pollen van Timotheegras

Slit one (3 meningen)
Allergovit (1 mening)

09-01-2021 | Vrouw | 34
Hooikoorts
In februari 2020 gestart met grazax. Kno arts had dit voorgeschreven. Ik heb haar meerdere malen gevraagd of dit middel veilig was om te gebruiken. Volgens haar was dit het geval. Binnen een minuut direct een heftige allergische reactie opgezette keel, moeite met ademhalen. Kno arts erbij geroepen en moest de rest van de pil uitspugen. Een tijd in het ziekenhuis gebleven,[lees meer...] extra medicatie moeten gebruiken tegen de allergische reactie. Per direct gestopt met de grazax. Daarna naar huis gegaan met het idee dat het weer goed was. Volgende dag na eten van walnoten dezelfde reactie uiteindelijk op de spoed eisende hulp beland. Longarts dacht net als ons aan de grazax. Doorgestuurd naar de allergoloog in het umcg. Immuunsysteem was zo in de war door de grazax dat ik heel veel voeding niet kon eten zonder opgezette keel en benauwdheid. Meerdere onderzoeken gehad. Gelukkig geen primaire allergieën aan overgehouden. We zijn nu bijna een jaar verder en ik kan nog steeds geen noten eten en ook geen tarwe producten ook reageer ik op bepaalde fruitsoorten. Door 1/3 tablet grazax is mijn leven drastisch verandert in negatieve zin. Voedingsproblemen heb ik nooit gehad en sinds inname grazax wel. En ernstig ook. Elke keer als ik iets nieuws probeer te eten is het weer spannend of ik erop ga reageren of niet. Kno artsen willen er niet over praten. Denk goed na voordat je dit medicijn gaat gebruiken.

23-11-2020 | Man | 53
Hooikoorts
Heb de medicijnen helemaal gebruikt maar bijna geen verbetering ervaren. medicijnen zijn moeilijk uit de sachet ruimte te halen, Veel maagklachten gehad en een rekening van 379 euro die ik echt grof vind voor 3 pakjes medicijnen!

06-11-2020 | Vrouw | 38
Allergie
Ik ben allergisch voor alle bomen, grassen en huismijt. Medicatie bleek al jaren niet voldoende en ik begon me met regelmaat grieperig te voelen. Toen is gebleken na testen in het ziekenhuis dat ik toch wel behoorlijk allergisch ben en doordat de medicatie niet meer werkte zijn mijn longblaasjes gaan ontsteken en heb ik een lichte vorm van astma ontwikkeld. Ik ben vooral[lees meer...] vaak moe en heb last van mijn spieren altijd. Sinds een week gestart met Grazax en ervaar veel ongemakken. Geen energie, moe dus. Daarnaast spierpijn en niet fit en wat nieuw is dat ik een druk op de borst voel en me benauwd voel. Afgesproken om de puffer naar 3x IPv 2x per dag te zetten en nog een week aan te kijken. Ik gebruik nog steeds mijn medicatie: 2x per dag desloratadine totaal 10 mg, neusspray dagelijks en Foster. Dit omdat ik over enkele weken kan starten met acarizax tegen de huismijt allergie.

31-07-2020 | Man | 30
Hooikoorts
Mijn hele leven (ik ben nu 30) heb ik vreselijk last gehad van hooikoorts, zo erg dat ik niet naar buiten wilde/kon. Veel medicijnen en combinaties van medicijnen geprobeerd (neussprays, oogdruppels, pillen, etc.), dit hielp altijd erg weinig. Ik zit nu op anderhalf jaar met het grazax traject, en heb deze zomer veel minder klachten. Zo'n 75% minder zou ik zeggen. Ik b[lees meer...]en dan ook ontzettend blij dat ik hier aan ben begonnen, en kan het iedereen aanraden die last heeft van (gras)pollen.

01-06-2020 | Man | 65
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Ivm ernstige hooikoortsklachten heb ik gedurende vier (5?) jaar Grazax geslikt, elke dag 1 tablet. Ik ben er niets mee opgeschoten, de hooikoorts is terug en ik ben weer aan de medicijnen. Het heeft me alleen veel geld gekost, jaarlijks eigen risico.

21-04-2020 | Man | 24
Hooikoorts
Ik had een duidelijke geval van hooikoorts met lichte reacties op huisstofmijt, boompollen en hondenhaar, een medium reactie op kattenhaar en een zware reactie op graspollen (5 cm bij de huidpriktest). Hierop kreeg ik een kuur van 5 jaar voorgeschreven met Grazax, wat na 2/3 jaar al een flinke terugloop van hooikoorstreacties teweeg bracht. Na 5 jaar was mijn reactie op gr[lees meer...]aspollen zelfs helemaal verdwenen, terwijl ik op de basisschool en middelbare school soms thuis moest blijven door mijn hooikoorts. Na 1 jaar merkte ik dat ik ineens een lichte reactie kreeg op appel, peer, kersen en perzik. Nu, na 3 jaar, komen mijn klachten weer terug in de vorm van: niesen, loopneus, jeukende ogen, jeukend gehemelte (dit is de ergste) en daardoor vooral slapeloze nachten. Binnenkort ga ik toch maar eens terug naar de allergoloog.

05-04-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Flauwgevallen, tintelende vingers, ademnood, piepende longen, koorts, steken in hartstreek, daarvoor geen klachten. Direct opgenomen Eerste Hulp. Bijwerkingen zeer ernstig!

09-03-2020 | Man | 50
Allergie
Last van asmatische hooikoorts, met grazax verdwijnen de klachten volledig. 3 jr gebruikt na 1jr off moet ik wel opnieuw beginnen omdat de klachten terugkomen.

03-02-2020 | Vrouw | 50
Allergie
Ik ben nu 4 jaar geleden gestopt met een kuur van 3 jaar met grazax. Was altijd en eeuwig aan het snotteren. Binnen enkele weken had ik al resultaat en dit duurde echt 5 jaren, geweldig. Het was een enorme ervaring na een leven lang snotteren. Nu ben ik alweer 2 jaar aan het snotteren, weer na de allergoloog geweest en moet nu starten met een acasizax kuur, weer van 3 jaa[lees meer...]r, zelfde principe maar nu gericht tegen de huisstofmijt! Hoop op hetzelfde resultaat als grazax!

02-02-2020 | Vrouw | 27
Huisstofallergie
Sinds gebruik grazax en/of slit one zeer ernstige en blijvende darmklachten gekregen. Deze bijwerkingen zijn niet bekend. Opvallend genoeg onstonden mijn klachten na de kuur, daarvoor geen klachten. De allergieklachten zijn over; ik zou er met de info van nu nooit aan begonnen zijn.

04-10-2019 | Man | 30
Hooikoorts
Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.

01-07-2019 | Man | 20
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!

06-06-2019 | Man | 51
Allergie
Grazax is erg duur, ong. 100 euro voor 30 tabletten, de effecten na 9 maanden gebruik zijn bij mij vrijwel nihil, de bijwerkingen zijn : vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn. Jammer dat de apotheek drie pakjes heeft meegegeven en ik ong 350 euro moest aftikken voor iets wat ik niet meer ga gebruiken, probeer het eerst met 1 pakje en laat je niet overtuigen door de apo[lees meer...]theek dat je er metteen 3 moet afnemen, dat is weggegooid geld als het niet bij je werkt zoals ik.

06-08-2018 | Vrouw | 64
Allergie
Dit medicijn werd me voor drie jaar, of meer, voorgeschreven. Het eerste jaar gebeurde er nog niets (en moest ik alsnog injecties aanvragen tegen overmatige allergische klachten bij hooikoorts en andere allergie). Nu, het tweede jaar zijn de klachten zo goed als verdwenen - niet helemaal, maar aanmerkelijk minder. Een wondertje!

31-05-2017 | Man | 47
Hooikoorts
Na bijna 35 jaar medicijnen (voorgeschreven en via drogist) tegen de klachten van de hooikoorts vond ik het wel welletjes. Via Google kwam ik op immunotherapie. Zowel de huisarts en KNO aders waren snel akkoord. Uit testen bleek ik zuivere hooikoorts te hebben zonder andere allergieën. Inmiddels gebruik ik de medicatie 8 maanden. En nu al duidelijk resultaat. Totaal ge[lees meer...]en klachten dit voorjaar. Ook alle verkoudheden zijn verdwenen. Medicatie is zeer eenvoudig in gebruik. Totaal geen last van bijwerkingen. Een aanrader voor iemand met langdurige hooikoorts.

12-03-2017 | Vrouw | 28
Allergie
Al mijn hele jeugd en puberteit erge hooikoorts gehad. Zo erg dat mijn ogen zelfs in een zomer een hoornvliesontsteking hadden. Alle neusspray, oogdruppels en tabletten hielpen maar voor een jaar. Heb daarom grazax drie jaar genomen en heb tot nu toe helemaal geen hooikoortsklachten meer. Al sinds het eerste jaar met Grazax niet meer. Zeer tevreden erover, het was de inten[lees meer...]siviteit dat de drie jarige kuur duurt (en het vele geld) zeker waard!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum