens na een dikke week weer verdwenen was) dan na een maand controle van de leverfunctie (en die was prima) en vervolgens nog drie maanden doorgezet. na circa 6 maanden al mooi resultaat en liep ik weer op slippers buiten. Maatregelen welke ik nu nog dagelijks neem is: 2 x daags nog altijd de nagels behandelen met HFL schimmelnagelspray en/of Kruidvat kalknagel olie. Sokken en schoenen geregeld inspuiten met schoen en sok preventief van de pedicure. Om de 8 weken nog steeds naar de pedicure gaan. Na iedere douchebeurt de douche uitspuiten met schoonmaak azijn. Sokken en badmat e.d. wassen op 60C. Dit is gelukkig allemaal een gewoonte geworden in de loop der jaren ;-). Nu hopen dat het voor altijd wegblijft en ik niemand meer kan besmetten.. Resume: helpen alle middeltjes niet, probeer dan in goed overleg met je huisarts de terbinafinekuur. De bijwerkingen verschilt echt per persoon en wie weet heb je er weinig hinder van! Maar houd wel rekening met een consequente opvolging om schoenen/sokken/douche enz. te blijven ontsmetten in deze periode, maar ook daarna. PS en alle verhalen welke na een paar dagen of weken al succes hebben, is natuurlijk onzin, een teennagel heeft bijna een jaar nodig om volledig uit te groeien. Succes!
18-12-2015

Kalknagel(s)

Na 2,5 week terbinafine een zeer heftige allergische reactie gehad met 5 nachten ziekenhuisopname als gevolg. Anti allergie medicatie mocht niet baten. Uiteindelijk pas met Prednison en een andere zware ontstekingsremmer onder controle gekregen. Het is niet met zekerheid te zeggen, maar artsen vermoeden zeer sterk dat terbinafine de veroorzaker is geweest. Uit onderzoeken [lees meer...]is tot nu toe niets anders naar voren gekomen, ik ben verder helemaal gezond en heb nog nooit eerder ergens allergisch op gereageerd. Inmiddels ben ik 1,5 week met de terbinafine gestopt en nu 4 dagen uit het ziekenhuis, maar de reactie is nog steeds niet volledig uit mijn lichaam verdwenen. Ik raak dit middel nooit meer aan!
01-12-2015

Kalknagel(s)

Ik ben ergens in 2014 begonnen met Terbinfine. Ik had langdurig (lees vanaf mijn puberteit) schimmelnagels en geneerde me er dood voor. Ik was er praktisch elke dag mee bezig en besloot dat het genoeg was. De pedicure man vertelde dat hij te oud was om me leeg te zuigen van geld en zei: dokter is het enige. Dus naar de dokter en die raadde dit aan. Ernst van mij tenen. Lin[lees meer...]ker voet alle behalve middelste, rechtervoet alleen de middelste (ying yang?:P). Goed best heftig en al erg lang. Ik was er klaar mee. Bijwerkingen. Eerste week voelde ik me licht in mijn hoofd als ik snel op stond, ik had online veel horror verhalen gelezen en was bang voor van alles. Tweede week, geen licht gevoel meer. Dokter raadde alcohol af en dat heb ik 5 - 6 weken volgehouden. Daarna een enkele keer een biertje maar dat voelde wat raar in mijn zij, lever was toch te druk met medicijn denk ik. Volgens mijn kapper trok mijn haarlijn terug en is dat nu pas na een jaar weer normaal. Effect: het duurde ruim anderhalve maand voor ik enig resultaat begon te zien en na 3 maanden waren mijn teennagels schoon. Ik ben erg blij het te hebben gedaan maar raad je aan goed je huisarts te raadplegen. Gezondheid: Ik sportte regelmatig en deed dat ervoor ook al. Ik was gewoon fit en denk dat dit zeker belangrijk is.
25-10-2015

Kalknagel(s)

Na 2 weken vermindering van smaak, na overleg met de huisarts proberen vol te houden, maar uiteindelijk kuur toch niet afgemaakt. Ik heb 6 weken geslikt ipv 3 maanden. Nu inmiddels bijna 3 weken gestopt, ik heb nog altijd geen smaak, word misselijk als ik vast voedsel eet, ben slap duizelig en heb heel regelmatig flauwtes dat alles ff zwart word. Ook heb ik mijn menstruati[lees meer...]e overgeslagen. Ben ruim 10 kg afgevallen in nog geen 2 maanden. Ben nu onder begeleiding gesteld van hap, mijn lichaam is de hamsterperiode (als je te weinig eet, val je niet af, omdat je lichaam reserves hamstert) voorbij en begint uitvalverschijnselen te tonen.
23-10-2015

Allergie

Ik heb over heel mijn lichaam uitslag, en verrek van de jeuk, nu maar hopen dat het gauw uit mijn lichaam gaat. Ik ga brandnetelthee halen zuivert het bloed he, en mentholpoeder gehaald. Kreeg van dokter zalf voor ernstige uitslag. En gelijk stoppen natuurlijk.
01-10-2015

Kalknagel(s)

Na 1,5 maand geen smaak meer in de mond ,heb nu na twee weken geen smaak maar bloed test laten doen om te kijken of de behandeling wel door gezet moet worden.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.