Ervaringen met Carbamazepine

carbamazepine

Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

02-10-2023 | Vrouw | 57
Aangezichtspijn
Ik heb het al 8 jaren, de eerste 7 jaren gingen goed, ik slikte 2 x 50mg per dag . Toen krijg ik Tegretol, wat een drama, ik slikte 600 en had nog pijn ook snachts. Ik heb nou weer aurobindo en slik nu 400 maar weel af en toe pijn! Ik ben geholpen aan star, aan 1 oog precies de rechtse( waar mijn pijn is) . De ergste is dat mijn man since een paar weken dat ook heeft. En[lees meer...] zo erg dat de medicijnen niet echt helpen, hij moet voor een Mriscan. Wat is het met ons, toeval allebei, zou het????

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Nooit meer Eerst niet gebruiken in het verkeer Daarna 5 uur na inname redelijk dus vroeg opstaan en ontbijten ervoor. van mijn fiets op mijn gezicht gevallen , kon mezelf bij slingeren niet corrigeren en klapte op mijn gezicht .

23-03-2023 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Nooit meer. Eerst niet mee fietsen en autorijden . Daarna 5 uur naar inname, dus vroeg opstaan en ontbijten . Kreeg er een eenzijdig fiets ongeluk mee. Slingerde bij opstappen en klapte op mijn gezicht . In het ziekenhuis abrupt mee gestopt ook ivm operatie . Verdoofde wel maar nam de oorzaak niet weg.

26-09-2021 | Man | 73
Aangezichtspijn
Sept 2021 Ik had al ca 30 jaar last van aangezichtspijn Met tussen faces van eerste begin 30 jr terug zo om de 5 jaar Latere jaren en afgelopen jaren werd het zo om de 2-3 jaar Dit jaar begin jan. Eerst 1 maand en toen ca 1 1/2 maand geen pijn nadien hevige pijn scheuten leken wel mes steken in de wang . In overleg met de arts besloten voor een Jannetta op[lees meer...]eratie 11 aug. Met succes uitgevoerd en opgelucht. Kan het iedereen aanraden met ernstige aangezichtspijn

16-10-2020 | Man | 55
Aangezichtspijn
Het medicijn helpt, maar heeft wel de nodige bijwerkingen. Vooral de 1e maand veel last van gehad, m.n. extreem moe. 1e Dagen geen auto rijden, duizelig, bij vlagen slecht zien. Nu na 2,5 maand gebruik, heb ik nog steeds moeite met opstaan en houd gedurende de dag een vermoeid gevoel, en ben ik af en toe duizelig. Concentratie gaat maar kost me moeite. Medicatie is bij mij[lees meer...] onvoldoende, de aangezichtspijn kwam er toch weer doorheen en ik heb aanvullend baclofen gekregen. Ook i.c.m. deze spierverslapper remt het onvoldoende. Ik heb een drukke verantwoordelijke baan en ben bang voor verhoging omdat ik het gevoel heb aan de max te zitten waarbij ik nog goed kan functioneren en auto rijden. Het is wel belangrijk om goed verdeeld over de dag de medicijnen te gebruiken, zodat de "spiegel" gelijk blijft. De avond dosering een paar uur te laat kan ik direct merken.

04-07-2019 | Man | 53
Trigeminusneuralgie
Eerst kiespijn, naar de tandarts geweest kon niets vinden. Kiespijn bleef maar niet altijd. Alleen als je de hoektand aanraakte. Opnieuw naar de tandarts. Hoektand opgevuld. Klachten 3 maanden weg. Klachten kwamen terug. Tandarts foto’s gemaakt. Niets gevonden. KNO arts gebeld, alles in orde. Kaakchirurg afspraak gemaakt. Kon niets vonden. Tand en holtes helemaal niets aan[lees meer...] de hand. Kaakchirurg gaf de tip om naar de neuroloog te gaan. In de tussentijd waanzinnig veel pijn als ik mn gehemelte aanraakte met mijn tong/ eten/ drinken/ praten enz. Een alles omvattend pijn. Uiteindelijk naar de neuroloog geweest . MRI scan gemaakt. Daar zagen ze dat dit waarschijnlijk Trigeminus is. Naar Tilburg geweest waar het gamma knife centrum zit. Daar kwam de vraag of ik al medicijnen slikte. Nee dus. Begonnen met Carbamazepine Mylan 200. Vanaf de eerste dag direct een vermindering van de pijn. In de loop van de weken de dosering verhoogd naar 2,5 pil per dag. Geheel pijnvrij op dit moment. Behalve met tandenpoetsen. Dit blijft het enigste moment van de dag dat je weet dat het er nog is.

16-02-2019 | Vrouw | 55
Aangezichtspijn
Werkt wel tegen de pijn maar de bijverschijnselen vind ik heel erg : misselijk, depressief en haaruitval waardoor ik niet meer naar buiten durf. Weet iemand of je haar weer terug groeit na beëindiging van de medicijnen

18-01-2019 | Vrouw | 52
carbamazepine (250mg)
Aangezichtspijn
Voor aangezichtspijn zou ik een afspraak maken bij met umc Groningen en je daar laten opereren door de specialist in aangezichtspijn. Heeft mijn vrouw ook gedaan en sindsdien geen klachten meer

12-12-2018 | Man | 70

05-12-2018 | Man | 70
carbamazepine (400mg)
Aangezichtspijn
Werkt goed laatste tijd meer pijnen.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Aangezichtspijn
DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.

22-07-2018 | Vrouw | 23
carbamazepine (500mg)
Aangezichtspijn
Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

27-06-2018 | Man | 70
Aangezichtspijn
Ik heb jarenlang met kaakpijn naar de tandarts gelopen. Ik heb zelfs een kies laten trekken. De pijn werd alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de tandarts me verwezen naar de kaakchirurg. Deze stelde de diagnose aangezichtspijn en verwees me naar de neuroloog. Aan een hersenscan was niets te zien en zij verwees me naar het pijnbehandelcentrum. Daar adviseerde zij mij Caba[lees meer...]macepine te gebruiken. Dat hielp echt tegen de pijn. Zij heeft mij ook behandeld met een injectie door de zenuw. Dat hielp een half jaar en de pijn kwam daarna weer terug. Weer Carbamacepine gebruikt en opnieuw de zenuwbehandeling. Dat hielp weer een half jaar. De pijn is nu weer terug en ik gebruik weer Carbamacepine. Dit medicijn helpt bij mij echt tegen de pijn. Ik moet alleen geen alcohol meer gebruiken, want na twee drankjes kan ik dan niet meer op mijn benen staan. Dus een goed middel tegen alcoholverslaving ook. Ik heb ook veel last van obstipatie.

03-03-2018 | Vrouw | 68
Aangezichtspijn
Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik heb verschillende medicatie gebruikt alleen dit hielp. Gebruik 3x pd 200mg pillen.. anders is de pijn niet te verdragen. Bij mijn zit het in mn rechter gezicht. Voornamelijk onderkaak, tong, neusvleugel en voorhoofd... moeilijk eten, praten, kan mn neus niet snuiten .. ik kan niet spontaan mijn kinderen kroelen ... verschrikkelijk.. maar deze pillen verminderd de pijn e[lees meer...]en hele stuk waardoor ik meer rustig word.

07-08-2017 | Vrouw | 29
carbamazepine (400mg)
Trigeminusneuralgie
Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!