categorie

Allergenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Allergenen

06-06-2019

Allergie

Grazax is erg duur, ong. 100 euro voor 30 tabletten, de effecten na 9 maanden gebruik zijn bij mij vrijwel nihil, de bijwerkingen zijn : vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn. Jammer dat de apotheek drie pakjes heeft meegegeven en ik ong 350 euro moest aftikken voor iets wat ik niet meer ga gebruiken, probeer het eerst met 1 pakje en laat je niet overtuigen door de apo[lees meer...]theek dat je er metteen 3 moet afnemen, dat is weggegooid geld als het niet bij je werkt zoals ik.
06-08-2018

Allergie

Dit medicijn werd me voor drie jaar, of meer, voorgeschreven. Het eerste jaar gebeurde er nog niets (en moest ik alsnog injecties aanvragen tegen overmatige allergische klachten bij hooikoorts en andere allergie). Nu, het tweede jaar zijn de klachten zo goed als verdwenen - niet helemaal, maar aanmerkelijk minder. Een wondertje!
26-06-2018

Allergie

Ik had vanaf de vroege middelbare school chronische allergieaanvallen (huisstofmijt en gras- en boompollen) - tegen de tijd dat ik 14 was miste ik elke maand wel een dag school vanwege een allergische aanval (tranende ogen; constant neussnuiten; hoesten; enorme vermoeidheid). Ik De huisarts schreef mij deze kuur voor, en na een aantal lichte tot sterke reacties tijdens [lees meer...]de begin- en opbouwfase (logisch, het blijft immunotherapie) werd het langzaamaan beter. Uiteindelijk, na ongeveer 3 jaar gebruik ben ik ermee gestopt. Ik heb sindsdien (11 jaar geleden) letterlijk niet één soortgelijke allergische aanval meer ondervonden. Ik word omringd door collega's op kantoor die elk jaar aan hooikoorts lijden en merk zelf niets. Alleen in zeer stoffige kamers voel ik nog wel eens een kriebel maar vergeleken met vroeger is het te verwaarlozen. Kortom - echt bijzonder tevreden over Oralgen.
05-01-2018

Allergie

Kreeg al jaren allerlei middelen van de huisarts tegen mijn hooikoorts. Op gegeven moment doorverwezen en laten testen en toen wist ik waar ik allergisch voor was. Van de huisarts Pollinex voorgeschreven gekregen en merkte het afgelopen jaar al verbetering. Kreeg voordat het seizoen begon 6 prikjes en had geen last van bijwerkingen. Eerdaags weer starten voor het tweede j[lees meer...]aar ( duurt 3-5 jaar) Had het veel eerder moeten doen!
31-05-2017

Hooikoorts

Na bijna 35 jaar medicijnen (voorgeschreven en via drogist) tegen de klachten van de hooikoorts vond ik het wel welletjes. Via Google kwam ik op immunotherapie. Zowel de huisarts en KNO aders waren snel akkoord. Uit testen bleek ik zuivere hooikoorts te hebben zonder andere allergieën. Inmiddels gebruik ik de medicatie 8 maanden. En nu al duidelijk resultaat. Totaal ge[lees meer...]en klachten dit voorjaar. Ook alle verkoudheden zijn verdwenen. Medicatie is zeer eenvoudig in gebruik. Totaal geen last van bijwerkingen. Een aanrader voor iemand met langdurige hooikoorts.
12-03-2017

Allergie

Al mijn hele jeugd en puberteit erge hooikoorts gehad. Zo erg dat mijn ogen zelfs in een zomer een hoornvliesontsteking hadden. Alle neusspray, oogdruppels en tabletten hielpen maar voor een jaar. Heb daarom grazax drie jaar genomen en heb tot nu toe helemaal geen hooikoortsklachten meer. Al sinds het eerste jaar met Grazax niet meer. Zeer tevreden erover, het was de inten[lees meer...]siviteit dat de drie jarige kuur duurt (en het vele geld) zeker waard!
26-09-2016

Hooikoorts

Al sinds mijn jeugd veel last van hooikoorts in de meest extreme vorm. Dus veel niezen, ontstoken ogen en heel moe. Diverse testen wezen ieder keer weer uit dat ik voor meerdere zaken allergisch ben waaronder gras. Voor gras was ik het meest allergisch en wel in zodanige vorm dat ik na iedere test een contramiddel kreeg om van de reactie af te komen... Na dik 2 jaar Graz[lees meer...]ax ingenomen te hebben bleek bij een tussentijdse test dat de allergische reactie bijna 0 was. Nog een jaartje slikken en dan mag ik er alweer mee stoppen. Afgelopen zomer volop buiten bezig geweest met fietsen en wandelen. Iets waar ik de afgelopen jaren nooit van had kunnen dromen.
04-09-2016

Allergie

Mijn grootste allergien waren voor de Berk, huisstofmijt en hooikoorts. Ik was in eerste instantie wat huiverig omdat ik mij geen leven kon voorstellen zonder verkouden/allergisch te zijn. Maar wat had ik immers te verliezen?? Ja elk jaar mijn eigen risico voor een heel jaar dat was ik wel kwijt na 3 maanden Grazax. Ik ben in januari 2013 gestart en het eerste voorjaar ko[lees meer...]n ik eindelijk eens genieten van een voorjaar zonder allergische reacties. Ik gebruik inmiddels al 9 maanden geen grazax meer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nu al nagenoeg 3 jaar en 9 maanden nagenoeg geen last meer heb van mijn allergie en niet meer verkouden ben. Elk voorjaar hooguit 3 a 5 dagen allergietabletten moeten nemen. Voor mij heeft het dus echt een geweldig goed resultaat gehad. Had smelttabletten voor onder de tong.
09-07-2016

Allergie

om mijn pollen allergien te behandelen begon ik in Oktober 2015 aan grazax . Aanvankelijk leek het goed te gaan en ik was blij geen injecties meer te hoeven krijgen. maar binnen een paar dagen begon ik ernstige rode uitslag te krijgen. Nu heb ik altijd aanleg gehad voor eczeem, maar niet in deze mate. Na een week zat ik van top tot teen onder en had eczeem op plekken waa[lees meer...]r ik het mijn hele leven nog nooit had gehad ..! Ook was ik kortademig . ik had eigelijk voornamelijk weleens last gehad van wat eczeem op delen van mijn armen en benen. soms mijn hals. een korte periode mijn gezicht. maar nu kreeg ik een heel rood, fel jeukend eczeem, niet alleen op mijn armen en benen, , van boven tot onder,maar ook op mijn rug en op mijn buik, waar ik nog nooit eczeem had gehad... Het was erg vurig rood en de jeukte verschrikkelijk. Ik ben toen gestopt met Grazax, en men verzekerde mij dat de klachten na enige tijd zouden wegebben/verdwijnen. Het is inmiddels juli 2016. De klachten zijn helemaal niet verdwenen, maar sinds die ene week Grazax altijd gebleven. Ik zit voortdurend onder de rode jeukende uitslag , krab heel erg, slaap slecht.. Ik denk dat Grazax voor sommige patienten een heel schadelijk medicijn kan zijn. Als je asthmatisch bent en aanleg voor huidklachten hebt zou ik er niet zomaar aan beginnen. Niemand neemt verantwoordelijkheid , maar met mij gaat het sinds het kortstondige gebruik van Grazax aanmerkelijk slechter dan ervoor, en ik heb tot nu toe alleen maar tijdelijke remedies gevonden.
06-06-2016

Hooikoorts

Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).
03-06-2016

Hooikoorts

Na 5 jaar slikken van deze tabletten is mijn hooikoorts bijna net zo intens. De kosten van dit medicijn gebruik voor mij (bijna 2000 euro eigen risico, gelukkig werd de rest gedekt door de zorgverzekering) zijn voor mij weggegooid geld omdat dit niet gewerkt heeft. Nu kan ik alsnog niet genieten van lente of zomer en ben ik alsnog zeer vermoeid onder alle hooikoortsmedicat[lees meer...]ie. Ik zou dit niet aanbevelen wanneer er keuze is tussen dit, of immunotherapie via injecties. 5 jaar lang iedere dag 1 pil onder je tong en hier minstens 15 minuten rekening mee houden wordt na een tijd erg irritant.
01-06-2016

Oralair (desensibilisatievloeistof)
Hooikoorts

Vanaf mijn 18e tot 23e had ik zo'n erge last van mijn ogen door de hooikoorts dat ik op dagen niet kon werken. Ik zat letterlijk met een natte theedoek op mijn ogen achter de computer om de telefoon op te nemen op mijn werk als (destijds) secretaresse. Op mijn 23e was ik het spuug en spuugzat. Alles wat de huisarts voorschreef werkte niet. Ik heb elk hooikoorts medicijn ge[lees meer...]probeerd.van oogdruppels tot pillen. Uiteindelijk heb ik zelf online, via wetenschappelijke onderzoeken, Oralair gevonden. Via mijn HA heb ik toen meteen een afspraak gemaakt met een allergoloog. Want mijn huisarts wilde deze medicijnen niet voorschrijven, zogenaamd omdat hij vond dat Oralair toch niet zou werken. Ik ben nu drie jaar verder en alleen met Code rood heb ik nog licht jeukende ogen. Inmiddels ben ik erachter waarom mijn HA oralair niet wilde voorschrijven; het is een duur medicijn wat geboycot wordt door verzekeraars. Verzekaars willen niet dat artsen dit voorschrijven. Echter, het is echt het enige hooikoortsmedicijn wat zijn werk doet. Je wordt na verloop van tijd resistent tegen de pollen; gezien er pollen in het medicijn zit. Je betaald wel je eigen risico wanneer je voor dit medicijn kiest. Maar kunnen werken, leven en in de zon in het gras liggen is het die €300 in het jaar mij meer dan waard!!
09-04-2016

Allergie

Echte aanrader! Bij starten veel bijwerkingen gehad van hooikoortsklachten na 2 weken voorbij. Wel meer moe dan anders, maar weegt niet op tegen de voordelen die ik nu in het eerste voorjaar van gebruiken heb!! Echt ik geniet weer van het voorjaar. Geen last van tranende ogen loopneus of benauwdheid meer. Zelfs inhalator is niet meer nodig.
03-04-2016

Hooikoorts

Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.
19-11-2015

Allergie

Vorig jaar zijn we er mee gestart en gestopt in maart 2015, de reactie was best heftig door een constante vermoeidheid tot overmaat werd hij ziek met griep en door deze twee zaken heeft hij de ziekte van vijver opgelopen, we ook gestopt, en nu weer gestart vanaf oktober 2015, maar nu doen wij met een ander overleg, eerste maand met een kwart, tweede maand een half, derde m[lees meer...]aand drie kwart en de vierde maand een heel, zo vorm je voor een kind een betere opbouw en aanwenning van het medicament, zo hebben wij het met de allergoloog besproken, je moet wel weten dat het zeer duur is 30 stuks is 92.50 per doosje (in Belgie) in NL 105 per doosje ook 30 stuks.. Succes ermee, maar hou je kind goed in de gaten zeker en hou evt een dagboek er bij, dit zodat je altijd na kan kijken over zijn of haar gebruik, ook bij pijn in borst, zere keel, luchttekort door een soort astma, piepen met in en uit ademhaling. We zijn dan nu ontevreden, maar we hebben vertrouwen dat het goed komt voor in het voorjaar, dit is het lichaam dat het er aan moet wennen, de resultaten waren goed in het afgelopen voorjaar en zomer.
16-09-2015

Allergische reactie

Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.
12-07-2015

Hooikoorts

Dit jaar na vele jaren van hevige hooikoorts van grassen begonnen met desensibilisatie door middel van grazax smelttabletten onder de tong. Zeer prettig niet de injecties te hoeven laten zetten. Weinig bijwerkingen, soms wat jeuk in neus en keel. Dit seizoen merk ik al een wereld van verschil op, nauwelijks klachten. Verademing! Belooft veel goeds, is pas eerste behandelja[lees meer...]ar van de 3 a 5.
28-04-2015

Allergie

Ik heb drie jaar oralgen druppels en pillen tegen huisstofmijt- en grasallergie gebruikt (zeer prijzig), na de driejarige kuur vroeg ik de arts of er niet gecontroleerd moest worden of ik er vanaf was. Dit was niet nodig zei de man, vreemd gezien de kosten van zo'n dure kuur. Ik heb toch voor een bloedonderzoek gevraagd en gedaan en ben nog net zo allergisch als drie jaar [lees meer...]geleden (volgens mij nogal een duur placebo). Het argument wat steeds te horen is dat ik het toch niet hoef te betalen (behalve de eigen bijdrage, of dat geen geld is!). Zo wordt de zorg steeds duurder, let wel met de hulp van de Huisarts in mijn geval.
24-04-2015

05-04-2015

Allergie

Heel slecht ervaring, aangezien dat klachten van de bijwerkingen na 1jaar niet over is alleen toen genomen?
12-01-2015

Allergie

zolang ik weet heb ik allergie voor mooie planten in het voorjaar, en 2013 dacht ik bij mijn zelf ga me laten vaccineren, over 5 jaren ben ik klaar, maar dat pakt verkeert uit. Begin januari 2014 kreeg ik pijn aan mijn rechterarm en stijve spieren en aan mijn nek en daar bleek een opgezette klier. Ook kreeg ik ontstekingen aan de vingers en aan voetgewrichten. Dan he[lees meer...]b je een ernstig, vertraagde bijwerkingen en dat is niet niet fijn en ik loop nog altijd van de ene naar de andere specialist en mijn huid valt uit elkaar van de jeuk. Vilma
05-12-2014

Hooikoorts

Mijn zoon van 7 is eind augustus gestart met Grazax. In eerste instantie ruim een week last van griep verschijnselen en keelpijn. We dachten dat dat het was, maar heel langzaam is er een steeds erger wordende allergische reactie van de huid ontstaan. Jeukende bulten, ontstonden in de uren na inname en na het sporten. Toen wij eindelijk de link vermoedden tussen deze allerg[lees meer...]ische huid klachten en de Grazax zijn we gestopt om te zien of dit minder zou worden. Helaas niet. Zojuist weer uit het niets (wel warm gehad) vreselijke urticaria op armen benen rug en gezicht. Maandag afspraak maken bij de KNO arts.
09-08-2014

Allergovit (pollen)
Allergie

3 jaar bezig, uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn allergie is toegenomen van 5 plusjes naar 6 plusjes.! Kortom geen enkel resultaat! Veel ernstige bijwerkingen, 1x per mnd nare injectie. Ik ben dus zeer ontevreden.
01-06-2014

Hooikoorts

5 jaar lang geslikt. Ging aanvankelijk goed ieder jaar wat minder klachten in juni. Ik kon zelfs weer een wandelingetje maken bij mooi weer in juni. Echter na 5 jaar gestopt, het is tenslotte heel duur. Dit jaar weer evenveel hooikoorts als vroeger in juni. GEEN immuniteit gekregen dus. Ik ga weer op zoek naar een goede anti histamine.
29-03-2014

Hooikoorts

Ik kon niet genieten in het voorjaar en vooral de maanden juni, juli en augustus waren een drama. Niezen, jeukende ogen, jeukende keel en een potdichte neus. Gevolg slecht slapen en er letterlijk ziek van zijn. Elk jaar keek ik of er iets was voor hooikoorts totdat mijn huisarts die gespecialiseerd is in imuuntherapie met dit middel Grazax kwam. Ik slik het nu vier jaar om[lees meer...]dat ik nog niet helemaal hooikoorts vrij ben, maar ik kan eindelijk genieten van de zomer en het voorjaar. Dit middel heeft mijn leven veranderd in positieve zin en dan maakt mij die 350 euro eigen risico niet uit. Top middel voor mij!
28-11-2013

Allergie

Ik slik nu 2 jaar Grazax en bij mij heeft het afgelopen jaar al enorm geholpen. Ik ben er erg blij mee. Doodmoe werd ik van alle niesbuien in het pollenseizoen. Nog 1 jaar slikken heb ik er graag voor over. Het is wel een duur middel..
27-06-2013

Allergie

Voor dat ik met Grazax begonnen ben had ik veel last van Hooikoorts, ook met gebruik van medicijnen, Nu 3 jaar later bijna geen last meer.
23-06-2013

Allergie

Extreem slechte ervaringen gemaakt met deze medicijn en fabrikant ervan. De KNO praktijk in Hilversum kwam er ook niet goed van af. Oorspronkelijke klachten waren helemaal geen standaard allergieklachten, ik kreeg alleen slecht lucht door mijn neus. Daarvoor werd ik alsnog naar de allergietest gestuurd en die was positief (niet verrassend, ik heb hooikoorts sinds een jaar [lees meer...]of 20, maar ondertussen zo mild, dat ik geen medicijnen gebruik). Wat bijzonder kwalijk is: de allergieconsulenten in deze privépraktijk in Hilversum(zoals in vele anderen) staat op de loonlijst van het medicijnenbedrijf (nu ALK, vroeger Fornix). Deze werkwijze is misschien legaal, maar de patiënt wordt niet ingelicht en er is geen sprake van alternatieve medicijnen tav het Oralgen merk. = onethisch op alle fronten! Hiervoor kwamen ze al eerder op TV (beetje googlen en je vindt een Netwerk uitzending van jaren terug). Ik ben na 1.5 jaar gestopt met Oralgen en ook Grazax pillen tegen graspollen omdat: A.) er was geen enkele verbetering te voelen B.) ik was erg kwaad over de consulente die de bijwerkingen (vermoeidheid bij mij) niet serieus nam en C.) (zoals eerder omschreven) werd uit het niets een verdriedubbeling van de dosis voorgeschreven. Ondanks dat ik een verhoging afleende, schreef de consulente het recept tot twee keer toe voor de driedubbele dosis uit en stuurde ze het direct naar de Apotheek. M.i. kwam de arts hier niet eens bij kijken. Toen ik de verantwoordelijke arts hiermee later confronteerde trok hij ook maar de schouders omhoog en vond het niet de moeite waard om een eigen mening te hebben. De opzet lijkt mij gewoon een geval van fraude aan de verzekering (het gaat hier immers om jaarlijkse kosten van ~2000,- € per jaar versus 6000,- € per patiënt), met als gedupeerde de patiënt die waarschijnlijk te veel medicijn slikt zonder baten, maar alle risico's op bijwerkingen inbegrepen. De Verzekering is ingelicht en volgens hen is het de Inspectie voor de Gezondheidszorg een onderzoek begonnen. Tip: niet doen en niet bij een "allergie-consulente" komen.
01-06-2013

Allergie

Ik ben in Nov.2004 met twee soorten dr.van Oralgen.Ik schreef op de kalender welke dag ik welke druppels moest innemen.De eerst drie jaar merkte ik nog niet zoveel van de werking als het hooikoorts tijd was.Maar de jaren erna ging het steeds beter en in Nov.2010 ben ik ermee gestopt. Ik heb sinds die tijd geen last meer van jeukende ogen,lopende neus,nies buien,benauwd zi[lees meer...]jn en ik kan weer door mijn neus ademhalen.Ik ben heel blij dat ik deze medicijnen heb gebruikt en dat ik sinds 2010 geen hooikoorts medicijnen meer hoef te gebruiken.Nadat ik gestopt ben,heb ik mijn bloed laten testen op alergie maar de uitslag van de test was nog het zelfde als voor het gebruik van Oralgen.maar ik heb geen last meer en dat vind ik belangrijker.Ik ben dus heel erg tevreden.
17-05-2013

Hooikoorts

Mensen, let op! Dit product kost 3,50 euro per pilletje!! Ik kreeg dus een rekening van 350 euro (eigen risico was nog niet gebruikt)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4661)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)