lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-02-2017

Kalknagel(s)

Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.
12-02-2017

Voetschimmel

Gebruik: tegen Schimmelnagel. Veel bijwerkingen: uitslag gekregen die zeer moeilijk verdwijnt. Na 16 dagen al moeten stoppen met kuur. Schimmelnagel was wel al veel beter. Als je de medicatie verdraagt is het wel effectief, doch het is echte rommel voor je lichaam en zou het nooit meer nemen! Doorzetten met lokale behandelingen is gezonder en helpt ook, maar vergt meer[lees meer...] discipline.
10-01-2017

Kalknagel(s)

Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.
21-12-2016

Eczeem

Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding 😜.
19-10-2016

Kalknagel(s)

Het werkt absoluut; de kalknagel is vrijwel helemaal weg. Na zo'n twee maanden trad er bij mij een vreemde bijwerking op: dubbelzien. Linkeroog zwakte helemaal af naar beneden en ik keek compleet scheel, ook zag ik duidelijk twee beelden boven elkaar. Huisarts, oogarts en neuroloog (plus MRI scan) gehad, maar de oorzaak werd niet gevonden. De kans dat het deze tabletten w[lees meer...]aren was voor hun zeer zeer klein. Paar maanden later ben ik weer met de kuur gestart om het dit keer wel af te maken; na 5 tabletten/dagen begon ik weer lichtelijk dubbel te zien. Direct gestopt en het zicht is weer normaal. Disclaimer: ik weet dus niet of het dubbelzien hierdoor kwam. Ik wil het wel genoteerd hebben mocht het bij iemand anders ook voorkomen.
15-10-2016

Schimmelinfectie van de huid

Volgens mij vinden vooral de "horrorverhalen" hun weg naar het internet. Dit was voor mij de tweede kuur, twee weken. Vorige keer drie weken. Nooit bijwerkingen gehad. Wel oppassen met alcohol, want de lever moet wel vol aan de bak met dit medicijn. Alcohol dus beter volledig laten staan!
19-09-2016

Terbinafine tabletten (terbinafine)

Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.
04-09-2016

Kalknagel(s)

Nadat ik verschillende middeltjes had geprobeerd zoals Nailner ben ik naar de huisarts gestapt. Die vertelde dat deze middeltjes niet werken omdat je ze op de nagel smeert en de schimmel net onder de nagelriem zit; er zal dus gewoon weer een schimmelnagel terug komen. Na wat zoekwerk op internet wist ik dat ik deze tabletten wilde proberen. Ze zouden wellicht bijwerking[lees meer...]en geven, maar vaak wel werken. Van die bijwerkingen is uiteindelijk vrijwel niks terecht gekomen gelukkig. Misschien een dag of twee een ijzersmaak in mijn mond, maar dat is alles. 7 van de 10 teennagels hadden schimmel, inmiddels is dat nog maar bij 1 (waar het begon) en ook dat groeit langzaam uit. Effectiviteit is dus geweldig. Verwacht alleen niet in de eerste maand resultaat zoals sommigen hier aangeven, een schimmel in de teennagel duurt nou eenmaal wat langer voor het er uit groeit.
Pagina 1 van 7

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!