ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

20-01-2017

Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsie te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad, maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemden. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoeld. Veel liefs en sterkte! Brenda
08-01-2017

Epilepsie

Mijn naam is Nicole. Ik ben 21 jaar oud en slik sinds mijn 12e medicatie tegen mijn epilepsie. Ik heb autosomaal dominant frontaal- (voorhoofdskwab), temporaalkwab (slaapbeenkwab) epilepsie. Dit houdt in dat ik het alleen tijdens mijn slaap heb. Ik slik sinds 2008 op en af de medicatie met de werkzame stof "Carbemazepine" en deze voldoet tot zover uitstekend tegen de epile[lees meer...]ptische aanvallen. Zowel de myoclonische als de tonisch- clonische aanvallen zijn zichtbaar minder geworden. Wel ondervind ik veel bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben minder geconcentreerd aanwezig 's ochtends, erg vermoeid, heb een aantal bloedafwijkingen en ben erg 'stoned' na inname van de medicatie. Ik slik 2x300mg per dag, hoe hoger de dosis, hoe erger de frequentie van de bijwerkingen toeneemt. Ik neem de diureticum variant. Ik raad dit aan om zo kosten te besparen, omdat de medicatie helaas onder het eigen risico valt.
06-01-2017

Epilepsie

Neem het al sinds mijn 14de in, eerst tegretol dan dit en ben nu al zes jaar volledig aaanvallenvrij.
12-11-2016

Epilepsie

Vanaf mijn 10e jaar gebruik ik deze medicijn, daar ik nu 55 jaar ben. De laatste 8 jaar werkt deze medicijn steeds slechter waardoor de aantal bijwerkingen steeds meer toenemen. Het was 400 mg. die ik samen met de medicijn Clobazam 10 mg slik, daar ik deze laatste nog steeds slik. Ik ben nu bezig met het afbouwen van deze medicijn en zit nu op de 100 mg, daar deze ve[lees meer...]rvangen is door de medicijn Topamax 100 mg die ik reeds 5 maanden slik. Ook nog steeds met de medicijn Clobazam 10 mg. 2x daags.
15-10-2016

Epilepsie

Na 1 uitgelokte grandmal (klas vol doorgedraaide leerlingen) door neuroloog, 30 jaar geleden, voorgeschreven 3x200 mg/dag. Door de daarna optredende absences (4/jaar) dacht ik epilepsie te hebben. Tot ik twee jaar geleden op diverse neuro-sites las dat dit medicijn absences kon veroorzaken. (Mij nooit verteld). Dit is volgens mij een levensgevaarlijke bijwerking (verkee[lees meer...]r). Ik heb daarop de dosering in 6 maanden naar 0mg teruggedraaid en heb de laatste 1 1/2 jaar geen absence meer gezien. Tijdens het afbouwen 1 onttrekkingsaanval gehad die ik goed voelde aankomen en mij de tijd gaf rustig op bed te gaan liggen. Werd stijf wakker met tongbeet. M.a.w. Word nooit overmoedig tijdens het afbouwen en neem de tijd in maanden. Ik dacht ik kan van 200 direct naar 0 mg (Niet dus).
28-08-2016

Aangezichtspijn

Werkt prima bij (acute) aangezichtspijn. In het begin (vanwege de pijn) te snel opgebouwd en dat gaf klachten zoals: heel erg suf, duizelig, wazig zien, vreselijk moe en slaperig. Na een week dosering afgebouwd naar 3x 100 mg per dag en na 2 weken naar 2x 100 mg per dag en dat gaat goed. Vermoeidheid neemt af, alleen moet ik wel iets tegen obstipatie innemen helaas. Ik ge[lees meer...]bruik het nu bijna 3 weken. Voel nog wel dat de pijn op de achtergrond aanwezig is, dus heb het nog wel nodig, maar wil geen hogere dosering gebruiken, omdat ik nu bijna geen bijwerkingen meer heb.
05-08-2016

Aangezichtspijn

Vanaf de eerste inname kreeg gebruiker abrupt diarree welke de tijd van inname bleef voortduren. Later werd dit middel vervangen door Tegretol (200) mg waarna de diarree minder werd, maar niet ophield. Tegenwoordig blijft het gebruik van tegretol tot indien nodig
22-06-2016

Aangezichtspijn

Het medicijn helpt op zich goed tegen de aangezichtspijn, alleen vind ik (en mijn omgeving) de bijwerkingen erg vervelend: neerslachtig, prikkelbaar, vergeetachtig en warrig.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!