Lichen planus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor lichen planus

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Ketoconazol/Triamcinolon 1 5
Vagifem 1 1
Topicorte 1 1
Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: lichen planus

Topicorte

11-08-2023 | Vrouw | 56
desoximetason
Lichen planus
Lichen Planopilaris is gediagnostiseerd door de Dermatoloog n.a.v. onderzoeken in het Lab (biopt/hoofdhuid/haarzakjes). Er is topicorte voorgeschreven aan te brengen op de ontstoken hoofdhuid. Het haar wordt vet, het ruikt niet vervelend, het is lastig om aan te brengen op de hoofdhuid. In de nacht klaarwakker door spierkrampen en dezelfde week flauwvallen en hoofdpi[lees meer...]jn. Intussen zie ik geen verbetering en valt het haar uit. Omdat ik 3 maanden moest smeren heb ik een nieuwe afspraak gemaakt en ben hier mee gestopt. De dermatoloog wil dan overgaan op de anti-malaria tabletten.

Vagifem

13-01-2016 | Vrouw | 57
estradiol
Lichen planus
I.v.m. overgang 4 jaar progynova gebruikt. Na een vaginale operatie kwam vulvaire Lichen Planus tot uiting. Progynova doorgebruikt tot een maand geleden. Het ging mij toen zeer goed, ik kon de wereld weer aan. Wegens verhoogd risico op trombose/hart-vaatziekten toch besloten te stoppen met progynova. Vagifem moet het locaal hormoontekort aanvullen ivm de Lichen Planus, maa[lees meer...]r inmiddels functioneer ik al een maand niet normaal meer vanwege alle bijwerkingen, waarvan de zware hoofdpijn het ergste is. Ik heb inmiddels gemerkt dat deze het ergste is de 2-3 dagen na gebruik, dan gaat het weer beter. Heb de laatste keer 5 dagen gewacht met gebruik, en inderdaad ging het wat langer beter, na gebruik weer hopeloos.

Ketoconazol/Triamcinolon

25-08-2015 | Vrouw | 71
ketoconazol/triamcinolon
Lichen planus
Fijn creme voor het gezicht mag indien nodig 4x per week gebruikt worden. Is een paar maanden niet vergoed door Menzis en Achmea en nu in (ieder geval tot 1 januari 2016) wordt het weer vergoed.

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

14-08-2015 | Vrouw | 71
triamcinolonacetonide
Lichen planus
Prima zalf en per 1 mei 2015 wordt het niet meer vergoed, onbegrijpelijk voor iets dat zo goed werkt.