ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-01-2018

Carbamazepine (carbamazepine)

goede medicijn bij werking wel eens moe wel beter als medicijn apotex
13-12-2017

Epilepsie

Het lijkt of carbamazepine de laatste jaren rotzooi is geworden! Vroeger werkte het beter. Momenteel is er alleen hele goedkope troep rond de carbamazepine die niet werkt. Ik krijg de laatste 7 jaar ongeveer steeds meer aanvallen hierdoor. En dus ook ernstige. Precies vanaf het moment dat fabrikant TEVA haar retard tabletten stopte. Aanvallen van epilepsie , ook aanvalle[lees meer...]n die ik niet voel aankomen. Heel veel angsten. Oorsuizen. Labiel zijn.
23-10-2017

Aangezichtspijn

Ik heb verschillende medicatie gebruikt alleen dit hielp. Gebruik 3x pd 200mg pillen.. anders is de pijn niet te verdragen. Bij mijn zit het in mn rechter gezicht. Voornamelijk onderkaak, tong, neusvleugel en voorhoofd... moeilijk eten, praten, kan mn neus niet snuiten .. ik kan niet spontaan mijn kinderen kroelen ... verschrikkelijk.. maar deze pillen verminderd de pijn e[lees meer...]en hele stuk waardoor ik meer rustig word.
07-08-2017

Trigeminusneuralgie

Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!
20-01-2017

Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsie te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad, maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemden. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoeld. Veel liefs en sterkte! Brenda
08-01-2017

Epilepsie

Mijn naam is Nicole. Ik ben 21 jaar oud en slik sinds mijn 12e medicatie tegen mijn epilepsie. Ik heb autosomaal dominant frontaal- (voorhoofdskwab), temporaalkwab (slaapbeenkwab) epilepsie. Dit houdt in dat ik het alleen tijdens mijn slaap heb. Ik slik sinds 2008 op en af de medicatie met de werkzame stof "Carbemazepine" en deze voldoet tot zover uitstekend tegen de epile[lees meer...]ptische aanvallen. Zowel de myoclonische als de tonisch- clonische aanvallen zijn zichtbaar minder geworden. Wel ondervind ik veel bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben minder geconcentreerd aanwezig 's ochtends, erg vermoeid, heb een aantal bloedafwijkingen en ben erg 'stoned' na inname van de medicatie. Ik slik 2x300mg per dag, hoe hoger de dosis, hoe erger de frequentie van de bijwerkingen toeneemt. Ik neem de diureticum variant. Ik raad dit aan om zo kosten te besparen, omdat de medicatie helaas onder het eigen risico valt.
06-01-2017

Epilepsie

Neem het al sinds mijn 14de in, eerst tegretol dan dit en ben nu al zes jaar volledig aaanvallenvrij.
12-11-2016

Epilepsie

Vanaf mijn 10e jaar gebruik ik deze medicijn, daar ik nu 55 jaar ben. De laatste 8 jaar werkt deze medicijn steeds slechter waardoor de aantal bijwerkingen steeds meer toenemen. Het was 400 mg. die ik samen met de medicijn Clobazam 10 mg slik, daar ik deze laatste nog steeds slik. Ik ben nu bezig met het afbouwen van deze medicijn en zit nu op de 100 mg, daar deze ve[lees meer...]rvangen is door de medicijn Topamax 100 mg die ik reeds 5 maanden slik. Ook nog steeds met de medicijn Clobazam 10 mg. 2x daags.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (436) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (359) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!