ziekte

Bestaat uit:
Pneumonie (4)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor longontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: longontsteking

12-08-2021 | Vrouw | 61
Longontsteking
Als ik deze kuur af hebt, dan nooit meer claritromycine!!! Ik werd na inname ervan nog zieker,ik moest mijn bloeddruk verlagers uit de bexter halen, mijn hart medicijn, en noem maar op want dat kon niet samen met de kuur. Kortom: ik werd onzeker over het laten staan van medicijnen die ik echt nodig heb. Ben nu 3 dgn met de kuur bezig, maar ik merk geen verbetering.

Prednison tabletten

29-05-2021 | Vrouw | 42
prednison
Longontsteking
Ik heb een auto immuunziekte genaamd, antisynthetase syndroom, waarbij spieren weefsels longen allen ontstoken zijn. Mijn cellen vallen de goede cellen aan, en het is cronisch

18-04-2021 | Vrouw | 66
Longontsteking
Ik krijg n allergische reactie , gelijk na de 1 eerste pil. Binnen n half uur met spoed naar t zieken huis . Daar heb ik 9 dagen op de i.c. Gelegen aan de zuurstof . En 2 weken op de long afd .

Clindamycine

13-04-2021 | Vrouw | 50
clindamycine
Longontsteking
na een longontsteking longabces gekregen, gebruik dit middel nu al 6 weken, ondertussen longontsteking links erbij gekregen... daar weer een andere AB voor gekregen, die is gelukkig gestopt. Moet dit nog wel een tijdje nemen, krijg het door een pej heen daarom drank. Gelukkig is abces kleiner. alleen zuurstofbehoefte is er nog steeds helaas.

Doxycycline

08-11-2020 | Vrouw | 28
doxycyline
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

Prednisolon tabletten/ injecties

Doxycycline

26-02-2020 | Vrouw | 65
doxycyline
Longontsteking
Heb na 2 dagen gebruik 2 tabletten op de eerste dag en de 2e dag 1 tablet een nare smaak in mijn mond gekregen en ook een vreemde reuk Het eten smaakt ineens heel anders en zeker niet lekker.

21-02-2020 | Vrouw | 31
Longontsteking
Ik was wat huiverig om te starten omdat mijn symptomen van longontsteking vrij atypische waren en ik antibiotica gewoon liever niet neem. De reviews op deze website beloofde ook weinig goeds. Nadat ik eerst leek op te knappen zonder medicatie, kreeg ik ineens een drukkend gevoel op mijn borst dat maar niet weg ging. Daarom ben ik toch aan de kuur begonnen. De eerste dagen [lees meer...]heb ik mij zieker gevoeld. En ging ik in eerste instantie meer hoesten. In combinatie met codeïne, tegen het hoesten, ging het daarna gelukkig geleidelijk beter. Ik heb tot nu toe geen serieuze bijwerkingen gehad. Ben wel meteen op dag 2 met een probiotica kuur begonnen (orthica, 30 dagen) om het herstel van mijn darmflora te bevorderen. Wellicht dat dit positief heeft gewerkt ten opzichte van de bijwerkingen.

18-02-2020 | Vrouw | 59
Longontsteking
Voor ernstige hoestklachten met hoorbaar maar niet ophoestbaar slijm in mijn luchtwegen, ben ik naar mijn huisarts gegaan. Na het beluisteren van mijn longen Claritromycine 500 mg. 1x/dg. meegekregen voor een kuur van 7 dagen ter behandeling van longontsteking. Vrijdag 14 februari begonnen en de volgende dag al beduidend minder hoestklachten maar nog wel gerochel. Bijwerki[lees meer...]ng pijn in maag, buik en rug bestreden met paracetamol. Zaterdag 15 februari tweede en laatste tablet ingenomen. Dit aangezien de bijwerkingen van verwardheid en spierslapte mijzelf en mijn omgeving erg BEANGSTIGDE. Deze laatste ernstige bijwerkingen verdwenen langzaam na twee dagen. Alhoewel dit medicijn mij wel grotendeels van de hoest af heeft geholpen na slechts 2 tabletten, zou ik deze antibiotica NOOIT meer nemen! In de twee dagen na de stopzetting van het medicijn werd het gerochel steeds minder. Vandaag 18 februari voel ik me gelukkig stukken beter en 'normaler/mijzelf' geworden. Ook heb ik voor het eerst weer goed en aaneensluitend kunnen slapen.

23-01-2020 | Vrouw | 39
Longontsteking
Nu half 1 in de nacht lig er wakker van. 2de tablet van de kuur....Opgeblazen gevoel en misselijk en diaree. Honger gevoel....dus maar wat gegeten. Na de eerste tablet echt duidelijk minder hoesten...gekregen voor infectie longen. Ik zelf kamp met een angststoornis en dat ze dat dit geven met deze bijwerkingen. Heb bewust niet gelezen maar had beter de ervaringen kunnen le[lees meer...]zen wat een hel......morgen bellen want 7 dagen ga ik dit niet trekken.

Alvesco

15-01-2020 | Man | 80
ciclesonide
Longontsteking
door het gebruik van ALVESCO is de kans groot dat, indien U daar vatbaar voor bent, last krijgt van slecht zien. Dit is een bekende bijwerking en komt doordat een stof je die ALVESCO ervoor zorgt dat U een verhoogde oogboldruk krijgt, de druk in uw ogen is dat zo groot dat U minder en zelfs veel minder goed gaat zien. Mijn longarts vertelde mij dat ik 2 keuzes had: 1) g[lees meer...]een Alvesco meer gebruiken 2) de verhoogde oogboldruk aanvaarden. Eigenlijk best raar zo'n antwoord, maar klaarblijkelijk is er geen ander medicijn dat geen bijwerkingen heeft. Ik gebruik Alvesco nu alleen als het echt nodig is en in overleg met mijn huisarts.

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

01-10-2019 | Man | 64
Longontsteking
In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!

22-09-2019 | Man | 68
Longontsteking
Na 2 weken griep volgde er december 2019 een verkoudheid waarbij ik me nog zieker voelde, veel plassen 's nachts, hoesten etc. Bij luisteren longen bij de griep eerst nog geen onsteking, maar 2 weken later wel een lichte longontsteking links onder. Amoxicilline 500 Mg 2 keer per dag, 5 dagen. De tweede dag al beter gevoel. Mocht trouwens naar buiten en was niet benauwd. D[lees meer...]e laatste dag was koorts weg. Geen bijwerkingen. Totaal,inclusief die griep,heeft het wel 3 maanden voordat alle ziekteverschijnselen weg waren.

05-05-2019 | Man | 24
Longontsteking
Na drie dagen met een longontsteking gelopen te hebben met 40,2 koorts ben ik naar de huisarts gegaan. Nadat de diagnose in het ziekenhuis werd bevestigd kreeg ik dit antibioticum voorgeschreven. Nadat ik mijn tablet 's avonds had ingenomen kreeg ik plotseling erg veel speeksel en een metaalsmaak. In het begin van de nacht was ik ineens helemaal in de war en er stellig van[lees meer...] overtuigd dat ik doodging. Hierbij had ik compleet irrationele verklaringen wat er met mij aan de hand was en begon ik allerlei briefjes te schrijven voor als ik dood was. Dit terwijl ik hiervoor nooit last van psychische problemen heb gehad en ook geen andere medicijnen gebruikte. Vervolgens nam de paniek het over en na een slapeloze nacht voelde ik mij compleet uitgebrand en depressief. Mijn koorts was inmiddels helemaal verdwenen dus het leek wel de ziekteverwekker aan te pakken. Inmiddels na het nemen van de tweede tablet drong het tot me door dat mijn klachten bijwerkingen waren van de Claritromycine en ik belde de huisarts dat ik een ander middel wilde. Plotseling kreeg ik zeer hevige hartkloppingen met extreem hoge hartslag en duizeligheid en hierdoor raakte ik weer in paniek. De rest van de dag erg depressief gevoeld en de volgende nacht onrustig geslapen met nachtmerries en zweten. Overgestapt op Amoxicilline verdwenen alle bijwerkingen en heb nadien geen last meer van de psychische problemen gehad. Gelukkig was ik binnen enkele dagen van mijn longontsteking af dankzij de Amoxicilline. Voor mij nooit meer een antibioticum uit de Macrolide klasse, het had nog veel erger af kunnen lopen.

02-05-2019 | Vrouw | 24
Longontsteking
Gekregen van de longarts voor een longontsteking en luchtweginfectie. Op dag 2 van de kuur extreme vermoeidheid maar niet kunnen slapen. Misselijkheid die enkele uren na inname aanhoud en die vieze bittere smaak in de mond die op geen enkrle manier weggaat. Nog tot maandag deze kuur benieuwd of de bijwerkingen minderen. Mijn kwaal is i n elk geval wel aanzienlijk minder

25-04-2019 | Vrouw | 56
Longontsteking
Na een flinke luchtwegen infectie toch een longontsteking gekregen. Heel veel pijn met ademhalen. De voorafgaande kuur van Doxycycline 100 mg had nauwelijks effect. Week later Azitromycine 500 mg en hielp al meteen na 2 dagen. totaal geen bijwerkingen. Geweldig. Het hoesten werd minder en de pijnen kun je opvangen met paracetamol en heel veel rusten. Na uitslag longfot[lees meer...]o ziekenhuis bleek de ontsteking er toch nog te zitten. Nu verder met penicilline voor het restant van de bacterie aan te pakken. Het is altijd afwachten welke kuur effectief blijkt te zijn.

21-04-2019 | Vrouw | 63
Longontsteking
Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen

Ciprofloxacine

30-11-2018 | Vrouw | 63
ciprofloxacine
Longontsteking
Het is een afgrijselijk middel! Enkele dagen na inname kreeg ik tintelingen in mijn rechterhand. Vervolgens werd mijn rechterhand dik en kreeg ik galbulten op mijn rechter bovenarm. Mijn huisarts gaf aan dat er wel honderd bijverschijnselen zijn en dat ik mij geen zorgde moest maken. Na vier dagen raakte mijn rechterhand verlamd. De vijfde dag raakte mijn rechterarm en lin[lees meer...]kerhand verlamd. De zesde dag werd ik grotendeels verlamd in het ziekenhuis opgenomen. De eerste dagen na de opname was ik erg benauwd en kon ik nauwelijks slikken. Het was een zeer afschuwelijke gewaarwording. Na 19 dagen in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest ben ik nog steeds niet geheel hersteld. De spierkracht is grotendeels terug, maar slechts voor een deel in mijn rechterhand en rechterarm.

Qvar

21-10-2018 | Man | 71
beclometason
consequent gebruik voorkomt ontstekingen

Formoterol Inhalatiepoeder

01-10-2018 | Man | 57
formoterol
Longontsteking
Een inhalatie vond ik lastig. Er was geen zicht op verbetering. Extra puf erbij proberen. Ook niet goed. Was blij met switch naar Zitromax

01-10-2018 | Man | 57
Longontsteking
3x wekelijks een onderhoudsdosis voor bronchiectasien. Goed ingesteld na jarenlang problemen met longontstekingen. Met koud of warm weer extra hulp van prednisolon noodzakelijk. Geen goede combinatie met antidepressiva. Jammer. Dan maar zonder pillen. Goede instelling zoals nu wil ik niet weggeven.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

20-08-2018 | Man | 62
amoxicilline / clavulaanzuur
Longontsteking
Na twee dagen heftig braken etc de huisarts om een andere antibiotica gevraagd. Deze constateerde echter een schockachtige toestand- Ziekenhuisopname vereist.

Anoro

01-06-2018 | Vrouw | 65
vilanterol/umeclidinium
Longontsteking
Anoro is een prettig medicijn zonder bijwerkingen. Apotheek geeft goede instructie hoe de inhaler te gebruiken. Al na enkele minuten krijg je meer lucht. Voordeel is dat het een langdurig werkend medicijn is (24 uur).

Erythrocine-ES

13-05-2018 | Vrouw | 31
erytromycine
Longontsteking
Ik ga morgen me eigenhuisarts bellen om te vragen of ik dit middel door moet gebruiken.

26-04-2018 | Vrouw | 58
Longontsteking
Na eerst een kuur van Amoxilline met clavulaanUur van 10 dgn deze had niet geholpen, kreeg ik Claritromycine 500mg na de eerste dag al meteen verbetering, wel een bittere smaak en heel moe. Was blij met het fesultaat en nam de bijwerking maar voor lief. Na een week weer op geknaot. Nu nig mijn energie weer opbouwen.

20-02-2018 | Man | 66
Longontsteking
ik gebruik dagelijks Symbicor 400 maar toen ik ziek was, tegen longontsteking aan, gaf de Huisarts mij dit medicijn. De volgende dag voelde ik mij 80 % opgeknapt omdat ik meer lucht kon inademen. Dat maakt dat ik de bijverschijnselen maar voor lief neem.

09-02-2018 | Man | 47
Longontsteking
Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9

11-01-2018 | Vrouw | 30
Longontsteking
Ik moest drie keer per dag een tablet oplossen in water, met precies 8 uur er tussen. Ik was elke keer wel wat misselijk na inname maar verder niet. Wel héél erg vermoeid. Had geen bijwerkingen verder. Heb er wel Yakult naast genomen. Merkte het effect pas na 4/5 dagen. Ik was heel erg benauwd.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)