ISO 27001

06-05-2018

geen resultaat elk 1,5u plassen
24-03-2018

Prostaatkanker

Plasproblemen proberen te verhelpen, werkt wel. Maar de bijwerkingen zijn heel vervelend vooral ook voor omstanders als je flauw gaat vallen. Ik ga bij de komende controle proberen of ik kan stoppen met Tamusuline.
15-01-2018

Prostaathyperplasie

Na een liesbreukoperatie kreeg ik plasproblemen. De eerste nacht bijna ieder uur eruit en na meting met de “bladder” bleek er nog 500 ml plas in mijn blaas achter te blijven. De chirurg schreed direct Tamulosine voor. De eerste dag nog niet veel effect, maar na twee dagen bleef er nog maar 100 ml in mijn blaas achter. Blijkbaar had het effect. Het plassen duurde echter nog[lees meer...] steeds lang met een kleine straal. Maar toen begonnen de bijwerkingen: verstopte neus, knallende koppijn, hartkloppingen, duizeligheid, lage bloeddruk, koude rillingen , zweten , misselijkheid en geen eetlust. Alle bijwerkingen die beschreven worden en zelfs nog meer. Toen ik alle ervaringen op dit forum gelezen had ben ik gelijk gestopt met dit vergif. Nu afwachten wat er met het plassen gebeurt.
14-01-2018

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Ik heb per ongeluk een te veel ingenomen, wat zijn de probleem????
13-01-2018

Anurie / oligurie

Het was 9 augustus 2017 wilde na de toilet gaan maar er kwam niets uit met plassen, tweede en derde dag hetzelfde in de avond kramp, na de nightcare, daar kreeg ik Tamsulosine 0,4 mg eerste 3 dagen nog geen effect tussendoor op een maandag na de HA, door verwezen naar de uroloog, maar hij ging op vakantie moest 14 dagen wachten. intussen begon de Tamsolusine wel te we[lees meer...]rken maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, was dood ziek, sliep veel, naar de uroloog eindelijk, onderzocht mij keek ook via de urine geleider in de blaas en prostaat, echo etc blaas was gevuld met 1/2 liter ging er moeilijk uit, uitslag alles was goed geen vergrote prostaat, geen vernauwde plas buis, geen ontsteking. Vreemd dat hij me toch weer Tamsolusine gaf, HA vond dat ook vreemd maar schreef geen ander alpha blocker voor ben toen gestopt en sprak af met de HA om een tablet te nemen om de dag om de bijwerkingen te verminderen maar toen en dat gin langzaam kon ik steeds minder plassen nam nu de laatste dagen 2 dagen achter elkaar Tamsulosine maar nog steeds, plassen gaat niet of moeilijk, dus als ik niets heb waarom dit dan allemaal? Snap er niets meer van. Groet, F.
18-12-2017

Prostaathyperplasie

Tamsulosine neem ik altijd een uur vóór dat ik ga slapen zodat ik 'snachts slechts een a twee keer hoef te plassen als ik voor dat ik ga slapen goed uitplas. Ik masseer tijdens het plassen als de eerste stroom is geweest mijn blaas waarmee zodanig prikkel dat ik nog wat verder kan uitplassen. Overigens masseer ik steevast mijn blaas als ik zittend plas. Alleen als het niet[lees meer...] anders kan plas ik staand maar kan dan minder goed mijn blaas masseren. Ik heb ook eens een dag Tamsulosine overgeslagen en meteen kwamen de klachten van hinderlijke aandrang en moeilijk/pijnlijk plassen terug.
17-12-2017

Niet / weinig plassen

Ben nu 2 jaar tamsolusine aan het slikken doordat ik een plasprobleem had. Ik ben ca 10 jaar geleden behandeld aan mijn prostaat na hetzelfde probleem.Toen heeft de uroloog mijn prostaat gepeld,waarna het perfect ging. 2 jaar geleden dus hetzelfde probleem.Doordat door enkele rugoperaties de elasticiteit uit mijn blaas was kon opnieuw pellen niet uitgevoerd worden.Vanaf t[lees meer...]oen dec 2015 aan de tamsolusine.Nu zegt zowel de huisarts als een bevriende apotheker dat het niet verkeerd is het zonder dat medicijn te proberen.Eigenlijk durf ik dat niet maar ga het toch proberen.We zien wel.
05-11-2017

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Na ruim 5 jaren gebruik van tamsulosine uit eigen beweging maar eens even gestopt. De meest vervelende bijwerking is wel de afname tot bijna 0 van de spermaproductie. Nu is dat inmiddels na circa 10 dagen weer op een redelijk normaal niveau. Soms nu wel weer wat problemen met ophouden van de plas en nadruppelen etc. Maar voorlopig wil ik (nog) geen tamsusoline meer slikken[lees meer...] om het effect op de langere termijn af te wachten. We zullen zien wat het wordt.
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!