Pneumonie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Longontsteking (171)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor pneumonie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Claritromycine 2 1
Cotrimoxazol 1 2
Amoxicilline 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: pneumonie

Claritromycine

11-07-2019 | Vrouw | 21
claritromycine
Pneumonie
Puur vergif, mijn vrouw veranderd in een totaal ander wezen, de bijwerkingen doen meer kwaad dan goeds, ze wordt er psychisch helemaal gek door. !DIT MIDDEL ZOU VERBODEN MOETEN ZIJN!

Cotrimoxazol

19-01-2019 | Vrouw | 50
cotrimoxazol
Pneumonie
Ik heb de zware versie gekregen voor een long infectie met staphylokokken en moraxella cataralis bacterie. Ik ebbin mijn leven veel antibioticum moeten slikken, dit hoort zeker tot de latere generatie , zware kuren. Het lijkt ook of mijn lichaam steeds minder goed tegen die kuren kan, alsof zoveel goede bacterien beschadigd worden die niet meer herstellen. Ik vind de b[lees meer...]ijsluiter en de omschreven bijwerkingen ongeloofwaardig, maar dat vind ik in het algemeen. Vraag een slager om zijn eigen vlees te keuren en het zal veel beter uit de keuring komen dan het in werkelijkheid is.

Amoxicilline

20-08-2015 | Vrouw | 29
amoxicilline
Pneumonie
In het begin veel last van bijwerkingen (grote temperatuurschommelingen/droge slijmvliezen in gezicht) maar de klachten van de pneumonie gingen ontzettend snel over.

Claritromycine

12-03-2015 | Vrouw | 27
claritromycine
Pneumonie
Na de diagnose longontsteking, was dit de tweede kuur antibiotica die ik na 3 dagen voorgeschreven kreeg gezien genezing uit bleef. De kuur bestond uit twee tabletten van 250 mg p.d. na inname van de eerste tablet voelde ik mij prima, ongeveer 7 uur later was het tijd om tablet 2 in te nemen. Tot dusver geen vuiltje aan de lucht. Ongeveer een uur later kreeg ik een vreem[lees meer...]de bittere smaak in mijn mond. Dit heb ik een keer eerder bij een ander antibioticum ervaren dus dit leek mij niet zorgwekkend. De ellende begon 3 uur nadat ik was gaan slapen en opeens zeer angstig wakker werd rond 1 uur midden in de nacht. Ik voelde mij ongekend vreemd en voelde mij super wakker,onrustig en angstig. Ik begon dingen te horen die er helemaal niet waren en mijn gedachtes schoten alle kanten op, waardoor ik het idee kreeg dat ik gek aan het worden was. Naast deze gewaarwordingen, kreeg ik na 2 uur angstig in bed liggen opeens last van auditieve hallucinaties. Ik hoorde klassieke muziek en was er van overtuigd dat mijn ouders waar ik op dat moment logeerde gek waren geworden en opeens midden in de nacht muziek begonnen te draaien. Ergens was ik toch helder en besloot ik een kijkje te gaan nemen. Hieruit bleek dat het totaal stil was in huis en ik begon toen te beseffen dat er iets heek vreemds gaande was. Ik heb vanaf dat moment geen oog dicht gedaan en meteen de volgende ochtend de huisarts gebeld. Deze schrok en adviseerde mij direct te stoppen met de kuur. Na een dag begon ik mijzelf weer normaal te voelen maar besefte wel dat dit ondanks dat het NIET in de bijsluiter omschreven stond wel een noemenswaardige bijwerking is die er naar mijn mening zeker hoort in te staan! Op advies van mijn arts maak ik een melding bij de apotheek en hoop ik dat dit verhaal anderen alert maakt op deze mogelijke bijwerking! Maak er melding van op de lareb databank (nederlands instituut bijwerkingen databank).