Trigeminusneuralgie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Aangezichtspijn (138)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Trigeminusneuralgie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Carbamazepine 2 4,5
4,5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Trigeminusneuralgie

Carbamazepine

04-07-2019 | Man | 53
carbamazepine
Trigeminusneuralgie
Eerst kiespijn, naar de tandarts geweest kon niets vinden. Kiespijn bleef maar niet altijd. Alleen als je de hoektand aanraakte. Opnieuw naar de tandarts. Hoektand opgevuld. Klachten 3 maanden weg. Klachten kwamen terug. Tandarts foto’s gemaakt. Niets gevonden. KNO arts gebeld, alles in orde. Kaakchirurg afspraak gemaakt. Kon niets vonden. Tand en holtes helemaal niets aan[lees meer...] de hand. Kaakchirurg gaf de tip om naar de neuroloog te gaan. In de tussentijd waanzinnig veel pijn als ik mn gehemelte aanraakte met mijn tong/ eten/ drinken/ praten enz. Een alles omvattend pijn. Uiteindelijk naar de neuroloog geweest . MRI scan gemaakt. Daar zagen ze dat dit waarschijnlijk Trigeminus is. Naar Tilburg geweest waar het gamma knife centrum zit. Daar kwam de vraag of ik al medicijnen slikte. Nee dus. Begonnen met Carbamazepine Mylan 200. Vanaf de eerste dag direct een vermindering van de pijn. In de loop van de weken de dosering verhoogd naar 2,5 pil per dag. Geheel pijnvrij op dit moment. Behalve met tandenpoetsen. Dit blijft het enigste moment van de dag dat je weet dat het er nog is.

Carbamazepine

07-08-2017 | Vrouw | 29
carbamazepine
Trigeminusneuralgie
Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!