Ziekte van Addison

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ziekte van Addison

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Hydrocortison Injecties/ Tabletten 2 3
Prednison tabletten 1 3
Slow-K 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ziekte van Addison

Slow-K

18-04-2019 | Vrouw | 63
kaliumchloride oraal
Ziekte van Addison
Ernstig kalium tekort én ernstig cortisol tekort deden mij in het ziekenhuis belanden, kreeg kaliu via infuus en later een smerig drankje waarbij ik elke keer bijna moest overgeven, gelukkig kreeg ik het later als tablet met gereguleerde afgifte. Moest er via de apotheek ruim 30 euro per 3 maanden betalen maar kreeg het terrug via de verzekering. En nu kreeg ik het kwartaa[lees meer...]loverzicht van de verzekering en moet ik die 30 euro zelf betalen omdat de regering naast de eigen RISICO ook nog eens 250 euro eigen BIJDRAGE moetbetaleen ??????????????????????? mijn ervaring is dus zeer negatief naar de fabrikant van de slow-K die ons opzadelt met extra kosten omdat zij het medicijn duurder maken

Hydrocortison Injecties/ Tabletten

18-07-2017 | Man | 59
hydrocortison
Ziekte van Addison
Ziekte van Addison. Chronisch vermoeid. Regelmatig misselijk. Absoluut niet meer stressbestendig. Regelmatige stemmingswisselingen. Gebruik de suppletie sinds 10 jaar en inmiddels een geheel ander leven dan ik had. Van druk doende, werken, snel schakelen, ad-rem, nu naar passief, traag reagerend, niet meer tegen lawaai kunnen, vaak erg somber en slecht slapen. Het is [lees meer...]een ander leven dan ik gewend was. Ik diende dit eerst te aanvaarden, anders ben je voortdurend in conflict met jezelf, met name schuldgevoelens over je staat van zijn.

Hydrocortison Injecties/ Tabletten

02-08-2016 | Man | 58
hydrocortison
Ziekte van Addison
Het is inmiddels genoegzaam bekend dat bij langdurig gebruik van corticosteroïden angst- en paniekstoornissen kunnen optreden.

Prednison tabletten

17-07-2013 | Vrouw | 40
prednison
Ziekte van Addison
Ik slik al bijna 20 jaar afwisseld maar voornamelijk hydrocortsion, maar ook prednison, prednisolon enz. Maar ik reageer t beste op de hydrocortsion . Ik heb dit nl nodig omdat door de hypofyse-uitval mijn bijnieren niet meer functioneren en ik dus zelf geen corticosteroïden aan maak. Maar hoeveel ik ook slik, de vermoeidheid blijft altijd! Verder heb ik ook n dunne huid, [lees meer...]botontkalking en snel blauwe plekken. Gewichtstoename heb ik gelukkig geen last van.