Niet / weinig plassen

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Anurie / oligurie (21)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor niet / weinig plassen

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Tamsulosine capsules 5 3,4
2,2
Combodart 2 2,5
Tadalafil 1 4
Tolterodine 1 1
Furabid 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: niet / weinig plassen

Tadalafil

21-02-2023 | Man | 75
tadalafil
Niet / weinig plassen
5 MG dagelijks voor betere erectie en beter plassen . Ongeveer een jaar gebruikt. Ontwikkelde steeds meer kramp op de borst en slechter zien . Nu inderdaad angina pectoris geconstateerd. Na 3 maanden zonder inname van tadalafil gelukkig weer zonder klachten.. wees voorzichtig met dit medicijn. Het kan je dood worden!!

Furabid

31-07-2020 | Vrouw | 56
nitrofurantoine
Niet / weinig plassen
Ivm het totaal niet kunnen plassen, pijn in onderbuik en onderrug, is door de HA Furabid voorgeschreven. Werkte snel, geen enkele bijwerking gehad.

22-02-2020 | Man | 68
Niet / weinig plassen
Tamsulosine 4 jaar gebruikt, huisarts zei dat het de prostaat ontspant. Goh, wat bijzonder dacht ik nog, dat het alleen werkt op de prostaat. Inmiddels weet ik dat het een spierverslapper is die in je bloedbaan terecht komt en ik heb achtereenvolgens geknapte peesdraadjes van de mitralis hartklep ( levensgevaarlijk, kans op blijvend hersenletsel) en nu gelijktijdig een oog[lees meer...]zenuw geknapt ( aan een oog blijvend blind voor 30%) en een liesbreuk. Volgens mij tast dit medicijn bindweefsel aan en moet het daarom uit de handel genomen worden.

21-02-2020 | Man | 68
Niet / weinig plassen
ik gebruik nu 4 jaar tamsulosine in tablet vorm en dit spierverslappende medicijn veroorzaakt desintegratie van je bindweefsel. Hierdoor peesdraadjes in mijn hart en zenuw in mijn oog gebroken. Bijna dood, blijvend voor 30% aan een oog blind. Moet uit de handel genomen worden !

Combodart

08-02-2019 | Man | 82
tamsulosine / dutasteride
Niet / weinig plassen
Na 5 jaar lijkt de effectiviteit afgenomen. Het helpt nog maar weinig.

Combodart

10-05-2018 | Man | 63
tamsulosine / dutasteride

17-12-2017 | Man | 73
Niet / weinig plassen
Ben nu 2 jaar tamsolusine aan het slikken doordat ik een plasprobleem had. Ik ben ca 10 jaar geleden behandeld aan mijn prostaat na hetzelfde probleem.Toen heeft de uroloog mijn prostaat gepeld,waarna het perfect ging. 2 jaar geleden dus hetzelfde probleem.Doordat door enkele rugoperaties de elasticiteit uit mijn blaas was kon opnieuw pellen niet uitgevoerd worden.Vanaf t[lees meer...]oen dec 2015 aan de tamsolusine.Nu zegt zowel de huisarts als een bevriende apotheker dat het niet verkeerd is het zonder dat medicijn te proberen.Eigenlijk durf ik dat niet maar ga het toch proberen.We zien wel.

Tolterodine

25-04-2016 | Man | 68
tolterodine
Niet / weinig plassen
De frequentie van plassen werd vergroot. Uit plassen ging moeizamer.

22-03-2015 | Man | 64
Niet / weinig plassen
Ik gebruik dit medicijn omdat ik niet geheel mijn blaas kan legen tijdens het plassen. Bijwerkingen: licht in het hoofd, zwelling en irritatie in neusholte, ejaculatiestoornisen.

24-07-2014 | Man | 67
Niet / weinig plassen
probleem: niet kunnen uitplassen. Huisarts adviseert tamsulosine en psa-onderzoek. Psa blijkt laag (1.6). Na een week gestopt met tamsulosine vanwege veel bijwerkingen: slapeloosheid (!), hartkloppingen, duizeligheid, zware vermoeidheid, opgejaagd gevoel. Geen verbetering van plasprobleem.