ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

27-05-2018

Hooikoorts

Ik heb heel erg last van hooikoorts, jaren lang met de pilken en neusflacon en oogdruppels, tot ik kenacort kreeg van de huisarts dit heeft mijn levrn veranderd en er voor gezorgd dat ik weer kan genieten met mijn gezin in de zomer en normaal kan functioneren op mijn werk zonder de pollen ellende
25-05-2018

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)

Geweldig middel heeft mijn huwelijk gered. 24 uur keihard niessen was niet meer uit te houden. Altijd rond 1 juni 1 injectie en ik ben hele jaar weer super. Dank aan de huisarts in Groenlo.
23-05-2018

Hooikoorts

Gebruik het al jaren, dit is voor mij het beste middel tegen zware hooikoorts. De voordelen van dit medicijn zijn voor mij belangrijker dan de eventuele bijwerkingen(nooit last van gehad). Ik kan het een ieder aanraden ook al zijn huisartsen hierover van mening verdeeld.
02-05-2018

Reuma

Krijg eens per 3 maanden injectie in het bil en voel mij SUPER, kom ander als een mannetje van 90 van het bed !
22-04-2018

Hooikoorts

Geweldig middel zonder dit middel was ik al in het crematorium
26-03-2018

Allergie

Net als andere personen die gereageerd hebben, heb ik ook enkele jaren Kenacort-injecties gekregen van mijn vorige huisarts. Na zijn pensioen, was mijn nieuwe huisarts redelijk stellig geen voorstander i.v.m. risico van bijwerkingen op lange termijn (o.a. lever, botontkalking, etc.). Uiteindelijk ben ik ruim 3 jaar geleden gestart met desensibilisatie-therapie voor zowel b[lees meer...]oompollen (maandelijks één injectie in ziekenhuis) als graspollen (zg. korte kuur (ong. 10 wkn lang , wekelijks een spuit in ziekenhuis). Daarnaast medicatie (levocetirizine tabletten, Avamys neussspray, Flixotide discus inhalator). Ondanks alle inspanningen minimale verlichting van syptomen/klachten. Als ik op dit moment de keuze zou kunnen maken, zou ik direct en zonder twijfel kiezen voor Kenacort omdat ik dan nagenoeg probleemloos kan werken, sporten, etc, etc. Zaken die nu zeer moeizaam gaan (werken) of nauwelijks mogelijk zijn (sporten). Los daarvan is het wekelijks/maandelijk 'halen van een spuit in het ziekenhuis ook lastig ivm werk. En probeer maar eens uit te leggen op je werk dat je dit allemaal doet voor hooikoorts. Want snotteren en niezen, doen uiteraard wel meer mensen, maar niemand begrijpt de algehele 'malaise' zoals ik mij eigenlijk (van januari t/m juli) voel. De voortdurende bijholte- en oorontstekingen, koortsgevoel geven mijn een zodanig gevoel dat mijn vrouw lang gedacht heeft dat ik depressief aan het worden was. Voor 'buitenstaanders' kan ik me heel goed voorstellen dat het lastig voor te stellen/begrijpen is. Maar dat maakt het er niet makkelijker op, omdat je al snel als 'aansteller' wordt gezien. Algehele lusteloosheid/gebrek aan energie werd met Kenacort voorkomen en ik kon redelijk mijn leven leiden. Ik heb ook wel enigszins angst voor de lange termijnrisico's van Kenacort, maar de voordelen nu wegen voor mij zwaarder dan de eventuele gevolgen op latere leeftijd. Ik ga in elk geval hierover opnieuw in gesprek met mijn behandelende internist/allergoloog... NB. Ik weet niet welke dosering ik destijds van mijn huisarts kreeg (Injectie in bilspier). Ik had echter geen enkele last van (merkbare) bijwerkingen. Vandaar dat mijn 'frustratie' groot is.
08-08-2017

Reuma

ik heb Reumatoïde artritis, aangezien het lijkt dat ik van de vorige medicatie heel ernstige bijwerkingen had (diarree, verhoging, slecht slapen, leverklachten) tijdelijk ermee gestopt (2 maanden). Om te voorkomen dat ontstekingen in die tijd terugkeren een kenacort injectie in de bil gehad. ben er erg blij mee, voel mij beduidend beter al na een paar dagen. ik slaap wee[lees meer...]r bijna de hele nacht door en heb dus meer energie, ook veel minder pijnen en ik beweeg veel soepeler.
08-07-2017

Allergie

Beste mensen, Ik kreeg Kenacort-A 1 keer per jaar voor ernstige allergie. (hooikoorts) Het hielp perfect. Nu opeens weigert de huisarts dit voor te schrijven. Met alle gevolgen van dien. Vuur rode ogen, niezen en kortademigheid. Extra Desloratadine helpt niet. Ik ben ten einde raad en durf haast niet meer op straat te komen.
Pagina 1 van 3

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!