Topicorte

desoximetason

Psoriasis (6 meningen)

04-12-2019

Topicorte (desoximetason)

Ik gebruik al een jaar Topicorte voor FFA. Het is na enige tijd iets minder geworden, maar ik vraag me af of dat door de Topicorte is gekomen. Ik hoop dat er door onderzoek een oorzaak wordt gevonden en een effertief medicijn wordt gevonden. Insmeren op de behaarde hoofdhuid is een vervelend klusje... Ik heb geen last van bijwerkingen.
14-11-2019

Psoriasis

Lichttherapie verergerde mijn klachten en werd bedolven onder huidproblemen. Ben daarmee gestopt en via de Dermatoloog Topicorte gaan gebruiken. Snel bracht deze creme mij weer naar weer een in de hand te houden klacht. Maar nu is het niet meer leverbaar. Wanneer weer wel is niet te zeggen. Moet een vervanger vinden.
14-11-2019

Artritis psoriatica

Ik heb topicorte voor psoriasis maar ik heb het iedee dat ik kale plekken krijg
26-09-2019

Psoriasis

Mijn hele lichaam was helemaal bedolven onder rode onstekingsplekken. Had al veel cremes al geprobeerd. Lichttherapie had een zeer negatieve werking en kreeg naderhand veel meer last. Na het zoveelste bezoek aan de dermatoloog kreeg ik het recept voor desoximetason emulsie cutaan 2.5mg.( Topicorte) Onverwacht groot succes Jeuk weg en rode plekken werden snel minder. Ik heb[lees meer...] het ook op mijn hoofdhuid gebruikt en na eenmaal smeren een reuze succes. Ik heb ondervonden dat deze huidaandoening niet voor iedereen gelijk is en dat bij anderen een ander type creme wel helpt. Breng nu de emulsie om de dag aan en hoop er wat beter van te worden alhoewel ik weet er nooit helemaal vanaf zal komen.
25-05-2019

Allergische reactie

ik ben uiterst gevoelig voor Dazenbeten. Nagenoeg ieder jaar in de maand juli word ik wel gebeten. Dan volgt er een acute allergie die acute hulp behoeft. Veelal is de huisarts voldoende , zo niet het ziekenhuis. Verschijnselen, acute zwelling, gepaard gaan met acute jeuk. Behandeling: tavegil tabl. 1 mgr. antibiotica caps. c.q. locale antibiotica zalf. Natte verbanden. De[lees meer...] herstelperiode duurt meestal 14 dagen. Als onderhoud therapie, Topicort crême voornamelijk tegen de jeuk en infectie gevaar. De bijwerking kan nog maanden duren, afhankelijk van het weer. voornamelijk bij warm weer komt de jeuk regelmatig terug, m.n. in de zomer. Ook na het douchen speelt de jeuk een grote rol. Het is en blijft een steeds terugkerende jeuk.
25-05-2019

Eczeem

Ik had geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. Met gebruik van deze lotion was binnen een week alles rustig en de jeuk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad!
19-05-2019

Psoriasis

Ik gebruik het met name op de hoofdhuid. Middel werkt erg goed tegen de jeuk en ook heel erg goed tegen de schilfers. Middel moet wel goed onderhouden worden. Wel last van wat bijwerkingen; vaak rode blosjes op de wangen, dunne gevoelige hoofdhuid, boller gezicht. Soms is het wat lastig op de hoofdhuid aan te brengen, omdat het zo enorm vloeibaar is.
09-08-2018

Topicorte (desoximetason)

Voor de aandoening die ik heb weet ik dat er geen wondermiddel voor is maar een specialist heeft het me wel voorgeschreven. Ik wilde even melden dat het niks van werkt. echt 0% sterker nog, -30% mijn aandoening is erger geworden. er is geen bewijs dat het echt daardoor kwam maar het is wel aannemelijk omdat het begonnen is sinds ik dit ben gaan gebruiken.
11-03-2013

Topicorte (desoximetason)

Ik krijg redelijk veel hoofdpijn na gebruik. Erg irritant, vooral overdag. Gebruik het volgens voorschrift en dun. Misselijk bij gebruik.
17-06-2012

Topicorte (desoximetason)

Op zoek naar lotgenoten; Bij het smeren van Topicorte krijg na een dag last van de hik. Dit resulteert vervolgens in oprispingen, brandend maagzuur en een pijnlijke slokdarm. Mijn dermatoloog verklaard me voor gek, want hij had er nog nooit van gehoord. Echter ik ben anderhalve week gestopt met smeren -> geen klachten. Daarna weer gesmeerd (grote oppervlakte / hele lich[lees meer...]aam) ivm terugkomen van mijn eczeem, en de dag erna meteen weer bijwerkingen.
16-04-2012

Psoriasis

Ureum 10% in Topicorte EM. pas na enige maanden dagelijks gebruik is het resultaat goed merkbaar en vraagd daarna om "onderhouds"gebruik, m.a.w. niet elke dag. Trekt snel het snel in de huid. dus geen vlekken in de kleding. Is nagenoeg reukloos. Ben zeer tevreden Nadeel beperkte houdbaarheid.
11-03-2011

jeuk/pijn