Triamcinolon crème/ zalf/...

Jeuk (3 meningen)
Huiduitslag (2 meningen)

02-04-2020

Rosacea

Rosacea op oogleden en rond de ogen - in 3 jaar langzaam erger wordend. Eerst allerlei hormonale cremes, triamcinolon sinds januari 2019 - daarna sinds januari 2020 antibiotica dochcicline en sinds 5 weken metronidazol zalf. Langzame verbetering, maar de roodheid blijft nog. Na smeren tranende ogen.
10-03-2020

Eczeem

Werkt, zeker bij regelmatig gebruik, heel erg goed tegen eczeem plekken. Na een paar dagen smeren verdwijnen de jeuk en rode plekken. Gebruik het alleen als het weer oplaait eens in de zoveel tijd, verder bij houden met vette crème. Heel tevreden.
15-01-2020

Psoriasis

Na 2 dagen is het bijna weg, heel goed! Ben erg tevreden hierover.
25-08-2019

27-05-2019

Allergische reactie

Gebruik dit middel tegen hele erge jeuk ontstaan door een heftige zonneallergie. Ben er zo blij mee! Is het enige dat helpt na 5 weken jeuk te hebben gehad en allerlei ander middelen te hebben geprobeerd. Niets hielp. Wát een opluchting!
25-01-2019

Eczeem

werkt zeer goed tegen de jeuk.
17-01-2019

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel (triamcinolonacetonide)

De reden van mijn reactie is de herkenning van symptomen die meerdere mensen geven. Ik heb 7 jaar samengewoond met iemand die aan alle kenmerken van Verborgen Narcisme voldoet. Gedurende die 7 jaar heb ik last gehad van veel vage klachten waaronder eczeem op o.a. mijn handen. Bovendien kreeg ik een knobbel op mijn schildklier die alsmaar groter werd; van 8mm naar 8 cm. [lees meer...]Deze is operatief verwijderd. Vorige jaar ben ik uit huis gevlucht en sindsdien heb ik geen zalf meer nodig gehad. Alle lichamelijke klachten en de eczeem zijn volledig verdwenen.
26-03-2018

Eczeem

Ik had een eczeemplek op mijn been, op een nog niet geheel genezen wondje. Smeerde 2 maal daags. Na 2 weken was het eczeem weg. Ik had geen bijwerkingen.
19-01-2018

Eczeem

Het middel helpt wel tegen eczeem klachten ( op rug en nek ). Echter hiervoor in de plaats verergerden mijn ( reeds lang ) aanwezige hooikoorts gerelateerde, allergische klachten. Extreem veel niezen, loopneus en rode ogen. Ook een "prikkelend"gevoel op de tong en jeuk op andere plaatsen op het lichaam zonder visueel waarneembare plekken. Het leek wel alsof het zich "naar [lees meer...]binnen " had verplaatst. Ik denk niet dat ik dit middel blijf gebruiken en waarschijnlijk andere wegen zal inslaan om van mijn eczeem klachten af te komen.
18-05-2017

Eczeem

Geen fijne crème die mij enkel meer pijn gaf en meer huidbeschadigingen bij eczeemklachten. Kreeg ook pijnklachten in slijmbeurs in bovenarm (eczeem zat op hand) maar ik weet niet of dit toeval was. Wel namen die pijnklachten gelijk af toen ik stopte met de creme. Ook een bult op de schildklier gekregen de afgelopen dagen, weet ook niet of dit in verband staat met deze cre[lees meer...]me. Moet dit nog laten uitchecken.
25-12-2016

Jeuk

Ik heb af en toe erge jeuk op mijn rug met rode huidirritatie. Zodra ik de zalf gebruik, 1 x dgs is de irritatie na 2 dagen weg. Ik gebruik de zalf alleen als de irritatie er is en hoef het meestal maar 1 of 2 x te gebruiken
14-08-2015

Lichen planus

Prima zalf en per 1 mei 2015 wordt het niet meer vergoed, onbegrijpelijk voor iets dat zo goed werkt.
05-08-2015

Allergie

Ik ben zeer te vreden over de zalf, ik gebruik de zalf omdat ik een allergie heb voor muggen bulten! Werkt super.
12-05-2015

Allergie

Ik had erge jeuk aan mijn benen en knie gewrichten , ik krabde zo erg dat er wondjes onstonden. Na gebruik van de zalf zoals voorgeschreven door de huisarts , werd het jeukende gevoel op mijn benen minder, maar de jeuk zit nu op mijn rug en buik , en ondanks dat ik al enkele dagen insmeer met Triamcinolon creme 1mg/g word de jeuk nog steeds niet minder. Op de huid zelf [lees meer...]is niets te zien, ik moet eind deze week terug komen bij de huisarts, ben zelf ook aan het Googlen gegaan en dacht dat in mijn geval eerder het medicijn Colestyramine in aanmerking zou kunnen komen, ook omdat ik in het verleden na inname van medicijnen soms wel eens last had van z.g. galbulten, die hevig jeukten en na een minuut of tien weer waren verdwenen. dat is dus mijn ervaring met deze zalf.
28-03-2015

Eczeem

Ik had al meer dan 10 jaar zwaar irriterende eczeem midden-onderkant van de rug (net boven de billen). De huid was voortdurend beschadigd, rood en zwaar schilferig. Het jeukte ook enorm. Tot nu toe hielp geen van de bekende zalven (zoals standaard cetomacrogol crème, drogist zink eczeem crème, drogist psoariasis crème, door een huisarts voorgeschreven calmurid crème of co[lees meer...]rtisol-ureum crème) totdat mijn nieuwe huisarts (door de verhuizing) mij een andere soort creme voorschreef. Tot mijn verbazing verdween die zwaar schilferige huid bijna als een sneeuw voor de zon... Het kost zelfs mijn moeder de moeite om die eczeem terug te vinden. Nu gebruik ik het nog maar 1x per dag ter preventie. Ik ben erg blij mee.
04-01-2015

Eczeem

Ik heb het dagelijks gebruikt en het doet helemaal niets bij mij, sterker nog, het is alleen maar erger geworden.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum