ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-02-2018

Kalknagel(s)

Na te zijn gestart is na twee weken de leverfunctie gecontroleerd, die was goed. 2 weken daarna kreeg ik lichte huiduitslag, ik wist niet wat het was en gaf er weinig aandacht aan. Dit sloeg een paar dagen later om naar ernstige huiduitslag die over mijn hele lichaam uitbreidde behalve mijn hals en hoofd. Het werd steeds roder tot vuurrood. Diverse malen de huisarts bezoc[lees meer...]ht en verschillende malen het ziekenhuis. Achteraf moest ik het volgens de Dermatoloog vergelijken met 2e graads brandwonden. Met behulp van verschillende medicijnen is het nu weer onder controle. Wel is mijn huid nog wat verkleurd en dat zal nog een half jaar tot een jaar duren voor dit helemaal hersteld is. Mijn kalknagels werden al wel minder maar ik heb het tekort gebruikt voor echte resultaten.
03-02-2018

Schimmelinfectie van de huid

Enkele uren na gebruik al maagklachten, geen eetlust. Dit trekt gelukkig bij na een week gebruik bij mij. Aanhoudende gewrichtsklachten in onderrug en knieën. Spierspasmen in onderbenen. Moeheidsklachten en hoofdpijn. Je voelt aan alles dat het geen mals medicament is. Ik hoop op grote effectiviteit want loop al te lang met een schimmelziekte in mijn huid die maar niet weg[lees meer...] wil gaan. Crèmes hebben tot nu toe helemaal niet geholpen. Nu dit paardenmiddel.
02-01-2018

Kalknagel(s)

Na 3 maanden slikken 2018 in met mooie teennagels! Nog lang wikken en wegen toch de stap genomen om 3 maanden lang de pillen te slikken. 3 nagels gingen er steeds slechter uitzien. Ik merkte wel pas aan het eind van de 3 maanden verbetering. Mijn nagel moet nog wel verder uitgroeien maar ze zien er echt stukken beter uit! Ik ben benieuwd over een paar maanden hoe ze er da[lees meer...]n uitzien en of ik er helemaal vanaf ben. Verder helemaal geen last van bijwerkingen gehad! Alcohol zoals vermeld is niet heel verstandig. Eigenwijs toch een paar keer geprobeerd met stappen maar dat was niet heel verstandig ;-)
12-12-2017

Voetschimmel

Na ruim 25 (!) jaar rondgelopen te hebben met schimmelnagels (alle 10 de voetnagels) heb ik na de zomer toch de moed bij elkaar verzameld om naar de huisarts te stappen. Deze heeft me een kuur van 3 maanden Terbinafine tabletten voorgeschreven. Ik was angstig na het lezen van de horrorverhalen op het internet en de waarschuwingen van de huisarts, maar heb besloten het t[lees meer...]och te proberen. Elke 3 weken ga ik netjes bloedprikken om mijn leverfunctie te controleren. Ik heb absoluut nergens last van gehad en zie langzaam maar zeker resultaat. 2 nagels zijn al volledig schoon (tot verbazing van mijn huisarts ook). Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik heb geduld. In januari ga ik met mijn 2e kuur beginnen!
27-10-2017

Kalknagel(s)

Onder 8 teennagels en 3 vingernagels helaas schimmelinfectie. Uiteindelijk toch voor tabletten gekozen. Ging een week of 3 goed, dan opeens een muffe smaak in mijn mond. Eerst vroeg ik of het eten bedorven was, maar mijn echtgenoot at smakelijk. De muffe smaak werd steeds erger, daar werd ik niet vrolijk van. Na overleg met de huisarts gestopt met de medicijnen. Nu weer l[lees meer...]akken, tegen beter in.....
23-10-2017

Kalknagel(s)

Ik had al 3,5 jaar een kalknagel op mijn grote teen. Deze periode nagellakmiddeltjes van de drogist gebruikt, maar geen enkel resultaat. In deze periode is mijn nagel 3x losgelaten, dus uiteindelijk samen met de huisarts besloten een kuur te starten van 3 maanden. Leverfunctie na 1 maand gecontroleerd door bloedafname. Deze was prima. Inmiddels ben ik klaar met mijn kuur e[lees meer...]n heb geen bijwerkingen gehad. De nagel is weer mooi en bijna helemaal uitgegroeid. Uit voorzorg heb ik alcohol volledig laten staan gedurende de kuur aangezien de kuur al belastend genoeg is voor de lever. Ik ben heel erg tevreden over dit medicijn!
01-10-2017

Kalknagel(s)

Na pogingen met Micosan -kwastje meer dan een jaar lang- en Nailner viltstift daar maar mee gestopt. Op mijn verzoek -goede ervaring vele járen geleden- heeft huisarts Terbinafine verstrekt. Alle griezelverhalen ten spijt merk ik niets tot misschien íéts: mijn ontlasting is vrij continu dikke brei-achtig. Komt dat van de Terbinafine? Mogelijk. Ik ben 70, gebruik geen ander[lees meer...]e medicijnen, drink nauwelijks alcohol, rook niet. Na ca. 6 maanden zie ik dat de kalknagel -linker grote teen is het slechtst- duidelijk terrein verliest. Bij knippen teennagels vijl ik de aangetaste nagel aan de bovenzijde behoorlijk diep weg. Mogelijk is dat ook een hulp. Ik ken dus geen vervelende bijwerkingen!
15-09-2017

Kalknagel(s)

Zag er tegen op na alle verhalen op internet, maar heb ze 128 dagen geslikt zonder enige bijwerking. Na paar weken levercontrole die goed was, het uitgroeien duurde lang maar ik had deze kalknagel al een jaar of 10. Laatste jaar liet nagel los en deed teen zeer in mijn schoen, dus toch maar kuur gehaald. Ben blij met mijn mooie platte nagel nu
Pagina 1 van 7

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!