Bestaat uit:
Pneumonie (4)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor longontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: longontsteking

25-04-2024 | Vrouw | 37
Longontsteking

gegeneraliseerde spierzwakte hoofdpijn doodsangst schuimige of bubbelende smurrie ophoesten hartklopping misselijkheid

Op de eerste dag extreem misselijkheid en een ziek gevoel alsof de klachten erger worden. Op de tweede dag hele ernstige bijwerkingen. Ik had het gevoel alsof ik dood ging. Kon niets meer, misselijk, hartkloppingen, hoofdpijn, niet meer kunnen lopen, alle spieren waren verslapt, constant schuim uit mijn mond met een hele vieze metale smaak en een angstgevoelens over dood g[lees meer...]aan wat niet meer wegging. Nee voor mij nooit meer!!

06-04-2024 | Vrouw | 37
Longontsteking

jeuk jeuk aan arm of been rood gezicht vermoeidheid rillingen hoofdpijn in achterhoofd

Begon allemaal zo goed geen bijwerkingen niks. Tot kuur afgelopen was. Ziekjes ervan flinke jeuk en uitslag over mijn hele lichaam net of je in brand staat. Dus een anti allergie pilletjes en zalf mee gekregen. Wat een rommel eerste klas dat dokters dat uitschrijven het moet niet meer gegeven worden. Hoop vlug weer de oude te worden.

02-03-2024 | Vrouw | 32

diarree buikkrampen droge mond

Werkt goed tegen longontsteking, ontstekingswaarden binnen 5 dagen gedaald van 106 naar 25. Laatste dagen kuur last van diarree en buikkrampen ondanks gebruik van probiotica. Eerste dagen vrijwel geen last gehad van bijwerkingen.

Ipratropium / Salbutamol Inhalatievloeistof

30-01-2024 | Vrouw | 76
salbutamol/ ipratropium
Longontsteking
Het vernevelen is niet echt prettig maar voor mij nodig om het slijm uit mijn longen naar boven te halen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

21-01-2024 | Vrouw | 55

10-01-2024 | Vrouw | 67
Longontsteking
Na Covid-19 kreeg ik een longontsteking. In eerste instantie kreeg doxicilline voorgeschreven. Dit deed niet wat ik nodig had. Hierna amoxicilline gekregen, dit werkte na 3 dagen. Op een beetje diarree na, geen bijwerkingen gehad.

13-12-2023 | Vrouw | 38
Longontsteking
Dit middel was zeer effectief in het behandelen van mijn longontsteking, nadat amoxicilline niet voldoende bleek te werken. Dit is echter een zeer zwaar antibioticum en dat merk je. Vooral de vermoeidheid vond ik lastig maar ik ondervond ook paniekaanvallen, duizeligheid. Dit was vooral enkele uren na inname. Met een longontsteking heb je ook de neiging verkeerd te ademen[lees meer...] dus dat maakt dat dat paniekgevoel nog sneller naar boven komt. Mijn raad is vooral dit middel s avonds in te nemen en vooral na inname proberen te ontspannen en op de ademhaling te letten. Dit hielp bij mij. Ik sliep ook wel iets slechter in. Van maag en darmen had ik geen last. Achteraf ben ik best tevreden want het deed wat het moest doen.

04-12-2023 | Vrouw | 69
Longontsteking
Nare bijwerkingen ( bijholte ontsteking en vanafdag 1 heftige hoofdpijn) en de koorts zakte na 4 dagen inname medicijn.

15-09-2023 | Man | 22
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

15-08-2023 | Man | 38
Longontsteking
Ik heb een 5 daagse kuur Amoxicilline gehad vanwege een longontsteking. Tijdens de kuur weinig last gehad van bijwerken, daags na beëindigen kuur kwam eerst wat misselijkheid maar een paar dagen later begon de ellende pas echt, verschrikkelijke buikpijn die uren kan duren in maag/darmstelsel na het eten/drinken van bepaalde voeding en drinken. Ben pas 5 dagen na beëindigen[lees meer...] kuur aan de probiotica begonnen, als ik beter had geweten was ik eerder gestart. Vraag me wel af hoelang dit nog gaat duren, die buikpijn met diarree vergallen je dag behoorlijk.

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

Ciprofloxacine

25-07-2023 | Man | 39
ciprofloxacine
Longontsteking
Dit middel is mij voorgeschreven vanwege een longonsteking. Nadat ik begonnen ben met het innemen van dit middel merkte ik dat mijn eetlust afnam en dingen anders smaakten dan ik gewend ben. Daarnaast merkte ik dat ik sneller erg emotioneel word terwijl ik normaal nogal stoicijns ben. Maar het ergste kwam op dag 3, toen ben ik midden in nacht naar de eerste hulp gegaan va[lees meer...]nwege ondraaglijke maag en rugpijn. Uiteindelijk met hulp van een morfineprik dit doorstaan en sindsdien aan de maagbeschermers. Helaas zijn na een week mijn klachten van de longontsteking nog steeds niet weg. Dus morgen maar weer naar de huisarts.

16-07-2023 | Vrouw | 48
Ik was jong 10 jaar maar kan mij de vreselijke jeuk nog herinneren… pff

07-07-2023 | Vrouw | 50
Longontsteking
Ik kreeg een kuur van 10 dagen voor zware longontsteking. Pas na de 9e dag voelde ik me wat beter. Qua bijwerking vooral last gehad van mijn darmen.

24-06-2023 | Vrouw | 23
Longontsteking
Deze tablet heeft mij echt flink opgeknapt. Na 2 dagen 1x per dag slikken voelde ik al verbetering. Dit werkte voor mij prima. De pillen waren wat groot en onhandig innemen maar ik heb als bijwerking alleen hoofdpijn en diarree gehad.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

24-06-2023 | Vrouw | 23
Longontsteking
Ik heb dit medicijn zo 9 dagen geslikt. Enkele verbetering gevoeld maar ik was nog steeds ziek. De bijwerkingen waren niet erg prettig, maar prima om even mee te leven. In het geval van mijn longontsteking hielp het maar gedeeltelijk.

08-06-2023 | Vrouw | 64
Longontsteking
Doxycycline en prednison is voor mij de gouden combi voor longontsteking

Ciprofloxacine

08-05-2023 | Vrouw | 72
ciprofloxacine
Longontsteking
Bij het innemen van de 1e dosering leken longen en hart een opdonder te krijgen en verloor ik voor 5 minuten mijn bewustzijn.. Mijn man heeft 112 gebeld Het bleek een alergiche reactie te zijn op dit medicijn.

26-04-2023 | Vrouw | 34

03-04-2023 | Vrouw | 51
Longontsteking
Ik heb deze vanwege huiduitslag bij Amoxicilline. Ben heel tevreden over dit antibioticum. De enige bijwerking is de vieze paracetamolsmaak. Die is de hele dag.

03-04-2023 | Man | 58
Longontsteking
Ik heb copd, vaatziekte en non hodgkin cat 1. Werk nog full time wegens het financiele dure leven, ben beroeps chauffeur (bus). Ik las dat als je dit geneesmiddelen neemt het gevaarlijk is iets te best uren of met machienes te werken. Ik las ook indien je choletorol pillen neemt ook kiet zo gezond is doch lezen ze mijn medische lijst blijkbaar niet. Verleden jaar hierdoo[lees meer...]r het niet te lezen 12d in lichte coma gelegen. Ik heb er genoeg van.

02-04-2023 | Vrouw | 70
Anti biotica had geen enkel effec Volgens bijsluiter zat. Fabrikant in. Malta

Augmentin

14-03-2023 | Man | 42
Longontsteking
Het alternatief was een infuus in het ziekenhuis. Toch maar voor de tabletten gekozen. Enkele uren na de eerste inname lag mijn goede darmflora al in de pot. Aanhoudende waterige diaree tot de doos leeg was, met ernstige kloven tot gevolg. Jaren verder is dit nog steeds niet goedgekomen. De oorzaak zou het clavulaanzuur zijn. Dit kan kloppen want bij gebruik van gewone amo[lees meer...]xicilline heb ik geen enkele bijwerking.

02-03-2023 | Vrouw | 29
Longontsteking
Dit medicijn als kuur tegen een longontsteking voorgeschreven gekregen (5dg, 3x d) bij de huisartsenpost. Koorts verdween na 2 dagen, gevoel van ziek zijn na 4 dagen. Weinig bijwerkingen, alleen een brandende maag en last van mijn darmen. Gelukkig had ik Yakult gekocht, wat het enigszins heeft verminderd. Ik ben helaas nog niet helemaal beter, er zit nog veel slijm en ik h[lees meer...]oor nog allemaal geluiden uit mijn longen. Ik weet niet of dit normaal is, ik heb nog nooit eerder een longontsteking gehad. Wel fijn dat de koorts zo snel weg was!

23-02-2023 | Vrouw | 26
Longontsteking
Ik krijg deze al jaren voor mijn longonstekingen, de enige antibiotica wat snel en fijn helpt zonder ernstige bijwerkingen. Als astma patient heb ik dit 2-3x per jaar nodig. na 2 tabletjes vaak al vermindering van klachten. Werkt snel en goed.

09-02-2023 | Vrouw | 47
Longontsteking
Ik heb ontsteking van.luchtwegen,en oor.Ik ben allergisch aan penicilline.Ik kreeg eerst een andere variante maar moest overgeven. In het begin kon ik biclar binnen houden.ik word wel wakker snachts met een vieze smaak in de mond pijn aan de maag en misselijk. Deze nacht ziek geweest :overgeven duizelig en migraine

05-02-2023 | Vrouw | 43
Longontsteking
Slik deze kuur nu 3 dagen ivm een longontsteking en ervaar geen enkele bijwerking. Ik heb de smelt tablet en neem deze tijdens de maaltijd in. Ben nu 3 dagen verder en de klachten nemen af. Ben tevreden over deze kuur, slaat goed aan.

12-12-2022 | Man | 57
Longontsteking
Na constatering longontsteking deze kuur gekregen Na 2e dag merk ik wel dat de koorts is afgenomen mede als mijn eetlust Verder goed aan diarree nu,vermoeid en hoofdpijn maar besluit deze kuur gewoon af te maken omdat ik echt van deze longontsteking af wil komen

09-12-2022 | Vrouw | 35
Longontsteking
Wat fijn dat dit middel bestaat, een longontsteking voelt echt niet fijn, heel dankbaar dat ik dit goed werkende antibioticum heb gekregen. Ik voelde me na de eerste dag van inname al wat minder koortsig en ziek, de ontstekingswaarden in het bloed waren al beduidend lager. En geen noemenswaardige bijwerkingen, zeker niet als je het afweegt tegen hoe een bacteriele longonts[lees meer...]teking naar kan aflopen zonder inname van antibiotica.

15-10-2022 | Vrouw | 65
Longontsteking
dosering was drie keer per week 1pil. Omdat ik al ziek was voelde ik niet dat ik langzaam steeds benauwder werd. Ik wilde zo graag dat het werkte. Vanaf de eerste puil kreeg ik zeer forse hoofdpijn waardoor hoesten wat ik veel deed zeer naar werd. Veel gedronken hopend dat de hoofdpijn zou afnemen. En idd na 3 pillen dus 1 week ging de hoofdpijn iets beter maar ik werd ste[lees meer...]eds meer benauwd. Moe zwak. Na 2 weken dus 6 pillen was ik in rust zo benauwd en zeer angstig. Kon alleen nog zitten met benen naar beneden. Zo benauwd. Geen oog dicht gedaan meer. Dus gestopt. Longontsteking was er nog steeds en werd bronchitis. Ben nog nimmer zo benauwd geweest! Huisarts gebeld en naar longarts. Er werd heel lauw gereageerd op mijn bevinding dat ik allergisch moest zijn voor azitromycine. gewoon stoppen. Maar ben nog wel benauwd. ( ben twee dagen gelden gestopt) Mijn nieren functioneren overigens matig.