Carbamazepine

carbamazepine

Epilepsie (65 meningen)
Aangezichtspijn (22 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Carbamazepine

Bojan Nikolik (19-07-2015)

10-05-2019

Epilepsie

Veel bijwerkingen, ook na langere tijd nog. Toch nog 1 of 2 aanvallen gehad terwijl ik dit medicijn slikte.
16-02-2019

Aangezichtspijn

Werkt wel tegen de pijn maar de bijverschijnselen vind ik heel erg : misselijk, depressief en haaruitval waardoor ik niet meer naar buiten durf. Weet iemand of je haar weer terug groeit na beëindiging van de medicijnen
18-01-2019

Aangezichtspijn

Voor aangezichtspijn zou ik een afspraak maken bij met umc Groningen en je daar laten opereren door de specialist in aangezichtspijn. Heeft mijn vrouw ook gedaan en sindsdien geen klachten meer
29-12-2018

Pijn (algemeen)

ik loop ook al 2 jaar met pijn in mijn kiezen, begon heel heftig, heb 2 jaar terug toen 2 wortel kanaal behandelingen gekregen, de pijn bleef daarna, toen ook al carbamazepine gekregen. Mijn tandarts dacht aan aangezichtspijn, heb toen een MRI scan gehad, aan m’n zenuwen konden ze niks ontdekken, ze hebben toen bij toeval wel een goedaardige tumor in m’n hoofd ontdekt, d[lees meer...]aar ben ik 3 weken geleden aan geopereerd. Ben toen ook door verwezen naar de ACTA, ( academisch centrum voor tandheelkunde) daar heb ik in september nog een onderzoek gehad, en zou nog een uitgebreider onderzoek krijgen dit jaar, allerlei testjes, maar omdat ik geopereerd werd moest ik die afspraak afzeggen. Heb sinds een week nu weer hele erge pijn aan m’n kiezen/kaak, weer van de week naar tandarts geweest, die kon niks ontdekken, zit nu weer aan de carbamazepine, eerst 2 per dag, maar ik bleef pijn houden, gebruik er nu 4 per dag, helpt wel tegen de pijn, alleen ben wel heel erg moe, slaap veel, en heel duizelig. Ik ben door de operatie m’n reuk en smaak kwijt geraakt, m’n linker reuk zenuw is beschadigt, wel heel toevallig want de pijn is ook in m’n linker kaak, volgende m’n neuro chirurg staat dat niet in verbinding met elkaar. Ik vind het allemaal erg lastig, ik kan toch niet altijd dit medicijn blijven gebruiken....
12-12-2018

05-12-2018

Aangezichtspijn

Werkt goed laatste tijd meer pijnen.
15-10-2018

Aangezichtspijn

DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.
12-10-2018

Epilepsie

Ik gebruik carbamazepine inmiddels al weer jaren.En dan wel van leverancier Apotex.Daar waak ik ook zeer voor.In het verleden kreeg ik regelmatig pillen van andere leveranciers mee maar daar voelde ik me minder wel bij.Ik gebruik het voor mijn epilepsie,inmiddels zit ik weer op 900 MG per dag...is 3 en een halve pil per maaltijd.De epilepsie is daar zo goed als mee onder c[lees meer...]ontrole op een enkel incident na..Behalve moeheid geen andere bijwerkingen.
04-10-2018

Bipolaire stoornis

Slik nu 2x100mg Carbamezepine dagelijks i.v.m. bipolaire stoornis, omdat lthium en clozapine het niet meer onder controle hielden. De bedoeling is dat "we" gaan verhogen naar 400 mg per dag in stappen van 50 mg (elke 6 weken?) om de bloedspiegel van plm 4 te bereiken. Krijg van de apotheek vaak weer ander merk. Nu apotex, kan zomaar de volgende keer Novartis - Tegretol [lees meer...]zijn of PCH. Anderen hebben problemen met merkwisselingen of ik lees dat de kwaliteit van de carba achteruit is gegaan de laatste tijd (zie deze site). 2 vragen: 1. wie heeft er klachten over merkwisselingen en 2. wie heeft last van bijwerkingen vermoeidheid en slaperigheid? TH
12-09-2018

Epilepsie

Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.
26-08-2018

Epilepsie

sinds ik carbamazepine verminder voel ik mij beter, geestelijk sterker en heb ik weer eetlust. en heb ik weer zin om te leven want met/ door dit medicijn voelde ik mij onder druk gezet en wil ik hier van af. dit medicijn gebruik ik al circa 50 jaar, ik merk dat de kwaliteit van dit medicijn slechter wordt dit de registratiehouder is novartis pharma b.v.
22-07-2018

Aangezichtspijn

Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.
27-06-2018

Aangezichtspijn

Ik heb jarenlang met kaakpijn naar de tandarts gelopen. Ik heb zelfs een kies laten trekken. De pijn werd alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de tandarts me verwezen naar de kaakchirurg. Deze stelde de diagnose aangezichtspijn en verwees me naar de neuroloog. Aan een hersenscan was niets te zien en zij verwees me naar het pijnbehandelcentrum. Daar adviseerde zij mij Caba[lees meer...]macepine te gebruiken. Dat hielp echt tegen de pijn. Zij heeft mij ook behandeld met een injectie door de zenuw. Dat hielp een half jaar en de pijn kwam daarna weer terug. Weer Carbamacepine gebruikt en opnieuw de zenuwbehandeling. Dat hielp weer een half jaar. De pijn is nu weer terug en ik gebruik weer Carbamacepine. Dit medicijn helpt bij mij echt tegen de pijn. Ik moet alleen geen alcohol meer gebruiken, want na twee drankjes kan ik dan niet meer op mijn benen staan. Dus een goed middel tegen alcoholverslaving ook. Ik heb ook veel last van obstipatie.
02-04-2018

Epilepsie

Geen effect de aanvallen zijn niet gestopt of minder geworden maar als ik er mee stop krijg ik extra zware aanvallen van epilepsie, en zijn we er achter gekomen samen met de optcien dat de ogen erdoor minder snel scherpstellen als je bv aan het scrollen bent op de pc moet ik dat heel heel langzaam doen.ander kan ik niets lezen. Ik ben nu geopereerd hersenoperatie en sinds [lees meer...]dien aanvalsvrij maar de medicijnen hebben nooit geholpen.
07-03-2018

Neurofibromatose

Ben met 50 mg gestart, dit heeft niet geholpen. Na het ophogen naar 100 mg ging het compleet mis. Die avond heb ik veel moeten overgeven en ik kon niet eens op m'n eigen benen staan, het medicijn heeft uiteindelijk geen effect gehad op de pijn.
03-03-2018

Aangezichtspijn

Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum