ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-01-2018

Prostaathyperplasie

Na een liesbreukoperatie kreeg ik plasproblemen. De eerste nacht bijna ieder uur eruit en na meting met de “bladder” bleek er nog 500 ml plas in mijn blaas achter te blijven. De chirurg schreed direct Tamulosine voor. De eerste dag nog niet veel effect, maar na twee dagen bleef er nog maar 100 ml in mijn blaas achter. Blijkbaar had het effect. Het plassen duurde echter nog[lees meer...] steeds lang met een kleine straal. Maar toen begonnen de bijwerkingen: verstopte neus, knallende koppijn, hartkloppingen, duizeligheid, lage bloeddruk, koude rillingen , zweten , misselijkheid en geen eetlust. Alle bijwerkingen die beschreven worden en zelfs nog meer. Toen ik alle ervaringen op dit forum gelezen had ben ik gelijk gestopt met dit vergif. Nu afwachten wat er met het plassen gebeurt.
14-01-2018

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Ik heb per ongeluk een te veel ingenomen, wat zijn de probleem????
13-01-2018

Anurie / oligurie

Het was 9 augustus 2017 wilde na de toilet gaan maar er kwam niets uit met plassen, tweede en derde dag hetzelfde in de avond kramp, na de nightcare, daar kreeg ik Tamsulosine 0,4 mg eerste 3 dagen nog geen effect tussendoor op een maandag na de HA, door verwezen naar de uroloog, maar hij ging op vakantie moest 14 dagen wachten. intussen begon de Tamsolusine wel te we[lees meer...]rken maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, was dood ziek, sliep veel, naar de uroloog eindelijk, onderzocht mij keek ook via de urine geleider in de blaas en prostaat, echo etc blaas was gevuld met 1/2 liter ging er moeilijk uit, uitslag alles was goed geen vergrote prostaat, geen vernauwde plas buis, geen ontsteking. Vreemd dat hij me toch weer Tamsolusine gaf, HA vond dat ook vreemd maar schreef geen ander alpha blocker voor ben toen gestopt en sprak af met de HA om een tablet te nemen om de dag om de bijwerkingen te verminderen maar toen en dat gin langzaam kon ik steeds minder plassen nam nu de laatste dagen 2 dagen achter elkaar Tamsulosine maar nog steeds, plassen gaat niet of moeilijk, dus als ik niets heb waarom dit dan allemaal? Snap er niets meer van. Groet, F.
18-12-2017

Prostaathyperplasie

Tamsulosine neem ik altijd een uur vóór dat ik ga slapen zodat ik 'snachts slechts een a twee keer hoef te plassen als ik voor dat ik ga slapen goed uitplas. Ik masseer tijdens het plassen als de eerste stroom is geweest mijn blaas waarmee zodanig prikkel dat ik nog wat verder kan uitplassen. Overigens masseer ik steevast mijn blaas als ik zittend plas. Alleen als het niet[lees meer...] anders kan plas ik staand maar kan dan minder goed mijn blaas masseren. Ik heb ook eens een dag Tamsulosine overgeslagen en meteen kwamen de klachten van hinderlijke aandrang en moeilijk/pijnlijk plassen terug.
17-12-2017

Niet / weinig plassen

Ben nu 2 jaar tamsolusine aan het slikken doordat ik een plasprobleem had. Ik ben ca 10 jaar geleden behandeld aan mijn prostaat na hetzelfde probleem.Toen heeft de uroloog mijn prostaat gepeld,waarna het perfect ging. 2 jaar geleden dus hetzelfde probleem.Doordat door enkele rugoperaties de elasticiteit uit mijn blaas was kon opnieuw pellen niet uitgevoerd worden.Vanaf t[lees meer...]oen dec 2015 aan de tamsolusine.Nu zegt zowel de huisarts als een bevriende apotheker dat het niet verkeerd is het zonder dat medicijn te proberen.Eigenlijk durf ik dat niet maar ga het toch proberen.We zien wel.
05-11-2017

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Na ruim 5 jaren gebruik van tamsulosine uit eigen beweging maar eens even gestopt. De meest vervelende bijwerking is wel de afname tot bijna 0 van de spermaproductie. Nu is dat inmiddels na circa 10 dagen weer op een redelijk normaal niveau. Soms nu wel weer wat problemen met ophouden van de plas en nadruppelen etc. Maar voorlopig wil ik (nog) geen tamsusoline meer slikken[lees meer...] om het effect op de langere termijn af te wachten. We zullen zien wat het wordt.
18-10-2017

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Kwam bij de uroloog terecht nadat ik in augustus prostaat-/ blaasontsteking met urineweg infecties opgelopen had. Heb 4 weken een penicilline kuur gehad en daarna weer de controles. Aangezien ik terloops vertelde dat ik al enkele jaren problemen had met plassen (geen druk kunnen zetten, meestal wachten tot het plassen op gang komt en ook het laatste beetje heeft zijn tijd [lees meer...]nodig) maar dit verweet aan de bijwerkingen die ik gelezen had in de bijsluiter voor mijn pufjes voor behandeling van COPD. Mijn huisarts zag bij het gebruik van mijn huidige pufjes Serevent en ventolin deze bijwerkingen eigenlijk niet. Daarom verwezen naar de uroloog. Na alle standaard onderzoeken, bleek dat de prostaat wel wat groter was, maar geen aanwijzingen tot bezorgdheid. Kreeg daarop Tamsulosine HCL 0,4 mg voorgeschreven voor de duur van 3 maanden; als dit geen effect zou hebben dan zou er gekeken worden naar omgekeerde bekkenbodem therapie of dat kan helpen. Nu bijna 7 weken later is mijn plasprobleem nog steeds hetzelfde en ben ik aan het moment beland om de uroloog te gaan bellen voor een vervroegde afspraak. Ik zit momenteel ook niet erg lekker in mijn vel. En de bijwerkingen die het medicijn voor mij heeft, maken me nog meer minder mannelijker. Slaap te kort en vermoeidheid kwamen vrij snel bij aanvang van het gebruik van medicijn. Na enkele dagen merkte ik dat bij een orgasme er nauwelijks zaadlozing aanwezig was en de laatste tijd merk ik dat bij het gevoel opgewonden zijn, de erectie met moeite opgang komt. Ik vind dit heel vervelend en het helpt mij niet om het maar voor lief te nemen. Dus ga ik dan ook een afspraak inplannen met de uroloog om andere opties te bekijken.
04-10-2017

Prostaathyperplasie

Al in het begin van de medicatie ernstige last van bijwerkingen en een algeheel gevoel van onbehagen. Hoofdpijn achter het oog, misselijk, raar gevoel in de hartstreek, verstopte neus, ontbreken zaadlozing al na de 2e pil. Ik ben een zeer vitaal iemand en verwachtte zeker niet dat bijwerkingen met een kans van minder dan 1 op 100 bij mij zouden optreden en zo snel.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!