Ervaringen met Carbamazepine

carbamazepine

slaperigheid gebrek aan energie trillingen

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

04-04-2024 | Man | 40

slaperigheid gebrek aan energie trillingen

2x 300 mg per dag voor insulten tegen te gaan. Geen aanval gehad, nam het 1x 300 mg ipv 2x 300 mg per dag. kreeg na enkele dagen een lichte insult. Leverwaardes wel verhoogd net als iemand die alcolist is. Met de jaren zijn de waardes wel heel langzaam aan het dalen en aan het stabiliseren, raak geen alcohol aan

02-10-2023 | Vrouw | 57
Aangezichtspijn
Ik heb het al 8 jaren, de eerste 7 jaren gingen goed, ik slikte 2 x 50mg per dag . Toen krijg ik Tegretol, wat een drama, ik slikte 600 en had nog pijn ook snachts. Ik heb nou weer aurobindo en slik nu 400 maar weel af en toe pijn! Ik ben geholpen aan star, aan 1 oog precies de rechtse( waar mijn pijn is) . De ergste is dat mijn man since een paar weken dat ook heeft. En[lees meer...] zo erg dat de medicijnen niet echt helpen, hij moet voor een Mriscan. Wat is het met ons, toeval allebei, zou het????

06-07-2023 | Man | 47
Epilepsie
Heb ongeveer 6 jaar gedaan op 1 × 200 mg per dag en pas vorig jaar okt een aanval gehad. Nu heb ik sinds die tijd 800 mg carbemazepine per dag en nu al 4 aanvallen gehad. Soms wel iets minder zwaar

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Nooit meer Eerst niet gebruiken in het verkeer Daarna 5 uur na inname redelijk dus vroeg opstaan en ontbijten ervoor. van mijn fiets op mijn gezicht gevallen , kon mezelf bij slingeren niet corrigeren en klapte op mijn gezicht .

23-03-2023 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Nooit meer. Eerst niet mee fietsen en autorijden . Daarna 5 uur naar inname, dus vroeg opstaan en ontbijten . Kreeg er een eenzijdig fiets ongeluk mee. Slingerde bij opstappen en klapte op mijn gezicht . In het ziekenhuis abrupt mee gestopt ook ivm operatie . Verdoofde wel maar nam de oorzaak niet weg.

11-09-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
De ervaring 800mg slecht prikkels en doof gevoel linker kant trillingen prikkels spraak problemen ben over gegaan naar tergatol 200mg 700mg dat gaat beter da ik die aljaren had

07-09-2022 | Vrouw | 63
Epilepsie
Ik slikte al jaren tergatol geen last nu slik ik800mg dat is 2x 400tergatol eerst slikte ik 700mg nu100meer is afwachten hoe het uit pakt . toch merk ik iets verschil . heb nog geen grote aanval gehad wel onrustig

26-09-2021 | Man | 73
Aangezichtspijn
Sept 2021 Ik had al ca 30 jaar last van aangezichtspijn Met tussen faces van eerste begin 30 jr terug zo om de 5 jaar Latere jaren en afgelopen jaren werd het zo om de 2-3 jaar Dit jaar begin jan. Eerst 1 maand en toen ca 1 1/2 maand geen pijn nadien hevige pijn scheuten leken wel mes steken in de wang . In overleg met de arts besloten voor een Jannetta op[lees meer...]eratie 11 aug. Met succes uitgevoerd en opgelucht. Kan het iedereen aanraden met ernstige aangezichtspijn

09-08-2021 | Man | 71
aangezichtspijn is goed onderdruk

16-10-2020 | Man | 55
carbamazepine (100mg)
Aangezichtspijn
Het medicijn helpt, maar heeft wel de nodige bijwerkingen. Vooral de 1e maand veel last van gehad, m.n. extreem moe. 1e Dagen geen auto rijden, duizelig, bij vlagen slecht zien. Nu na 2,5 maand gebruik, heb ik nog steeds moeite met opstaan en houd gedurende de dag een vermoeid gevoel, en ben ik af en toe duizelig. Concentratie gaat maar kost me moeite. Medicatie is bij mij[lees meer...] onvoldoende, de aangezichtspijn kwam er toch weer doorheen en ik heb aanvullend baclofen gekregen. Ook i.c.m. deze spierverslapper remt het onvoldoende. Ik heb een drukke verantwoordelijke baan en ben bang voor verhoging omdat ik het gevoel heb aan de max te zitten waarbij ik nog goed kan functioneren en auto rijden. Het is wel belangrijk om goed verdeeld over de dag de medicijnen te gebruiken, zodat de "spiegel" gelijk blijft. De avond dosering een paar uur te laat kan ik direct merken.

18-06-2020 | Man | 44
Epilepsie
Ik ben begonnen met deze medicijn 25 jr geleden en even overgestapt naar lamboligine of zoiets. Dat viel zo verkeerd en ben weer terug gegaan naar carbazipine. Geen bijwerking oi.

07-01-2020 | Man | 23
carbamazepine (200mg)
Ik heb een bedrijfsongeval gehad en heb een stalen stang tegen de zijkant van me hoofd gekregen met zenuwpijn tot gevolg. Veel last van steken in me hoofd gehad waardoor in dus carbamazepine voorgeschreven heb gekregen 3x per dag 200mg. Ik slik dit medicijnen nou 3 weken en merk dat ik in een soort depressie terecht kom. Heb veel bijwerkingen gehad vraag me af of dit kan v[lees meer...]anwegen dit medicijn. Heb er nooit last van gehad zou iemand dit kunnen verklaren?

19-11-2019 | Man | 58
Epilepsie
In het begin bijwerkingen als duizeligheid maar dat verdween snel. In de loop van de tijd werden meer deficienties ontdekt, vaak doordat de artsen nalatig waren om daar eerder op te lette. Zorg dat u regelmatig gecontroleerd wordt op alle bloedwaarden, u kunt niet afgaan op de artsen zelf. Schakel anders uw huisarts in. Vraag ook om volledige informatie over alle mogelijk[lees meer...]e gevolgen die epilepsie kan hebben, ook daar vertelt de arts niet alles uit zichzelf. Vraag bijvoorbeeld eens naar sudep. Tegretol alleen was niet afdoende,heb er nog twee middelen bij.

23-10-2019 | Vrouw | 23
Epilepsie
Carbamazepine sloeg als enige medicijn goed aan, heel fijn! Werkt vrijwel direct na gebruik en was snel op te bouwen. Aan het begin enorm vermoeid.. gelukkig werd dit minder. Na 2 jaar begon de ellende pas.. tanden waren erg zwak geworden, veel blessures met sporten. Dit waren volgens de neuroloog bijwerkingen van dit medicijn. Een andere bijwerking was dat de kans op "ong[lees meer...]ezonde" kinderen erg groot is tijdens het gebruik. Ik heb er na 5 jaar voor gekozen om ermee te stoppen en ben overstapt naar lamotrigine. Minder bijwerkingen maar duurt lang voor het goed aanslaat. Heb het gevoel dat ik van dit medicijn wel een hogere dosering moet nemen dan van carbamazepine.

05-09-2019 | Vrouw | 58
carbamazepine (200mg)
Naar aanleiding van mijn zenuwpijn op het hoofd, ook wel munt of nummulaire hoofdpijn genoemd, heb ik carbamazepine via de neuroloog voorgeschreven gekregen. Dit is het vijfde medicijn wat ik probeer. Na enkele dagen duizeligheid en evenwichtsstoornissen toch 2 weken volgemaakt. Het ging niet meer. Durfde niet eens te fietsen!! Toen de neuroloog gebeld en moest weer stoppe[lees meer...]n. Heeft iemand ook last van munt hoofdpijn met nare zenuw pijn erbij, laat het me even weten. Volgende week krijg ik een injectie in de achterhoofd zenuw en hoop dat dat gaat helpen.

05-08-2019 | Man | 48
Traumatisch hersenletsel
na een ongeval (met hersenletsel en hersenstam beschadiging met zenuwen die geen goed contact maken met trekkingen in nek en lijf ) "zo dit het verhaal waarom in gewone taal" Ik slik al jaren carbamazepine en heb bij elk merknaam al gehad het spul helpt voor het gevoel van trekkingen maar kan niet alles tegen houden (het is geen wonder middel) en bijwerkingen van een medic[lees meer...]ijn heeft iedereen b.v. niet in de zon , ontstekingen enz heb veel medicijnen geprobeerd en jammer genoeg zeg ik omdat er veel bijwerkingen bij zitten sta ik heel erg onder controle Ik kan mensen maar een ding zeggen kijk uit als u extra medicijnen erbij krijgt en ook b.v. antibiotica moet je meestal weer dubbele dosis in nemen voor dat het werkt tegen iets wat je heb en ook niet alles kan erbij