Voetschimmel

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor voetschimmel

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: voetschimmel

12-03-2024 | Vrouw | 51

bittere smaak

08-03-2024 | Vrouw | 58

opgeblazen buik spierpijn rugspierpijn

Na een week gebruik is het in mijn rug geschoten, pijn in gewrichten en spierpijn. Ook een opgeblazen gevoel Ik ben er mee gestopt

14-01-2024 | Vrouw | 43
Voetschimmel
Na 1 tablet aantal uren later extreem ziek. Het kwam er van voor en achteren uit en werd enorm duizelig. Extreem veel geslapen. Niet kunnen eten. Wat een rotzooi is dit!

Myk crème / lotion

25-07-2023 | Vrouw | 68
sulconazol
Voetschimmel
Van andere middelen ( miconazol, ketonazol) kreeg ik ernstige bijwerkingen: infectie verergerde en er ontstonden wondjes. Niet best bij diabetes 2. Dit middel werkt prima, moet wel weken lang smeren maar de voetschimmel verdwijnt zonder enige bijwerking. Ik gebruik het al jaren, zodra een schimmel de kop op steekt ga ik smeren tot enige weken na de klachten. Enige nade[lees meer...]el is dat ik dit middel zelf moet betalen.

Lamisil crème / zalf

24-07-2023 | Vrouw | 24
Voetschimmel
Ik heb al zeker wel een heel aantal jaar last van voetschimmel, zowel tussen mijn tenen als op mijn voetzolen. De laatste jaren veroorzaakt dit ook af en toe vochtblaasjes onder mijn voeten, maar ook op mijn handpalmen. 3 weken heb ik 1x per dag ‘S avonds de Lamisil creme (van de drogist) gesmeerd over mijn hele voetzolen. Na 3 weken was het grotendeels weg. Nu na 4 we[lees meer...]ken zijn de schilfers compleet verdwenen! Geen jeuk meer. Erg tevreden!

23-01-2023 | Vrouw | 54

14-07-2022 | Vrouw | 33
Voetschimmel
Ik had al jaren op 1 voet een hardnekkige schimmel die elke zomer erger terug kwam. Ik had verwacht dat de zalf ook niets zou doen, maar na 2 weken trouw elke ochtend en avond smeren begon ik toch verbetering te merken. Na 5 weken netjes 2x per dag smeren was het helemaal over. Ik ben nu 2 weken gestopt en mijn voet ziet er gewoon uit zoals hij er uit hoort te zien. Za[lees meer...]lf trekt niet snel in maar geeft geen vlekken dus dat maakt niet zoveel uit. Geen bijwerkingen gehad, alleen de 1e week was mijn voet wat branderig na het opsmeren van de zalf maar dat trok ook zo weer weg.

12-12-2021 | Vrouw | 17
Voetschimmel
Ik nam Terbafine op aanraden van de dermatoloog omwille van een voetschimmel. Na drie dagen voelde ik me plots heel futloos en kreeg ik enorme buikpijn en voelde ik me misselijk. Ook had ik last van darmklachten. Na bezoek aan de huisdokter stopte ik met de kuur (die normaalgezien 14 dagen zou duren). Jammer, want het medicijn had, na de 3 dagen, wel al een goede invloed[lees meer...] op de voetschimmel.

01-07-2021 | Man | 76
Voetschimmel
Het middel werkt geweldig. kan de kuur (3 mnd) niet geheel afmaken, in verband met leververstoring.

15-08-2020 | Vrouw | 67
Voetschimmel
mijn huisarts wil ze niet langer dan 30 dagen voorschrijven maar na 6 maanden stopte de werking.

Daktarin

05-08-2020 | Man | 21
Voetschimmel
Voetschimmel na een kamp zonder waterdichte schoenen

Gyno-Miconazolnitraat

11-07-2020 | Man | 74
Voetschimmel
Ik heb al sinds begin maart last van een pijnlijke open wond op de wreef mijn voet naar mijn grote teen uitlopend ongeveer een wond van 4-5 cm . Eerst werd er een verband op gelegd door de assistente zodat het kon genezen droog houden en sudocrem licht opsmeren , dat leek te helpen na verloop van tijd kwam het in alle hevigheid terug de Corona sloeg rond om ons heen dus[lees meer...] de gang naar de arts maar uitgesteld steeds verband opgebracht dat heeft het wel even uitgehouden maar ik kon op het laatst mijn schoen niet meer aan want dat maakte de wond kapot . Dus naar de huisarts ,ik dacht zelf aan eczeem, maar de arts constateerde direct dat het een schimmel is. Het was een open natte wond ,ik kreeg Miconazol/ hydrocortisone voorgeschreven na een dag smeren door de nattigheid heen ja, had ik al resultaat en wel dat de wond droog werd er al veel beter uit ziet minder gevoelig ook . ik smeer nu 3 dagen en het lijkt goed te gaan. ik zal hier het verdere resultaat van mijn ervaring neerschrijven .

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

01-06-2020 | Man | 44
Voetschimmel
Grote teen nagels waren geïnfecteerd met schimmel en met behulp van Loprox was ik er zo weer vanaf na 2 maanden elke dag smeren op de nagels

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

20-02-2020 | Man | 70
Voetschimmel
Al een aantal jaren zeer droge huid van de voeten, met loszittende velletjes. Geen jeuk, niet transpirerende voeten, geen kloven, niet rood, geen blaasjes. Het gebruik van loprox geeft lichte verbetering maar velletjes blijven. Advies huisarts en pedicure: doorgaan met smeren.

04-02-2020 | Man | 62
Voetschimmel
Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.

30-12-2019 | Vrouw | 23
Voetschimmel
Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.

22-12-2019 | Man | 31

Miconazol

09-11-2019 | Vrouw | 35
Voetschimmel
Na een aantal dagen gebruik rode vlekken op de bovenkant van mijn tenen. En ook last van gloeiende tenen. Ook contacteczeem op de wreef van de voet. Nadat de schimmel weg was kwam het na 3 weken weer terug. Opnieuw begonnen met Miconazol en weer bijwerkingen. Inmiddels enkele dagen overgestapt naar Ketoconalzol, lijk daar iets beter op te reageren.

Pevaryl

01-09-2019 | Man | 40
econazol
Voetschimmel
Op voorschrift van de huisarts jarenlang Daktarin creme en poeder gebruikt. Resultaat: Het wordt niet erger maar gaat ook niet over (Slim hoor; als het geneest verliest de fabrikant zijn inkomsten). Maar Pevaryl (of Econazole Mylan) werkt binnen een paar dagen. En definitief. Waarom is dit in Nederland niet te koop. Wie gaat hierover? Via internet te bestellen in Frankrij[lees meer...]k.

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!

24-08-2019 | Man | 11

Lamisil crème / zalf

19-07-2019 | Vrouw | 52
Voetschimmel
Werkt helemaal niet. Voetschimmel is ondanks zorgvuldig gebruik zoals voorgeschreven alleen maar erger geworden.

15-06-2019 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

10-02-2019 | Man | 51
Voetschimmel
Al jaren zeer droge voeten, heel veel gesmeerd maar niets hielp. 2 verschillende pedicures gaven aan dat ik gewoon moet smeren met vaselinecreme. Toch maar de huisarts geraadpleegd en hij schreef mij Loprox i.c.m. vaseline/parafinecreme voor. Binnen 1 week alles weg en heel zachte, mooie en goedverzorgde voeten. (ben tevens van pedicure gewisseld)

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

27-07-2018 | Man | 55

Myk crème / lotion

04-04-2018 | Man | 60
sulconazol
Voetschimmel
jaren lang van alles geprobeerd en gebruikt, medicijnen voorgeschreven door dermatoloog, niets hielp. Uiteindelijk bij toeval terecht gekomen bij Myk1 creme, werkte vrijwel direct, 100% resultaat en belangrijker, blijvend resultaat !